[MOC] Lokomotywa spalinowa
Moderatorzy: Mod Team, Mod Team
[MOC] Lokomotywa spalinowa
To moja pierwsza lokomotywa.
Zrobilem ja juz z tydzien temu ale czekalem na doslownie 2 rodzaje elementow (szybki do paneli okiennych i prawe drzwi) aby moc ja skonczyc.
Lokomotywa jest czteroosiowa. Nie mam torow lukowych ale mam nadzieje ze bedzie w stanie skrecac:)
Nie wrzucalem tez PF'ow gdyz bedzie ona uzywana na makiecie na ktorej nie bedzie mogla jezdzic :) W sensie tory nie beda Tworzyc zamknietego luku.
Ponizej niewielka galeria.
Ostatnio zmieniony 2010-06-10, 21:48 przez Fistach, łącznie zmieniany 1 raz.
Na plus 8 kropek szerokości! ;P Ale sama spalinówka nie specjalnie przypadła mi do gustu, ten daszek cuś taki zbyt masywny ;P
Dzień bez LEGO to stracony dzień ;P
DeszczyK
DeszczyK
Sariel pisze:Na potęgę posępnego Longera, mocy przybywaj...
coś mi tu nie gra...
diesle są szerokie na 4 kropki, tyle co w sumie przejście wkoło nich, wiem, że ciężko to dograć ale "umowność" w budowaniu barierek i przejść moim zdaniem lepiej się sprawdza;
przejścia z przodu i z tyłu na 4 kropki? to jest lokomotywa nie parkiet na dyskotece ;)
komin - wielki, masywny jak w wiktoriańskiej fabryce;
dach - domyślam się że ciężko upchnąć światełko, ale kosztem światełka dach by znacznie zyskał, obecnie jest bardzo masywny
wejście do kabiny maszynisty "wisi w powietrzu" - zrobiłeś ładne drabinki, choć ja bym je cofnął o pół studa co prawda, więc warto by je dołożyć pod drzwiczkami;
w kwestii estetyki ten biały pasek jakoś mi nie współgra z szarym kolorem, lime, pomarańczowy - to byłoby coś!
... i właśnie dlatego ja nie buduje lokomotyw spalinowych ;)
ale nie oszukujmy się, koniec końców jak na pierwszy raz wyszła Ci przyzwoita lokomotywa :)
diesle są szerokie na 4 kropki, tyle co w sumie przejście wkoło nich, wiem, że ciężko to dograć ale "umowność" w budowaniu barierek i przejść moim zdaniem lepiej się sprawdza;
przejścia z przodu i z tyłu na 4 kropki? to jest lokomotywa nie parkiet na dyskotece ;)
komin - wielki, masywny jak w wiktoriańskiej fabryce;
dach - domyślam się że ciężko upchnąć światełko, ale kosztem światełka dach by znacznie zyskał, obecnie jest bardzo masywny
wejście do kabiny maszynisty "wisi w powietrzu" - zrobiłeś ładne drabinki, choć ja bym je cofnął o pół studa co prawda, więc warto by je dołożyć pod drzwiczkami;
w kwestii estetyki ten biały pasek jakoś mi nie współgra z szarym kolorem, lime, pomarańczowy - to byłoby coś!
... i właśnie dlatego ja nie buduje lokomotyw spalinowych ;)
ale nie oszukujmy się, koniec końców jak na pierwszy raz wyszła Ci przyzwoita lokomotywa :)
Jak na pierwszy raz, bardzo udana konstrukcja. Kolorystyka i ogólne kształty wg mnie w porządku, nie podobają mi się natomiast niektóre szczegóły: dach, który jest niesamowicie wyolbrzymiony oraz kominy, z tą niepotrzebną obudową.
Barierki w porządku (jeśli są ładne to nie mogą być mocne i na odwrót ;) ), tak samo nie zgodzę się z tym, że przedni i tylny pomost są za szerokie.
Nie podoba mi się pomysł z tym wejściem do kabiny - jest nierealistyczne; przyznam, że nie spotkałem się z takim rozwiązaniem. Poza tym, minifig musiałby wchodzić tam na kolanach :D
Barierki w porządku (jeśli są ładne to nie mogą być mocne i na odwrót ;) ), tak samo nie zgodzę się z tym, że przedni i tylny pomost są za szerokie.
Nie podoba mi się pomysł z tym wejściem do kabiny - jest nierealistyczne; przyznam, że nie spotkałem się z takim rozwiązaniem. Poza tym, minifig musiałby wchodzić tam na kolanach :D
Dla mnie to jeden z lepszych szczegółów. Od razu zwróciłem na nie uwagę.Fioletowy pisze:Jedyne co mi się nie podoba, to barierki
Niestety, na pierwszy rzut oka widać też, że przedni i tylni pomost są za szerokie. Z tego co można zauważyć na naszych torach, lokomotywy mają przednie i tylne barierki zaraz przy karoserii(?). Nie rozumiem także idei tych drzwi :) Tak, czy inaczej, praca prezentuję się przyzwoicie, biorąc pod uwagę nawet za szerokie pomosty, podoba mi się kształt lokomotywy. Ciekawe kiedy ja popełnię swoją pierwszą lokomotywę. Przymierzam się do tego od dość dawna.
Ładna, ale:
- jak była mowa - daszek zbyt masywny ... spróbuj pozbawić go tej dolnej warstwy plate, może przestanie być tak wielkie ... jak nie to może poratować się czymś takim: http://www.bricklink.com/catalogItem.asp?P=52031 , lampkę też pewnie będzie się dało jakimś magicznym sposobem zamontować,
- pomost - faktycznie wielki, ale ... w sumie mi się to podoba,
- barierki - nie musisz korzystać z przewodów pneumatycznych - w flexy wchodzą łapki figów (dość ciężko, ale wchodzą i da się z tego spokojnie korzystać), te przewody pneumatyczne są po prostu straszne ;)
No i ludzik ma rewelacyjną minę :) aż jestem ciekawy czy maszyniści PKP mają takie miny kiedykolwiek ...
- jak była mowa - daszek zbyt masywny ... spróbuj pozbawić go tej dolnej warstwy plate, może przestanie być tak wielkie ... jak nie to może poratować się czymś takim: http://www.bricklink.com/catalogItem.asp?P=52031 , lampkę też pewnie będzie się dało jakimś magicznym sposobem zamontować,
- pomost - faktycznie wielki, ale ... w sumie mi się to podoba,
- barierki - nie musisz korzystać z przewodów pneumatycznych - w flexy wchodzą łapki figów (dość ciężko, ale wchodzą i da się z tego spokojnie korzystać), te przewody pneumatyczne są po prostu straszne ;)
No i ludzik ma rewelacyjną minę :) aż jestem ciekawy czy maszyniści PKP mają takie miny kiedykolwiek ...
No dosc latwo je wypiac :) Lokomotywa miala jednak stac na makiecie a do tego sa odpowiednio wytrzymale a jednoczesnie maja rozsadne rozmiary.Fioletowy pisze:Bardzo ładna lokomotywa :) Jedyne co mi się nie podoba, to barierki - nie wyglądają na wytrzymałe podczas zabawy.
Bobofrutx pisze: Ale sama spalinówka nie specjalnie przypadła mi do gustu, ten daszek cuś taki zbyt masywny ;P
Hmm. dopoki nie napisaliscie o tym dachu to zupelnie mi nie przeszkadzal ten dach. Teraz widze ze jest zbyt masywny, chociaz w rzeczywistosci wyglada nieco "lzej"kle_on pisze:dach - domyślam się że ciężko upchnąć światełko, ale kosztem światełka dach by znacznie zyskał, obecnie jest bardzo masywny
Nie rozumiem tego zdania :)kle_on pisze:diesle są szerokie na 4 kropki, tyle co w sumie przejście wkoło nich, wiem, że ciężko to dograć ale "umowność" w budowaniu barierek i przejść moim zdaniem lepiej się sprawdza;
Ale po co tam drabinka? Stajesz noga na zbiorniku paliwa i chwytasz sie pionowej poreczy.kle_on pisze:wejście do kabiny maszynisty "wisi w powietrzu" - zrobiłeś ładne drabinki, choć ja bym je cofnął o pół studa co prawda, więc warto by je dołożyć pod drzwiczkami;
Za szerokie w porownaniu do czego ?:) to nie jest zaden konkretny model przeciez :)Volans pisze:Barierki w porządku (jeśli są ładne to nie mogą być mocne i na odwrót ;) ), tak samo nie zgodzę się z tym, że przedni i tylny pomost są za szerokie.
Wlasnie kupilem nawet te daszki ale problem w tym ze dach musi byc 8 na 8 studow Bo jak nic nie wystaje poza obreb okien to wyglada to beznadziejnie :) Przy nastepnej lokomotywie postaram sie to zrobic nieco inaczej :)rh pisze:- jak była mowa - daszek zbyt masywny ... spróbuj pozbawić go tej dolnej warstwy plate, może przestanie być tak wielkie ... jak nie to może poratować się czymś takim: http://www.bricklink.com/catalogItem.asp?P=52031 , lampkę też pewnie będzie się dało jakimś magicznym sposobem zamontować,
Hmm, probowalem ale cos nie chcialy wejsc a nie chcialem wpychac na sile. Ale skoro tak mowisz to zobacze w nastepnej konstrukcji. dzieki za informacje.rh pisze:- barierki - nie musisz korzystać z przewodów pneumatycznych - w flexy wchodzą łapki figów (dość ciężko, ale wchodzą i da się z tego spokojnie korzystać), te przewody pneumatyczne są po prostu straszne ;)
Dzieki wszystkim za opinie:) Zebralem sporo doswiadczenia w budowaniu lokomotyw:) Do nastepnej lokomotywy!:)
Ostatnio zmieniony 2010-06-13, 11:27 przez Fistach, łącznie zmieniany 1 raz.