[MOC] ZIL 135
Moderatorzy: BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team, BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team
- Emilus
- Adminus Emeritus
- Posty: 1460
- Rejestracja: 2007-08-26, 19:58
- Lokalizacja: Polska
- brickshelf: Emilus
- Kontakt:
-
[MOC] ZIL 135
Przywitał się mopując kapeluszem posadzkę...
Przedstawiam to dziadostwo, które jest odpowiedzialne za moje ostatnie niewyspanie:-)
ZIL 135:
Parametry mojej najnowszej trialówki, to:
-Masa 5,8 kg
-W modelu znajduje się 8 silników i 6 batboxów
-napęd 3 x PF XL w mostach (wszystkie zębatki zdublowane)
-Zawieszenie, przednia i ostatnia oś - kolebki amortyzowane poprzecznie
Środkowy most z dwiema osiami, kolebka amortyzowana wzdłużnie, amortyzowana dodatkowo góra dół i regulowana na kąt wzdłużny modułem aktywnego zawieszenia
sterowanym 2 x PF
-Skręt 1 x PF XL, wszystkie zębatki zdublowane. Koła są podczas skrętu synchronizowane w specjalnej skrzyni rozdzielczej ze sprzęgłem (kurcze, on zakręca w miejscu, powaga)
-Dwie atrapy V8 (zgodnie z oryginałem) napędzane PF poprzez łańcuch i uruchamiane dźwignią z kabiny
-Wciągarka (przełożenie 1:24) napędzana PF
-Światła przednie, tylne i 2 szperacze zaświecane dźwignią w kabinie
-Pokrywa silników (atrap) podnoszona pneumatycznie (pompka umieszczona z tyłu i symulująca hak, ew. zaczep transportowy)
-Siedzenia w kabinie mają tapicerkę z opon
Reszta zdjęć:
GALERIA...
Filmiki, pokazujące samo jeżdżące podwozie:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=_-Rif8NhA_Y[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=ma5_irgActE[/youtube]
Wątek na forum z budowy:
http://www.00453005_0000002.pl/forum/viewtopic.php?t=8498
Filmik całości będzie potem (mam nadzieję, że dziś)...
Chyba to najcięższa trialówka w polskim trtr, największa, najzwrotniejsza i o najbardziej rozbudowanym zawieszeniu (środkowy most).
Wymiary:
-długość 97 studów
-Szerokość 28 studów
Komentarze mile widziane.
PS. Tak wiem, jestem beznadziejnym fotografem i robię foty beznadziejnym telefonem...
Przedstawiam to dziadostwo, które jest odpowiedzialne za moje ostatnie niewyspanie:-)
ZIL 135:
Parametry mojej najnowszej trialówki, to:
-Masa 5,8 kg
-W modelu znajduje się 8 silników i 6 batboxów
-napęd 3 x PF XL w mostach (wszystkie zębatki zdublowane)
-Zawieszenie, przednia i ostatnia oś - kolebki amortyzowane poprzecznie
Środkowy most z dwiema osiami, kolebka amortyzowana wzdłużnie, amortyzowana dodatkowo góra dół i regulowana na kąt wzdłużny modułem aktywnego zawieszenia
sterowanym 2 x PF
-Skręt 1 x PF XL, wszystkie zębatki zdublowane. Koła są podczas skrętu synchronizowane w specjalnej skrzyni rozdzielczej ze sprzęgłem (kurcze, on zakręca w miejscu, powaga)
-Dwie atrapy V8 (zgodnie z oryginałem) napędzane PF poprzez łańcuch i uruchamiane dźwignią z kabiny
-Wciągarka (przełożenie 1:24) napędzana PF
-Światła przednie, tylne i 2 szperacze zaświecane dźwignią w kabinie
-Pokrywa silników (atrap) podnoszona pneumatycznie (pompka umieszczona z tyłu i symulująca hak, ew. zaczep transportowy)
-Siedzenia w kabinie mają tapicerkę z opon
Reszta zdjęć:
GALERIA...
Filmiki, pokazujące samo jeżdżące podwozie:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=_-Rif8NhA_Y[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=ma5_irgActE[/youtube]
Wątek na forum z budowy:
http://www.00453005_0000002.pl/forum/viewtopic.php?t=8498
Filmik całości będzie potem (mam nadzieję, że dziś)...
Chyba to najcięższa trialówka w polskim trtr, największa, najzwrotniejsza i o najbardziej rozbudowanym zawieszeniu (środkowy most).
Wymiary:
-długość 97 studów
-Szerokość 28 studów
Komentarze mile widziane.
PS. Tak wiem, jestem beznadziejnym fotografem i robię foty beznadziejnym telefonem...
Ostatnio zmieniony 2009-03-01, 11:51 przez Emilus, łącznie zmieniany 9 razy.
Wygląda obłędnie!
Kabina jest świetna. Jedynie paka coś mi się średnio podoba, a właściwie to mi się nie podoba. Powinna być zrobiona z elementów tego samego koloru i mieć bardziej regularne kształty. No chyba, że tak to jest w oryginale...
Co do konstrukcji podwozia i jego jazdy to pogadamy po obejrzeniu filmu. Czekam niecierpliwie.
Kabina jest świetna. Jedynie paka coś mi się średnio podoba, a właściwie to mi się nie podoba. Powinna być zrobiona z elementów tego samego koloru i mieć bardziej regularne kształty. No chyba, że tak to jest w oryginale...
Co do konstrukcji podwozia i jego jazdy to pogadamy po obejrzeniu filmu. Czekam niecierpliwie.
Pozdrawiam,
Tomek
Tomek
- ManiekManiak
- Posty: 814
- Rejestracja: 2008-09-07, 21:00
- Lokalizacja: Ostrołęka
- brickshelf: ManiekManiak
-
- Emilus
- Adminus Emeritus
- Posty: 1460
- Rejestracja: 2007-08-26, 19:58
- Lokalizacja: Polska
- brickshelf: Emilus
- Kontakt:
-
TT, paka jest mniej więcej taka w orginale (nieco wyższa, ale to auto zmodyfikowane do TrTr w końcu,
Ns filmikach widać, że całość wytrzymuje.
Obiecane filmy:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=_Ll8GjZiEzE[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=qTq9dkPrNio[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=LmOmdA5XvJY[/youtube]
Kolego, bez przesady. Myślisz że budowałem tralówkę 2 miechy i tego nie sprawdziłem?ManiekManiak pisze:Mam tylko wrażenie/obawę, że jak się zawiesi na środkowych osiach będzie chrup i zrobią się z niego 2. Rama wydaje się być zbyt słaba do takiej masy, ale może to tylko złudzenie
Ns filmikach widać, że całość wytrzymuje.
Obiecane filmy:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=_Ll8GjZiEzE[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=qTq9dkPrNio[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=LmOmdA5XvJY[/youtube]
Ostatnio zmieniony 2009-03-01, 11:54 przez Emilus, łącznie zmieniany 1 raz.
Przepiękna maszyna. Szybko ją dokończyłeś. :) Teraz koniecznie trzeba się spotkać, bo jest co oglądać. Ciekawe jak sobie poradzi na naszych przeszkodach.
Ostatnio zmieniony 2009-03-01, 12:08 przez Pietruch, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam,
Maciej
Maciej
- ManiekManiak
- Posty: 814
- Rejestracja: 2008-09-07, 21:00
- Lokalizacja: Ostrołęka
- brickshelf: ManiekManiak
-
No widzisz, to jednak było złudzenie. Powiem nawet, że zaskoczony jestem sztywnością. Daje radę ten kolos. Jak na wielkie 8x8 to jest całkiem zwrotny, sprawdzałeś może jak się ma promień skrętu do Tedoma? Dużo gorzej być nie powinno, bo Ził zachodzi tyłem, dobrze kombinuję?
Żeby się za mocno nie upocić targając go w miejsca zmagań ja bym się od razu uzbroił w coś takiego :D
Żeby się za mocno nie upocić targając go w miejsca zmagań ja bym się od razu uzbroił w coś takiego :D
Emilus słabe te przeszkody. Pokazałbyś jak śmiga po krawężnikach ;)
Co do skręcania to na filmiku "test 2" na sam koniec widać jak zrobił prawie 90st. Super szybko i super sprawnie mu to poszło (ja moim unimogiem taki manewr biorę na 3 razy). Ciekawi mnie jak dokładnie zostało rozwiązane to skręcani. Mówisz, że 1xXL w takim razie przez cały pojazd idzie jakaś ośka łącząca tylni i przedni most?
Co do skręcania to na filmiku "test 2" na sam koniec widać jak zrobił prawie 90st. Super szybko i super sprawnie mu to poszło (ja moim unimogiem taki manewr biorę na 3 razy). Ciekawi mnie jak dokładnie zostało rozwiązane to skręcani. Mówisz, że 1xXL w takim razie przez cały pojazd idzie jakaś ośka łącząca tylni i przedni most?
Pozdrawiam,
Tomek
Tomek
- DonArkada2
- Posty: 169
- Rejestracja: 2008-08-01, 21:52
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: DonArkada2
-
Po prostu bomba. Też chce coś takiego :( Wszystko ładnie tylko jedna rzecz mi się nie podoba - zasłonięte atrapy silników. Tego nie lubię w każdym pojeździe bo w zasadzie nie widać jak to ładnie pracuje.
5+
5+
Kiedy iść spać?
Gdy budując coś źle zrobisz pomyślisz:
Wcisnę Ctrl+z to się cofnie i naprawi.
Gdy budując coś źle zrobisz pomyślisz:
Wcisnę Ctrl+z to się cofnie i naprawi.
- Emilus
- Adminus Emeritus
- Posty: 1460
- Rejestracja: 2007-08-26, 19:58
- Lokalizacja: Polska
- brickshelf: Emilus
- Kontakt:
-
Tak. Silnik napędzający skręt jest umieszczony prawie na samym końcu z tyłu auta. Poprzez przekładnię napędza skręt w tylnym moście. Z tej przekładni idzie wielosegmentowy wał (wielosegmentowość zapobiega luzom wynikającym ze skręcania się tego wału) poprzez całą ramę, aż do przekładni umieszczonej pod atrapami i napędza przedni most (wejście z przodu pod wciągarką). W przedniej przekładni (tej pod atrapami) znajduje się "twarde" sprzęgło mojego pomysłu oparte o ten element: http://www.peeron.com/inv/parts/32012.TT pisze:Ciekawi mnie jak dokładnie zostało rozwiązane to skręcani. Mówisz, że 1xXL w takim razie przez cały pojazd idzie jakaś ośka łącząca tylni i przedni most?
Ma to na celu ewentualne synchronizowanie skrętu przedniej i tylnej osi podczas postoju. Zrobiłem taki układ, aby skręcać z pilota jedną dźwigienką, a nie dwoma, jak by było gdybym umieścił silniki do skrętu w mostach.
Edyta:
Dobrze kombinujesz, jest właśnie dlatego sporo zwrotniejszy od tedoma.ManiekManiak pisze:Jak na wielkie 8x8 to jest całkiem zwrotny, sprawdzałeś może jak się ma promień skrętu do Tedoma? Dużo gorzej być nie powinno, bo Ził zachodzi tyłem, dobrze kombinuję?
Przy długości 76cm, zakręca na szerokości 111cm.
Ostatnio zmieniony 2009-03-02, 20:52 przez Emilus, łącznie zmieniany 4 razy.
nieźle się prezentuje... czy mi się tylko wydawało, czy czasem było słychać strzelające zębatki na filmiku?
brakuje mi jeszcze filmiku jak jedzie jedną stroną po przeszkodzie a drugą normalnie, ewentualne na przemian, by zobaczyć jak zawiecha pracuje :)
brakuje mi jeszcze filmiku jak jedzie jedną stroną po przeszkodzie a drugą normalnie, ewentualne na przemian, by zobaczyć jak zawiecha pracuje :)
Ostatnio zmieniony 2009-03-01, 15:15 przez OmenGda, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie jest sztuką trafić w muchę przednią szybą...
Sztuką jest, zrobić to boczną!
Sztuką jest, zrobić to boczną!