[MOC] Ty-2 czyli polskie lokomotywy parowe, c.d...
Moderatorzy: Mod Team, Mod Team
- benny80
- Posty: 162
- Rejestracja: 2004-06-28, 10:13
- Lokalizacja: Katowice
- brickshelf: benny80
- Kontakt:
-
[MOC] Ty-2 czyli polskie lokomotywy parowe, c.d...
Ty-2 (Ty-42) to lokomotywa bazująca na budowanej od roku 1942 niemieckiej BR52 na terenach okupowanej Polski. Po wojnie z pozostałych części budowano nadal ten typ lokomotywy nadając mu oznaczenie Ty-2 (później Ty-42).
Lokomotywa przeznaczona była do prowadzenia ciężkich i dalekobieżnych składów towarowych w trudnych warunkach (pierwotnym celem projektu BR52 był front wschodni) w czym doskonale się sprawdzała.
Model redukcyjny w skali Minifig,
napęd identyczny jak w Pt-47 czyli elektryczny tendra silnik standard 9V zasilany z torów,
w lokomotywie silnik Small PF zasilany z tendra,
oświetlenie przednie lokomotywy typu PF zasilane z tendra.
Układ osi parowozu: 1-5-0 (1E)
Liczba osi tendra: 4 (D)
Masa całkowita: 1050 g (148t)
Długość całkowita: 72 st (23,4m)
Szerokość max: 10 st (3,1m)
Czas budowy, podobnie jak Pt-47, zresztą oba modele budowałem równolegle, to ok 3 miesiące 'po godzinach' z zakupem elementów licząc.
ps. Jeżeli chodzi o kwestię silników, uprzedzając pytanie, w obydwu modelach zastosowałem silnik SMall PF do napędu.. wiązarów. Bez napędu bowiem koła lokomotywy pchane przez tender stoją ;/
Niestety i tak nie działa to najlepiej bowiem opory dawane przez suwadła i wiązary są duże, zaś by dopasować prędkość do silnika kolejek 9V (btw. on ma jakąś nazwę potoczną?) zastosować musiałem przełożenie przyśpieszające 3:1, a więc i dość słabe;
ps2. w opisie galerii Brickshelf wkradł się błąd (Br42 zamiast Br52) niemniej nie zmieniam tego teraz bo folder będzie 'not public' - wybaczcie;
Lokomotywa przeznaczona była do prowadzenia ciężkich i dalekobieżnych składów towarowych w trudnych warunkach (pierwotnym celem projektu BR52 był front wschodni) w czym doskonale się sprawdzała.
Model redukcyjny w skali Minifig,
napęd identyczny jak w Pt-47 czyli elektryczny tendra silnik standard 9V zasilany z torów,
w lokomotywie silnik Small PF zasilany z tendra,
oświetlenie przednie lokomotywy typu PF zasilane z tendra.
Układ osi parowozu: 1-5-0 (1E)
Liczba osi tendra: 4 (D)
Masa całkowita: 1050 g (148t)
Długość całkowita: 72 st (23,4m)
Szerokość max: 10 st (3,1m)
Czas budowy, podobnie jak Pt-47, zresztą oba modele budowałem równolegle, to ok 3 miesiące 'po godzinach' z zakupem elementów licząc.
ps. Jeżeli chodzi o kwestię silników, uprzedzając pytanie, w obydwu modelach zastosowałem silnik SMall PF do napędu.. wiązarów. Bez napędu bowiem koła lokomotywy pchane przez tender stoją ;/
Niestety i tak nie działa to najlepiej bowiem opory dawane przez suwadła i wiązary są duże, zaś by dopasować prędkość do silnika kolejek 9V (btw. on ma jakąś nazwę potoczną?) zastosować musiałem przełożenie przyśpieszające 3:1, a więc i dość słabe;
ps2. w opisie galerii Brickshelf wkradł się błąd (Br42 zamiast Br52) niemniej nie zmieniam tego teraz bo folder będzie 'not public' - wybaczcie;
Ostatnio zmieniony 2010-04-19, 14:49 przez benny80, łącznie zmieniany 2 razy.
Pozdrawiam! B.
______________
27.02.2009 AD
27.07.2011 AD
______________
27.02.2009 AD
27.07.2011 AD
- benny80
- Posty: 162
- Rejestracja: 2004-06-28, 10:13
- Lokalizacja: Katowice
- brickshelf: benny80
- Kontakt:
-
Tobie zawsze coś nie pasuje, ale krytyka również może być pożyteczna, zatem czekam.. :)Robson pisze:Lepszy od tego Pt-47. Ale i tak mi sporo nie pasuje, ale o tym później jak bd miał chwile czasu.
De gustibus non est disputandum
Ostatnio zmieniony 2010-04-19, 22:40 przez benny80, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam! B.
______________
27.02.2009 AD
27.07.2011 AD
______________
27.02.2009 AD
27.07.2011 AD
- Robson
- Posty: 709
- Rejestracja: 2006-08-31, 21:57
- Lokalizacja: Łódź-Bałuty
- brickshelf: robson1903
- Kontakt:
-
TY2-50. Sam przerabiałem swojego czasu Br52 na takiego w skali H0 :)
A co do modelu. Wszystko piknie ładnie ale :
-widoczny silnik PF szary zupelnie psuje wygląd z boku.
-popychacze (bo chyba tak to sie nazywa) zrobiłbym z http://www.bricklink.com/catalogItemPic.asp?P=6644 + http://www.bricklink.com/catalogItemPic.asp?P=6642 + linki z naciągnietymi fleksami. były by mniejsze i mniej axlowe.
-światła przednie clear wcisniete w rondle(takie garki lego) by wygladaly lepiej.
-kabelków wokół kotła mogłoby byc wiecej, zrobionych np z dzwiegienek systemowych.
-obszar pomiedzy tenderem a lokomotywa powinna być znacznie mniejsza. Pomyśl że z tenderu trzeba wrzucać węgiel do kotła.
-najbardziej mnie razi przerwa miedzy wózkami a góra tendera. fajnie by było jakbyś bardziej "posadził" ten tender ku podłożu.
-Ogólnie wanna tendera powinna być wyższa zrobiona np z http://www.bricklink.com/catalogItemPic.asp?P=50950 zamiast http://www.bricklink.com/catalogItemPic.asp?P=6091
Tyle narazie znalazłem. Jak coś jeszcze mi nie przypadnie do gustu dam znać. To co wypisałem poprostu zrobiłbym lepiej. Resztę nie wiem czy się da.
Ale ogólnie fajna lokomotywa :)
A co do modelu. Wszystko piknie ładnie ale :
-widoczny silnik PF szary zupelnie psuje wygląd z boku.
-popychacze (bo chyba tak to sie nazywa) zrobiłbym z http://www.bricklink.com/catalogItemPic.asp?P=6644 + http://www.bricklink.com/catalogItemPic.asp?P=6642 + linki z naciągnietymi fleksami. były by mniejsze i mniej axlowe.
-światła przednie clear wcisniete w rondle(takie garki lego) by wygladaly lepiej.
-kabelków wokół kotła mogłoby byc wiecej, zrobionych np z dzwiegienek systemowych.
-obszar pomiedzy tenderem a lokomotywa powinna być znacznie mniejsza. Pomyśl że z tenderu trzeba wrzucać węgiel do kotła.
-najbardziej mnie razi przerwa miedzy wózkami a góra tendera. fajnie by było jakbyś bardziej "posadził" ten tender ku podłożu.
-Ogólnie wanna tendera powinna być wyższa zrobiona np z http://www.bricklink.com/catalogItemPic.asp?P=50950 zamiast http://www.bricklink.com/catalogItemPic.asp?P=6091
Tyle narazie znalazłem. Jak coś jeszcze mi nie przypadnie do gustu dam znać. To co wypisałem poprostu zrobiłbym lepiej. Resztę nie wiem czy się da.
Ale ogólnie fajna lokomotywa :)
Cb1100RR
Obydwie lokomotywy mogliśmy podziwiać - co prawda bez tendrów - na ostatniej katowickiej integracji i wierzcie lub nie, ale na żywo prezentują się naprawdę lepiej.
Co do ankiety, to chyba nie potrafię jednoznacznie określić, która z nich jest lepsza. Jedna i druga robią niesamowite wrażenie i każda z nich ma swój niezwykły, a nawet niepowtarzalny charakter.
Pozdrawiam (:
Co do ankiety, to chyba nie potrafię jednoznacznie określić, która z nich jest lepsza. Jedna i druga robią niesamowite wrażenie i każda z nich ma swój niezwykły, a nawet niepowtarzalny charakter.
Pozdrawiam (:
- benny80
- Posty: 162
- Rejestracja: 2004-06-28, 10:13
- Lokalizacja: Katowice
- brickshelf: benny80
- Kontakt:
-
Oczywiście masz swoje zdanie i dobrze, tylko że mamy odmienne priorytety - nie napisałem tego ale nie od dziś wiadomo, że moje modele najpierw mają działać, a dopiero później wyglądać.Robson pisze:TY2-50. Sam przerabiałem swojego czasu Br52 na takiego w skali H0 :)
A co do modelu. Wszystko piknie ładnie ale :(..)
Wobec tego wiązary są z axli, bo flexy są za giętkie - pomijam problem zakupu tegoż elementu - ile ich na Bricku?
Kontynuując jak wyżej rondle mają dno, wobec czego nie wyprowadzisz kabli świateł, a więc nie będą działać.
"Kabelki" czy może raczej rury kotłowe pary wokół kotła zrobiłem tak, bo niewielu tak zrobiło a za to dźwigienki systemowe 'są opatrzone'. Zaś jest ich mało bo już nie chciałem czekać z kolejnym zakupem skoro obiecałem modele na koniec marca - i tak nie dotrzymałem, ale to moje fo-pa więc przepraszam..
Przerwa między tendrem.. masz model parowozu z tendrem we własnej kolekcji? Gdy stoi rozumiem, ale zrób mniejszą przerwę i puść go po zakręcie / zwrotnicy a zobaczymy czy nie zmienisz zdania. A tender nie jest niżej osadzony tylko ma detale których ja nie ująłem - przyjrzyj się. No i pamiętaj że wózki są skrętne i nie mogą wadzić o ostoję w czasie jazdy..
Zaś co do wanny tendra po pierwej okelery soe spraw waść lepśiejsze bo nie TO tylko TO a ponadto Slope jest najczęściej stosowany w modelach jakie widziałem a w ogóle nie oddaje krzywizny kształtu wanny tendra - co innego dach lokomotywy lub wagonu..
Podsumowując, dziękuję za uwagi gdyby jeszcze były krytyką a nie szukaniem dziury w całym.. No ale przecież "zrobisz to lepiej" więc jak już zrobisz to daj znać i konstruktywnie się pokrytykujemy..
:-)
Pozdrawiam! B.
______________
27.02.2009 AD
27.07.2011 AD
______________
27.02.2009 AD
27.07.2011 AD
- glaz_pimpur
- VIP
- Posty: 1391
- Rejestracja: 2008-05-13, 20:25
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: glaz-pimpur
-
I to rozumiem. Też uważam, że najpierw "bowialność" potem "idealność"benny80 pisze:Oczywiście masz swoje zdanie i dobrze, tylko że mamy odmienne priorytety - nie napisałem tego ale nie od dziś wiadomo, że moje modele najpierw mają działać, a dopiero później wyglądać.
Ładne te parowozy. Wyglądają jak parowozy. Szczerze mówiąc nie muszą być idealnym odwzorowaniem oryginałów.
acmilaneo pisze:jak widzę zawiść niektórych osób wobec osób niebudujących i niepublikujących to aż mi się odechciewa brać udział w tych zakupach
- Robson
- Posty: 709
- Rejestracja: 2006-08-31, 21:57
- Lokalizacja: Łódź-Bałuty
- brickshelf: robson1903
- Kontakt:
-
Muszą.glaz_pimpur pisze:Szczerze mówiąc nie muszą być idealnym odwzorowaniem oryginałów.
Dla mnie musi wyglądać a może od dotknięcia się rozwalać. Bo to model który ma wyglądać.
Benny nie unoś się. Mogę zbudować lepszą ale nie bd pewnie jeździć świecić i robić piruetów ty to wiesz i ja to wiem :)
Pozdrawiam
Cb1100RR
- glaz_pimpur
- VIP
- Posty: 1391
- Rejestracja: 2008-05-13, 20:25
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: glaz-pimpur
-
Wiem.Robson pisze:Dla mnie musi wyglądać a może od dotknięcia się rozwalać
Pamiętam.
I tu się różnimy.
De gustibus ..., ale to już było w nawet w tym wątku;)
acmilaneo pisze:jak widzę zawiść niektórych osób wobec osób niebudujących i niepublikujących to aż mi się odechciewa brać udział w tych zakupach