strona główna
About us in English
 
Social Media
Znajd?nas na Facebooku
Na forum...

23/04 11:04, halerz
[MOC] Narodziny-Sala...

23/04 11:04, legosamigos
[MOC] CAT D6M...

23/04 11:04, Jarema1980
Modele 3D części...

23/04 11:04, bart_ilo
[MOC] Średniowieczne...

23/04 10:04, Jellyeater
[MOC] Automobil...

23/04 09:04, Psor
[MOC] Robbie the Rob...

23/04 08:04, meler
[MOC] Chatka czarown...

22/04 14:04, OmenGda
Wtyczki NXT...

22/04 13:04, OmenGda
[MOC] Pojazd gąsieni...

22/04 13:04, OmenGda
[MOC] W ogrodzie...

Recenzje

70908 The Scuttler [VIDEO]

75899 - Ferrari LaFerrari

211702 Joker Foilpack

75140 Resistance Troop Transporter [VIDEO]

41593 Captain Jack Sparrow

75059 - Sandcrawler

LEGO Star Wars. W poszukiwaniu kryształów KYBER.

Guardians of the Galaxy Vol. 2 - recenzja zbiorcza

LEGO Ninjago. Masters of Spinjitzu. Ostrza czasu.

31048 Lakeside Lodge

więcej...

Hall of Fame

MOC ROKU 2016:

MOC Roku 2016 - zdj?cie
eric trax:
CLAAS LEXION 760


MOC ROKU 2015:

MOC Roku 2015 - zdj?cie
dmac:
AT-AT


MOC ROKU 2014:

MOC Roku 2014 - zdj?cie
Żbik:
Śmieciarka VOLVO FM340

więcej...

LUGPol w mediach

Po co dorosłemu mężczyźnie klocki - LOGO, 12/2015
PDF (~4MB)

Wielkie Legowisko w gdyńskim InfoBoxie - gdynia.pl, 25 VII 2015
MP4 (~24MB)

Legowisko 2015 - Dziennik Bałtycki, 24 VII 2015
PDF (~1,5MB)

LUGPol w Radio Kampus - 19 XI 2014
MP3 (~21MB)

86 cegiełek na głowę - Polityka, 5/2014
PDF (~6,5 MB)

więcej...

Pozostałe

Janek Kafelek - podróżnik

MOCe Miesiąca

MOCe Roku

BYFMTWW

Ogólnopolskie spotkania

Lego TruckTrial - sezon 2007
opracował: Smyk i inni, 2007-12-04, 22:08:00

Przed Wami możliwie krótki przegląd trialówek tego sezonu. Rok 2007 stał pod znakiem silników RC, toteż ciężarówki, w porównaniu do roku ubiegłego, stały się znacznie cięższe, a jednocześnie bardziej dynamiczne.
Opisaliśmy jedynie ukończone modele, które wzięły udział w tegorocznych treningach lub zawodach. Łącznie 15 konstrukcji. Oto one:

Oshkosh HEMTT 8x8 Cargo Truck Duke’a
długość: 80 cm
szerokość: 19,5 cm
wysokość: 23 cm
masa: 2480-3150 g
napęd: 8x8
moc: 4,76W

starty: 3(GP Mazowsza)
punkty: 10(GP)

Ogromny Oshkosh Duka wzorowany na pojazdach amerykańskiej armii to pierwsza w Polsce trialówka czteroosiowa. Zaimponowała wszystkim nie tylko rozmiarem, ale także elastycznym zawieszeniem złożonym z dwóch wózków, oraz modułową budową.

Duke wystawił Oshkosha do udziału w GP Mazowsza od drugiego wyścigu i rywalizował w cyklu aż do końca sezonu. W trzech wyścigach zdołał wywalczyć 10 punktów co wystarczyło do zajęcia trzeciego miejsca w GP. Największym sukcesem, tak konstruktora, jak i jego maszyny było pierwsze miejsce wywalczone w trzecim wyścigu GP 22 września 2007 roku.

Star 844 Aro Kala
długość: 40 cm
szerokość: 19,5 cm
wysokość: 24 cm
masa: 1560-1680 g
napęd: 4x4
moc: 2,38W

starty: 1(Kielce) + 2(GP) + 2 treningi
punkty: 7(Kielce) + 8(GP Mazowsza)

Star 844 Aro Kala to ucieleśnienie skuteczności i formalnego minimalizmu. Nie uświadczymy tu stylistycznych zabiegów, czy dbałości o realizm. Możemy za to być pewni, że ciężar kabiny nie przeszkodzi we wspinaczce pod najtrudniejsze przeszkody, ani nie spowoduje problemów ze stabilnością.

Pojazdy Aro prezentowały w tym roku bardzo wysoką formę. Wersja Stara z początku sezonu pozwalała na zajmowanie wysokich lokat. Udoskonalona wersja zaprezentowana w Kielcach była nie do pokonania. Aro bezdyskusyjnie wygrał kieleckie zawody, a później także ostatnią eliminację GP Mazowsza. Gdyby nie marna frekwencja, Aro z pewnością miałby szanse na wygranie całego cyklu.

Star 66 M2 Macieja Drwięgi
długość: cm
szerokość: 19,5 cm
wysokość: cm
masa: 2280 g
napęd: 6x6
moc: 4,76W

starty: 1(GP Mazowsza) + 2 treningi
punkty: 4(GP)

Trialówka roku 2006 okazała się równie efektowna co nieefektywna. Notoryczne problemy z układem przeniesienia napędu zupełnie nie przystawały do fotogenicznej konstrukcji. Mimo tego, Star 660 M2 Drwięgi pozostaje najwierniej odwzorowanym modelem jeżdżącym w truck trialu.

Sezon zdecydowanie poniżej powszechnych oczekiwań. Praktycznie każdy start, kończył się dla Stara awarią. Nawet w jedynym wyścigu GP, w którym Maciej wystartował, problemy techniczne pozbawiły go, pewnego jak się wydawało po pierwszym odcinku, zwycięstwa.

Scania Tomka
długo?ć: 56 cm
szeroko?ć: 19 cm
wysoko?ć: 20 cm
masa: ~1200 g
napęd: 6x6
moc: 2,38W

starty: 1 trening
punkty: -

     Ciężarówka ta jest interesującą konstrukcją, wykonaną w starym Technicowym stylu. Kabina jest wykonana z technic bricków i może się podobać, ma też tę zaletę, ze nie obciąża zbytnio przedniego (niestety, trochę delikatnego) mostu, co pozwala zachować dobre właściwości jezdne. Interesującą właściwością tej Scanii jest tylne zawieszenie, które działa dzięki giętkości osi o długości 12.

     Dzięki dobremu prześwitowi i odpowiednio dobranym przełożeniu pojazd dobrze sprawował się w terenie, nawet na najtrudniejszych przeszkodach.

Star 844 Pietrucha
długość: 36 cm
szerokość: 20 cm
wysokość: 16 cm
masa: 1480 g
napęd: 4x4
moc: 2,38W

starty: 1(Kielce) + 4(GP) + 2 treningi
punkty: 6(Kielce) + 14(GP Mazowsza)

Star 844 w sezonie 2007 przeszedł wspaniałą metamorfozę. Z zadziornego kaczora stał się eleganckim łabędziem, choć z pewnością nie jest to jeszcze jeżdżący ideał. Nie ma jednak wątpliwości, że skonstruowana w Kielcach kabina może się podobać i nadaje pojazdowi stosowny charakter.

Pietruch to największy wygrany obecnego sezonu, a jego Star, niezależnie od wersji i etapu prac, zajmował miejsce na podium. Właśnie regularnością zapewnił sobie triumf w cyklu GP Mazowsza. Warto jednak odnotować, że zwycięstwa odnosił przede wszystkim w początkowej fazie rywalizacji zanim rywale zdążyli dopracować swoje maszyny.

ZIL 131 Truckera
długość: 51 cm
szerokość: 19,5 cm
wysokość: 19 cm
masa: 1550 g
napęd: 6x6
moc: 2,38W

starty: 2 treningi
punkty: -

Pojazd prosty technicznie, skuteczny w założeniu, zaś w praktyce zawodny. Prostota konstrukcji opartej trzech mostach kolebkowych i długim wale napędowym, oraz wierne oddanie sylwetki Ziła to niewątpliwe atuty tego modelu.

TrukeR zbiera doświadczenie na trialowych trasach – wziął udział w obu krakowskich treningach. Na drugim z niech ukręcił przegub w zwrotnicy swojego Ziła i podjął decyzję o rozpoczęciu nowego projektu.

MAN TGA 26.430 Smyka
długo?ć: 52,5 cm
szeroko?ć: 19,5 cm
wysoko?ć: 24,5 cm
masa: 2610 g
napęd: 6x6
moc: 4,76W

starty: 1(GP Mazowsza) + 3 treningi
punkty: 2(GP)

Ogromna trzyosiowa ciężarówka stworzona do testowania silników RC oraz układu zdalnego sterowania. Ze względu na moc została nazwana przez Pixela „Czerwonym Diabłem”.

Tą ciężarówką Smyk uczestniczył w 3 treningach, a następnie zdobył 2 punkty w pierwszym wyścigu GP Mazowsza. Warto odnotować spektakularny zjazd z huśtawki, po którym MAN stracił prawie całą kabinę i wylądował na boku.

Kamaz 49252 Sariela
długo?ć: 52,8 cm
szeroko?ć: 19,2 cm
wysoko?ć: 24 cm
masa: 1680 g
napęd: 4x4
moc: 2,38W

starty: 3(GP Mazowsza) + 1 trening
punkty: 5(GP)

Ciężarówka napędzana przez jeden silnik RC, a sterowana za pomocą kabli z pudełka na baterie. Sariel zbudował wcześniej wiele prototypów. Dzięki tak zdobytemu doświadczeniu powstał sprawny i dopracowany model ciężarówki przeznaczonej do rajdów pustynnych.

Sariel nie ma jakiś nadzwyczajnych wyników, ale trzeba pamiętać, że to dopiero Jego pierwszy sezon. Do tej pory największym osiągnięciem było trzecie miejsce w ostatnim wyścigu GP Mazowsza.

Unimog U2100 Pedra
długo?ć: 35 cm
szeroko?ć: 20 cm
wysoko?ć: 23,5 cm
masa: 1210 g
napęd: 4x4
moc: 1,16W

starty: 1(Kielce)
punkty: 5

Ciężarówka Pedra powstała jeszcze w 2006 roku. Jest to lekka, silna i, co najważniejsze, niezawodna konstrukcja. Ciekawostką są silniki umieszczone bezpośrednio w mostach - jeden silnik na jeden most.

Największym osiągnięciem Pedra tą ciężarówką było zeszłoroczne zwycięstwo w Kielcach. W tym roku sukcesu nie udało się powtórzyć - Pedro zajął w Kielcach trzecie miejsce.

Mercedes Unimog Piotrka
długo?ć: 36,8 cm
szeroko?ć: 19,5 cm
masa: 1185 g
napęd: 4x4
moc: 0,9W

starty: 1(Kielce)
punkty: 1(Kielce)

Unimog jest debiutancką ciężarówką Piotrka. Posiada napęd 4x4 i mosty kolebkowe. Za napęd odpowiada tylko jeden silnik starego typu, a za skręcanie siłownik pneumatyczny. To jedyna w tym sezonie ciężarówka posiadająca zawieszenie imitujące resory piórowe.

W Kielcach Piotrkowi nie udało się zając dobrego miejsca z powodu problemów technicznych, nie da się jednak przecenić doświadczenia jakie zdobył.

MAN TGA H52 18.480 Smyka
długo?ć: 44,5 cm
szeroko?ć: 19,5 cm
wysoko?ć: 24 cm
masa: 2250 g
napęd: 4x4
moc: 4,76W

starty: 1(Kielce) + 3(GP Mazowsza)
punkty: 4(Kielce) + 9(GP)

MAN TGA H52 18.480 - inaczej „Czerwony Diabeł” - jest drugą ciężarówką, którą zbudował Smyk w sezonie 2007. Tak jak poprzedni MAN napędzany jest dwoma silnikami i sterowany za pomocą RC. Mimo pozornego podobieństwa z poprzednikiem zmienione zostało wiele szczegółów oraz cały układ jezdny.

Jeżeli chodzi o zawody Truck Trialowe, to Smyk jest weteranem. Warto zauważyć, że nie opuścił jeszcze żadnych zawodów. Najlepszym rezultatem osiągniętym w sezonie była wygrana w drugim wyścigu GP Mazowsza 2007.

Scammell Explorer Kubricka
długo?ć: 48 cm
szeroko?ć: 20 cm
wysoko?ć: 25 cm
masa: 1980 g
napęd: 6x6
moc: 2,38W

starty: 1(Kielce) + 2 treningi
punkty: 3(Kielce)

Scammell jest debiutancką ciężarówką Kubricka. Posiada napęd 6x6, zawieszenie kolebkowe, pstrokatą karoserię i charakterystycznego króliczka na masce.

W Kielcach Kubrick w ładnym stylu wywalczył 5 miejsce. Uczestniczył również we wszystkich krakowskich treningach.

Unimog Lomero
długość: 40 cm
szerokość: 20 cm
wysokość: cm
masa: 1200 g
napęd: 4x4
moc: 4,06W

starty: 1(GP Mazowsza)
punkty: 1(GP)

Wyjątkowo futurystyczna adaptacja koncepcji Unimoga. Napęd z dwóch silników NXT, brak tradycyjnej osi skrętnej i sterowanie przez telefon.

Udział w pierwszych zawodach GP Mazowsza wykazał dobitnie wszelkie mankamenty Unimoga. Od tego czasu Lomero stara się skonstruować skuteczniejszą ciężarówkę.

Ził 130 Pixela
długość: cm
szerokość: cm
wysokość: cm
masa: 1600 g
napęd: 4x4
moc: 1,16W

starty: 1 trening
punkty: -

Kolejna wersja tej samej ciężarówki z ubiegłego sezonu. Tym razem model jest już dojrzały i – mimo ażurowego nadwozia – bardzo estetyczny. Silniki napędowe starszego typu zostały umieszczone bezpośrednio w mostach.

Pixel z powodzeniem wypróbował swojego Ziła na pierwszym treningu sezonu. Więcej nie jeździł.

Unistar Darka Mroza
długość: cm
szerokość: 19,5 cm
wysokość: cm
masa: 1520-1620 g
napęd: 4x4
moc: 1,16-2,38W

starty: 1(Kielce) + 1 trening
punkty: 2(Kielce)

Legendarny Unistar to najstarszy pojazd w stawce. Pamięta jeszcze pierwsze zawody w Nowym Targu. Mimo, że konstrukcja jest dość wiekowa, jest w stanie dotrzymać kroku nowszym maszynom. Estetycznie zaś większość z nich ciągle przewyższa.

Darek nie miał w tym roku zbyt wiele czasu, ale zdołał stawić się na najważniejszej imprezie w Kielcach, gdzie pokazał, że nie można go, ani jego maszyn lekceważyć.

Teksty: Kubrick, Pietruch, Smyk
Redakcja: Smyk
Zdjęcia: Pietruch, Smyk, Szarikm

MOC miesiąca

MOC Marca 2017:

MOC Marca 2017 - zdjęcie
JAREMA:
Fabryka ATAT - GBC

MOC Lutego 2017:

MOC Lutego 2017 - zdjęcie
Kalais:
Harley Quinn rabuje ...

MOC Stycznia 2017:

MOC Stycznia 2017 - zdjęcie
meler:
Lokomotywa parowa Er...

MOC Grudnia 2016:

MOC Grudnia 2016 - zdjęcie
Legofan:
Gotycka kaplica

MOC Listopada 2016:

MOC Listopada 2016 - zdjęcie
BlackKnight:
Zamek na smoczej ska...

MOC Października 2016:

MOC Października 2016 - zdjęcie
eric trax:
Claas Lexion 760

MOC Września 2016:

MOC Września 2016 - zdjęcie
bart:
Guarded Inn

MOC Sierpnia 2016:

MOC Sierpnia 2016 - zdjęcie
Mestari:
Modular - Palmiarnia

MOC Lipca 2016:

MOC Lipca 2016 - zdjęcie
Sariel:
Land Rover Defender ...

MOC Czerwca 2016:

MOC Czerwca 2016 - zdjęcie
Pakita:
Szpital - modular

MOC Maja 2016:

MOC Maja 2016 - zdjęcie
lookl:
Pałac Kultury i Nauk...

MOC Kwietnia 2016:

MOC Kwietnia 2016 - zdjęcie
wallyjarek:
Peterbilt Truck

więcej...

 
newsy | o nas | forum | artykuły | MOC | członkowie | linki | kontakt do góry

Wszystkie znaki handlowe, logo oraz prawa autorskie należą do ich właścicieli.
Firma LEGO nie posiada praw do tej strony, nie kieruje nią, nie sponsoruje, ani nie popiera. Aby wejść na stronę firmy LEGO kliknij tutaj