Lego Indiana Jones 2: The Adventure Continues

Recenzje oficjalnych zestawów LEGO napisane przez Forumowiczów

Moderatorzy: Mod Team, Mod Team

Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika
ImpreSariO
Posty: 608
Rejestracja: 2007-02-24, 19:50
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Lego Indiana Jones 2: The Adventure Continues

#1 Post autor: ImpreSariO »

Obrazek

Lego Indiana Jones 2: The Adventure Continues

Rok produkcji: 2009
Język: Angielski / Polskie napisy w wersji PC
Produkcja: Traveller's Tales
Wydawca: LucasArts
Dystrybutor PL: Cenega Poland
Strona Oficjalna: http://www.lucasarts.com/games/legoindianajones2/
Nośnik: 1DVD
Liczba graczy: 1-2
Platformy: PC, PS3, PSP, X360, Wii, NDS
Minimalne wymagania dla wersji PC: Pentium 4 3.0 GHz, 512 MB RAM, karta grafiki 256 MB (GeForce 8800 GT lub lepsza), Windows XP/Vista



Przygody ciąg dalszy...

To już druga część przygód dzielnego archeologa w klockowej wersji. Po ponad roku znów wcielamy się w minifigowe postacie z uniwersum Indiany Jonesa. Jest to zręcznościowa platformówka z elementami logiki. Gra opiera się na tym samym modelu co wszystkie poprzednie tytuły brytyjskiego studia. W tej części motywem przewodnim jest film "Królestwo Kryształowej Czaszki". Ponownie jednak mamy do dyspozycji poziomy z trylogii jak to było w części pierwszej. Są to zupełnie nowe misje w przeciwieństwie do "Lego Star Wars: The Complete Saga" w której dosłownie połączono dwie gry dodając jedną misje i dwa tryby na czas. Oprócz możliwości przechodzenia głównej fabuły dodano kreator leveli.
Poza kilkoma nowościami wszystko jest po staremu. Czyli zbieramy monety, kupujemy postacie i pojazdy oraz zbieramy jeszcze więcej monet. Przygodę zaczynamy w hangarze dobrze nam znanym z filmów. Jest to baza wypadowa do wszystkich dostępnych światów oraz kreatora i misji bonusowych

Obrazek

Do wyboru jest 8 skrzyń które wraz z naszym postępem w grze po kolei się otwierają. Pierwsze 3 to trylogia. kolejne 3 zostały przydzielone Kryształowej Czaszce. Tu pierwsza wada gry. 15 misji głównych dla jednego filmu to zdecydowanie za dużo. Odbija się to na ich jakości ale o tym później. Kolejna skrzynia to zbiór głównych misji bonusowych z każdego filmu. Jeśli dobrze rozporządzimy swoimi finansami możliwe że nigdy nie trzeba będzie tu zaglądać bo procent nabija się automatycznie. Jedyną zaletą tych misji jest to że uzbierany milion włącza się do naszej puli w przeciwieństwie do wcześniejszych gier. Ostatnia to wspomnianym już wcześniej kreator który opisze dokładniej w dalszej części.

Obrazek Obrazek



Misje i rozgrywka czyli z czym to się je.

Obrazek Obrazek Obrazek

Po wybraniu któregoś z filmów rozpoczynamy rozgrywkę w jego świecie. Z tego miejsca mamy dostęp do wszystkich misji oraz postaci i pojazdów jakie w dany świat nam oferuje. Trzeba przyznać że w tym aspekcie twórcy się postarali a nawet ich trochę poniosło. Obszary są bardzo duże i dla osób które maja słaby zmysł przestrzenny ogarnięcie wszystkiego może stać się problemem.

Obrazek Obrazek Obrazek

Niestety poza efektownym wyglądem światy te maja sporą wadę. W momencie gdy chcemy cokolwiek kupić często musimy maszerować z jednego końca na drugi. Menu w którym niegdyś mieliśmy możliwość dokonywania zakupów zostało usunięte. Najgorsza frustracja przychodzi jednak w momencie gdy potrzebujemy jakiejś konkretnej klasy postaci aby przejść misje i musimy przedzierać się przez całą krainę bo występuje ona tylko w jednym miejscu. Oznacza to kolejne cięcie czyli brak wyboru postaci z listy tuż przed misja. Jest jednak możliwość poruszania sie dostępnymi pojazdami ale nie każdy dotrze w interesujące nas miejsce. Najszybszym środkiem transportu jest zdecydowanie wszystko co lata. Sterowanie maszynom sprytnie zostało pozbawione możliwości lądowania przez co jedynym sposobem wydostania się jest skok z spadochronem a samolot automatycznie wraca na swoje lądowisko. Niestety sterowanie spadochronem na niewiele się zdaje i wiatr często nas znosi od miejsca w którym chcielibyśmy wylądować. Kolejna zmiana to ilość bohaterów którymi się poruszamy. Podczas przechodzenia leveli mamy do dyspozycji tylko dwie jednostki (wyjątkiem są bodajże 3 misje gdzie mamy ich 3 i 4) co wiąże się właśnie z problemem ich odszukiwania. Wszystkich misji w grze jest 96, 81 bohaterów (nie wliczając różnych wersji ubioru jednej osoby) i 39 maszyn. Na potrzeby misji do nowego filmu została stworzona nowa klasa postaci. czyli osoba z czaszką lub sam kosmita. Dzięki nim możemy przedzierać sie przez hordy mrówek, pająków albo skorpionów nie tracą przy tym życia.

Obrazek Obrazek

Misje, zarówno fabularne jak i te bonusowe są niestety dosyć słabe. Wszystkie są bardzo krótkie i mało wymagające. Zazwyczaj lokacje które pokonujemy to bardzo małe miejsca lub tylko jedno pomieszczenie. Poza tym twórcy wprowadzili kilka zmian odnośnie znanej nam fabuły przez co np. finałowym pojedynkiem w "Świątyni Zagłady" jest walka z wielką Shivą i kapłanem na jej głowie. Niestety humor który był jedna z głównych zalet w tych grach tym razem jest często nietrafiony. Można odnieść wrażenie że Traveller's Tales zaczyna się nieco wypalać.

Obrazek Obrazek Obrazek

W każdym filmie mamy po 5 głównych misji (15 dla Kryształowej Czaszki) oraz po 11 bonusowych. Ukończenie bonusowej misji polega na zdobyciu złotej skrzyni. 10 sztuk daje nam możliwość zbudowania machiny lub pojazdu który jest portalem to finałowego bonusu w którym po prostu musimy uzbierać milion studów (nazwa waluty w grze). Do odblokowania są także różne ulepszenia. W danym świecie odszukujemy 10 jednakowych rzeczy co odkrywa nam jedną z nich do kupienia. Są to mnożniki zdobywanych pieniędzy (łącząc je wszystkie dysponujemy masakrycznym mnożnikiem x11520), dodatkami do wyglądu oraz ulepszeniem dysponowanych umiejętności. W poprzednich grach zdobycie tego typu rzeczy było zazwyczaj bardzo trudne i często nie można się było obejść bez tutoriali. Tym razem jest to zdecydowanie łatwiejsze co zaliczam na plus.

Obrazek Obrazek



Kreator

Twórcy nareszcie wprowadzili coś naprawdę nowego. Dzięki kreatorowi możemy stworzyć swoje własne misje korzystając z wszystkich dostępnych elementów jakie pojawiły się w grze oraz dowolnie formować teren. Gotową mapę możemy przechodzić za pomocą zaprojektowanych przez siebie postaci. Niestety potencjał tego ważnego elementu nie został w ogóle wykorzystany. Projektowanie jest dosyć trudne i brak możliwości obsługi myszki jest poronionym rozwiązaniem. Stworzone levele nic na nie dają. Nie wpływają na zdobycie 100% oraz nie mamy możliwości podzielenia się nimi z kimkolwiek. Przychodzi mi na myśl "Little Big Planet" na PS3. Gra także oferowała możliwość tworzenia własnych misji oraz udostępnienia ich w sieci. Twórcy lepszych projektów czerpią dzięki swoim dziełom korzyści finansowe. W tym momencie nasuwa się pytanie dlaczego Traveller's Tales tak nie postąpiło z swoim tytułem? Gra mogla by wykorzystywać konto Live M$ do publikacji swoich wypocin. Oprócz kreatora map w ostatniej skrzyni dostępny jest jeszcze kreator ludzików. Ponadto przechodzenie dowolnej misji przez wybranych przez siebie dwóch bohaterów i zdobycie jakiegoś artefaktu oraz bezpośredni dostęp do którejś z nich bez żadnych zmian.

Obrazek Obrazek Obrazek



Poszukiwacze zaginionych bugów :/

Recenzowana przeze mnie wersja na PC miała kilka błędów. Postacie które blokowały się w miejscach z których nie dało się uwolnić czy podskakujące pojazdy kołowe. Tym sposobem nie mam możliwości ukończenia gry na perfekt i utknąłem z 99.6%. Jeśli ktoś z was będzie miał okazje zagrać wte grę zwróćcie uwagę na wyścig do ukończenia traktorem. U mnie jest to niewykonalne a u wielu osób ciężko go zaliczyć. Jak się okazuje ile kopii gry tyle rodzai różnych niedociągnięć. Przekopując internet natrafiłem na kilka przypadków jak chociażby nienaliczanie 100% mimo zdobycia absolutnie wszystkiego co tytuł nam oferuje.

Obrazek



Podsumowanie

Lego Indiana Jones 2 w moim odczuciu to zdecydowanie najsłabsza gra z cyklu. TT urozmaiciło grę kilkoma nowościami które w większości spisują się marginalnie. Nacisk na najnowszy film o Indym, ingerencja w fabułę oraz naciągany humor są w większej mierze nietrafione. Spora ilość błędów oraz kreator misji wrzucony na siłę także nie poprawiają sytuacji. Mimo wszystko gra broni się utartym schematem poprzednich tytułów. Patrząc na obecne standardy długości gier (8-10h), ukończenie wszystkiego zajęło mi prawdopodobnie ponad 40 godzin. Niewiele jednak w porównaniu do Lego SW2 gdzie potrzebowałem prawie 120h do nabicia 100%.

Plusy:
- mimo że kotlet znowu odgrzany, smak swój zachował
- zdecydowanie skrócono czas na uzyskanie 100%
- nowe misje z trylogii
- kilka ułatwień względem poprzednich gier

Minusy
- sporo błędów
- słabe misje
- zbyt duże światy
- kreator
- humor

Ocena końcowa: 6/10

Ps. Nie próbujcie nawet męczyć się na klawiaturze. Bez pada tej gry nie da się przejść.


EDYTA:
1.Tryb co-op dla którego gry studia TT są tworzone, uległ istotnej zmianie. W poprzednich odsłonach gracze nie mogli się za bardzo do siebie oddalić ponieważ korzystali z jednego widoku. Tym razem jeśli odległość między graczami zacznie rosnąć ekran automatycznie się podzieli (split-screen) oraz złączy w jedną całość gdy znów będą razem.
2.Wersja PSP to zupełnie inna gra. Mimo że grafika jest na zbliżonym poziomie do dyspozycji mamy całkowicie inne levele. Dokładnych informacji nie posiadam ponieważ miałem z ta wersja do czynienia przez około 5 minut. Podobnie jest z wersją NDS ale to już norma.
Ostatnio zmieniony 2010-01-04, 12:23 przez ImpreSariO, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Flymbex
Posty: 176
Rejestracja: 2009-09-26, 18:30
Lokalizacja: Śląsk / Ornontowice

#2 Post autor: Flymbex »

Recenzja profesjonalna :)
Gram w LIJ 2 od jakichś 2 tygodni i większość z opisanych tu mankamentów zauważyłem.
Ps. Nie próbujcie nawet męczyć się na klawiaturze. Bez pada tej gry nie da się przejść.
Ja przechodziłem i LIJ i LSW 2 na klawiaturze i uwierz da się. Ne robiłem, co prawda 100% całych gier bo brak czasu ale daje radę. Co lepsze nauczyłem syna (miał 4 lata skończone) grania na klawiaturze w LIJ i pojął to i opanował w fenomenalny sposób i bardzo krótkim czasie. Teraz gramy jak dorosły z dorosłym. To jest też wielki urok tych gier - możliwość gry 2-osobowej na jednym kompie.
Ostatnio zmieniony 2009-12-21, 19:57 przez Flymbex, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
nori
Adminus Emeritus
Posty: 931
Rejestracja: 2005-02-02, 12:12
Lokalizacja: Kraków
brickshelf: nori-gallery

 

#3 Post autor: nori »

Skończyłem wszystkie poprzednie części gier o tematyce Lego ze stajni TT, i muszę przyznać że z powodu zmian w niniejszej najzwyklej w świecie się pogubiłem. Zmiany które wprowadził deweloper są cokolwiek dyskusyjne, jednak absolutnie nie można ich traktować jako złego pomysłu, wręcz przeciwnie - kierunek który obrali jest naprawdę ciekawy, boli jedynie fakt że zrezygnowano z paru świetnych pomysłów.
Światy z których wyruszamy na poszczególne podetapy prezentują się rewelacyjnie, ich wykonaniu też nie można nic zarzucić, grafika jest dopracowana a ich urozmaicenie potrafi zachwycić. Wadą jest to o czym wspominał ImpreSariO, obszary są w miarę rozległe, więc by wybrać postać o odpowiednich umiejętnościach czasami trzeba wybrać się na mały spacerek. Jednak nagromadzenie bonusów, dodatków (np.: wyścigi) wynagradza w pewnym sensie tę niedogodność.
Same zmiany w etapach też są dyskusyjne, przedtem każdy etap był sporych rozmiarów, posiadał miejsca które można było odwiedzić dopiero w trybie FreePlay (zmieniając na bieżąco postacie by wybrać taką której umiejętności pozwalały się dostać do takowych miejsc), do tego bonusy były poukrywane właśnie na tych etapach. Teraz bonusy mamy na głównych obszarach, co powoduje że przy zdobytym już przyzwoitym mnożniku, nie ma sensu dokładnie eksploatować etapu! Study nabijają się wtedy niejako już same, a żadnych więcej bonusów nie znajdziemy.
Co do samych etapów - zrobiono je o wiele mniejsze, jak wspomniał ImpreSariO, czasami jest to dosłownie jedno pomieszczenie!
Niejako za plus można potraktować że obecnie tryb Story oraz FreePlay znacznie się od siebie różnią, choć otrzymanie tej różnorodności kosztem długości samych etapów pozostaje sprawa nieco dyskusyjna...
Ciekawe są dodatkowe etapy bonusowe, jednak odnoszę wrażenie że są niejako wciśnięte na siłę, nie mają żadnego powiązania z fabułą, grafika jest znacznie uproszczona (wszystko jest "kwadratowe") i składają się w sumie z samych prostych zagadek logicznych.
Jednak gra nadal się przyjemnie, a gra sprawia radość z samego tylko faktu z nią obcowania. Humor trochę słabszy niż we wcześniejszych produkcjach, ale nadal niektóre pomysły są rewelacyjne.
Widać że TT kombinują z rozwojem serii, ale chyba nie potrafią dojść do jakiś jednoznacznych wniosków. Wszystkie ich gry sa licencjonowane, więc pewnie terminy gonią. Przydałoby się wyciągnąć najlepsze cechy ze wszystkich produkcji i w przyszłych połączyć to w jedna całość. Każde rozwiązanie niestety ma swoje plusy i minusy, ale gdybyśmy otrzymali najlepsze cechy z każdej gry w jednej produkcji - wyszedłby produkt prawie idealny. Wątpię jednak że zbliżający się Harry Potter nie będzie pozbawiony głupich i upierdliwych błędów.
ImpreSariO dzięki za recenzję, mała uwaga: gra ukazała się w polskiej wersji językowej, przynajmniej na PC.
Recenzje i ciekawostki ze świata LEGO: 8studs

Awatar użytkownika
ImpreSariO
Posty: 608
Rejestracja: 2007-02-24, 19:50
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

#4 Post autor: ImpreSariO »

nori pisze:mała uwaga: gra ukazała się w polskiej wersji językowej, przynajmniej na PC.
Zgadza się, mój błąd. Dodałem parę uwag na końcu recenzji o których zapomniałem wcześniej napisać.

Awatar użytkownika
nori
Adminus Emeritus
Posty: 931
Rejestracja: 2005-02-02, 12:12
Lokalizacja: Kraków
brickshelf: nori-gallery

 

#5 Post autor: nori »

ImpreSariO, z ciekawości, o co chodzi dokładniej z wyścigiem traktorkiem? Właśnie udało mi się go odblokować, a sam wyścig zaliczyłem za drugim podejściem. Fakt, limit czasowy jest tu dość wyśrubowany (należy nadmienić że w przypadku wyścigów przy użyciu innych pojazdów limit czasowy jest ustalony z wielkim zapasem), jednak często większe problemy miałem z trasami ustalonymi dla np.: pojazdów latających.
Recenzje i ciekawostki ze świata LEGO: 8studs

Awatar użytkownika
ImpreSariO
Posty: 608
Rejestracja: 2007-02-24, 19:50
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

#6 Post autor: ImpreSariO »

nori pisze:ImpreSariO, z ciekawości, o co chodzi dokładniej z wyścigiem traktorkiem?
W momencie gdy już wracasz do wioski trzeba wjechać drogą na górę i pokonać jeszcze małe wzniesienie. Na samym dole traktorek zwalnia prawie do zera a gdy już wjeżdża na wzniesienie zupełnie się zatrzymuje i dopiero po chwili rusza. Udało mi się zmieścić w 12 sekundach ale zazwyczaj zajmuje mi to około 15 a na przejechanie z bramki do bramki jest tylko 8. Jakby tego było mało traktor podskakuje jakby miał kwadratowe koła i nieraz na prostej zaliczał mi dachowanie.

rh

#7 Post autor: rh »

No to mamy ciekawy przykład, gdzie tak naprawdę przydałaby się druga recenzja. Opinie co do gry się w bardzo małym stopniu pokrywają - z jednej strony ImpreSariO dość krytycznie się wypowiada, z drugiej strony mamy noriego, który grę jednak chwali za innowacyjność. W sumie, chyba czas samemu spróbować zagrać i się przekonać o tym, kto ma rację :)
Ostatnio zmieniony 2010-01-06, 23:30 przez rh, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
nori
Adminus Emeritus
Posty: 931
Rejestracja: 2005-02-02, 12:12
Lokalizacja: Kraków
brickshelf: nori-gallery

 

#8 Post autor: nori »

rh chyba odniosłeś mylne wrażenie, ja się prawie w pełni zgadzam z opiniami ImpreSariO, jednak w przypadku pojawiających się dyskusyjnych rozwiązań (jak np.: właśnie obszary startowe) staram się znaleźć jakieś plusy. Ale jest to ewidentnie subiektywne, choćby patrząc na fakt, że uważam się za fana produkcji TT.
Swoją drogą, pewnie dokładniej opiszę swoje wrażenia jak uda mi się grę skończyć co, obawiam się, nie nastąpi prędko...
rh pisze:chyba czas samemu spróbować zagrać
Jak najbardziej - szczerze polecam wszystkie części (2x Star Wars, Batman, 2x Indiana Jones).
Recenzje i ciekawostki ze świata LEGO: 8studs

rh

#9 Post autor: rh »

nori pisze:Jak najbardziej - szczerze polecam wszystkie części (2x Star Wars, Batman, 2x Indiana Jones).
Spokojnie, część z tych gier znam ;)

Awatar użytkownika
nori
Adminus Emeritus
Posty: 931
Rejestracja: 2005-02-02, 12:12
Lokalizacja: Kraków
brickshelf: nori-gallery

 

#10 Post autor: nori »

ImpreSariO, spróbuj tak:

Kamień obejdź tak jak podpowiada gra, od prawej strony:
Obrazek

W bramkę wjedź trzymając się strony lewej, jak najdalej od kwiatka. Dzięki temu nie powinieneś zwolnić.
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Bramkę powinieneś wtedy zaliczyć mając w zapasie 1-2 sekundy.

Obrazek

Ostatnia bramka to już formalność ;)

Obrazek

Jakbyś nadal miał problem, spróbuj objechać kamień na odwrót - jak dobrze wycyrklujesz da Ci to dodatkową sekundę.
Recenzje i ciekawostki ze świata LEGO: 8studs

Awatar użytkownika
ImpreSariO
Posty: 608
Rejestracja: 2007-02-24, 19:50
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

#11 Post autor: ImpreSariO »

Przy kwiatku czasem mi się uda podjechać bez postoju ale najgorszy jest ten stromy podjazd na górze bo zawsze się tam zatrzymuje.

ODPOWIEDZ