[MOC] Unimog 1600

Wszystko co związane z / everything about LEGO Truck Trial, Cross Country, Truck Racing, Outdoor Car Racing

Moderatorzy: BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team, BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team

Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika
Filozof
Posty: 231
Rejestracja: 2009-05-15, 23:35
Lokalizacja: Poznań
brickshelf: filozof33

 

#16 Post autor: Filozof »

O!
Proponuję dodać elementy koloru lime, i mamy Unimoga Power Miners! ;)
Zwaliłeś wszystkich z nóg. Wróżę Ci MOC miesiąca, pomimo niezłej konkurencji z poza Technic!
Na pewno mój głos już masz!

aro_kal
Posty: 436
Rejestracja: 2006-02-07, 14:34
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: aro-kal

 

#17 Post autor: aro_kal »

tyle pomaranczowych klockow w 1 miejscu - chyba Was odwiedze na nastepnych zawodach zeby TO obejrzec :)
Zapraszam. Mam nadzieję, że następnym razem nie będzie plamy z mojej strony.
Dzień dobry.
Przybywam z innego świata - świata kamiennic, zamków, miniaturek, żeby wyrazić swoje uznanie dla tego samochodu.
A czy Ty wiesz, że kilku powiedziało, że tak się nie buduje kabin, tak się buduje zamki. To brzmiało jednak dość pogardliwie. O co chodzi?
Ledwo mi komputer oddali a już muszę go zabrać do naprawy - pokazuje mi, że twój unimog jest pomarańczowy!
Nie naprawiaj. Napraw mi portfel :-)
Na pewno mój głos już masz!
Z góry dziękuję. Ale nie mów hop. Jeszcze po drodze pojawią się ładne konstrukcje. Do końca miesiąca 10 dni. Tu ludzie nie próżnują.

Awatar użytkownika
Jerac
Posty: 2311
Rejestracja: 2006-01-14, 20:32
Lokalizacja: Sol III, Łódź
brickshelf: Jerrec

 

#18 Post autor: Jerac »

Znowu MOC roku? Znowu Aro? Znowu trialówka? ue... ;p

Cóż, portfel robi swoje, za samo to że jest pomarańczowa dostajesz +5 do Opadu Szczęki :D

A budowanie bokiem jest chyba nawet prostsze od zwykłego, bo się większość problemów ze studami sama rozwiązuje :>
Ostatnio zmieniony 2009-06-20, 19:29 przez Jerac, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Ciamek
VIP
Posty: 2771
Rejestracja: 2004-06-24, 23:08
Lokalizacja: Wrocław
brickshelf: Piglet
Kontakt:

 

#19 Post autor: Ciamek »

Mniam, mniam.
Piękny i jeździ (trialuje) - <brawo>

aro_kal pisze:Cytat:
Dzień dobry.
Przybywam z innego świata - świata kamiennic, zamków, miniaturek, żeby wyrazić swoje uznanie dla tego samochodu.


A czy Ty wiesz, że kilku powiedziało, że tak się nie buduje kabin, tak się buduje zamki. To brzmiało jednak dość pogardliwie. O co chodzi?
Tak budują najlepsi ; o)
Zdrufko, Ciamek

Awatar użytkownika
Scrat
Posty: 543
Rejestracja: 2008-06-24, 01:31
Lokalizacja: Lubań
brickshelf: scratel

 

#20 Post autor: Scrat »

Mnie bardzo to zawieszenie interesuje. Może coś więcej na ten temat?

Aha, Unimog jest oczywiście rewelacyjny, kolor jest fantastyczny.
Ostatnio zmieniony 2009-06-20, 22:23 przez Scrat, łącznie zmieniany 1 raz.

aro_kal
Posty: 436
Rejestracja: 2006-02-07, 14:34
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: aro-kal

 

#21 Post autor: aro_kal »

Znowu MOC roku?
NIE! Ale w momencie gdy to napisałeś, już mi wystarczy.

Dzięki chłopaki. Szczególnie za to, że tu zbłądziliście. Najzabawniejsze jest to, że trialowcy nie piszą tylko Wy. Uznajcie mnie za swojego.

Dwa zdjęcia bebechów. Teraz już chyba będzie wszystko jasne.

Obrazek Obrazek

Awatar użytkownika
makorol
Posty: 666
Rejestracja: 2004-11-20, 09:55
Lokalizacja: Bystrzyca / Wrocław
brickshelf: makorol

 

#22 Post autor: makorol »

aro_kal pisze:światła - przednie palące się podczas jazdy
Uuu, to niebezpieczne ;)
Pozdrawiam, Makorol.

Awatar użytkownika
pitrek02
Posty: 880
Rejestracja: 2006-10-05, 19:27
Lokalizacja: Częstochowa/Wrocław
brickshelf: pitrek02

 

#23 Post autor: pitrek02 »

Nie muszę chyba powtarzać, że wygląda rewelacyjnie?
Wszystkie moje uwagi uwzględniłeś, tak więc nie mam już się czego czepiać.
Pozostało mi tylko pogratulować wspaniałego modelu i życzyć więcej szczęścia na następnych zawodach!

Pozdrawiam!

Fistach

#24 Post autor: Fistach »

Zawsze wiedziałem, że pomarańczowy kolor jest świetny aczkolwiek dostępność klocków w tym kolorze pozostawia jeszcze wiele do życzenia.

Cieżarówka fajna, nie widziałem jak na zawodach się spisuje więc to pominę.

Z wyglądu nie pasują mi osobiście te felgi - oczywiście jeśli chodzi o kolor - ale niestety w czarnym kolorze one nie występowały ;)

Szerokiej drogi ;)

kris kelvin

#25 Post autor: kris kelvin »

Z ciężkim sercem muszę przyznać, że mi się podoba :(
Starzeję się chyba czy coś?
W ogóle to uważam, że minąłeś się z powołaniem i powinieneś zostać "systemowcem", ale chyba to się w Tobie budzi i w końcu prawdziwa natura każe Ci wyrzucić te wszystkie elektryczne badziewia i zbudować kamienicę, a może nawet i zamek :)
Ale kafle na pace to nierówno przyczepione, co w sumie dyskwalifikuje tą jakże udaną konstrukcję :(

Awatar użytkownika
Emilus
Adminus Emeritus
Posty: 1460
Rejestracja: 2007-08-26, 19:58
Lokalizacja: Polska
brickshelf: Emilus
Kontakt:

 

#26 Post autor: Emilus »

No fajnie fajnie... Arek już przerobił zachwyty na rajdzie.

Unimog co by nie powtarzać śliczniutki tylko boxy jeszcze nie wiadomo gdzie będą...

Ale to, żeś zabrudził okolicę to żal.pl :-)

Awatar użytkownika
smyk
VIP
Posty: 2137
Rejestracja: 2006-03-14, 23:13
Lokalizacja: Warszawa-Ochota
brickshelf: smyk

 

#27 Post autor: smyk »

Kabina jest tak dopracowana, że aż zazdrość zżera - parę minut ją oglądałem, gdy właściciel nie patrzył. Co do paki, to ktoś słusznie zauważył, że lepiej by wyglądała w innym kolorze. Widocznie za dużo tego pomarańczowego. No i felgi w innym kolorze byłby lepsze. Ale skoro komentujemy już jedynie kolory, to znak, że wszystko jest na swoim miejscu. Jestem z siebie dumny, że tak zatruwałem życie Aro, że wreszcie zaczął budować na miarę swojego talentu (i portfela).

Patent z gumowymi elementami bardzo mi się podoba, ale obstawiam, że co parę wyścigów będziesz musiał je wymieniać na nowe. Przynajmniej tak wynika z moich testów. Ale skoro wymieniam cv-joity co trzy wyścigi, to Ty możesz zmieniać co roku gumkę ;)

Czapki z głów!!
Wygląda rewelacyjnie, a na jeżdżenie też ma papiery, tylko kierowca musi wyczuć maszynę. Obstawiam, że już na następnym wyścigu będziesz znacznie wyżej. Pozdrawiam!
GPM '07#2 | '08#2 | '09#5 | '10#3 | '11#4
LTTC '11#6 | '12#2 | '13#3 | '14#3 | '15#3 | '16#2 | '17#4 | '18#4 | '19#11 | '20#7 | '21#9

Awatar użytkownika
ManiekManiak
Posty: 814
Rejestracja: 2008-09-07, 21:00
Lokalizacja: Ostrołęka
brickshelf: ManiekManiak

 

#28 Post autor: ManiekManiak »

Bryka rewelacja. Wygląd - to już wszyscy powiedzieli, zgadzam się w 100%. Sprawność również na najwyższym poziomie. Dorzucisz mu masy na tyłek i będziesz mieszał na początku stawki.

Na tych kołach wygląda ładnie, ale spróbowałbym ubrać go w kapcie 94.8 na czarnej feldze 68.8. Wyglądałby jak oryginał, trochę by się poszerzył na kołach, dzięki czemu zyskałby na stabilności i muskulaturze. Ewentualnie czarna felga 68.8 i opona 81.6. Jeśli masz te klamoty to zaszczep i pokaż, chętnie bym to zobaczył.

aro_kal
Posty: 436
Rejestracja: 2006-02-07, 14:34
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: aro-kal

 

#29 Post autor: aro_kal »

kris pisze: Ale kafle na pace to nierówno przyczepione, co w sumie dyskwalifikuje tą jakże udaną konstrukcję :(
Zlituj się. Nie Ty. Tak musi być. Pod tym uwypukleniem jest elektryczne badziewie.
smyk pisze:Kabina jest tak dopracowana, że aż zazdrość zżera - parę minut ją oglądałem, gdy właściciel nie patrzył. Co do paki, to ktoś słusznie zauważył, że lepiej by wyglądała w innym kolorze. Widocznie za dużo tego pomarańczowego. No i felgi w innym kolorze byłby lepsze. Ale skoro komentujemy już jedynie kolory, to znak, że wszystko jest na swoim miejscu. Jestem z siebie dumny, że tak zatruwałem życie Aro, że wreszcie zaczął budować na miarę swojego talentu (i portfela).
E tam smyku, sam mówiłeś, że niedługo pogrzebiesz wszystkie dotychczasowe auta konkurentów i wyskoczysz z czymś ładnym. A wiem, że umiesz coś takiego zbudować. Do tej pory nie zbudowałeś ani jednej niedopieszczonej ciężarówki.

Paka musi być pomarańczowa. Tak jest w oryginale.

Nie zatruwaj mi już życia.
emilus pisze:Ale to, żeś zabrudził okolicę to żal.pl :-)
Niech się wstydzi ten co widzi. Ja tylko zrobiłem swoje, a smyk uwypuklił problem.
maniek pisze:Na tych kołach wygląda ładnie, ale spróbowałbym ubrać go w kapcie 94.8 na czarnej feldze 68.8. Wyglądałby jak oryginał, trochę by się poszerzył na kołach, dzięki czemu zyskałby na stabilności i muskulaturze. Ewentualnie czarna felga 68.8 i opona 81.6. Jeśli masz te klamoty to zaszczep i pokaż, chętnie bym to zobaczył.
Zrobione. Bardzo żałuję, że nie mam czarnych felg. Na szarych i dużych koła, i tak wygląda rewelacyjnie. Musiałem przerobić nieco przednie zwrotnice (ok. 2 godziny pracy), i nieco tylne (ok. 30 minut pracy), i nieźle to wszystko wygląda.

Dodatkowo po zawodach poprawiłem mocowanie kabiny. Teraz trzyma się na dwa razy większej ilości kropek i nawet po wywrotce się nie odczepia. Dodałem za tylną osią 100 gramów ciężaru i zyskałem na stabilności.

Następnym razem powinno być o niebo lepiej :-)

Dzięki wszystkim za uznanie. Nie umiałbym jednak budować do szuflady. Wasze pochlebstwa są jednak kwintesencją istnienia tu na forum.

Awatar użytkownika
TT
Posty: 1181
Rejestracja: 2004-05-27, 13:52
Lokalizacja: Bielsko-Biała
brickshelf: TT

 

#30 Post autor: TT »

Model jest świetnie odwzorowany. Przyłączam się do wszystkich "ochów i achów".
Na zawodach powiedziałem, że fajnie jakby paka była w innym kolorze. Jednak teraz odrobiłem zadanie domowe i widzę, że te unimogi nie ważne czy maja kabinę pomarańczową, seledynową, szarą czy jakakolwiek inna to też mają pakę w takim samym kolorze. Na zawodach miałem też wątpliwości co do komina. Wygląda dość komicznie :) Ale na prawdę też jest taki. Jedynie co widzę to to, że mogłeś wyjście komina zrobić jakieś grubsze - bardziej zbliżone do oryginału https://www1.zoll-auktion.de/auktion/da ... 4742_1.jpg
Do niczego innego nie potrafię się doczepić nawet jakbym bardzo chciał. No może jeszcze pan mietek trochę "wiejsko ztjuningował" skrzynie biegów ;)

Co do bebechów. Wiem ile trudu kosztował Cię przedni niesymetryczny most. To naprawdę bardzo trudne, żeby był przy tym odpowiednio mocny. Wiem też, że opłacało Ci się to (U mnie w unimogu ten knoob lubi się przesuwać - na gpm zrobił to 2 razy - niby nic się nie stało, ale to już nie ideał). Poza tym ta asymetria ma pewne swoje plusy przy zawieszeniu. Właśnie zawieszenie. Fajny patent. Myślałem, że z racji, że gumki są dość wąsko rozstawione będzie mało stabilny. Jednak fajnie to działa. Co do stabilności :) Niefortunnie żonglowałeś tymi boxami na GPM :)
Na pierwszym GPM mówiłeś, że zrobisz nieduże, zwinne, hardcorowe 4x4. Jednak Twoja wrażliwość estetyczna zrobiła z niego drugiego stara :) Maszyna jeździ oczywiście bardzo poprawnie. Jednak nie ma takiego potencjału. Bo tak na prawdę niewiele możesz w nim poprawić, więc też nie wiele lepiej możesz wypaść na zawodach. Owszem możesz lepiej nim kierować (tym razem wiele błędów popełniłeś) jednak Atr miał 2 razy więcej punktów niż Ty - o tyle się nie poprawisz.
Moim zdaniem możesz zrobić 2 rzeczy. Tak jak mówisz dociążyć tył - doda to stabilności i poprawi przelicznik. Druga sprawa to koła 94,8. Wiem, że pewno zdecydowałeś się na 24x43 z racji skali. Zobacz to foto które dałem wyżej, te koła do niego pasują idealnie. Ten model Unimoga to najbardziej muskularny z unimogów. Poza tym te unimogi mają zawsze czarną felgę :) Więc wizualnie myślę, że tylko mu dodasz uroku. W terenie będziesz lepszy - większy prześwit, większa prędkość. Z drugiej strony te koła to jednak większa przeróbka. Mosty z pierwszej wersji nie dawały możliwości założenia felgi z koł 94,8 (zwrotnica w ogóle w nie nie wchodzi). Jak jest w drugiej wersji mostu? Kolejny problem to skok zawieszenia - wykrzyż itp. się zmniejszy. Poza tym większe i szersze koła mogą bardziej zachodzić w skręcie i wadzić o coś.
To tyle.

Aro nie wytykam tyle z powodu zazdrości, że Twój unimog jest ładniejszy od mojego. Twój jest piękny, ale nie będę o tym tyle pisał, bo już ten temat cały jest o tym.
To są tylko obiektywne uwagi wynikające z moich obserwacji, które mogą wiele poprawić w terenie. Sam i tak zrobisz co będziesz chciał.

Gratuluje i mam nadzieje, że przy następnej okazji wyjdzie to, że nowszy unimog jest lepszy w terenie od starszego tak, jak to jest naprawdę :)
Pozdrawiam,
Tomek

ODPOWIEDZ