[MOC] Unimog 4x4
Moderatorzy: Mod Team, Mod Team
- FastER
- Posty: 180
- Rejestracja: 2008-10-01, 17:33
- Lokalizacja: brać na to pieniądze?
- brickshelf: FastER
-
[MOC] Unimog 4x4
Witam serdecznie!
Przez ostatni czas majstrowałem przy ciężarówce, którą można by określić mianem miniTrTr ;)
Zasadniczo ma być to mój wstęp do zbudowania prawdziwej, pełnowymiarowej Trialówki, za którą niedługo, po zakupie odpowiednich kół i dokupieniu kilku knobów się zabieram.
Budując Unimoga starałem się działać według Waszych rad przy moim pierwszym MOCu, nie powtarzać po prostu tych samych błędów.
Kolejnym założeniem było... Hmm, zrobienie czegoś, co chociażby w najmniejszym stopniu przypominało by Unimoga :D
Starałem się jak mogłem, ale nie było łatwo. Z założenia MOC miał być lekki. Kabina z liftarmów. Ale gdy ją zrobiłem, przeszkadzały mi wszędzie widoczne dziury. Postanowiłem, że trochę dołożę bricków. Trochę, i jeszcze trochę, i jeszcze... Aż w końcu kabina waży znaczną część konstrukcji. Przy tym ,,wygładziłem'' ją maksymalnie, study ograniczyłem tylko do dachu tylnej zabudowy.
Chciałem chociaż troszkę odzwierciedlić kilka detali, pojawiły się więc wycieraczki, lusterka, ,,komin'', klamki czy też błotniki, nad którymi troszkę dłużej przysiadłem ;)
Jeśli chodzi o stronę technic- napęd poprzez PF XL z podwójną redukcją double bevel'ami na korzyść mocy, na początku był tam ślimak, ale jeździło to jak dla mnie za wolno, teraz stosunek mocy do prędkości jest optymalny :)
Skręt za pomocą PF medium także z odpowiednią redukcją.
Zawieszenie- z przodu nie było na to żadnego miejsca bo zbudowaniu mostu, ale z tyłu jest za to kolebka amortyzowana, co daje ostatecznie ładną i stabilną jazdę :)
Nie wiem, co mam więcej pisać, a że nie chcę zanudzać, to zaoferuję filmik:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=EpRNo6Lba3M[/youtube]
Tu będzie Galeria, jak się upubliczni.
A teraz zapraszam do komentowania, pozdrawiam :)
Przez ostatni czas majstrowałem przy ciężarówce, którą można by określić mianem miniTrTr ;)
Zasadniczo ma być to mój wstęp do zbudowania prawdziwej, pełnowymiarowej Trialówki, za którą niedługo, po zakupie odpowiednich kół i dokupieniu kilku knobów się zabieram.
Budując Unimoga starałem się działać według Waszych rad przy moim pierwszym MOCu, nie powtarzać po prostu tych samych błędów.
Kolejnym założeniem było... Hmm, zrobienie czegoś, co chociażby w najmniejszym stopniu przypominało by Unimoga :D
Starałem się jak mogłem, ale nie było łatwo. Z założenia MOC miał być lekki. Kabina z liftarmów. Ale gdy ją zrobiłem, przeszkadzały mi wszędzie widoczne dziury. Postanowiłem, że trochę dołożę bricków. Trochę, i jeszcze trochę, i jeszcze... Aż w końcu kabina waży znaczną część konstrukcji. Przy tym ,,wygładziłem'' ją maksymalnie, study ograniczyłem tylko do dachu tylnej zabudowy.
Chciałem chociaż troszkę odzwierciedlić kilka detali, pojawiły się więc wycieraczki, lusterka, ,,komin'', klamki czy też błotniki, nad którymi troszkę dłużej przysiadłem ;)
Jeśli chodzi o stronę technic- napęd poprzez PF XL z podwójną redukcją double bevel'ami na korzyść mocy, na początku był tam ślimak, ale jeździło to jak dla mnie za wolno, teraz stosunek mocy do prędkości jest optymalny :)
Skręt za pomocą PF medium także z odpowiednią redukcją.
Zawieszenie- z przodu nie było na to żadnego miejsca bo zbudowaniu mostu, ale z tyłu jest za to kolebka amortyzowana, co daje ostatecznie ładną i stabilną jazdę :)
Nie wiem, co mam więcej pisać, a że nie chcę zanudzać, to zaoferuję filmik:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=EpRNo6Lba3M[/youtube]
Tu będzie Galeria, jak się upubliczni.
A teraz zapraszam do komentowania, pozdrawiam :)
- Sariel
- VIP
- Posty: 5419
- Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: Sariel
- Kontakt:
-
Mogę z całą pewnością powiedzieć, że podoba mi się się bardziej niż mój własny :) Ze szczegółów troszkę brakuje zwężenia kabiny na poziomie słupków okien (właściwie jest nawet rozszerzenie), ale i tak jest dobrze.
Natomiast szkoda oczywiście że z przodu nie ma zawieszki. Próba zbudowania takowej na pewno dostarczyłaby Ci dużo przydatnego w TrTr doświadczenia.
Natomiast szkoda oczywiście że z przodu nie ma zawieszki. Próba zbudowania takowej na pewno dostarczyłaby Ci dużo przydatnego w TrTr doświadczenia.
Ostatnio zmieniony 2009-04-16, 14:07 przez Sariel, łącznie zmieniany 2 razy.
- FastER
- Posty: 180
- Rejestracja: 2008-10-01, 17:33
- Lokalizacja: brać na to pieniądze?
- brickshelf: FastER
-
Dziękuję :)
Filmik- nie chcę nikogo ani zanudzać, ani marnować jakże cennego czasu, dlatego już kiedyś sobie ustaliłem, że moje filmiki będą miały długość około minuty :)
Taki szczytny cel.
Aaa, chciałem dodać, że zwrotnice w przednim moście są z galerii nico_71, dla jasności. Chciałem zbudować jego most, ale był słabo sfotografowany i nie zadowalał by mnie stwierdzając jego wytrzymałość. Ale zwrotnice są jak najbardziej takie jak u niego. Piszę, żeby później nie było niedomówień ;)
Sariel, Twój był ładniejszy ;)
Ale chyba nie sprawny... ;D Miło słyszeć pochwały od takiego budowniczego, jak Ty. :)
Pozdrawiam.
Filmik- nie chcę nikogo ani zanudzać, ani marnować jakże cennego czasu, dlatego już kiedyś sobie ustaliłem, że moje filmiki będą miały długość około minuty :)
Taki szczytny cel.
Aaa, chciałem dodać, że zwrotnice w przednim moście są z galerii nico_71, dla jasności. Chciałem zbudować jego most, ale był słabo sfotografowany i nie zadowalał by mnie stwierdzając jego wytrzymałość. Ale zwrotnice są jak najbardziej takie jak u niego. Piszę, żeby później nie było niedomówień ;)
Sariel, Twój był ładniejszy ;)
Ale chyba nie sprawny... ;D Miło słyszeć pochwały od takiego budowniczego, jak Ty. :)
Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony 2009-04-16, 14:15 przez FastER, łącznie zmieniany 1 raz.
- Ramzes
- Posty: 398
- Rejestracja: 2008-04-10, 17:34
- Lokalizacja: Bielsko-Biała / Kraków
- brickshelf: Ramzes
- Kontakt:
-
To i może ja coś dorzuce:)
Autko wizualnie ładnie się prezentuje, co prawda ja kto zauważył djtermoz znaczek za abrdzo wystaje ale nie psuje to ogólnego wyglądu. co to strony technicznej to wg. mnie za szybko jeździ - wiem wiem czepiam się, ale jak TrTr to już odpowiednia moc powinna być. Minutowe filmiki są za krotkie jak na taka trialówkę, mogłeś jeszcze podać podstawowe dane jak długość, szerokość... i masa
To tyle z mojej strony :)
pozdrawiam
Ps. zapomniałem dodać - świetny podkład!
Autko wizualnie ładnie się prezentuje, co prawda ja kto zauważył djtermoz znaczek za abrdzo wystaje ale nie psuje to ogólnego wyglądu. co to strony technicznej to wg. mnie za szybko jeździ - wiem wiem czepiam się, ale jak TrTr to już odpowiednia moc powinna być. Minutowe filmiki są za krotkie jak na taka trialówkę, mogłeś jeszcze podać podstawowe dane jak długość, szerokość... i masa
To tyle z mojej strony :)
pozdrawiam
Ps. zapomniałem dodać - świetny podkład!
Long is the way AND Hard, that out of hell leadsup to Light.
- FastER
- Posty: 180
- Rejestracja: 2008-10-01, 17:33
- Lokalizacja: brać na to pieniądze?
- brickshelf: FastER
-
makorol, on odstaje minimalnie, ale jak przejrzałem te zdjęcia to tak się może wydawać... No cóż, mój błąd ;)
Ramzes, myślisz, że gdyby nie był by odpowiednio mocny, nie zwiększył bym mu redukcji?
Potrafi naprawdę nieźle zapuścić się w teren, większe przełożenie nie miało by sensu, PF XL sam w sobie jest już piekielnie mocny, co dopiero po dwukrotnej redukcji.
Dobra, następnym razem dodam dłuższy filmik. Ale niech no mi który wtedy napisze, że za długi film! :P
Jak większość z nas nie mam możliwości zważenia modelu.
Ale długość i szerokość mogłem podać, jak policzę to się poprawię :)
Podkład- jakoś ten utwór najbardziej pasował mi do mocnego i terenowego MOCa, dobrze, że trafiłem :)
Miło, że się Wam podoba. :)
Marcin Wielec, Rywal do czego? :P
Ramzes, myślisz, że gdyby nie był by odpowiednio mocny, nie zwiększył bym mu redukcji?
Potrafi naprawdę nieźle zapuścić się w teren, większe przełożenie nie miało by sensu, PF XL sam w sobie jest już piekielnie mocny, co dopiero po dwukrotnej redukcji.
Dobra, następnym razem dodam dłuższy filmik. Ale niech no mi który wtedy napisze, że za długi film! :P
Jak większość z nas nie mam możliwości zważenia modelu.
Ale długość i szerokość mogłem podać, jak policzę to się poprawię :)
Podkład- jakoś ten utwór najbardziej pasował mi do mocnego i terenowego MOCa, dobrze, że trafiłem :)
Miło, że się Wam podoba. :)
Marcin Wielec, Rywal do czego? :P
Niezły Unimog :D Szkoda że zawieszki na przedzie brak :/ ;P
Może to dziwne ale tak jak djtermoz, ja też kombinuje nad taką maszyną, tylko że z pełnym zawieszeniem :P
Może to dziwne ale tak jak djtermoz, ja też kombinuje nad taką maszyną, tylko że z pełnym zawieszeniem :P
Dzień bez LEGO to stracony dzień ;P
DeszczyK
DeszczyK
Sariel pisze:Na potęgę posępnego Longera, mocy przybywaj...
-
- VIP
- Posty: 1263
- Rejestracja: 2009-04-13, 22:21
- Lokalizacja: Karczew/Warszawa
- brickshelf: cieslu12
-
Bardzo sympatyczna maszyna.Kabina jest naprawdę ładna. Nie podoba mi się trochę ten wystający znaczek ale to nie ma większego znaczenia.
Odpowiednio dobrałeś przełożenie, które zapewnia odpowiednią ilość mocy i dobrą szybkość. Wielka szkoda że nie ma z przodu zawieszki, bo pewnie trochę to przeszkadza na większych przeszkodach. Ale masz za to co poprawiać :) Ja zmieniłbym też koła na bardziej terenowe, ale nie jest to konieczne, zwłaszcza że nie ma takich o podobnym rozmiarze do tych.
Pozdrawiam
Odpowiednio dobrałeś przełożenie, które zapewnia odpowiednią ilość mocy i dobrą szybkość. Wielka szkoda że nie ma z przodu zawieszki, bo pewnie trochę to przeszkadza na większych przeszkodach. Ale masz za to co poprawiać :) Ja zmieniłbym też koła na bardziej terenowe, ale nie jest to konieczne, zwłaszcza że nie ma takich o podobnym rozmiarze do tych.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 2009-04-16, 19:03 przez Cieślu, łącznie zmieniany 1 raz.
Jeden rabin powie tak, drugi rabin powie nie.
WIP:
Oshkosh MMRS
MAN F2000
Iveco Powerstar
WIP:
Oshkosh MMRS
MAN F2000
Iveco Powerstar
Konstrukcja bardzo mi się podoba. Od razu widać, że to Unimog, całość jest zgrabna, spójna i nic nie kłóci się ze sobą. Żółty kolor i czarna paka ładnie pasują do siebie. Genialne koła!
Trochę tej zawieszki z przodu brak... ale... czasem tak musi być.
Filmik za krótki. A z długością to jest tak, że dwugodzinny film może być interesujący, a inny, krótszy, zaraz będzie nużył. Potrzeba filmików dłuższych niż minuta i nie nudnych!!! Wyzwanie dla Ciebie. Dasz rade.
Trochę tej zawieszki z przodu brak... ale... czasem tak musi być.
Filmik za krótki. A z długością to jest tak, że dwugodzinny film może być interesujący, a inny, krótszy, zaraz będzie nużył. Potrzeba filmików dłuższych niż minuta i nie nudnych!!! Wyzwanie dla Ciebie. Dasz rade.
Złota dekada Lugpolu: 2008 - 2017
Mnie się podoba, wygląda i jeździ jak trzeba.
O technicznej stronie się nie będę wypowiadał bo nie mam żadnego doświadczenia w budowaniu TT. Natomiast jeśli chodzi o wygląd to troszkę nie podoba mi się grill (płaski) oraz to dziwaczne logo z przodu (kierownica :) )
Swoją drogą nie boisz się że te rączki od drzwi odpadną i już nie zostaną odnalezione w trawsku :D ?
O technicznej stronie się nie będę wypowiadał bo nie mam żadnego doświadczenia w budowaniu TT. Natomiast jeśli chodzi o wygląd to troszkę nie podoba mi się grill (płaski) oraz to dziwaczne logo z przodu (kierownica :) )
Swoją drogą nie boisz się że te rączki od drzwi odpadną i już nie zostaną odnalezione w trawsku :D ?