strona główna
About us in English
 
Social Media
Znajd?nas na Facebooku
Na forum...

23/09 00:09, Afick
[MOC] Pegazo-jednoro...

22/09 21:09, Michal
Warsztaty z Mindstor...

22/09 11:09, Taausz
[MOC] CyberAnna...

21/09 19:09, Durzy
[MOC] Dragonfly clas...

20/09 19:09, OmenGda
Drag Racing - Trójmi...

20/09 13:09, Tsarov
[MOC] Stacyjkowo - z...

19/09 07:09, nisiia
[MOC] Pesa Jazz Duo...

18/09 16:09, M_longer
SBrick - 4 silniki L...

17/09 20:09, Kocur
[MOC] Oscar z Ulicy ...

17/09 19:09, Tsarov
[MOC] SZPITAL modula...

Recenzje

42069 Extreme Adventure

70362 Battle Suit Clay

10246 Detective`s Office

70373 Combo Nexo Powers Wave 2

5004388 Nexo Knights Intro Pack

42068-B Fire rescue vehicle [VIDEO]

75167 Bounty Hunter Speeder Bike Battle Pack

5004406 First Order General

LEGO Nexo Knights. Potworna Potyczka

951703 Nurek z Rekinem

więcej...

Hall of Fame

MOC ROKU 2016:

MOC Roku 2016 - zdj?cie
eric trax:
CLAAS LEXION 760


MOC ROKU 2015:

MOC Roku 2015 - zdj?cie
dmac:
AT-AT


MOC ROKU 2014:

MOC Roku 2014 - zdj?cie
Żbik:
Śmieciarka VOLVO FM340

więcej...

LUGPol w mediach

Po co dorosłemu mężczyźnie klocki - LOGO, 12/2015
PDF (~4MB)

Wielkie Legowisko w gdyńskim InfoBoxie - gdynia.pl, 25 VII 2015
MP4 (~24MB)

Legowisko 2015 - Dziennik Bałtycki, 24 VII 2015
PDF (~1,5MB)

LUGPol w Radio Kampus - 19 XI 2014
MP3 (~21MB)

86 cegiełek na głowę - Polityka, 5/2014
PDF (~6,5 MB)

więcej...

Pozostałe

Janek Kafelek - podróżnik

MOCe Miesiąca

MOCe Roku

BYFMTWW

Ogólnopolskie spotkania

Historia Lego Truck Trialu w Polsce.
opracował: Smyk, 2007-08-16, 00:10:21

Pierwsze polskie zawody w Lego-TruckTrialu były wynikiem inspiracji wydarzeniami tego typu na zachodzie Europy i zapału kilku uczestników Forum LugPolu.

Nowy Targ – 30 kwietnia 2006

Pierwsza, wytyczająca drogę dalszego rozwoju impreza TruckTrialowa odbyła się 30 kwietnia 2006 roku w klubie Chicago w Nowym Targu. Gospodarzem, a także pierwszym historycznym zwycięzcą był Aurimax. Drugie miejsce zajął wspaniale wymodelowanym Unistarem, Darek Mróz. Na podium znalazł się też Smyk - najmłodszy uczestnik tamtych zawodów z ciężarówką własnego pomysłu. Czwarty uczestnik zawodów – Benny – borykał się z trudnościami technicznymi i zafundował swojej Tatrze brutalną kurację odchudzającą, w trakcie której, zrezygnował między innymi z jednej osi.
Impreza była sympatyczna, a z racji liczby uczestników – kameralna. Wszyscy rozjechali się z mocnym postanowieniem ponownego spotkania. przeczytaj relację

Dukla – 1 lipca 2006

Następne spotkanie odbyło się w dwa miesiące później na południowym krańcu Polski w ramach „Dni Dukli”. W czasie dwudniowej imprezy sześć załóg zmierzyło się nie tylko z torem, ale także z niesprzyjającą pogodą.
Wyniki zawodów były dość zaskakujące – na śliskiej trasie pozbawionej ostrych podjazdów wygrał Pedro, sterujący spartańską i leciutką konstrukcją, przypominającą dwa złączone motory; pokonał trasę w rekordowym czasie. Drugi był Smyk w równie lekkiej, lecz wolniejszej off-roadowej wrotce. Czarnym koniem był Todu - nie dość, że rozczulił publiczność rekordowo długim przejazdem, to jeszcze wywalczył trzecie miejsce jadąc nienajpiękniejszą, ale regulaminową ciężarówką. Tuż za podium znalazł się majestatyczny trzyosiowy Kraz konstrukcji Bennego. Nie wiodło się zwycięzcom z Nowego Targu – Darkowi oraz Aurimaxowi. przeczytaj relację

Początki oficjalnego regulaminu TruckTrialu LugPolu

Po zawodach w Dukli, gdzie dwa pierwsze miejsca zdobyły pojazdy o zredukowanej masie i uproszczonej konstrukcji, Maciej Drwięga zainicjował dyskusję, w wyniku której nastąpić miało ułożenie nowego, bardziej restrykcyjnego regulaminu polskich zawodów w TruckTrialu.
Przygotowaniem szczegółowych zapisów zajęła się grupa złożona z najbardziej wówczas doświadczonych trialowców w Polsce: Aurimaxa, Bennego, Darka Mroza, Smyka oraz Macieja Drwięgi jako przedstawiciela LugPolu. Wprowadzano między innymi zapis o specyfikacji technicznej odwzorowywanej ciężarówki i obowiązkowe karty pojazdu. Opracowany regulamin obowiązywał już na zawodach w Kielcach, a jego surowość znalazła odzwierciedlenie w zaawansowanych technicznie ciężarówkach jakie pojawiły się na trasie. Skończyły się czasy niezabudowanych uproszczonych wozidełek. Zarysował się za to wyraźniej rozłam w stylu konstruowania - nurt główny to lżejsze konstrukcje technicowe i nurt elitarny, który charakteryzuje się aspiracjami szczegółowego odwzorowania oryginalnego pojazdu. regulamin TrTr

Kielce – 23 września 2006

Kolejne eliminacje polskiego TruckTrialu, połączone ze zlotem LugPolu, odbyły się w ramach X Festiwalu Zabaw, Zabawek i Widowisk, organizowanego przez Muzeum Zabawek i Zabawy w Kielcach. Miasto przywitało uczestników pełnym słońcem. Liczna publika, oprócz m.in. spektakularnej katastrofy dźwigu Bennego, obejrzała zmagania pięciu TruckTrialowych ekip. Ponownie wygrał Pedro. Drugi, mimo dachowania, był Benny ze swoim Uralem. Trzeci dojechał kultowy już Unistar Darka Mroza. Z dwuczęściową wymagającą trasą nie radził sobie debiutant Pixel. Zupełnie zawiódł Smyk skarżący się na problemy z układem napędowym. Wycofał GAZa 66-40 z zawodów już po pierwszych dwóch sekcjach.

Po bardzo udanej imprezie w Kielcach można mieć nadzieję, że polski TruckTrial (czy to w ramach spotkań LugPolu, czy jako oddzielne wydarzenie) nadal będzie się rozwijał. Obok ciągle rosnącego poziomu konstrukcji weteranów tej dyscypliny, można spodziewać się też wzrostu liczby uczestników. W odczuciu autora tego tekstu, liczba ośmiu startujących byłaby optymalna dla każdej eliminacji w TruckTrialu. Polskie Środowisko Lego z całą pewnością jest zdolne do stworzenia licznej grupy TruckTrialowców na europejskim poziomie. przeczytaj relację

Kielce - 8 września 2007

W tym dniu odbyły się pierwsze w tym roku ogólnopolskie zawody w Lego Truck Trialu. Impreza w ramach XI Festiwalu Zabaw, Zabawek i Widowisk miała miejsce na słonecznym tego dnia dziedzińcu kieleckiego Muzeum Zabawek i Zabawy. Mimo bajkowej scenerii, rywalizacja była ostra, a udział w niej wzięła rekordowa liczba siedmiu załóg. Zacznę od debiutantów: Piotrka (Unimog) i Kubricka (Scammell Explorer); następnie wymienię regularnych uczestników GP Mazowsza w Lego Truck Trialu: Aro (Star 844), Pietrucha (Star 844) i Smyka (MAN TGA H52 18.480); skończę zaś na starych mistrzach: Pedro (mistrzowski Unimog z zeszłego roku) i Darku Mrozie (legendarny Unistar). Nad przebiegiem zawodów czuwał Lomero.

Do pokonania było sześć długich odcinków o zróżnicowanej trudności. Najwięcej problemów sprawił etap z wymodelowanego na wąwóz styropianu. Nie obyło się bez przygód i spektakularnych wywrotek. Taśma oddzielająca publikę od trasy pękła kilkakrotnie pod naporem rządnych wrażeń kibiców. Po spektakularnej jeździe triumfował Aro Kal. Wygrał wyraźnie ze Smykiem i Pedro uznawanymi przed zawodami za faworytów. zobacz kalendarz spotkań GP Mazowsza

MOC miesiąca

MOC Sierpnia 2017:

MOC Sierpnia 2017 - zdjęcie
DawKub1922:
EN57 1803 w malowani...

MOC Lipca 2017:

MOC Lipca 2017 - zdjęcie
dmac:
Projekt: Endor

MOC Czerwca 2017:

MOC Czerwca 2017 - zdjęcie
SAMOLOT:
NIMR AJBAN SOV

MOC Maja 2017:

MOC Maja 2017 - zdjęcie
eric trax:
John Deere 9560R + V...

MOC Kwietnia 2017:

MOC Kwietnia 2017 - zdjęcie
SAMOLOT:
Ził 130 mmz 555

MOC Marca 2017:

MOC Marca 2017 - zdjęcie
JAREMA:
Fabryka ATAT - GBC

MOC Lutego 2017:

MOC Lutego 2017 - zdjęcie
Kalais:
Harley Quinn rabuje ...

MOC Stycznia 2017:

MOC Stycznia 2017 - zdjęcie
meler:
Lokomotywa parowa Er...

MOC Grudnia 2016:

MOC Grudnia 2016 - zdjęcie
Legofan:
Gotycka kaplica

MOC Listopada 2016:

MOC Listopada 2016 - zdjęcie
BlackKnight:
Zamek na smoczej ska...

MOC Października 2016:

MOC Października 2016 - zdjęcie
eric trax:
Claas Lexion 760

MOC Września 2016:

MOC Września 2016 - zdjęcie
bart:
Guarded Inn

więcej...

 
newsy | o nas | forum | artykuły | MOC | członkowie | linki | kontakt do góry

Wszystkie znaki handlowe, logo oraz prawa autorskie należą do ich właścicieli.
Firma LEGO nie posiada praw do tej strony, nie kieruje nią, nie sponsoruje, ani nie popiera. Aby wejść na stronę firmy LEGO kliknij tutaj