8878 Rechargeable Battery Box & 8887 Transformer

Recenzje oficjalnych zestawów LEGO napisane przez Forumowiczów

Moderatorzy: Mod Team, Mod Team

Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika
Sariel
VIP
Posty: 5418
Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Sariel
Kontakt:

 

8878 Rechargeable Battery Box & 8887 Transformer

#1 Post autor: Sariel »

8878 Rechargeable Battery Box

Obrazek

Seria: Power Functions
Rok produkcji: 2009
Liczba klocków: 1
Spis części: Bricklink
Cena: MSRP: nieznana, S@H: 259.95 PLN, Bricklink: średnio $66.50, Allegro: nieznana

Nowy battery box, a ściślej mówiąc bateria sama w sobie. Dostajemy ją solidnie zafoliowaną i z dołączonymi papierami - standard jeśli chodzi o elementy PF. Co ciekawe, bateria jest już fabrycznie naładowana - można ją od razu podłączyć i korzystać, choć ze świadomością że bez zasilacza 8887 jej nie naładujemy.
Pierwsze co rzuca się w oczy (a raczej ręce) to lekkość baterii - zaledwie 75 gramów, czyli niewiele więcej niż silnik PF XL. Dla porównania battery box z sześcioma akumulatorkami GP 2500 którego używałem do tej pory waży 235 gramów, a więc aż trzykrotnie więcej. Druga rzecz to małe wymiary: 4x5x8 studów (wysokość 5 studów odpowiada 4 belkom jedna na drugiej, więc dla Castlowców to będzie 4x4x8 studów :P ), co oznacza że box jest 3 study niższy i 3 study węższy od starszego boxu PF - na pewno docenią to wszyscy budujący modele, i mający do wykorzystania ograniczoną ilość miejsca.
Box ma gładkie ścianki i study na spodzie i na wierzchu. Wszystkie elementy do jego obsługi znajdziemy właśnie na wierzchu. Są to: gniazdo na zasilacz z czerwoną diodą (mruga podczas ładowania i świeci światłem ciągłym kiedy bateria jest pełna), przycisk on/off z zieloną diodą (świeci światłem ciągłym kiedy box jest włączony - rozwiązanie znane z poprzedniego boxu), pokrętło regulacji prędkości (tak jak w nowym pilocie ma 7 poziomów prędkości do przodu i 7 do tyłu, ale w przeciwieństwie do niego ma ustaloną pozycję neutralną i pozycje końcowe, plus mały wskaźnik aktualnej pozycji; nie powraca do pozycji neutralnej; da się w nie włożyć axla na głębokość 1 studa) i wyjście na wtyczkę systemu PF (standardowe). Włączanie boxa trochę martwi - gładki przycisk ciężko będzie podłączyć pod jakiś mechanizm. Z drugiej strony jeśli chcemy mieć możliwość ładowania baterii w MOCu, trzeba będzie zapewnić dostęp do niej od góry, więc siłą rzeczy będziemy mogli włączać i wyłączać box ręcznie. Warto zauważyć, że pokrętło prędkości jest całkowicie niezależne od włącznika - tzn. box można włączać i wyłączać niezależnie od pozycji pokrętła. To plus dla osób, które boxa potrzebują tylko do zasilania i nie będą z pokrętła korzystać.
Co do parametrów boxa, deklarowany czas pełnego ładowania to 4 godziny. Czas działania nie został podany, więc można założyć że zależy od ilości podłączonych elementów i np. obciążenia silników. Napięcie to 7.4V a pojemność 1100 mAh. Dla porównania wspomniany zestaw sześciu aku GP daje napięcie 7.2 V i pojemność 2450 mAh. Plusem nowego boxa - pomijając wymiary i wagę - jest ciut wyższe napięcie i krótszy czas ładowania, minusem - pojemność. Należy samemu ocenić czy pojemność jest istotna skoro box daje się ładować śmiesznie łatwo w porównaniu z poprzednim.
Ważna uwaga - według dołączonych papierów box powinien być ładowany tylko i wyłącznie zasilaczem 8887. Czy to tylko propaganda czy fakt, powinien stwierdzić ktoś lepiej znający się na elektryce. Box da się ładować i używać jednocześnie.

8887 Transformer

Obrazek

A nie, zaraz...

Obrazek

Seria: Power Functions
Rok produkcji: 2009
Liczba klocków: 1
Spis części: Bricklink
Cena: MSRP: nieznana, S@H: 110.95 PLN, Bricklink: średnio $31.75, Allegro: nieznana

Dostajemy go w kartonowym pudełeczku, a więc pełen luksus. Oprócz zasilacza pudełeczko zawiera mniej więcej takie same papiery jak w 8878, oraz fajny plastikowy klips na kabel. Kabel ma przyzwoitą długość ponad 1.2 metra - niby mogło być więcej, ale trudniej byłoby to wtedy przechowywać. Mój zasilacz ma wtyczkę w standardzie UK i jest oznaczony jako wersja 3, co pozwala przypuszczać że są różne wersje w różnych standardach. Na pewno istnieje wersja w standardzie USA, a wersja w standardzie polskim jest dostępna na S@H.
Deklarowane wejście transformatora to 230VAC 50Hz, deklarowane wyjście to 10VDC 7VA. Czy to znaczy że da się go zastąpić tańszym - pojęcia nie mam.

Podsumowując, poza zaporową ceną nowy box ma właściwie same zalety (chyba że komuś naprawdę bardzo zależy na pojemności). Jest mały, bardzo lekki, łatwo zamontować go na studach i wreszcie można zamontować go w MOCu na stałe. Wbudowane pokrętło regulacji prędkości docenią pewnie budowniczy Trains. Jest to również interesujący element dla budowniczych modeli, bo pozwala budować rzeczy mniejsze niż to było możliwe ze starym boxem, i oszczędza ok. 160 gramów masy. Może wreszcie zainteresować osoby, które nie posiadają jeszcze akumulatorków i przymierzały się do ich kupienia - inwestycja w box może okazać się lepsza, szczególnie jeśli ktoś zużywa dużo baterii.

Galeria zdjęć

Film:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=sgvQ81hGsso[/youtube]
Ostatnio zmieniony 2009-09-03, 07:09 przez Sariel, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
M_longer
VIP
Posty: 5429
Rejestracja: 2007-09-29, 08:47
Lokalizacja: Lubin
brickshelf: M-longer
Kontakt:

 

#2 Post autor: M_longer »

A ja nadal mam nadzieję na zwykłe pudełko na baterie 9V w standardzie PF :)

Ten aku jest fajny, ale jak dla mnie jest drogi...

Awatar użytkownika
Jerac
Posty: 2311
Rejestracja: 2006-01-14, 20:32
Lokalizacja: Sol III, Łódź
brickshelf: Jerrec

 

#3 Post autor: Jerac »

O kant tylnej części ciała potłuc tą recenzję, nie ma w niej najważniejszej rzeczy: porównania praktycznego jak jeździ pojazd A (z nowym boxem), i jak jeździ pojazd B (identyczny, tylko ze starym). Deklarowane 7.4V to mniej niż 6 aku, chyba że to ta sama historia co z aku, gdzie mimo napisanego 1.2 V podawane jest 1.3 albo nawet 1.35.

Awatar użytkownika
ManiekManiak
Posty: 814
Rejestracja: 2008-09-07, 21:00
Lokalizacja: Ostrołęka
brickshelf: ManiekManiak

 

Re: 8878 Rechargeable Battery Box & 8887 Transformer

#4 Post autor: ManiekManiak »

Ciekawa sprawa ten box. W trialu to raczej zastosowania nie znajdzie, ale potencjał ma spory. Tak jak Sariel napisał jest alternatywą dla kupna kompletu aku i zwykłego BOXa, choć tani nie jest.
Sariel pisze: Deklarowane wejście transformatora to 230VAC 50Hz, deklarowane wyjście to 10VDC 7VA. Czy to znaczy że da się go zastąpić tańszym - pojęcia nie mam.

Czyli potrzebujemy zasilacz 10V i 700 mA aby go naładować w 4 godziny. Pytanie jeszcze czy wtyczka jest w miarę standardowa. Jeśli BOX nie ma jakiejś zaawansowanej elektroniki w środku, a raczej nie ma, to spokojnie zwykłym zasilaczem 9V 700-1000 mA da się naładować.

Awatar użytkownika
Jerac
Posty: 2311
Rejestracja: 2006-01-14, 20:32
Lokalizacja: Sol III, Łódź
brickshelf: Jerrec

 

#5 Post autor: Jerac »

Box nie, ale czy przypadkiem akumulator nie ma jakiegoś czegoś co sprawia że przestaje ładować w odpowiednim momencie, albo podaje różny prąd ładowania w zależności od stopnia naładowania aku?

Oczywiście jest możliwe że to najzwyklejsza przetwornica bez żadnych cudów, której odpowiednik można dostać w sklepie z elektroniką za 10 złotych, ale kto zaryzykuje sprzęt warty 300 złotych?

Awatar użytkownika
Sariel
VIP
Posty: 5418
Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Sariel
Kontakt:

 

#6 Post autor: Sariel »

Jerac pisze:O kant tylnej części ciała potłuc tą recenzję, nie ma w niej najważniejszej rzeczy: porównania praktycznego jak jeździ pojazd A (z nowym boxem), i jak jeździ pojazd B (identyczny, tylko ze starym).
Nie widzę istotnej różnicy, a jeśli już to raczej na korzyść nowego boxa. Poczekaj aż dorwie go Philo, wtedy będziesz miał wszystkie możliwe dane. A swoją drogą coraz bardziej podoba mi się ten guziczek na nowym boxie - to takie eleganckie, klik i działa, a nie bawienie się w suwak jak na starym boxie.

Fistach

#7 Post autor: Fistach »

Sariel pisze:Co ciekawe, bateria jest już fabrycznie naładowana - można ją od razu podłączyć i korzystać, choć ze świadomością że bez zasilacza 8887 jej nie naładujemy.
zawsze bateryjki są w jakimś stopniu oryginalnie naładowane :)

Dziwnie podajesz wymiary :) jak masz bricka

Obrazek
to jest Brick 2 x 4. Trzymajmy się jednego systemu wymiarowania.
Castlowcy kupujcie te batboxy boja jeszcze w tym roku chcę zobaczyć most zwodzony i kratę na 1 mediumie, driving ringu i tym małym BB!!
Sariel pisze:Z drugiej strony jeśli chcemy mieć możliwość ładowania baterii w MOCu, trzeba będzie zapewnić dostęp do niej od góry, więc siłą rzeczy będziemy mogli włączać i wyłączać box ręcznie.
Będzie można również ustawić box na prowadnicach (beam'owych albo rail'owych) i wysuwać batbox na bok. Tym nie ma się co martwić. Gorzej niestety z pojemnością.

Co do zasilania to jeżeli inny zasilacz podaje takim sam prąd i takie samo napięcie oraz ma taką samą wtyczke to można nim ładować bez obaw i do woli.
Sariel pisze:wreszcie można zamontować go w MOCu na stałe.
To racja!

A co do ładowania baterii to jest to pojęcie względne. Są ładowarki które n baterii naładują w godzinę, w dwie, 4 albo 8 albo 16 itd. To zależy od ładowarki. Planują do końca przyszłego roku zrobić komplet baterie (nie pamiętam jaka pojemność) + ładowarka, która naładuje te baterie w 30 s.

Dzięki za recenzję. Na pewno ten batbox jest jako musthave. Czekam może aż pojawi się na Allegro/eBay bo cena jest grubo przesadzona.
Ostatnio zmieniony 2009-06-27, 11:11 przez Fistach, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
szarikm
Adminus Emeritus
Posty: 1312
Rejestracja: 2005-11-03, 16:43
Lokalizacja: Rzeszów
brickshelf: szarikm

 

#8 Post autor: szarikm »

Sariel pisze:Ważna uwaga - według dołączonych papierów box powinien być ładowany tylko i wyłącznie zasilaczem 8887. Czy to tylko propaganda czy fakt, powinien stwierdzić ktoś lepiej znający się na elektryce.
Deklarowane wejście transformatora to 230VAC 50Hz, deklarowane wyjście to 10VDC 7VA. Czy to znaczy że da się go zastąpić tańszym - pojęcia nie mam.
Jak wtyczka będzie pasować i parametry 10V/7VA to, tak jak ManiekManiak napisał:
ManiekManiak pisze:spokojnie zwykłym zasilaczem 9V 700-1000 mA da się naładować.
To że będzie mniejsze napięcie i prąd to nic. Będzie się tylko dłuzej ładować.

Ba! Na akumulatorku jest lokomotywa z pantografem! Można by spróbować naładować zasilaczem do kolejki :)


Sariel, jak się nazywa muzyczka, którą wykorzystałeś w filmie? Skojarzyła mi się trochę z Reunion (Resident Evil Soundtrack) Marilyna Mansona.

Hippotam

#9 Post autor: Hippotam »

Wszystko pieknie, jednak dopoki nie będzie micromotora, to PFom trudno będzie dostapic zaszczytu poruszania wiatraków, młynów i kieratów w Castle. Drogie Technic, try harder ;-)

Fistach

#10 Post autor: Fistach »

Hippotam pisze:Wszystko pieknie, jednak dopoki nie będzie micromotora, to PFom trudno będzie dostapic zaszczytu poruszania wiatraków, młynów i kieratów w Castle. Drogie Technic, try harder ;-)
dlaczego? Wystarczy schować mechanizmy w wartowni obok bramy.

Volans

#11 Post autor: Volans »

Sariel pisze:Wbudowane pokrętło regulacji prędkości docenią pewnie budowniczy Trains.
Wrooong. To pokrętło to raczej ciekawostka, gonienie pociągu za każdym razem, gdy chce się zmienić jego prędkość, to chyba wada, co nie? Jest przecież nowy pilot, a odbiornik po utracie sygnału zapamiętuje ostatnie znane ustawienie prędkości, więc "tempomat" to nie problem.

No chyba, że [insane] wstawi się do lokomotywy osobny box 9V i micromotor, który kręciłby przełącznikiem (bo o paradoksie aku zasilające mediuma, który sam przełącza sobie prędkość, to już nawet nie myślę) [/insane], ale to już wariactwo :D

Wygląda na to, że kupię 2 akumulatorki i 1 transformator... czas zbierać fundusze...

Awatar użytkownika
Sariel
VIP
Posty: 5418
Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Sariel
Kontakt:

 

#12 Post autor: Sariel »

szarikm pisze:Sariel, jak się nazywa muzyczka, którą wykorzystałeś w filmie? Skojarzyła mi się trochę z Reunion (Resident Evil Soundtrack) Marilyna Mansona.
Blisko. Ten sam film, kawałek Seizure Of Power.
Co do rozmiarów, to chodził mi po głowie szatański pomysł zbudowania PF-owej mikrociężarówki szerokiej na 4 study z tym boxem właśnie. Ale nie mam takich kół :)
Ostatnio zmieniony 2009-06-27, 13:34 przez Sariel, łącznie zmieniany 1 raz.

szczudel

#13 Post autor: szczudel »

M_longer pisze:A ja nadal mam nadzieję na zwykłe pudełko na baterie 9V w standardzie PF :)
Chyba moge pierwszy raz odbić piłeczkę ;P to zdanie jest bez sensu. Brakuje w nim "..., że Lego wypuści nowe..."

Pokaż Sarielu znamionową tabliczke zasilacza [hires foto] i wtedy będziemy w stanie ocenić czy to propagandowy shit czy prawda z tym ładowaniem.

Awatar użytkownika
Filozof
Posty: 231
Rejestracja: 2009-05-15, 23:35
Lokalizacja: Poznań
brickshelf: filozof33

 

#14 Post autor: Filozof »

szczudel pisze:
M_longer pisze:A ja nadal mam nadzieję na zwykłe pudełko na baterie 9V w standardzie PF :)
Chyba moge pierwszy raz odbić piłeczkę ;P to zdanie jest bez sensu. Brakuje w nim "..., że Lego wypuści nowe..."

Pokaż Sarielu znamionową tabliczke zasilacza [hires foto] i wtedy będziemy w stanie ocenić czy to propagandowy shit czy prawda z tym ładowaniem.
Ja bym powiedział, że zdanie jest sensowne.
Przeczytaj je uważnie i powoli, to zrozumiesz ;)

Co do BBoxa. Wolałbym to, aniżeli starego BBOxa, ale cena odpycha...
Poczekam, może stanieje.
Dzięki za świetną recenzję.

Awatar użytkownika
Atros
VIP
Posty: 801
Rejestracja: 2009-04-08, 19:03
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Atrx
Kontakt:

 

#15 Post autor: Atros »

Co to tej ładowarki to dziwne, że nie ma balancera. Bo z tego co mi wiadomo, ten akku ma 2 cele lipo i ładowanie go zwykłym zasilaczem nie jest dobrym pomysłem.

ODPOWIEDZ