[MOC] Unimog 1600

Wszystko co związane z / everything about LEGO Truck Trial, Cross Country, Truck Racing, Outdoor Car Racing

Moderatorzy: BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team, BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team

Autor
Wiadomość
aro_kal
Posty: 436
Rejestracja: 2006-02-07, 14:34
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: aro-kal

 

#31 Post autor: aro_kal »

TT - a czy ja mam do Ciebie jakiekolwiek pretensje, że krytykujesz? Dobrze mi to robi. Raz, że schodzę na ziemię, a dwa, że poprawiam usterki. Zwróć uwagę, że ciut nad Tobą napisałem, że mój unimog ma już nowe koła. Wygląda zabójczo, właśnie jak ten ze zdjęcia. Optycznie przytył chyba 2 kilogramy. Co prawda wczoraj zrobiłem na razie pierwsze podejście, które z racji braku sił nie było dopieszczane, ale nic nie zawadza. Muszę tylko troszkę poszperać w środku, poprawić skręt (wymagał przebudowy) i powinno być dobrze. Już teraz zyskałem 1 kropkę prześwitu. Jak pogoda pozwoli to zrobię ze dwa nowe zdjęcia. Szkoda, że nie mam czarnych felg.

A co do tras - oceń trasy 4 i 5. To jest właśnie to, gdzie się będę sprawdzał i takie powinny być trasy do trtr. A nie jakaś nuda ze zjazdem na złamanie karku. 3 trasy z 6 to praktycznie zjazdy. A gdzie kunszt kierowcy i maszyny? Ja wiem, ja nawet na takim banale spierniczyłem sprawę, ale ja lubię kamienie, drągi. Tam skrzynia biegów nie pomaga zbyt wiele. Jeszcze powalczę. Oby unimog się przez te 3 tygodnie nie zastał bo będzie bida.

Jeśli trasy będą takie proste to nie tylko nie trzeba będzie montować dyfrów, obejdzie się nawet bez skrętu.

Dzięki za motywację (dziś i wcześniej). Dzięki też za miłe słowa.

Awatar użytkownika
Kubrick
VIP
Posty: 2198
Rejestracja: 2006-05-19, 21:51
Lokalizacja: KrakóVW
brickshelf: Kubrick
Kontakt:

 

#32 Post autor: Kubrick »

Od poczatku nie wiem co napisac. Technicznie na pewno jest z najwyzszej polki, bo przekonalem sie na zywo co Twoje maszyny potrafia. Ale stylistycznie, to juz tej najwyzszej polki nawet braklo, bo jest tak genialnie. Ale zeby nie bylo Ci tak latwo pod tym wzgledem, to ja wkrotce mam zamiar zaprezentowac cos, co przynajmniej troche bedzie w stanie nawiazac walke pod tym wzgledem, bo z mechanika, to juz wyjdzie w praniu czy polaczenie patentow roznych mega-mozgow wyjdzie mi na dobre :)
A teraz uciekam wydrukowac sobie zdjecie Unimoga i postawic oltarzyk obok zestawu 4838 ;]
Cieślu pisze:kup volvo nie bądź janusz
Cieślu pisze:Ty to byś Kubrick wszystko zwieśniaczył :>

Awatar użytkownika
Qworg
Posty: 627
Rejestracja: 2008-03-20, 09:16
Lokalizacja: Bydgoszcz

#33 Post autor: Qworg »

Mój drugi post w tym dziale, ale nie mogłem się powstrzymać przed dodaniem mojego "woooow" do wszystkich "ochów i achów".
[you] nakarm DZIECIAKA klikając w brzuch pajaca.

aro_kal
Posty: 436
Rejestracja: 2006-02-07, 14:34
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: aro-kal

 

#34 Post autor: aro_kal »

Dziś jest niezła pogoda, więc można zrobić zdjęcia. Tak oto wygląda unimog na większych oponach. Wymagał mały ch przeróbek. Jak napisałem wcześniej przednie zwrotnice budowałem ok. 2 godziny, a tylne poprawiałem jakieś 30 minut. Musiałem nieco wysunąć przedni zderzak i go powiększyć. Całe szczęście bo po przeliczeniu na skalę modelu zderzak powinien mieć 2,65 kropki grubości, a poprzednio miał 2. Czyli teraz jestem nieco bliżej ideału. Koła może zakładać i takie i takie. Na zawody pojedzie w tych większych.

Obrazek Obrazek

Czy jest fajniej? Moim zdaniem tak.

Fistach

#35 Post autor: Fistach »

od razu lepiej wygląda!

Awatar użytkownika
smyk
VIP
Posty: 2137
Rejestracja: 2006-03-14, 23:13
Lokalizacja: Warszawa-Ochota
brickshelf: smyk

 

#36 Post autor: smyk »

aro_kal pisze:Czy jest fajniej? Moim zdaniem tak.
Moim też. Mimo, że zawsze krytykowałem (za)duże kapcie.

Dobra robota :)

Awatar użytkownika
Mikolaj
Posty: 1044
Rejestracja: 2008-02-02, 18:55
Lokalizacja: Międzychód
brickshelf: Mikolaj93
Kontakt:

 

#37 Post autor: Mikolaj »

aro_kal pisze:Czy jest fajniej?
Teraz wygląda bardziej zabawkowo. Te stare koła wyglądały - przynajmniej wg mnie - lepiej.
Ze smutku wory pod oczami jak Panasewicz.

Awatar użytkownika
TruckeR
Posty: 851
Rejestracja: 2006-05-03, 21:25
Lokalizacja: Układ Mendelejewa
brickshelf: Ciezarowkaz

 

#38 Post autor: TruckeR »

Moim zdaniem wyglądał zdecydowanie ładniej z kołami 24x43 :D
Nobody wants him, they just turn their heads
Nobody helps him, now he has his revenge!

Awatar użytkownika
Jerac
Posty: 2311
Rejestracja: 2006-01-14, 20:32
Lokalizacja: Sol III, Łódź
brickshelf: Jerrec

 

#39 Post autor: Jerac »

Mikołaj chyba to najlepiej uchwycił: teraz wygląda zabawkowo. Te koła są autentycznie brzydkie i nijak nie umywają się do starych kanciaków :)

Klomb

#40 Post autor: Klomb »

A według mnie teraz wygląda bardziej rasowo i sprawia wrażenie silniejszego :). Zostań przy większych kołach.

Awatar użytkownika
ManiekManiak
Posty: 814
Rejestracja: 2008-09-07, 21:00
Lokalizacja: Ostrołęka
brickshelf: ManiekManiak

 

#41 Post autor: ManiekManiak »

Wizualnie moim zdaniem zyskał, myślę, że trakcyjnie też. Szybkość trochę większa, lepsza przyczepność i odporność na "łosia". Kupisz czarne felgi i będzie jak oryginał.

aro_kal
Posty: 436
Rejestracja: 2006-02-07, 14:34
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: aro-kal

 

#42 Post autor: aro_kal »

Się zastanawiam, czy brzydota, którą teraz niektórzy zarzucają unimogowi, nie wynika z nieobrobionych zdjęć i tła, które przytłacza auto. Nie łamcie się. Jest to wersja na rajdy. Wersja półkowa jest na białych felgach :-). A w rajdach chodzi o to by wygrywać, lub chociaż próbować. Choćby to, że rozstaw powiększył się do 25 kropek już jest dobre.
Ostatnio zmieniony 2009-06-25, 07:19 przez aro_kal, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Sariel
VIP
Posty: 5418
Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Sariel
Kontakt:

 

#43 Post autor: Sariel »

Po 3 tygodniach oswajania się z przerażającą kolorystyką jaką pojechał Arek :P muszę przyznać że Unimog jest bardzo ładny i zgrabny. Mam nadzieję, że autor doszlifuje tylko kwestię stabilności, bo ostatnio Unimog łatwo się męczył i kładł na bok :) Poza tym maszyna jest bez zarzutu i mam wrażenie że Arek poprawił wytrzymałość kabiny od czasu debiutu.

aro_kal
Posty: 436
Rejestracja: 2006-02-07, 14:34
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: aro-kal

 

#44 Post autor: aro_kal »

Dzięki Sariel. Pojazd już ma projektowaną nową ramę. Teraz będzie to unimog 1650, który jest trochę dłuższy, dzięki temu nie będzie leciał tak na "ryj". Pudełka na baterię pójdą do tyłu, zmieści się nawet skrzynia biegów. Na ekranie wygląda to obiecująco. Jeśli w praktyce coś będzie nie tak, to pojazd zostanie tylko wydłużony. Będę musiał pakę zabudować jakąś szmatą z portek pracownika lego, najlepiej oczywiście pomarańczowych.

aro_kal
Posty: 436
Rejestracja: 2006-02-07, 14:34
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: aro-kal

 

#45 Post autor: aro_kal »

I wreszcie unimog jest maszyną, która potrafi walczyć o zwycięstwo. Kabina zmieniła się niewiele - ot została solidniej przymocowana do ramy i nie ma możliwości by spadła. Paka również trzyma się mocniej ramy. To jednak są detale. Najważniejsze w tym wszystkim jest to, że od teraz jest to unimog 1650, dłuższy o jakieś 7 kropek (nie pamiętam dokładnie), stabilniejszy, cięższy i w dodatku z dwubiegową skrzynią biegów (9:1 i 3:1, przy czym bieg drugi nie kręci kołami kiedy te są skręcone - cholerny brak dyferencjałów oraz duża waga kabiny robią swoje). Po tych zmianach udało mi się pokonać samego TT, niekwestionowanego lidera polskiego legowego trialu w roku 2009, który od niepamiętnych już czasów rządził na naszej małej scenie i który, gdyby tylko wpadł na jeden rajd z cyklu GPM, najprawdopodobniej wygrałby całe zawody. Co prawda do mojego zwycięstwa jeszcze troszkę zabrakło, ale to już detale. Głównie zaważyła moja nieumiejętność sprawnego prowadzenia auta.

Dzięki dobroci samego Liwnika, mogę wreszcie pokazać jak wygląda moja pokraka w nowych szatach.

Obrazek

>>> GALERIA <<<

PS. Plandekę szyłem sam. Wiem, ohyda.

ODPOWIEDZ