[Zawody] GP Mazowsza 2010

Wszystko co związane z / everything about LEGO Truck Trial, Cross Country, Truck Racing, Outdoor Car Racing

Moderatorzy: BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team, BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team

Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika
Sariel
VIP
Posty: 5418
Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Sariel
Kontakt:

 

#166 Post autor: Sariel »

Filmu część pierwsza. Mści się brak Mańka, tym razem wszystko jest z jednego ujęcia bo jedyne dodatkowe filmy jakie mam są od Cieśla w 320x240. Maniek, zastanów się nad tym ślubem!

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=yvq3wPW3LTU[/youtube]

Awatar użytkownika
Duke
Posty: 247
Rejestracja: 2005-11-17, 18:47
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: duku

 

#167 Post autor: Duke »

zrobiliście tak kręte trasy, że nawet te małe dżipki się nie mogły złożyc w zakrętach,
a przejazd białego Ginafa, no cóz, zamiast zrobić zakręt 90stopni w prawo , musiał zrobić 270stopni w lewo ,

Awatar użytkownika
Sariel
VIP
Posty: 5418
Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Sariel
Kontakt:

 

#168 Post autor: Sariel »

Część druga. Niestety trialówki z końca stawki musiałem obciąć ze względów czysto 'objętościowych'.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FiXaADoQd8w[/youtube]

Awatar użytkownika
yosz
Posty: 44
Rejestracja: 2010-03-24, 23:13
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

#169 Post autor: yosz »

Pierwsze wrażenie, że przesadziliście z trudnością trasy :) Nie było chyba żadnego czystego przejazdu prawda? No ale z powodu takiej trasy nie widać aby jakaś maszyna miała przewagę.

<lizus mode="on">Osobiście mi się najbardziej podobał przejazd Sarielowego jeepa</lizus mode="on"> Ale byłem zawiedziony że tylne koło nie odpadło ;) No i Unimog też ładnie pomykał po trasie.
Ostatnio zmieniony 2010-04-25, 06:03 przez yosz, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Mr.Z
Posty: 374
Rejestracja: 2009-01-16, 17:11
Lokalizacja: Warszawa

#170 Post autor: Mr.Z »

Ja miałem przyjemność oglądać na żywo (co polecam maruderom), nie tylko na filmie, więc wrażenia mam nieco inne. Najlepsze przejazdy (i wrażenie na mnie) robią szybkie przejazdy, pomimo to mocnych, i sterowanych elegancko telefonem, pojazdów ATRa. Z czym by nie przyszedł, to połyka trasy bez większego wysiłku i z minimalną ilością kar (czy miesza w stawce, to nie wiem, nie śledzę klasyfikacji wnetbookowywanej pracowicie przez Pietrucha). Wyróżnia się konsekwencją i wynikami Emil i jego Ginaf. Kierowca walczy o wynik przelicznikiem, dopracowaną konstrukcją, ale i bardzo starannym, unikającym kar na trasach, prowadzeniem. Nawet jeśli to trwa ~500 sekund na jeden przejazd. Trzeci mój "bohater" to Lomero. Buduje szybko i jeździ szybko. Nie wiem, czy to przyrodzona niecierpliwość, ale potrafi łapać "rękę Boga" 5 razy na jednym przejeździe, zupełnie się tym nie przejmując. Jego pojazdy zwykle są ładne (ale na sposób a la szalony artysta, a nie przez dopieszczenie specjalnie zamawianymi klockami, na żmudno-germańską modłę Aro_kala), zwykle delikatne i zwykle rozsypują się efektownie na trasie ku uciesze wszystkich i ich kierowcy.

Za odkrycia rajdu uważam fajnie brzmiące (stukot) selfmade'owe atrapy silników u bodaj dwóch kierowców; ślicznego urodą pierwowzoru ZISa134 by TT (ładna bryła i imponujaco zaawansowana konstrukcja a do tego ciężki prawie jak ciężarówka oryginalny sterownik ;-) ) oraz świetnie przyczepne koła wymyślone przez świeżaka Lyyara (koła wyścigowe SilverChampiona obłożone podwójnymi, odwróconymi na lewą stronę, gumowymi gąsienicami)

Co do filmowania, to tym razem niewiele pomogłem, bo było na trasie kilku aktywnych "filmowców" i to ze statywami. Zrobiłem kilkanaście fotek, ale SeTa miał dobry aparat i wiedział jak go używać, więc nie mam nic (cennego) do dorzucenia.

Dzięki za wrażenia

Awatar użytkownika
ManiekManiak
Posty: 814
Rejestracja: 2008-09-07, 21:00
Lokalizacja: Ostrołęka
brickshelf: ManiekManiak

 

#171 Post autor: ManiekManiak »

No mobilki, mam czego żałować. Fajne tam maszyny mieliście. Ale z tą techniczną trasą to pojechaliście po bandzie.
Sariel pisze:Maniek, zastanów się nad tym ślubem!
Chyba w chwili obecnej to już odwrotu nie ma :P

Cieślu
VIP
Posty: 1262
Rejestracja: 2009-04-13, 22:21
Lokalizacja: Karczew/Warszawa
brickshelf: cieslu12

 

#172 Post autor: Cieślu »

O cholibka...wydawało mi się że ustawiłem na pożądaną roździelczość.

Zawody zaliczam do udanych pomijając formę mojej ciężarówki i jej kierowcy :) Dobrze, że chociaż udało mi się ukończyć wszystkie sekcje. Ale zebrałem kolejne ważne doświadczenia i w maju będzie już znacznie lepiej.

Trasy były tym razem sporo trudniejsze niż na poprzednim GP. Czyste przejazdy można policzyć na palcach 1 ręki. Trudniejsze trasy bardzo mi się podobają, chociaż na przyszłość możnaby pomyśleć o tym, żeby jednak nie zmuszać zawodników do łapania aż takiej ilości kar. Wygrał TT ze swoim bardzo ciekawym ZISem. Jeździł równo i szybko. Jestem zaskoczony sprawnością tego auta przy napędzie przy 2 mediumach.

Frekwencja znowu dopisała. Mieliśmy kolejnych debiutantów, którzy zebrali cenne doświadczenia. Oby tak dalej. Atmoswera także była bardzo fajna.

Z niecierpliwością czekam na kolejne wyścigi.
Jeden rabin powie tak, drugi rabin powie nie.
WIP:
Oshkosh MMRS
MAN F2000
Iveco Powerstar

Mistakes
Posty: 529
Rejestracja: 2009-12-20, 18:00
Lokalizacja: Warszawa!
brickshelf: Ayumi

 

#173 Post autor: Mistakes »

Widzę że odkryciem stały się lekkie 4x4 :)
Trasa naprawdę wymagająca. Pierwszy podjazd i ta kostka brukowa(?) dawały w kość.
Smyk ze swoim sentymentem do RC bardzo ładnie jechał. Drużyna Atr'a z taką lekkościa przejeżdżała każdy odcinek :D Gratuluję wszystkim świetnej zabawy, a przede wszystkim wygranej TT, należało mu się. Zis jest genialny.
[maruda]Ja nadal czekam na opisy tych nowych cudeniek[/maruda].
Brakuje mi 'Deseru' na koniec filmiku :P
Ostatnio zmieniony 2010-04-25, 10:00 przez Mistakes, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Atros
VIP
Posty: 801
Rejestracja: 2009-04-08, 19:03
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Atrx
Kontakt:

 

#174 Post autor: Atros »

Na GPM 2 wystartowałem nowym Ziłem bo chciałem zobaczyć czy mogę wykorzystać tą nieszczęsną normę. I rzeczywiście chyba na wszystkich odcinkach miałem najlepszy czas ale niestety po dodaniu kar norma wcale nie była już taka wyśrubowana i nie korzystałem na tym za dużo. Jazda takim szybkim samochodem daje dla mnie (i dla widzów pewnie też) więcej frajdy niż wolnym, wysoko-przelicznikowym kolosem, mimo, że szanse na wygraną są mniejsze.

Zis TT spisał się na medal (który zresztą zdobył :)), zdziwiłem się, że 2 mediumy tak sprawnie napędzają tą maszynę. No i TT miał najlepszy przelicznik w historii zawodów przez co miał duży bonus i mógł pozwolić sobie na wolną jazdę.

PS. Dzięki SeTA za piękne foty i Sariel za filmy

Awatar użytkownika
Mrosik
Posty: 276
Rejestracja: 2009-05-05, 08:29
Lokalizacja: Poznań
brickshelf: Mros85
Kontakt:

 

#175 Post autor: Mrosik »

Mistakes pisze:[maruda]Ja nadal czekam na opisy tych nowych cudeniek[/maruda]
No właśnie, nie każdy jest z Wawy i nie ma możliwości zobaczenia tych maszyn na żywo. Chętnie bym sobie poczytał. Zresztą film już macie, tylko zdjęcia oraz opis i na forum.
Cieślu pisze:Zawody zaliczam do udanych pomijając formę mojej ciężarówki i jej kierowcy
Czyli to Ty byłeś tą osobą w czerwonych spodniach z 1,5 litrową butelką wody mineralnej co się pojawiła parę razy na filmie?

Awatar użytkownika
TT
Posty: 1181
Rejestracja: 2004-05-27, 13:52
Lokalizacja: Bielsko-Biała
brickshelf: TT

 

#176 Post autor: TT »

Kilka zdań z mojej strony.

Zawody ekstremalnie udane. Pogoda dopisała, wiele maszyn, kilka debiutów i nadzwyczaj spokojny Aro :-)
Dobrze, że udało nam się rozegrać przynajmniej 4 sekcje. Szkoda jednak, że nie zaliczyliśmy jeszcze jednego odcinka. Na następny raz trzeba mądrzej trasy ustawiać. Paru metrowy podjazd trwający 10 minut to już jest przegięcie :-) Poza tym muszę przyznać, że trasy były ekstremalnie trudne. Jedni chcieli kręte, jedni chcieli wertepy, schody, cegły. Udało się to wszystko pogodzić, a co z tego wynikło to widać na filmach. Szkoda, że nie było porządnego zjazdu, gdzie można by rozpędzić te kolosy ze skrzyniami biegów...

Dziś nie uda mi się wymienić parę zdań na temat każdego zawodnika. Przepraszam jeśli kogoś pominę.

1. Smyk. Maszyna bardzo dzielna. Bardzo lekka. Bardzo świszcząca :-) (czy ten star ma w wersji prawdziwej też 4 turbiny?) Gdyby maszyna Smyka nie nawaliła kilka razy to wynik mógłby się ocierać o podium. Czas pomyśleć o XL, albo systemie chłodzenia dla silnika RC, bo tak Smyk musi w tym celu brać serwis.

2. Aro. Maszyna nie nawalała poza początkiem rajdu, gdzie Aro najwyraźniej dopiero serwisował po poprzednim GPM. Ten Unimog jest najlepszym przykładem postępu w naszych zawodach. Rok temu objechałby nas jak chciał. Teraz pomimo dość równej jazdy sklasyfikowany został w połowie stawki.
ps. Aro udowodnił nam, że 3 sekcje (ta najtrudniejsza) można przejechać w każdym wariancie, gdyż każdą bramkę pokonywał tyłem i przodem kilkakrotnie zawracając :-)

3. Emil. Prawie mnie objechał. Jego maszyna lepiej sobie radzi niż mój zis. Jednak Emil popełnił kilka błędów. Po mimo to wszystko rozegrało się na ostatniej sekcji. Rywalizacja była na najwyższym poziomie. Trochę mnie zaskoczyły to, że rewelacyjny skręt Emila nie dał o sobie znać na trasach i Emil tak jak każdy musiał mocno kombinować, żeby się mieścić w bramkach.
Grzesiek tą samą maszyną sklasyfikowany został trochę niżej. Choć należy dodać, że na drugiej sekcji był przed Emilem. Tym samym odbierając Emilowi parę punktów ;-)

4. ATR. Wydaje mi się, że ATRowi bardzo zależało na zwycięstwie. Przez co bardzo dobre volvo zostawił w domu, a zrobił maszynę stworzoną do wygrywania. 4 koła skrętne, minimalne kąty natarcia, masa zlokalizowana na wysokości zaledwie kilku studów i do tego śladowa kabina o minimalnej masie... To musiało się sprawdzić. Atr uzyskiwał najlepsze czasy. Chociaż nie było, aż takiej przepaści pomiędzy moim zisem z ponad dwukrotnie gorszym stosnkiem mocy do masy. Przez co dokuczliwa norma czasowa nie dała się nam tak mocno we znaki.
Myślę, że Volvo 8x8 uklasyfikowało by się podobnie do tego czym Atr jechał wczoraj, przy czym na pewno byłoby ciekawiej.

Cała reszta zawodników bardzo dobrze się bawiła. Sariel zaliczył występ swojego życia. Lomero znów wystrzelił z czymś nowym. Cieślu trochę gorzej wypadł niż ostatnio. Nasi debiutanci zostali dobici przez ekstremalne trasy. Mam nadzieje, że ich to nie zniechęciło, lecz zmotywowało do dalszej pracy. Na pewno zapału im nie brak, a doświadczenie zdobywają w najlepszy możliwy sposób.

Co do mojego występu to nie spodziewałem się takiego wyniku. Maszyna okazała się bezawaryjna i dość sprawna. Na pierwszych 3 sekcjach nie wykorzystałem potencjału 4 biegów. Praktycznie raz dokonałem zmiany. 4 sekcja to genialny przejazd z mojej strony tutaj zostały wykorzystane wszystkie biegi. Na pochwałę zasługuje też skręt mojej maszyny. W kliku miejscach miałem mniejsze problemy z wykręceniem niż maszyny Emila. Zaskakujące też okazały się 2xPF medium napędzające te 3,8kg (to po części zasługa bardzo małych oporów wew. w napędzie), po mimo braków w mocy maszyny nie udało się zatrzymać żadną przeszkoda.
Podsumowując: na pewno sporo muszę jeszcze ulepszyć, bo maszyna właściwie przyjechała jeszcze nie gotowa. Jednak zawody pozwoliły mi uwierzyć w tego potwora. Szykujcie się na jeszcze więcej :P

Dzięki za bardzo udane zawody. Postaram się znów do Was wpaść i powalczyć.
Do zobaczenia!
Ostatnio zmieniony 2010-04-25, 12:18 przez TT, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam,
Tomek

Cieślu
VIP
Posty: 1262
Rejestracja: 2009-04-13, 22:21
Lokalizacja: Karczew/Warszawa
brickshelf: cieslu12

 

#177 Post autor: Cieślu »

Nie, to nie ja. Ja jestem tym w jeansach i w czarnych butach z białym paskiem. Posiadacz czerwonych spodni i butelki wody niech się zgłosi...

"Forma" odnosiła się raczej do mojej jazdy :) Maszyna trochę urosła i nie za bardzo się z nią jeszcze obyłem. Poza tym parę rzeczy szwankowało w przednim moście, który w Uralu na mniejszych kołach był świetny, natomiast w niewiele cięższym Jelczu z większymi kołami wykazywał słabości. Poza tym było w porządku, tandem spisywał się bardzo dobrze, nic nie strzelało, nic nie pukało itd.

http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?f=428493

To jest WIP mojego Jelcza, generalnie niewiele się zmieniło w stosunku do wersji z GP . Układ napędowy z niewielkimi przeróbkami pochodzący z Urala + nowa dłuższa i sztywniejsza rama. To tyle. Ale pewnie nikt mojej maszyny jako cudeńko tu nie ma na myśli :)
Jeden rabin powie tak, drugi rabin powie nie.
WIP:
Oshkosh MMRS
MAN F2000
Iveco Powerstar

Awatar użytkownika
pitrek02
Posty: 880
Rejestracja: 2006-10-05, 19:27
Lokalizacja: Częstochowa/Wrocław
brickshelf: pitrek02

 

#178 Post autor: pitrek02 »

Świetne maszynki. Najbardziej podobał mi się jednak jeep Sariela. Musze zbudować coś podobnego i przyjechać do Warszawy. ;)

Awatar użytkownika
Chrupek
Posty: 834
Rejestracja: 2010-04-13, 09:57
Lokalizacja: Wawa

#179 Post autor: Chrupek »

TT pisze:Choć należy dodać, że na drugiej sekcji był przed Emilem. Tym samym odbierając Emilowi parę punktów ;-)
to bylo na pierwszej sekcji tt:)

Duzo fajniejsze gp niz ostatnio:). Przede wszystkim dopisala pogoda i nie musielismy sie meczyc pod mostkiem (co biorac pod uwage liczbe uczestnikow bardzo utrudnialoby ogladanie ciezarowek w akcji).

Ze swojej strony mam tylko jedno niesmiale zastrzezenie do organizacji (nie bijcie tylko). Mysle ze poczatek gp byl troche 'rozlazly' przez co na koniec trzeba bylo bardzo sie sprezac. I w konsekwencji naraz byly rozgrywane dwa ostatnie odcinki... czolowka jechala ostatni przejazd walczac o podium, a reszta stawki w tym czasie konczyla 3 przejazd. Ani to fajne, ani widowiskowe (moim zdaniem). Chetnie bym obejrzal przejazdy innych pojazdow na 3 odcinku, a musialem juz wtedy startowac na kolejnej probie... ale nie narzekam za bardzo, to pewnie wynikalo z duzej ilosci osob (nie tylko uczestnikow) i wiadomo ze ciezej opanowac taka grupe. Ale ze swojej strony moge dodac, ze fajniej byloby nawet rozegrac 3 odcinki, ale moc podziwiac przejazd wszystkich osob:)

Pozdrawiam

Cieślu
VIP
Posty: 1262
Rejestracja: 2009-04-13, 22:21
Lokalizacja: Karczew/Warszawa
brickshelf: cieslu12

 

#180 Post autor: Cieślu »

Ja od siebie dorzucam jeszcze parę fotek. Nie są one może nadzwyczajne ale może ktoś znajdzie coś dla siebie.

http://www.majhost.com/cgi-bin/gallery.cgi?f=223872&n=0
Jeden rabin powie tak, drugi rabin powie nie.
WIP:
Oshkosh MMRS
MAN F2000
Iveco Powerstar

ODPOWIEDZ