Jak zaradzić niesprawiedliwym karom czasowym?

Wszystko co związane z / everything about LEGO Truck Trial, Cross Country, Truck Racing, Outdoor Car Racing

Moderatorzy: BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team, BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team

Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika
smyk
VIP
Posty: 2142
Rejestracja: 2006-03-14, 23:13
Lokalizacja: Warszawa-Ochota
brickshelf: smyk

 

#31 Post autor: smyk »

glaz_pimpur pisze:Z moich obserwacji z boku wynika to samo. Musi być sędzia niezależny
Podejmiesz się? Podeślę regulamin do przestudiowania :)

Aro, czemu połączyłeś ułamkowe kary z potęgowaniem przelicznika? To dwie zupełnie odmienne sprawy, temu drugiemu usprawnieniu jestem przeciwny, bo:
-przelicznik przestaje mieć jakiekolwiek znaczenie dla późniejszego wyniku
-im większa masa tym trudniej napędzać model ze względu na rosnące opory i ograniczoną wytrzymałość materiałów

Podniosę jeszcze kwestię, o której już kiedyś mówiłem.
Problemem na trasie nie jest ilość osi, a długość pojazdu. I to długość powinna być wyznacznikiem pod modyfikator.

Być może pojazdy posiadające wszystkie osie skrętne powinny być liczone jak wozidła.

Ale to takie smarkanie regulaminem, nie przewiduję zmian w tym sezonie. Choć raz zatriumfować muszę jamniki, zawsze dotąd wygrywały ogryzki ;)
Ten sezon jest by wyrównać rachunki między 4x4 a 8x8. Zagryzajcie się!

aro_kal
Posty: 436
Rejestracja: 2006-02-07, 14:34
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: aro-kal

 

#32 Post autor: aro_kal »

-przelicznik przestaje mieć jakiekolwiek znaczenie dla późniejszego wyniku
-im większa masa tym trudniej napędzać model ze względu na rosnące opory i ograniczoną wytrzymałość materiałów
Wiem, wiem. Ten temat nie od tej kwestii był, ale Atr tak świetnie poprawił mój pomysł odnośnie pierwiastkowania, że po prostu go lubię.

Zważ tylko na to, że zakładamy, iż opory te, przy obecnym sposobie liczenia przelicznika, zmieniają się liniowo. Na pewno nie jest to prawdą. Nie wiem jak to dokładnie przebiega, ale na pewno nie liniowo. Stąd ta potęga 0,7, kto wie może to jednak 0,8 byłaby lepsza, nie wiem. A przelicznik wciąż miałby znaczenie, tyle że umniejszone. Moim zamysłem i zapewne też i Atra, było to, by rolę przelicznika nieco umniejszyć, bo zawody zaczynają być rozgrywane w garażach i w zasadzie nie trzeba wyjeżdżać na trasę.

Decyzja jednak powinna zapaść dopiero po przeanalizowaniu jak to wygląda, jak działa i jak na to patrzy większość. Ot i wsio.

Awatar użytkownika
glaz_pimpur
VIP
Posty: 1392
Rejestracja: 2008-05-13, 20:25
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: glaz-pimpur

 

#33 Post autor: glaz_pimpur »

smyk pisze:glaz_pimpur napisał/a:
Z moich obserwacji z boku wynika to samo. Musi być sędzia niezależny
Podejmiesz się? Podeślę regulamin do przestudiowania :)
Z miłą chęcią ale:
1. Jak na razie Pietruch nie zbudował trialówki, a jako sędzia świetnie sobie radzi. Nie chcę mu odbierać chleba.
2. Jak pewnie zauważyliście ze względu na pimpura jestem dosyć ograniczony czasowo. 5 godzin o suchym pysku na świeżym powietrzu to dla niego może czasami być za dużo.

Zawsze mogę służyć każdą pomocą w ramach tego ograniczonego czasu.
acmilaneo pisze:jak widzę zawiść niektórych osób wobec osób niebudujących i niepublikujących to aż mi się odechciewa brać udział w tych zakupach

Awatar użytkownika
Duke
Posty: 247
Rejestracja: 2005-11-17, 18:47
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: duku

 

#34 Post autor: Duke »

smyk pisze:Problemem na trasie nie jest ilość osi, a długość pojazdu. I to długość powinna być wyznacznikiem pod modyfikator.
Bardzo słuszne spostrzeżenie.
Obecnie można ocenić szanse pojazdu na podstawie jego konfiguracji (ilość osi, ilość osi skrętnych, oraz największa odległość między osiami)

Awatar użytkownika
Pietruch
Posty: 1379
Rejestracja: 2004-12-25, 17:06
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Pietruch-15

 

#35 Post autor: Pietruch »

Zrobię Wam wszystkim na złość i zbuduje ciężarówkę, zobaczycie. :P

A tak serio, dzięki za miłe słowa, cieszę się że dobrze wywiązałem się z powierzonego mi zadania. Zapisywanie tego w arkuszu (czas i kary) to chyba nie jest trudne zadanie? Dlatego uważam, że Sariel da radę, może również kręcić filmy i jednocześnie jeździć. :P

Z tego co przeczytałem, widzę że Glaz jest bardzo chętny, cieszę się niezmiernie. :)

Aro i Emil - zmiany nie będą wprowadzone teraz, zostaną wprowadzone po sezonie, a teraz będziemy robić tylko doświadczenia. Zobaczymy z czym to się je.
Pozdrawiam,
Maciej

Awatar użytkownika
Chrupek
Posty: 834
Rejestracja: 2010-04-13, 09:57
Lokalizacja: Wawa

#36 Post autor: Chrupek »

A chlopaki (i dziewczyny), skoro juz sie zrobil temat luzno zwiazany z 'niedopracowaniem' (czy tez moze bardziej probami zoptymalizowania regulaminu), jak sie ma sprawa ustalania tras odcinkow do zapisow regulaminu?
Musi byc powiedzmy jeden odcinek pod gore, jeden krety etc? Czy pelna dowolnosc? Nikt poza smykiem nie odniosl sie do tego, ze wystep zawodnika zalezy w olbrzymiej mierze od trasy. Taki np atr radzi sobie swietnie na bardziej kretych odcinkach, na ktorych te wieksze ciezarowki nie maja szans (i odwrotnie). Moze to bylby sposob na zadowolenie wszystkich, jakies konkretne ustalenia odnosnie tras odcinkow - roznorodnych, takich na ktorych kazdy moglby blysnac?
Poruszam ta kwestie bo odnioslem ostatnio wrazenie ze trasy buduje sie na szybko i jak badz. Ale jesli sa jakies szczegolne przepisy o ktorych nie wiem to sorkacz i nie bylo pomyslu:)

Awatar użytkownika
Pietruch
Posty: 1379
Rejestracja: 2004-12-25, 17:06
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Pietruch-15

 

#37 Post autor: Pietruch »

gen_leihy pisze:takich na ktorych kazdy moglby blysnac
O! To jest to!
Bo budowanie odcinków na których każdy bez wyjątku niszczy 3-4 chorągiewki to głupi pomysł. Tak samo budowanie zakrętów 90 stopni i takie rozstawienie chorągiewki że nie da się jej nie zniszczyć. Sariel też na to zwrócił uwagę i nawet zaproponował super pomysł, zakręty 180 stopni...
Pozdrawiam,
Maciej

Awatar użytkownika
Sariel
VIP
Posty: 5418
Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Sariel
Kontakt:

 

#38 Post autor: Sariel »

Z nieoficjalnych źródeł słyszałem że Smyk planuje teraz parkowanie na kopercie ;)

Awatar użytkownika
Pietruch
Posty: 1379
Rejestracja: 2004-12-25, 17:06
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Pietruch-15

 

#39 Post autor: Pietruch »

A nie parkowanie z kopertą? :P
Pozdrawiam,
Maciej

Awatar użytkownika
Sariel
VIP
Posty: 5418
Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Sariel
Kontakt:

 

#40 Post autor: Sariel »

Ja się nie znam, ja umiem tylko wsiąść do autobusu :P

Awatar użytkownika
Pietruch
Posty: 1379
Rejestracja: 2004-12-25, 17:06
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Pietruch-15

 

#41 Post autor: Pietruch »

I Ty Sariel masz 27 lat, pora brać się za robotę bo emerytura Cię zastanie. ;) A Yamaha czeka...
Ostatnio zmieniony 2010-04-27, 19:16 przez Pietruch, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam,
Maciej

aro_kal
Posty: 436
Rejestracja: 2006-02-07, 14:34
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: aro-kal

 

#42 Post autor: aro_kal »

Pogadali se? No to może wróćmy do meritum.

Trasy budowane są na szybko. Te ostatnio bardzo mi się podobały, mimo że dostałem po tyłku. Przepisy nic nie regulują. Grunt by było zróżnicowanie. Każdy może mieć wpływ na ich kształt, więc to chyba wystarczająco uczciwe.
Ostatnio zmieniony 2010-04-27, 23:22 przez aro_kal, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ