[MOC] ZIL 135

Wszystko co związane z / everything about LEGO Truck Trial, Cross Country, Truck Racing, Outdoor Car Racing

Moderatorzy: BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team, BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team

Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika
Emilus
Adminus Emeritus
Posty: 1460
Rejestracja: 2007-08-26, 19:58
Lokalizacja: Polska
brickshelf: Emilus
Kontakt:

 

[MOC] ZIL 135

#1 Post autor: Emilus »

Przywitał się mopując kapeluszem posadzkę...

Przedstawiam to dziadostwo, które jest odpowiedzialne za moje ostatnie niewyspanie:-)

ZIL 135:
Obrazek

Parametry mojej najnowszej trialówki, to:

-Masa 5,8 kg
-W modelu znajduje się 8 silników i 6 batboxów
-napęd 3 x PF XL w mostach (wszystkie zębatki zdublowane)
-Zawieszenie, przednia i ostatnia oś - kolebki amortyzowane poprzecznie
Środkowy most z dwiema osiami, kolebka amortyzowana wzdłużnie, amortyzowana dodatkowo góra dół i regulowana na kąt wzdłużny modułem aktywnego zawieszenia
sterowanym 2 x PF
-Skręt 1 x PF XL, wszystkie zębatki zdublowane. Koła są podczas skrętu synchronizowane w specjalnej skrzyni rozdzielczej ze sprzęgłem (kurcze, on zakręca w miejscu, powaga)
-Dwie atrapy V8 (zgodnie z oryginałem) napędzane PF poprzez łańcuch i uruchamiane dźwignią z kabiny
-Wciągarka (przełożenie 1:24) napędzana PF
-Światła przednie, tylne i 2 szperacze zaświecane dźwignią w kabinie

Obrazek Obrazek

-Pokrywa silników (atrap) podnoszona pneumatycznie (pompka umieszczona z tyłu i symulująca hak, ew. zaczep transportowy)

Obrazek

-Siedzenia w kabinie mają tapicerkę z opon

Obrazek
Obrazek

Reszta zdjęć:

Obrazek Obrazek Obrazek

GALERIA...

Filmiki, pokazujące samo jeżdżące podwozie:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=_-Rif8NhA_Y[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=ma5_irgActE[/youtube]

Wątek na forum z budowy:

http://www.00453005_0000002.pl/forum/viewtopic.php?t=8498

Filmik całości będzie potem (mam nadzieję, że dziś)...

Chyba to najcięższa trialówka w polskim trtr, największa, najzwrotniejsza i o najbardziej rozbudowanym zawieszeniu (środkowy most).
Wymiary:
-długość 97 studów
-Szerokość 28 studów

Komentarze mile widziane.

PS. Tak wiem, jestem beznadziejnym fotografem i robię foty beznadziejnym telefonem...
Ostatnio zmieniony 2009-03-01, 11:51 przez Emilus, łącznie zmieniany 9 razy.

Roug

#2 Post autor: Roug »

Emilus pisze:PS. Tak wiem, jestem beznadziejnym fotografem i robię foty beznadziejnym telefonem...
I do tego foty prowadzą do nikąd...
Popraw bo ciekawi mnie mechanika tego kolosa.

Awatar użytkownika
M_longer
VIP
Posty: 5429
Rejestracja: 2007-09-29, 08:47
Lokalizacja: Lubin
brickshelf: M-longer
Kontakt:

 

#3 Post autor: M_longer »

Roug pisze:I do tego foty prowadzą do nikąd...
Już prowadzą tam gdzie powinny.

Emilus, jesteś szalony :D
Film to w tym momencie rzecz po prostu niezbędna :)

Awatar użytkownika
TT
Posty: 1181
Rejestracja: 2004-05-27, 13:52
Lokalizacja: Bielsko-Biała
brickshelf: TT

 

#4 Post autor: TT »

Wygląda obłędnie!
Kabina jest świetna. Jedynie paka coś mi się średnio podoba, a właściwie to mi się nie podoba. Powinna być zrobiona z elementów tego samego koloru i mieć bardziej regularne kształty. No chyba, że tak to jest w oryginale...

Co do konstrukcji podwozia i jego jazdy to pogadamy po obejrzeniu filmu. Czekam niecierpliwie.
Pozdrawiam,
Tomek

Awatar użytkownika
mienso123
Posty: 319
Rejestracja: 2007-02-15, 14:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
brickshelf: mienso123

 

#5 Post autor: mienso123 »

Kabina jest chyba najlepsza :P
Zawieszenie też wygląda ciekawie, pod takim obciążeniem będzie chyba lepiej pracować.
Jestem tylko ciekaw ile części połamiesz w tym sezonie... 5,8 kg to dość dużo nawet jak na klocki :)
No i czekam na filmik.

Awatar użytkownika
ManiekManiak
Posty: 814
Rejestracja: 2008-09-07, 21:00
Lokalizacja: Ostrołęka
brickshelf: ManiekManiak

 

#6 Post autor: ManiekManiak »

Ciekawy patent na stołki, jeszcze takich nie widziałem, kabina bomba. Mam tylko wrażenie/obawę, że jak się zawiesi na środkowych osiach będzie chrup i zrobią się z niego 2. Rama wydaje się być zbyt słaba do takiej masy, ale może to tylko złudzenie. Jeśli jeździ jak wygląda to świetna maszyna:)

Awatar użytkownika
Emilus
Adminus Emeritus
Posty: 1460
Rejestracja: 2007-08-26, 19:58
Lokalizacja: Polska
brickshelf: Emilus
Kontakt:

 

#7 Post autor: Emilus »

TT, paka jest mniej więcej taka w orginale (nieco wyższa, ale to auto zmodyfikowane do TrTr w końcu,
ManiekManiak pisze:Mam tylko wrażenie/obawę, że jak się zawiesi na środkowych osiach będzie chrup i zrobią się z niego 2. Rama wydaje się być zbyt słaba do takiej masy, ale może to tylko złudzenie
Kolego, bez przesady. Myślisz że budowałem tralówkę 2 miechy i tego nie sprawdziłem?
Ns filmikach widać, że całość wytrzymuje.

Obiecane filmy:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=_Ll8GjZiEzE[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=qTq9dkPrNio[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=LmOmdA5XvJY[/youtube]
Ostatnio zmieniony 2009-03-01, 11:54 przez Emilus, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Pietruch
Posty: 1379
Rejestracja: 2004-12-25, 17:06
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Pietruch-15

 

#8 Post autor: Pietruch »

Przepiękna maszyna. Szybko ją dokończyłeś. :) Teraz koniecznie trzeba się spotkać, bo jest co oglądać. Ciekawe jak sobie poradzi na naszych przeszkodach.
Ostatnio zmieniony 2009-03-01, 12:08 przez Pietruch, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam,
Maciej

Awatar użytkownika
ManiekManiak
Posty: 814
Rejestracja: 2008-09-07, 21:00
Lokalizacja: Ostrołęka
brickshelf: ManiekManiak

 

#9 Post autor: ManiekManiak »

No widzisz, to jednak było złudzenie. Powiem nawet, że zaskoczony jestem sztywnością. Daje radę ten kolos. Jak na wielkie 8x8 to jest całkiem zwrotny, sprawdzałeś może jak się ma promień skrętu do Tedoma? Dużo gorzej być nie powinno, bo Ził zachodzi tyłem, dobrze kombinuję?
Żeby się za mocno nie upocić targając go w miejsca zmagań ja bym się od razu uzbroił w coś takiego :D

Awatar użytkownika
TT
Posty: 1181
Rejestracja: 2004-05-27, 13:52
Lokalizacja: Bielsko-Biała
brickshelf: TT

 

#10 Post autor: TT »

Emilus słabe te przeszkody. Pokazałbyś jak śmiga po krawężnikach ;)

Co do skręcania to na filmiku "test 2" na sam koniec widać jak zrobił prawie 90st. Super szybko i super sprawnie mu to poszło (ja moim unimogiem taki manewr biorę na 3 razy). Ciekawi mnie jak dokładnie zostało rozwiązane to skręcani. Mówisz, że 1xXL w takim razie przez cały pojazd idzie jakaś ośka łącząca tylni i przedni most?
Pozdrawiam,
Tomek

Awatar użytkownika
DonArkada2
Posty: 169
Rejestracja: 2008-08-01, 21:52
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: DonArkada2

 

#11 Post autor: DonArkada2 »

Po prostu bomba. Też chce coś takiego :( Wszystko ładnie tylko jedna rzecz mi się nie podoba - zasłonięte atrapy silników. Tego nie lubię w każdym pojeździe bo w zasadzie nie widać jak to ładnie pracuje.

5+
Kiedy iść spać?
Gdy budując coś źle zrobisz pomyślisz:
Wcisnę Ctrl+z to się cofnie i naprawi.

Awatar użytkownika
M_longer
VIP
Posty: 5429
Rejestracja: 2007-09-29, 08:47
Lokalizacja: Lubin
brickshelf: M-longer
Kontakt:

 

#12 Post autor: M_longer »

DonArkada2 pisze:Tego nie lubię w każdym pojeździe bo w zasadzie nie widać jak to ładnie pracuje.
W prawdziwych samochodach też nie widać tłoków w silnikach i nikt nie narzeka...
DonArkada2 pisze:5+
Zrób coś z tym swoim postem zanim Jerac zobaczy :D

Awatar użytkownika
mienso123
Posty: 319
Rejestracja: 2007-02-15, 14:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
brickshelf: mienso123

 

#13 Post autor: mienso123 »

DonArkada2 pisze:Też chce coś takiego
No wiesz, budowanie trialówek nie boli, a jeden trialowiec więcej to zawsze coś :) Więc jak chcesz to zbuduj, na początku może Ci taki kolos nie wyjdzie, bo do takiego zadręczania klocków trzeba więcej niż tylko chęci, ale kiedyś na pewno się uda :P

Awatar użytkownika
Emilus
Adminus Emeritus
Posty: 1460
Rejestracja: 2007-08-26, 19:58
Lokalizacja: Polska
brickshelf: Emilus
Kontakt:

 

#14 Post autor: Emilus »

TT pisze:Ciekawi mnie jak dokładnie zostało rozwiązane to skręcani. Mówisz, że 1xXL w takim razie przez cały pojazd idzie jakaś ośka łącząca tylni i przedni most?
Tak. Silnik napędzający skręt jest umieszczony prawie na samym końcu z tyłu auta. Poprzez przekładnię napędza skręt w tylnym moście. Z tej przekładni idzie wielosegmentowy wał (wielosegmentowość zapobiega luzom wynikającym ze skręcania się tego wału) poprzez całą ramę, aż do przekładni umieszczonej pod atrapami i napędza przedni most (wejście z przodu pod wciągarką). W przedniej przekładni (tej pod atrapami) znajduje się "twarde" sprzęgło mojego pomysłu oparte o ten element: http://www.peeron.com/inv/parts/32012.

Ma to na celu ewentualne synchronizowanie skrętu przedniej i tylnej osi podczas postoju. Zrobiłem taki układ, aby skręcać z pilota jedną dźwigienką, a nie dwoma, jak by było gdybym umieścił silniki do skrętu w mostach.

Edyta:
ManiekManiak pisze:Jak na wielkie 8x8 to jest całkiem zwrotny, sprawdzałeś może jak się ma promień skrętu do Tedoma? Dużo gorzej być nie powinno, bo Ził zachodzi tyłem, dobrze kombinuję?
Dobrze kombinujesz, jest właśnie dlatego sporo zwrotniejszy od tedoma.
Przy długości 76cm, zakręca na szerokości 111cm.
Ostatnio zmieniony 2009-03-02, 20:52 przez Emilus, łącznie zmieniany 4 razy.

Awatar użytkownika
OmenGda
Posty: 873
Rejestracja: 2007-02-05, 21:58
Lokalizacja: Gdańsk
brickshelf: OmenGda

 

#15 Post autor: OmenGda »

nieźle się prezentuje... czy mi się tylko wydawało, czy czasem było słychać strzelające zębatki na filmiku?
brakuje mi jeszcze filmiku jak jedzie jedną stroną po przeszkodzie a drugą normalnie, ewentualne na przemian, by zobaczyć jak zawiecha pracuje :)
Ostatnio zmieniony 2009-03-01, 15:15 przez OmenGda, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie jest sztuką trafić w muchę przednią szybą...
Sztuką jest, zrobić to boczną!

ODPOWIEDZ