[MOC] GINAF 8x8x8 480 Seria G
Moderatorzy: BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team, BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team
- Ramzes
- Posty: 398
- Rejestracja: 2008-04-10, 17:34
- Lokalizacja: Bielsko-Biała / Kraków
- brickshelf: Ramzes
- Kontakt:
-
Model(e) całkiem ładny, można by rzec, że chyba najładniejszy. Skoro wygrał GPM to ma niezły potencjał, co mam nadzieje, że jeszcze nieraz pokaże. Jestem Ciekawy zwrotnic, więc będę wdzięczny za jakieś dokładniejsze fotki:)
Dobra robota Emilus.
Pozdrawiam
Dobra robota Emilus.
Pozdrawiam
Long is the way AND Hard, that out of hell leadsup to Light.
- ManiekManiak
- Posty: 814
- Rejestracja: 2008-09-07, 21:00
- Lokalizacja: Ostrołęka
- brickshelf: ManiekManiak
-
Chłopaki, to jeszcze nic, Emil powiedział, że będzie coś przerabiał, jak go znam to nie zepsuje a usprawni, jakiś myk ze skrzynią:)
O furach co było do napisania to już napisali, wychodzi na to, że są bezbłędne. Zwrotne prawie jak moje wozidło łamane w pół, powera ma jak trzeba, przelicznik wywindowany w kosmos. Gratuluję bardzo udanego startu w GPM.
O furach co było do napisania to już napisali, wychodzi na to, że są bezbłędne. Zwrotne prawie jak moje wozidło łamane w pół, powera ma jak trzeba, przelicznik wywindowany w kosmos. Gratuluję bardzo udanego startu w GPM.
Nie znam zadnych szczegolow, ale usprawnienie bedzie polegac na rezygnacji z pneumatycznej zmiany biegow. Podobno (bo wiem tylko tyle co mi emil powiedzial:] ) nie bedzie problemu ze zmiana biegow podczas jazdy, a bylo to sporym utrudnieniem na niejednostajnych odcinkach.
Jezdzilem troche wszystkimi ciezarowkami emila i na stan mojej skromnej wiedzy ten ginaf wypada najfaniej:] wlasciwie nie ma slabych stron, co pozwala ladnie punktowac na kazdym odcinku.
Jezdzilem troche wszystkimi ciezarowkami emila i na stan mojej skromnej wiedzy ten ginaf wypada najfaniej:] wlasciwie nie ma slabych stron, co pozwala ladnie punktowac na kazdym odcinku.
- Emilus
- Adminus Emeritus
- Posty: 1460
- Rejestracja: 2007-08-26, 19:58
- Lokalizacja: Polska
- brickshelf: Emilus
- Kontakt:
-
Dzięki wszystkim za pozytywne opinie.
Dla ciekawych mechaniki, zrobiłem w AutoCADZIE kilka prościutkich renderów, bo oprogramowanie do budowy LEGO w 3d zabija... Na szybko zbudowałem sobie kilka zębatek, jak ktoś chce ich modele 3d dla siebie do CADa czy export do innego środowiska, np. PRPEngineer, niech pisze na PW a podeślę.
W ginafie wygląda to tak:
Czerwone to silnik napędowy, mam nadzieję że wsio widać. Na wizualizacji jest załączony 3 bieg.
Cóż, może akumulatorki nieco cięższe, może tektura nieco grubsza, sam nie wiem. Pamiętaj że to setne części są.Mrosik pisze:PS - Dlaczego biały jest cięższy od czerwonego?
Może poniższe wizualizacje coś Ci rozjaśnią :)Trucker pisze:Jestem bardzo ciekawy jak obudowałeś te wszystkie skrzynie biegów, żeby sprawnie działały (nie mówiąc o zmieszczeniu ich wszystkich, nawet w tak dużym aucie)
Postaram się zrobić jakoś, może jutro...Ramzes pisze:Jestem Ciekawy zwrotnic, więc będę wdzięczny za jakieś dokładniejsze fotki:)
Owszem, będę usprawniał :)ManiekManiak pisze:Chłopaki, to jeszcze nic, Emil powiedział, że będzie coś przerabiał, jak go znam to nie zepsuje a usprawni, jakiś myk ze skrzynią:)
Witaj drugi kierowco :)Jezdzilem troche wszystkimi ciezarowkami emila i na stan mojej skromnej wiedzy ten ginaf wypada najfaniej:] wlasciwie nie ma slabych stron, co pozwala ladnie punktowac na kazdym odcinku.
Dla ciekawych mechaniki, zrobiłem w AutoCADZIE kilka prościutkich renderów, bo oprogramowanie do budowy LEGO w 3d zabija... Na szybko zbudowałem sobie kilka zębatek, jak ktoś chce ich modele 3d dla siebie do CADa czy export do innego środowiska, np. PRPEngineer, niech pisze na PW a podeślę.
W ginafie wygląda to tak:
Czerwone to silnik napędowy, mam nadzieję że wsio widać. Na wizualizacji jest załączony 3 bieg.
Ginaf w tym układzie to świetna maszyna.
Emil cały zeszły sezon, budował, zmieniał, myślał.
Na ten sezon przygotowywał ginafa 8x8x8 F480 http://www.00453005_0000002.pl/forum/viewtopic.php?t=10871
Ja równolegle przygotowywałem maszynę o podobnych parametrach. W pewnym momencie zmieniłem zamysł na 1xl i 4 biegi. Emil postanowił sobie zrobić drugą maszynę, żeby to przetestować. No i zrobił. Przetestował. Maszyna okazała się tak dobra, że zmielił poprzedniego ginafa i zrobił kopie aktualnej wersji (to też pewnie dlatego, że w ginafie mało co jest zdublowane, więc Emil był zmuszony zdublować całą maszynę :-)
Przechodząc do samego Ginafa. Emil poszedł w prostotę, ograniczył liczbę wież, boxów, masę w stosunku do swoich poprzednich maszyn. Maszyna jest w miarę prosta (jeśli tak w ogóle można nazwać 8x8x8 z 4 biegami). Przede wszystkim ma bardzo optymalny układ napędowy. Do tego dochodzi spora stabilność, wynikająca z konstrukcji zawieszenia - dość śladowego :-) Jednak małe skoki w 8x8 to nie żadna wada. Powoli też dochodzę do takich wniosków. Powiem szczerze, że cały czas się czepiałem Emila o to zawieszenie i nie byłem za nie pewien… Może istnieją lepsze zawieszenia, ale trzeba przyznać, że Emil osiągnął dobry kompromis.
Maszyna jest bardzo skuteczna co Emil i Grzesiek pokazali na ostatnim GPM. Emil radził sobie z dużo cięższymi maszynami, więc w takiej lekkiej nic nie ma prawa nawalić. Poza tym u Emila wszystko zawsze jest przygotowane na to, żeby wytrzymać dużo więcej niż potrzeba. I to jest bardzo dobre podejście.
Ostatnio rozmawiałem z Emile i nie potrafimy za bardzo wskazać co można na tę chwilę zrobić lepiej, czym zaskoczyć, żeby odskoczyć o maszyny o takich parametrach. No, ale mamy cały sezon. Mam nadzieje, że czas pokaże w jakim kierunku należy prowadzić pracę, aby osiągać coraz to więcej. Na tę chwilę jednak można śmiało powiedzieć wszystkim w koło, że możecie się kierować w tą stronę, bo taka opcja jest bliska optimum.
No, a na koniec oficjane,publiczne gratulacje dla Emila za wspaniałą maszynę i świetne wyniki jego bliźniaków. GRATULACJE!!!
PS. Już wiem czemu Grzesiek był 4, a nie 1 jak Emil… Miał o 4 gramy cięższą maszynę… :-)
Emil cały zeszły sezon, budował, zmieniał, myślał.
Na ten sezon przygotowywał ginafa 8x8x8 F480 http://www.00453005_0000002.pl/forum/viewtopic.php?t=10871
Ja równolegle przygotowywałem maszynę o podobnych parametrach. W pewnym momencie zmieniłem zamysł na 1xl i 4 biegi. Emil postanowił sobie zrobić drugą maszynę, żeby to przetestować. No i zrobił. Przetestował. Maszyna okazała się tak dobra, że zmielił poprzedniego ginafa i zrobił kopie aktualnej wersji (to też pewnie dlatego, że w ginafie mało co jest zdublowane, więc Emil był zmuszony zdublować całą maszynę :-)
Przechodząc do samego Ginafa. Emil poszedł w prostotę, ograniczył liczbę wież, boxów, masę w stosunku do swoich poprzednich maszyn. Maszyna jest w miarę prosta (jeśli tak w ogóle można nazwać 8x8x8 z 4 biegami). Przede wszystkim ma bardzo optymalny układ napędowy. Do tego dochodzi spora stabilność, wynikająca z konstrukcji zawieszenia - dość śladowego :-) Jednak małe skoki w 8x8 to nie żadna wada. Powoli też dochodzę do takich wniosków. Powiem szczerze, że cały czas się czepiałem Emila o to zawieszenie i nie byłem za nie pewien… Może istnieją lepsze zawieszenia, ale trzeba przyznać, że Emil osiągnął dobry kompromis.
Maszyna jest bardzo skuteczna co Emil i Grzesiek pokazali na ostatnim GPM. Emil radził sobie z dużo cięższymi maszynami, więc w takiej lekkiej nic nie ma prawa nawalić. Poza tym u Emila wszystko zawsze jest przygotowane na to, żeby wytrzymać dużo więcej niż potrzeba. I to jest bardzo dobre podejście.
Ostatnio rozmawiałem z Emile i nie potrafimy za bardzo wskazać co można na tę chwilę zrobić lepiej, czym zaskoczyć, żeby odskoczyć o maszyny o takich parametrach. No, ale mamy cały sezon. Mam nadzieje, że czas pokaże w jakim kierunku należy prowadzić pracę, aby osiągać coraz to więcej. Na tę chwilę jednak można śmiało powiedzieć wszystkim w koło, że możecie się kierować w tą stronę, bo taka opcja jest bliska optimum.
No, a na koniec oficjane,publiczne gratulacje dla Emila za wspaniałą maszynę i świetne wyniki jego bliźniaków. GRATULACJE!!!
PS. Już wiem czemu Grzesiek był 4, a nie 1 jak Emil… Miał o 4 gramy cięższą maszynę… :-)
Pozdrawiam,
Tomek
Tomek
No właśnie. Trudno się nie zgodzić. Bliska optimum. I to mnie trochę przeraża, bo to maszyna nie była zbyt efektowna na trasie. Efektywna - owszem - do bólu, ale jednak mała moc przy dużej masie zabija dynamikę jazdy. Przydałoby się jakoś turbo, bo pośniemy ;)TT pisze:Ostatnio rozmawiałem z Emile i nie potrafimy za bardzo wskazać co można na tę chwilę zrobić lepiej, czym zaskoczyć, żeby odskoczyć o maszyny o takich parametrach. No, ale mamy cały sezon. Mam nadzieje, że czas pokaże w jakim kierunku należy prowadzić pracę, aby osiągać coraz to więcej. Na tę chwilę jednak można śmiało powiedzieć wszystkim w koło, że możecie się kierować w tą stronę, bo taka opcja jest bliska optimum.
Całe szczęście, że na trasach są jeszcze maszyny mniej nastawione na skuteczność, a bardziej na show: mam tu na myśli zwłaszcza wszystkie tatry, mocnego urala Cieślu, oczojebnego, ale pięknego moga Aro, a także swoją świstawkę.
Nie odbieram niczego Emilowi, oddajmy mu co cesarskie, długo jeździł nie bacząc na wynik, zasłużył, by zebrać kilka zwycięstw.
24 już nie będzie mu tak łatwo, prawda Tomku?
Mam nadzieje, że będzie mu trudniej. I mam nadzieje, że ja będę tego powodem :-) Jednak na pierwszy rzut oka moja maszyna nie jest tak skuteczna jak Emila czy ATRa. Jednak show będzie, bo moja maszyna tańczy, śpiewa i wirjue :-)smyk pisze:24 już nie będzie mu tak łatwo, prawda Tomku?
Pozdrawiam,
Tomek
Tomek
- Emilus
- Adminus Emeritus
- Posty: 1460
- Rejestracja: 2007-08-26, 19:58
- Lokalizacja: Polska
- brickshelf: Emilus
- Kontakt:
-
24 to będzie naprawdę ciekawy wyścig, bo 10 oddarłem Ginafy z jednego najważniejszego atutu......... zaskoczenia.
Teraz wszyscy wiedzą czego się spodziewać a co zapamiętalsi już modyfikują auta na modłę zwycięskiego wzorca. Ale panowie pragnę zakomunikować, że ja też ulepszam dalej co by wam znowu odskoczyć :)
A czy się uda to jest inna sprawa.
Teraz wszyscy wiedzą czego się spodziewać a co zapamiętalsi już modyfikują auta na modłę zwycięskiego wzorca. Ale panowie pragnę zakomunikować, że ja też ulepszam dalej co by wam znowu odskoczyć :)
A czy się uda to jest inna sprawa.
Jak każda Twoja poprzednia ciężarówka i ta ma w sobie coś niesamowitego.
W pierwszym momencie gdy dowiedziałem się, że zamierzasz napędzać jednym XL-em 4kg maszynę myślałem że to jakiś żart, ale jak pokazały zawody w Warszawie był to dobry pomysł.
Czterobiegowa skrzynia jest też niewątpliwym atutem tego pojazdu, lecz wydaje mi się że nie była ona w pełni wykorzystywania, ale możliwe że jest to wina filmu który był 4x przyśpieszony.
Ponadto 4osie skrętne dawały Ci bardzo dobry bonus w przeliczniku i na trasie. Manewrowałeś między chorągiewkami niczym mój Ził rok temu.
Z całą pewnością jeszcze nie jeden raz czymś niesamowitym nas zaskoczysz.
W pierwszym momencie gdy dowiedziałem się, że zamierzasz napędzać jednym XL-em 4kg maszynę myślałem że to jakiś żart, ale jak pokazały zawody w Warszawie był to dobry pomysł.
Czterobiegowa skrzynia jest też niewątpliwym atutem tego pojazdu, lecz wydaje mi się że nie była ona w pełni wykorzystywania, ale możliwe że jest to wina filmu który był 4x przyśpieszony.
Ponadto 4osie skrętne dawały Ci bardzo dobry bonus w przeliczniku i na trasie. Manewrowałeś między chorągiewkami niczym mój Ził rok temu.
Z całą pewnością jeszcze nie jeden raz czymś niesamowitym nas zaskoczysz.
Ostatnio zmieniony 2010-04-16, 19:54 przez Bocian, łącznie zmieniany 2 razy.