[WIP] Renault Kerax 4x4

Wszystko co związane z / everything about LEGO Truck Trial, Cross Country, Truck Racing, Outdoor Car Racing

Moderatorzy: BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team, BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team

Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika
Sariel
VIP
Posty: 5418
Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Sariel
Kontakt:

 

[WIP] Renault Kerax 4x4

#1 Post autor: Sariel »

Obrazek

Tak wygląda pierwszy prototyp, który idzie do prawie całkowitej rozbiórki. Testy polowe ujawniły co następuje:

Plusy:
- mocny napęd (2 x PF XL) i układ przeniesienia, w którym nic nie przeskakuje
- cała redukcja 7:1 wykonywana w mostach, w tym 5:1 przed dyframi
- zwrotnice ze zwolnicami, wytrzymujące duży nacisk bez uginania się
- nadspodziewanie dobra stabilność

Minusy:
- układ skrętu do niczego
- kabina do zastąpienia brickową bo patrzeć nie mogę
- zapomniałem o takim drobiazgu jak atrapa silnika
- draństwo jest niebezpiecznie wysokie
- słaby tylny most

Plany na najbliższą przyszłość: rozbiórka wszystkiego oprócz przedniego mostu, jak zrobię w nim sensownie działający skręt to może na następne GPM Kerax będzie gotowy.

Awatar użytkownika
ManiekManiak
Posty: 814
Rejestracja: 2008-09-07, 21:00
Lokalizacja: Ostrołęka
brickshelf: ManiekManiak

 

Re: Renault Kerax 4x4

#2 Post autor: ManiekManiak »

... to może na następne GPM Kerax będzie gotowy.
Mam nadzieję, że mówisz o najbliższej sobocie :)

Awatar użytkownika
Sariel
VIP
Posty: 5418
Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Sariel
Kontakt:

 

#3 Post autor: Sariel »

Nie.

Awatar użytkownika
FastER
Posty: 180
Rejestracja: 2008-10-01, 17:33
Lokalizacja: brać na to pieniądze?
brickshelf: FastER

 

#4 Post autor: FastER »

Cóż, mój LIAZ też wysoki most ma... Ale udało się to ładnie w kabinie zamknąć, kosztem tego, że atrapa silnika prawie pod sufitem a z foteli w kabinie nici, no chyba, że same oparcia...
Moja trialówka powstaje w tak astronomicznie szybkim tempie, że do niedzieli powinna być gotowa :) (Fakt, że przy klockach siedzę od poniedziałku po ok. 5,6 godzin dziennie , i pozostawia to swoje skutki).
No mam nadzieję, że się nie zniechęcasz i zrobisz wreszcie dobrą maszynkę na zawody.
Ja niestety za daleko mam... No chyba, że ktoś załatwi transport, bo na zawody trialówką nie dojadę :P
A co do tej kabiny z bricków- jesteś pewny? Ja nie wiedziałem, że to tyle może ważyć, i tyle klocków zjadać, ledwo mi starczy... Ale nie wpieprzam się ze swoim WIP do Twojego WIP :P
Przesyłam pozdrowienia i 3kg motywacji ;)

Cieślu
VIP
Posty: 1262
Rejestracja: 2009-04-13, 22:21
Lokalizacja: Karczew/Warszawa
brickshelf: cieslu12

 

#5 Post autor: Cieślu »

Wygląda ciekawie, jestem bardzo ciekaw efektu końcowego. Liczę, że zrobisz kabinę brickową, bo przy 2x PF XL jest to korzystne przelicznikowo a poza tym wygląda znacznie okazalej :) Mocy i tak mu nie zabraknie a i prędkość będzie dobra. Widzę, że nie tylko ja miałem problemy z atrapą :P U mnie się ledwie zmieściła na jakiejś normalnej wysokości, odbiło się to co prawda nieco na wysokości kabiny ale tylko o studa.

Mosty pływające?

Przedni most na tej fotce wygląda dość dziwnie, dysponujesz jeszcze innymi zdjęciami?

Pozdrawiam. Powodzenia w dalszych bojach i mam nadzieję że kiedyś się uda z tą Renią porywalizować :)
Ostatnio zmieniony 2009-05-13, 17:22 przez Cieślu, łącznie zmieniany 1 raz.
Jeden rabin powie tak, drugi rabin powie nie.
WIP:
Oshkosh MMRS
MAN F2000
Iveco Powerstar

Awatar użytkownika
Sariel
VIP
Posty: 5418
Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Sariel
Kontakt:

 

#6 Post autor: Sariel »

Tak, oba mosty pływające. Ale nie ma ich co pokazywać w szczegółach, skoro i tak idą do gruntownej przeróbki.

Awatar użytkownika
FastER
Posty: 180
Rejestracja: 2008-10-01, 17:33
Lokalizacja: brać na to pieniądze?
brickshelf: FastER

 

#7 Post autor: FastER »

W jaką wagę celujesz? Jeden pojemnik na baterię, czy dwa?

Awatar użytkownika
Sariel
VIP
Posty: 5418
Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Sariel
Kontakt:

 

#8 Post autor: Sariel »

Jeden. Zakładam poniżej 2 kg.

Awatar użytkownika
FastER
Posty: 180
Rejestracja: 2008-10-01, 17:33
Lokalizacja: brać na to pieniądze?
brickshelf: FastER

 

#9 Post autor: FastER »

Ojć, to nie wiem, czy dasz radę, z brickową kabiną. Ja niestety wagi towarowej nie posiadam, więc kiszka, będę żył w niewiedzy ile waży mój LIAZ. :P

Awatar użytkownika
TT
Posty: 1181
Rejestracja: 2004-05-27, 13:52
Lokalizacja: Bielsko-Biała
brickshelf: TT

 

#10 Post autor: TT »

Sariel pisze:Jeden. Zakładam poniżej 2 kg.
Jeden box na 2 XL to błąd.
2Xl na 2kg to drugi błąd.
Sariel przemyśl to.
Pozdrawiam,
Tomek

Awatar użytkownika
Pietruch
Posty: 1379
Rejestracja: 2004-12-25, 17:06
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Pietruch-15

 

#11 Post autor: Pietruch »

Sariel, mocowanie mostów do ramy masz jak u Zoliego w Tatrze? Nie chodzi mi o cięgna, tylko o główne mocowanie, ten liftarm.
Pozdrawiam,
Maciej

Awatar użytkownika
Sariel
VIP
Posty: 5418
Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Sariel
Kontakt:

 

#12 Post autor: Sariel »

TT, wiesz że ja mam problemy z trialówkami, niech najpierw w ogóle jeździ, a przelicznikiem będę się martwił później :)
Pietruch, nie mam pojęcia jak wygląda Tatra Zoliego. U mnie cięgna są przypięte do dłuższego końca łamanego liftarma 3x5, a do krótszego końca z obu stron amory.

Awatar użytkownika
FastER
Posty: 180
Rejestracja: 2008-10-01, 17:33
Lokalizacja: brać na to pieniądze?
brickshelf: FastER

 

#13 Post autor: FastER »

TT, ale wagę boxa można nadrobić przecież kabiną i resztą zabudowy, prawda? (To odnoście tego pierwszego błędu, który zresztą popełniłem :P ).

Awatar użytkownika
Pietruch
Posty: 1379
Rejestracja: 2004-12-25, 17:06
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Pietruch-15

 

#14 Post autor: Pietruch »

Pozdrawiam,
Maciej

Awatar użytkownika
Sariel
VIP
Posty: 5418
Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Sariel
Kontakt:

 

#15 Post autor: Sariel »

Nie, u mnie jakoś prościej to wygląda. Bardzo podobnie jak w moim Sandrailu, tylko z dodatkowymi wzmocnieniami. No i silnik skrętu jest wbudowany w przedni most.

ODPOWIEDZ