[MOC] Ciężarówka z żurawiem i przyczepą
Moderatorzy: Mod Team, Mod Team
[MOC] Ciężarówka z żurawiem i przyczepą
Witam
Przedstawiam mój drugi MOC:
Ciężarówkę z żurawiem i przyczepą
Napęd: 2 x PF XL (1 na oś) przełożenie: 5:1
Skręt: 1 PF medium, przełożenie: 12:1
Zasilanie: 1 Bbox
Zawieszenie:
Ciężarówka: kolebkowe poprzeczne wsparte na 4 amortyzatorach (przednia i tylna oś)
Przyczepa: kolebkowe wzdłużne bez amortyzatorów
Pneumatyka: 1 air tank, 2 pompki, 9 zaworów, 12 siłowników, 15 rozdzielaczy
Wymiary:
Ciężarówka długość x szerokość x wysokość (w cm): 53 x 15,5 (18,5 z lusterkami) x 19,5 (29 z anteną)
Przyczepa długość x szerokość x wysokość (w cm): 32 x 15,5 x 12,5
Funkcje: napęd 4x4, paka przechylana na 3 strony, obrotowy żuraw z wysuwanym ramieniem, pneumatyczne podpórki, możliwość wysuwania nóżek w przyczepie dzięki instalacji pneumatycznej ciężarówki i przyczepy
Waga: około 3 kg
Model ten powstawał przez około 1,5 miesiąca, z licznymi przerwami spowodowanymi wyjazdami, efektywny czas budowy to niecałe 3 tygodnie.
Najpierw powstała rama oraz zawieszenie, w następnym etapie powstał żuraw (lekko zmodyfikowana wersja z modelu 8436) oraz wysuwane podpory. Kiedy pneumatyka została już upchana, zmodyfikowałem ramę, wzmocniłem przedni most oraz zainstalowałem elektrykę. Potem powstała paka a na samym końcu kabina, która nawiązuje do kabin Volvo.
Co się nie udało: układ skrętny i napędowy (występują przeskoki w trudnym terenie), tylna oś jest za blisko tyłu, koła w przyczepie są za blisko przodu, „nieopierzone” burty
Galeria na BS
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=bkDxRd9kTZw[/youtube]
Miłego oglądania i komentowania
Przedstawiam mój drugi MOC:
Ciężarówkę z żurawiem i przyczepą
Napęd: 2 x PF XL (1 na oś) przełożenie: 5:1
Skręt: 1 PF medium, przełożenie: 12:1
Zasilanie: 1 Bbox
Zawieszenie:
Ciężarówka: kolebkowe poprzeczne wsparte na 4 amortyzatorach (przednia i tylna oś)
Przyczepa: kolebkowe wzdłużne bez amortyzatorów
Pneumatyka: 1 air tank, 2 pompki, 9 zaworów, 12 siłowników, 15 rozdzielaczy
Wymiary:
Ciężarówka długość x szerokość x wysokość (w cm): 53 x 15,5 (18,5 z lusterkami) x 19,5 (29 z anteną)
Przyczepa długość x szerokość x wysokość (w cm): 32 x 15,5 x 12,5
Funkcje: napęd 4x4, paka przechylana na 3 strony, obrotowy żuraw z wysuwanym ramieniem, pneumatyczne podpórki, możliwość wysuwania nóżek w przyczepie dzięki instalacji pneumatycznej ciężarówki i przyczepy
Waga: około 3 kg
Model ten powstawał przez około 1,5 miesiąca, z licznymi przerwami spowodowanymi wyjazdami, efektywny czas budowy to niecałe 3 tygodnie.
Najpierw powstała rama oraz zawieszenie, w następnym etapie powstał żuraw (lekko zmodyfikowana wersja z modelu 8436) oraz wysuwane podpory. Kiedy pneumatyka została już upchana, zmodyfikowałem ramę, wzmocniłem przedni most oraz zainstalowałem elektrykę. Potem powstała paka a na samym końcu kabina, która nawiązuje do kabin Volvo.
Co się nie udało: układ skrętny i napędowy (występują przeskoki w trudnym terenie), tylna oś jest za blisko tyłu, koła w przyczepie są za blisko przodu, „nieopierzone” burty
Galeria na BS
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=bkDxRd9kTZw[/youtube]
Miłego oglądania i komentowania
- Kubrick
- VIP
- Posty: 2200
- Rejestracja: 2006-05-19, 21:51
- Lokalizacja: KrakóVW
- brickshelf: Kubrick
- Kontakt:
-
Mala rada co do filmu: staraj sie filmowac z poziomu nie wyzszego, niz poltora wysokosci ciezarowki, to bedzie fajniejszy efekt :)
Bardzo mi sie podoba praca pneumatyki - kawal solidnej roboty :)
Z mankamentami sie zgadzam. Poza tym,za bardzo mi ta buda przypomina 8285 - zrobilbys cos ladniejszego ;)
Bardzo mi sie podoba praca pneumatyki - kawal solidnej roboty :)
Z mankamentami sie zgadzam. Poza tym,za bardzo mi ta buda przypomina 8285 - zrobilbys cos ladniejszego ;)
Cieślu pisze:kup volvo nie bądź janusz
Cieślu pisze:Ty to byś Kubrick wszystko zwieśniaczył :>
- FastER
- Posty: 180
- Rejestracja: 2008-10-01, 17:33
- Lokalizacja: brać na to pieniądze?
- brickshelf: FastER
-
Noo mój Drogi, szczęka mi opadła! Jest świetnie! Podziw za to, że zrobiłeś ładną kabinę z liftów!
Pneumatyka- oj, robi wrażenie!
Ogólnie całość tak bardzo mi się podoba (aż kipi Technic ;P), że oddał bym chętnie na to głos na MOC Miesiąca. Podejmiesz wyzwanie? :P (czyt. zgłosisz)
Pozdrawiam i gratuluję tak udanych efektów pracy!
Pneumatyka- oj, robi wrażenie!
Ogólnie całość tak bardzo mi się podoba (aż kipi Technic ;P), że oddał bym chętnie na to głos na MOC Miesiąca. Podejmiesz wyzwanie? :P (czyt. zgłosisz)
Pozdrawiam i gratuluję tak udanych efektów pracy!
- Ramzes
- Posty: 398
- Rejestracja: 2008-04-10, 17:34
- Lokalizacja: Bielsko-Biała / Kraków
- brickshelf: Ramzes
- Kontakt:
-
Widze, że postarałeś się o funkcjonalność. Cała ta pneumatyka co najmniej mnie zadziwia - kogoś kto za dużego doświadczenia w tym nie ma:)
Wizualnie też całkiem dobrze - typowy liftarmowiec, i dobrze.
Mogłbyś, co prawda zrobić filmik na jakiejś gładszej nawierzchni, żeby to jakoś jeździło:)
pozdrawiam
Wizualnie też całkiem dobrze - typowy liftarmowiec, i dobrze.
Mogłbyś, co prawda zrobić filmik na jakiejś gładszej nawierzchni, żeby to jakoś jeździło:)
pozdrawiam
Long is the way AND Hard, that out of hell leadsup to Light.
A jednak się troszkę poczepiam, bo z natury czepliwy jestem.Sariel pisze:Troszeczkę kuleje estetycznie (proporcje, koła lekko jakby za małe) ale w zasadzie trudno się do czegoś przyczepić.
Bo najogólniej jest to kawał dobrego technika.
Ale gdy zaczniemy się przyglądać, znajdziemy szereg drobnych mankamentów, który ostudzi głównie aspiracje terenowe tejże skomplikowanej ciężarówki.
Jak sam Twórca wspomina - układ napędowy nie przenosi sprawnie mocy mimo iście trialowego napędu (2XL) i przełożenia. A widać to już na zdjęciach - chodzi mi zwłaszcza o słabo obudowane zębatki prostopadłe (bevele w zwrotnicach to samobójstwo).
Nie mam nic przeciwko dyfrom, ale warto by je wzmocnić sposobem Aro.
Pod nierównomiernie ukształtowanym podwoziem kłębi się cała masa przewodów pneumatycznych, które na pewno chętnie zahaczą o pierwszy lepszy korzeń czy kamień.
Do tego batbox jest usadowiony niesymetrycznie i widać na filmie, że ciężarówka kładzie się lekko na jego stronę.
Co do samego układu pneumatycznego to rzeczywiście jest imponujący, ale odniosłem wrażenie, że jedna pompka i jeden airtank nie zapewniają temu rozległemu układowi wystarczającej wydajności. Czy siłowniki poradziłby sobie ze zrzuceniem z paki rzeczywistego ciężaru? Może warto pokusić się o kompresor? Generalnie odniosłem wrażenie, że przy prezentacji funkcji modelu musiałeś się dużo namachać rękami :)
Bardzo mi się podoba, że istnieje możliwość zrzutu w trzech kierunkach.
Ciekawy jest też zaczep holowniczy. Estetyki nie oceniam - nie moja stylistyka.
Generalnie dobry kierunek, ambitne podejście, a i jest jeszcze co dopracować. Powodzenia!
Chyba bardziej 8258.Kubrick pisze:Poza tym,za bardzo mi ta buda przypomina 8285
Podejmę.FastER pisze:Podejmiesz wyzwanie?
Ale wtedy nie było by widać że pracuje zawieszenie.Ramzes pisze:Mogłbyś, co prawda zrobić filmik na jakiejś gładszej nawierzchni, żeby to jakoś jeździło:)
W ciężarówce paka mogła by być niżej ale zmniejszyłby się prześwit przez pneumatykę. Kabina też mogła by być trochę niższa.Sariel pisze:Troszeczkę kuleje estetycznie (proporcje, koła lekko jakby za małe)
Zapomniałem dodać, że kratki z przodu prześwitują.Karol pisze:przypomina Volvo
smyk pisze:Pod nierównomiernie ukształtowanym podwoziem kłębi się cała masa przewodów pneumatycznych
Jest to niestety związane z brakiem miejsca.smyk pisze:batbox jest usadowiony niesymetrycznie
Kompresor mam w planach (a nawet 2), ale wiadomo kryzys...smyk pisze:warto pokusić się o kompresor
Najwięcej siły potrzeba do podniesienia dolnej części żurawia. Do pozostałych funkcji wystarcza air tank.smyk pisze:musiałeś się dużo namachać rękami
Ciężarówka długa, fajnie wymodelowana i nie ma zbyt wielu dziur jak na praktycznie gołe liftarmy.
Faktem jest, że napęd mógłby być lepiej wykonany ale i tak tragedii nie ma. Co do rozstawu osi to byłby całkiem OK gdyby między 1 a drugą oś wstawićjescze jedną :)
Co do przyczepy to osie są dobrze rozłożone. Widziałem już takie naulicy.
Ilość pneumatyki powala - widzę 8455 się przydało :) Aczkolwiek uważam, że pneumatyka przydaje się tylko w takich mechanizmach które zajmują dwie odgórnie ustalone pozycje. Bo tak ten HDS nie nadaje się do sterowania. Za to użycie pneumatyki w podporach i w całej reszcie jest świetnie wykonane.
Kończąc jednak temat HDS (który ostatnio jest w modzie :)) to mechanizm wysuwania ostatniej sekcji jest trochę bezsensu. Trzeba kręcić zębatką i jednocześnie przesuwać rękę. Bez sensu. Albo robimy przesuwane (ruch postępowy), albo za pomocą pokrętła (ruch obrotowy). Ale wiem, że zaznaczałeś, że to jest lekko zmodyfikowany z zestawu. Szkoda, że nie miałeś małego metalowego haka. Dobry pomysł na wykonanie podwójnego pokrętła dla obrotnicy.
Przy tej ilości pneumatyki nie wiem czy jest jakiś większy sens stosowania Airtanka.
Czekam na kolejny MOC.
Faktem jest, że napęd mógłby być lepiej wykonany ale i tak tragedii nie ma. Co do rozstawu osi to byłby całkiem OK gdyby między 1 a drugą oś wstawićjescze jedną :)
Co do przyczepy to osie są dobrze rozłożone. Widziałem już takie naulicy.
Ilość pneumatyki powala - widzę 8455 się przydało :) Aczkolwiek uważam, że pneumatyka przydaje się tylko w takich mechanizmach które zajmują dwie odgórnie ustalone pozycje. Bo tak ten HDS nie nadaje się do sterowania. Za to użycie pneumatyki w podporach i w całej reszcie jest świetnie wykonane.
Kończąc jednak temat HDS (który ostatnio jest w modzie :)) to mechanizm wysuwania ostatniej sekcji jest trochę bezsensu. Trzeba kręcić zębatką i jednocześnie przesuwać rękę. Bez sensu. Albo robimy przesuwane (ruch postępowy), albo za pomocą pokrętła (ruch obrotowy). Ale wiem, że zaznaczałeś, że to jest lekko zmodyfikowany z zestawu. Szkoda, że nie miałeś małego metalowego haka. Dobry pomysł na wykonanie podwójnego pokrętła dla obrotnicy.
Przy tej ilości pneumatyki nie wiem czy jest jakiś większy sens stosowania Airtanka.
Czekam na kolejny MOC.