[Zawody] GP Mazowsza 2009 - wyścig 4

Wszystko co związane z / everything about LEGO Truck Trial, Cross Country, Truck Racing, Outdoor Car Racing

Moderatorzy: BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team, BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team

Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika
smyk
VIP
Posty: 2137
Rejestracja: 2006-03-14, 23:13
Lokalizacja: Warszawa-Ochota
brickshelf: smyk

 

[Zawody] GP Mazowsza 2009 - wyścig 4

#1 Post autor: smyk »

Ufff... ledwo żyję. Wyniki i reszta wkrótce. Pozdrawiam jeźdźców wśród zieleni!
Ostatnio zmieniony 2009-07-11, 21:03 przez smyk, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Atros
VIP
Posty: 801
Rejestracja: 2009-04-08, 19:03
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Atrx
Kontakt:

 

#2 Post autor: Atros »

tylko nie przesadź Smyku z tym "przeliczaniem" wyników bo się zorientujemy ;)

Awatar użytkownika
smyk
VIP
Posty: 2137
Rejestracja: 2006-03-14, 23:13
Lokalizacja: Warszawa-Ochota
brickshelf: smyk

 

#3 Post autor: smyk »

Chętnie bym "przesadził", ale się nie dało. Trochę walczyłem, ale na niewiele się to zdało. Gratuluję pierwszego zwycięstwa Kubo!

Skoro już jesteś najlepszy, możesz zacząć dopieszczać estetykę maszyny, zadbać o odpowiedni układ atrapy itd. Żebyś się nie nudził przesadnie ;)

Zapraszam do lektury!

Nie napisałem tam o tym, jak świetne są ziemne trasy. A są. I nie napisałem o terenowym ferrari Duka. A było. Ani nawet o latającym czołgu Sariela. A... Ale w końcu nie można wszystkiego zawrzeć w opowieści, trzeba samemu spróbować.

Teraz czas na Wrocław! Kto z GPMowców jedzie?
Ostatnio zmieniony 2009-07-11, 19:13 przez smyk, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
FastER
Posty: 180
Rejestracja: 2008-10-01, 17:33
Lokalizacja: brać na to pieniądze?
brickshelf: FastER

 

#4 Post autor: FastER »

Gratuluję Atr!
MAZ rządzi! ;)
Czekam na film by móc powiedzieć więcej.

Awatar użytkownika
Duke
Posty: 247
Rejestracja: 2005-11-17, 18:47
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: duku

 

#5 Post autor: Duke »

smyk, przepraszam, naprawdę niechcący przyczyniłem się do wywrócenia Ziła

A poza tym było wesoło, i chociaż nie startowałem, to uważam że trasy z dzisiejszych zawodów były zdecydowanie jednymi z najlepszych jakie w ciągu 3 lat stworzyliśmy.

Awatar użytkownika
smyk
VIP
Posty: 2137
Rejestracja: 2006-03-14, 23:13
Lokalizacja: Warszawa-Ochota
brickshelf: smyk

 

#6 Post autor: smyk »

Duke pisze:smyk, przepraszam, naprawdę niechcący przyczyniłem się do wywrócenia Ziła
Bywa :) Przynajmniej zil będzie wyglądał jak rasowy ruski rupieć z poligonu :)
Duke pisze:A poza tym było wesoło, i chociaż nie startowałem, to uważam że trasy z dzisiejszych zawodów były zdecydowanie jednymi z najlepszych jakie w ciągu 3 lat stworzyliśmy.
Bo były naturalne, ziemne i urozmaicone. Zjazdy, podjazdy, progi, wertepy, zakręty. Podziękowania dla cyklistów za krecią robotę! To chyba oni to rozkopali ten lasek.
GPM '07#2 | '08#2 | '09#5 | '10#3 | '11#4
LTTC '11#6 | '12#2 | '13#3 | '14#3 | '15#3 | '16#2 | '17#4 | '18#4 | '19#11 | '20#7 | '21#9

Awatar użytkownika
Atros
VIP
Posty: 801
Rejestracja: 2009-04-08, 19:03
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Atrx
Kontakt:

 

#7 Post autor: Atros »

no ten lasek jest super źródłem tras :)

pewnie TT teraz będzie gadał, że wygrałem, bo jego nie było, he he. Szkoda, że nie dam rady pojechać do Wrocka.

Miłym zaskoczeniem jest, że wylądowałem na pierwszym miejscu w generalce, nie spodziewałem się. Co prawda minimalnie ale jednak. No i ciekawie będzie na ostatnich zawodach, naprawdę może się sporo zmienić w klasyfikacji.

Awatar użytkownika
smyk
VIP
Posty: 2137
Rejestracja: 2006-03-14, 23:13
Lokalizacja: Warszawa-Ochota
brickshelf: smyk

 

#8 Post autor: smyk »

Atr pisze:pewnie TT teraz będzie gadał, że wygrałem, bo jego nie było, he he.
Nie - wygrałeś, bo ja słabo jeździłem ;) Ale to się zmieni.
Atr pisze:Miłym zaskoczeniem jest, że wylądowałem na pierwszym miejscu w generalce, nie spodziewałem się. Co prawda minimalnie ale jednak. No i ciekawie będzie na ostatnich zawodach, naprawdę może się sporo zmienić w klasyfikacji.
Tu to się zgodzę. W zeszłym roku Duke pozamiatał już na początku sezonu, ale w tym będzie walka do ostatniego odcinka. Byle by to nam nie przesłoniło sensu budowania trialówek i że nie zawsze najskuteczniejsza maszyna jest najwspanialsza.

Awatar użytkownika
Emilus
Adminus Emeritus
Posty: 1460
Rejestracja: 2007-08-26, 19:58
Lokalizacja: Polska
brickshelf: Emilus
Kontakt:

 

#9 Post autor: Emilus »

Smyk pisze:Byle by to nam nie przesłoniło sensu budowania trialówek i że nie zawsze najskuteczniejsza maszyna jest najwspanialsza.
Dokładnie. Z całym szacunkiem Atr, oddaję Ci sprawiedliwość za innowacyjność auta, ale tylko pod względem wnętrza "technicznego - czytaj bebechy" a nie układu. Skrzynia i sterowanie, tu ładnie pokazałeś, że nie brak Ci sprytu i pomysłów:-)
A poza tym przypomnij sobie jak wyglądało Twoje 4x4 na pierwszym spotkaniu, jak się pojawiłeś i oglądałeś nasz konstrukcje, a jak teraz wygląda? Wcale wtedy TT mogło nie być, nie ma to znaczenia, bo było wiele konstrukcji i wiele zebranych doświadczeń postawionych na kołach i obudowanych klockami...

Ale układ Twojego MAZA jest najprostszy. W zeszłym roku śmiem twierdzić, że trialówki 4x4 jeździły lepiej, bo dajmy na to 4x4 DUKA jestem pewien na 99% że by pojechało te schodki pod górę (my dawaliśmy w dół).
A zobacz, niektóre samochody teraz są budowane inaczej kosztem wyników - spójrz nawet Smyk przekonał się do wieloosiowców... A i na kabinie nikt raczej nie oszczędza, choć można zbudować samochody bez podłogi w kabinie i też będzie...
Ostatnio zmieniony 2009-07-11, 21:35 przez Emilus, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
smyk
VIP
Posty: 2137
Rejestracja: 2006-03-14, 23:13
Lokalizacja: Warszawa-Ochota
brickshelf: smyk

 

#10 Post autor: smyk »

Emilus pisze:A zobacz, niektóre samochody teraz są budowane inaczej kosztem wyników - spójrz nawet Smyk przekonał się do wieloosiowców...
Nie no, nie rób ze mnie wroga wieloosiowców. Że 2008 był ubogi w tym względzie, to nie znaczy, że nigdy i za żadne skarby. W 2006 miałem prototyp 6x6 ze skrzynią biegów podobną w założeniu do tej dzisiejszej. W 2007 był całkiem przyzwoity "Czerwony Diabeł", ale później go wykastrowałem o jedną oś i do tej pory żałuję. Że nie miałem jeszcze 8x8... kiedyś przyjdzie czas, by to zmienić. Bo jest trudniej. A lubimy wyzwania :)

Awatar użytkownika
TT
Posty: 1181
Rejestracja: 2004-05-27, 13:52
Lokalizacja: Bielsko-Biała
brickshelf: TT

 

#11 Post autor: TT »

Atr pisze:pewnie TT teraz będzie gadał, że wygrałem, bo jego nie było, he he.
Atr gratuluje wygranej :) No nie było mnie niestety więc nie masz pewno 100% satysfakcji, lecz gdybym był to nie miałbyś nawet 50% satysfakcji :) hehe Spotkamy się we Wrześniu i wtedy ja już nie dam rady...
Nie jest prawdą, że Twoje 4x4 jest proste. Zrobiłeś maszynę z działającą skrzynią to nie takie proste. Maszyna jest skuteczna i wygrywa. Poza tym wiem, że trochę trzeba posiedzieć przy nxt, żeby to dobrze działało. Twoja maszyna jest bardzo dobra takie jest moje zdanie. Klasyfikacja o tym świadczy najlepiej. Odskoczyłeś na GPM nawet Smykowi i to o wiele. Miałem okazje pojeździć maszyną Smyka już ostatnio - miała wtedy jeszcze 4 koła - i wydawała się być nie do pokonania.
Na wieloosiowce przyjdzie jeszcze czas. Na to też trzeba mieć części.
W ogóle nie rozumiem gadania, że wieloosiowce są gorsze. Fakt są trudniejsze, ale na pewno nie gorsze, a z bonusami i promocjami mogą wygrywać.

Widzę, że ciasno jest w generalce :) Zamierzam się zjawić we Wrześniu i Wam jeszcze trochę poprzeszkadzać. Na wygraną w całym cyklu już raczej nie ma szans. No, ale gdybym był na wszystkich zawodach, a nie na połowie to już bym święcił tryumf :) Je jestem tylko gościem na GPM niech wygra jakiś Warszawiak.
Ostatnio zmieniony 2009-07-12, 08:51 przez TT, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam,
Tomek

Awatar użytkownika
Emilus
Adminus Emeritus
Posty: 1460
Rejestracja: 2007-08-26, 19:58
Lokalizacja: Polska
brickshelf: Emilus
Kontakt:

 

#12 Post autor: Emilus »

TT pisze:Nie jest prawdą, że Twoje 4x4 jest proste. Zrobiłeś maszynę z działającą skrzynią to nie takie proste. Maszyna jest skuteczna i wygrywa.
Zapewne to było o mojej wypowiedzi, tylko że ja napisałm wyraźnie, że nie ciężarówka jest prosta tylko UKŁAD 4x4 jest najprostszy, bo aut 3 kołowych już w TrTr nie ma. A nie pisałem też, że wieloosiowce mają gorzej, tylko, że mają trudniejszy ukłąd konstrukcyjny, trudniej jest je zbudować tak, aby konkurowały z 4x4.

Co do skrzyni i bebechów wyraziłem się sądzę jasno. Atr pokazał, że znakomicie dopracował takie układy, jak sterowanie (fonem), skrzynię i myślę całą mechanikę na NXT.
Z mojej strony Atr gratuluję czołowej pozycji w generalce.
Ostatnio zmieniony 2009-07-12, 09:15 przez Emilus, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
TT
Posty: 1181
Rejestracja: 2004-05-27, 13:52
Lokalizacja: Bielsko-Biała
brickshelf: TT

 

#13 Post autor: TT »

Sam fakt włożenia skrzyni biegów wpływa na komplikacje samego układu. Pod względem układu mój unimog jest dużo prostszą konstrukcją niż Maz ATRa. Dlatego piszę, że to nie takie proste 4x4.
Co do wieloosiowców przyjęło się już, że muszą być gorszę, bo nikt jeszcze nie jeździł dobrze taką maszyną. Takie zdanie będzie się utwierdzać, aż ktoś nie wygra taką maszyną -> Emil daj ludziom do myślenia na zimę - niech więc wrzesień należy do Ciebie :) Bo inaczej w przyszłym sezonie mało kto będzie miał coś innego niż 4x4.
Ostatnio zmieniony 2009-07-12, 09:24 przez TT, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam,
Tomek

Awatar użytkownika
smyk
VIP
Posty: 2137
Rejestracja: 2006-03-14, 23:13
Lokalizacja: Warszawa-Ochota
brickshelf: smyk

 

#14 Post autor: smyk »

Emilus pisze:
TT pisze:Nie jest prawdą, że Twoje 4x4 jest proste. Zrobiłeś maszynę z działającą skrzynią to nie takie proste. Maszyna jest skuteczna i wygrywa.
Zapewne to było o mojej wypowiedzi, tylko że ja napisałm wyraźnie, że nie ciężarówka jest prosta tylko UKŁAD 4x4 jest najprostszy, bo aut 3 kołowych już w TrTr nie ma. A nie pisałem też, że wieloosiowce mają gorzej, tylko, że mają trudniejszy ukłąd konstrukcyjny, trudniej jest je zbudować tak, aby konkurowały z 4x4.
Pokuszę się, że jednak wieloosiowce mają trudniej. Bo nie tylko mają bardziej skomplikowaną konstrukcję, ale także na trasie są trudniejsze do poprowadzenia. Nawet TT już napisał, żę póki Zil miał dwie osie, to był dobry. Dodałem trzecią i coś uciekło. I chyba nawet wiem co. Chodzi o dwa poważne zagadnienia:
-manewrowość - czyli zwrotność, długość pojazdu wciśniętego miedzy bramki, uślizg kół, które bez dyfrów szukają swojej własnej drogi - w przypadku 4x4 nie ma to wielkiego wpływu. Pojazdem wieloosiowym trzeba się nauczyć jeździć.
-rozkład masy - wydawało mi się, że dodatkowa oś to mniejszy nacisk jednostkowy na oś i że to dobrze. A tu niespodzianka, bo masa lubi rozkładać się nierównomiernie i np. gdy od podłoża oderwie się ostatnia oś, to przedostatniej nie daje się już wciągnąć na wysoki próg.

Dlatego chwała pomysłodawcom wykładnika osiowego! Całkiem rozsądna próba wyrównania szans dużych i małych.

Dużo się wczoraj nauczyłem, oj dużo.
Ostatnio zmieniony 2009-07-12, 09:36 przez smyk, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Emilus
Adminus Emeritus
Posty: 1460
Rejestracja: 2007-08-26, 19:58
Lokalizacja: Polska
brickshelf: Emilus
Kontakt:

 

#15 Post autor: Emilus »

Kiedy foty i filmy?

ODPOWIEDZ