[MOC] Liebherr LTM 1050-3.1
Moderatorzy: Mod Team, Mod Team
- makorol
- Posty: 666
- Rejestracja: 2004-11-20, 09:55
- Lokalizacja: Bystrzyca / Wrocław
- brickshelf: makorol
-
[MOC] Liebherr LTM 1050-3.1
Czas wreszcie zaprezentować najnowszy model.
Przed Wami LIEBHERR LTM 1050-3.1:
Najpierw o tym, jak się zaczęło. Otóż odkąd znam Longera ciągle męczył mnie, żeby zbudować dźwig (albo żuraw, jak kto woli). Przez długi czas wzbraniałem się przed tym mówiąc, że przecież dźwigów jest dużo, to nudny temat i w ogóle. Tak naprawdę, to trochę bałem się budowy dźwigu. Wydawało mi się to strasznie trudne, nie wyobrażałem sobie zmieszczenia wszystkich funkcji w modelu w skali ok. 1:17 (bo tylko taka mnie interesowała), myślałem, że będzie to bardzo kosztowne itd. Longer podał kiedyś dobry argument, że wprawdzie jest dużo dźwigów z Lego, ale nie ma wielu DOBRYCH i ŁADNYCH. Zacząłem myśleć już bardziej konkretnie, szukać planów i zdjęć. Zdecydowałem się na 3-osiowego Liebherra, ze względu na wygląd i moje ulubione połączenie kolorów – żółty+ciemnoszary.
No i zacząłem budować…
Teraz może konkretniej o modelu:
Wewnątrz jest 7 silników:
-PF XL - napęd na dwie tylne osie
-PF M - skręt
-PF M - obrotnica
-PF M - kompresor
-PF M - podpory
-PF M - wysuwanie bomu
-Przezroczysta kostka - napęd wyciągarki
Pneumatyka:
-2 duże siłowniki do podnoszenia bomu
-mały siłownik do podnoszenia kabiny
-kompresor - jedna pompka napędzana mediumem bez przełożenia
Wszystko oprócz pneumatyki sterowane jest zdalnie. Kompresor włączany jest za pomocą switcha PF.
Podwozie
W całości liftarmowe. Jest parę bricków, ale służą tylko do mocowania silników lub „zewnętrznej powłoki”. Upakowane jest dość mocno, mieści 5 silników, boxa, 3 wieże IR, kompresor, pneumatykę, switche, i pełno przewodów. I i III oś jest skrętna, napęd na II i III. Zrezygnowałem z zawieszenia i skrętu II osi, bo po prostu nie było na to miejsca, a poza tym wolałem mieć prostszy model ale dobrze działający, niż pełny od bajerów, ale działający słabo. Udało się i wszystko działa raczej dobrze. Wiem, ze podpory są słabe, ale na lepsze nie było po prostu miejsca.
Wieża
W wieży mieszczą się 2 silniki, w tym jeden bezpośrednio w bomie. Silnik napędzający wyciągarkę jest w tej „skrzyni” z boku. Bardzo zadowolony jestem z kabiny, nie dość, że podoba mi się jej wygląd, to jeszcze unosi się tak jak w prawdziwym dźwigu. Do tego celu został użyty mały siłownik na tym samym obwodzie co siłowniki do podnoszenia bomu, więc, gdy podnosi się bom, podnosi się też kabina. Jeśli chodzi o bom, to zrobiony jest tak, jak w holowniku Longera, działa to całkiem dobrze i wygląda bardzo estetycznie. Za przeciwwagę służą 2 ciężarki od łodzi.
Wygląd
Jestem zadowolony. Proporcje są trochę zaburzone, ale jest to spowodowane koniecznością obudowania mechaniki wewnątrz. Najbardziej, nie wiedzieć dlaczego, podoba mi się kabina w wieży. No i te drogie, szare flexy… Koła powinny być trochę większe, te z Black Cata, ale na tych też wygląda nieźle. Z kabiną się trochę namęczyłem, ale efekt końcowy jest zadowalający :)
Galeria BS (niepubliczna)
Flickr
Film (z gościnnym udziałem Juli) [do Longera na wszelki wypadek - to jest JULA, a nie JULIA, więc odmiana jest jak najbardziej poprawna:D] :
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=SY-7mQMUkdk[/youtube]
Pozdrawiam i zapraszam do komentowania.
PS To, co nie działało w Warszawie lub się rozwalało (wieża...) zostało poprawione i teraz wszystko jest ok :)
Przed Wami LIEBHERR LTM 1050-3.1:
Najpierw o tym, jak się zaczęło. Otóż odkąd znam Longera ciągle męczył mnie, żeby zbudować dźwig (albo żuraw, jak kto woli). Przez długi czas wzbraniałem się przed tym mówiąc, że przecież dźwigów jest dużo, to nudny temat i w ogóle. Tak naprawdę, to trochę bałem się budowy dźwigu. Wydawało mi się to strasznie trudne, nie wyobrażałem sobie zmieszczenia wszystkich funkcji w modelu w skali ok. 1:17 (bo tylko taka mnie interesowała), myślałem, że będzie to bardzo kosztowne itd. Longer podał kiedyś dobry argument, że wprawdzie jest dużo dźwigów z Lego, ale nie ma wielu DOBRYCH i ŁADNYCH. Zacząłem myśleć już bardziej konkretnie, szukać planów i zdjęć. Zdecydowałem się na 3-osiowego Liebherra, ze względu na wygląd i moje ulubione połączenie kolorów – żółty+ciemnoszary.
No i zacząłem budować…
Teraz może konkretniej o modelu:
Wewnątrz jest 7 silników:
-PF XL - napęd na dwie tylne osie
-PF M - skręt
-PF M - obrotnica
-PF M - kompresor
-PF M - podpory
-PF M - wysuwanie bomu
-Przezroczysta kostka - napęd wyciągarki
Pneumatyka:
-2 duże siłowniki do podnoszenia bomu
-mały siłownik do podnoszenia kabiny
-kompresor - jedna pompka napędzana mediumem bez przełożenia
Wszystko oprócz pneumatyki sterowane jest zdalnie. Kompresor włączany jest za pomocą switcha PF.
Podwozie
W całości liftarmowe. Jest parę bricków, ale służą tylko do mocowania silników lub „zewnętrznej powłoki”. Upakowane jest dość mocno, mieści 5 silników, boxa, 3 wieże IR, kompresor, pneumatykę, switche, i pełno przewodów. I i III oś jest skrętna, napęd na II i III. Zrezygnowałem z zawieszenia i skrętu II osi, bo po prostu nie było na to miejsca, a poza tym wolałem mieć prostszy model ale dobrze działający, niż pełny od bajerów, ale działający słabo. Udało się i wszystko działa raczej dobrze. Wiem, ze podpory są słabe, ale na lepsze nie było po prostu miejsca.
Wieża
W wieży mieszczą się 2 silniki, w tym jeden bezpośrednio w bomie. Silnik napędzający wyciągarkę jest w tej „skrzyni” z boku. Bardzo zadowolony jestem z kabiny, nie dość, że podoba mi się jej wygląd, to jeszcze unosi się tak jak w prawdziwym dźwigu. Do tego celu został użyty mały siłownik na tym samym obwodzie co siłowniki do podnoszenia bomu, więc, gdy podnosi się bom, podnosi się też kabina. Jeśli chodzi o bom, to zrobiony jest tak, jak w holowniku Longera, działa to całkiem dobrze i wygląda bardzo estetycznie. Za przeciwwagę służą 2 ciężarki od łodzi.
Wygląd
Jestem zadowolony. Proporcje są trochę zaburzone, ale jest to spowodowane koniecznością obudowania mechaniki wewnątrz. Najbardziej, nie wiedzieć dlaczego, podoba mi się kabina w wieży. No i te drogie, szare flexy… Koła powinny być trochę większe, te z Black Cata, ale na tych też wygląda nieźle. Z kabiną się trochę namęczyłem, ale efekt końcowy jest zadowalający :)
Galeria BS (niepubliczna)
Flickr
Film (z gościnnym udziałem Juli) [do Longera na wszelki wypadek - to jest JULA, a nie JULIA, więc odmiana jest jak najbardziej poprawna:D] :
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=SY-7mQMUkdk[/youtube]
Pozdrawiam i zapraszam do komentowania.
PS To, co nie działało w Warszawie lub się rozwalało (wieża...) zostało poprawione i teraz wszystko jest ok :)
Ostatnio zmieniony 2010-07-16, 20:06 przez makorol, łącznie zmieniany 3 razy.
Pozdrawiam, Makorol.
Ładny, nawet bardzo. Do tego widać, że wszystko działa jak należy.
Podpory trochę bardziej uproszczone w stosunku do oryginału, ale rozumiem, że na rozsuwane nie było miejsca.
Ale generalnie trzeba przyznać, że bardzo dopracowana konstrukcja.
PS. w napisach filmu masz literówkę - w filmie o tyle bezpieczniej, że przynajmniej nikt Ci na czerwono nie poprawi:)
Podpory trochę bardziej uproszczone w stosunku do oryginału, ale rozumiem, że na rozsuwane nie było miejsca.
Ale generalnie trzeba przyznać, że bardzo dopracowana konstrukcja.
PS. w napisach filmu masz literówkę - w filmie o tyle bezpieczniej, że przynajmniej nikt Ci na czerwono nie poprawi:)
- Bricksley
- VIP
- Posty: 2573
- Rejestracja: 2005-03-29, 23:00
- Lokalizacja: Stalowa Wola
- brickshelf: KAROL4
-
Fajnie, że już opublikowałeś, mój MOC dalej czeka na zdjęcia..
Mówiłem Ci, że podoba mi się? Rozumiem Twoją decyzję o uproszczonych podporach, ale nadal twierdzę, że na upartego można zrobić rozsuwane i zakończone dużymi siłownikami :)
Mówiłem Ci, że podoba mi się? Rozumiem Twoją decyzję o uproszczonych podporach, ale nadal twierdzę, że na upartego można zrobić rozsuwane i zakończone dużymi siłownikami :)
Ostatnio zmieniony 2013-07-10, 23:00 przez Bricksley, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam
Bardzo ładny i dopracowany model, nie ma do czego się przyczepić w wykończeniu. Podoba mi się Twoje podejście, żeby zrobić mniej bajerów, ale żeby te co są działały prawidłowo.
Szkoda, że nie jest całkowicie zdalnie sterowany, albo całkowicie na kablu, bo dziwnie to wygląda jak podnoszenie boomu musisz załączyć w pojeździe ale obrócić wieżą już z pilota.
Bardzo ładne zdjęcia. W filmie podłożysz jakąś muzę? Bo na razie jest cisza, a w końcowym ujęciu tylko dźwięk silniczka.
Szkoda, że nie jest całkowicie zdalnie sterowany, albo całkowicie na kablu, bo dziwnie to wygląda jak podnoszenie boomu musisz załączyć w pojeździe ale obrócić wieżą już z pilota.
Bardzo ładne zdjęcia. W filmie podłożysz jakąś muzę? Bo na razie jest cisza, a w końcowym ujęciu tylko dźwięk silniczka.
- makorol
- Posty: 666
- Rejestracja: 2004-11-20, 09:55
- Lokalizacja: Bystrzyca / Wrocław
- brickshelf: makorol
-
Nie ma miejsca... Na serio, nie ma miejsca na nic, no, chyba, zebym miał aku.Atr pisze:Szkoda, że nie jest całkowicie zdalnie sterowany, albo całkowicie na kablu, bo dziwnie to wygląda jak podnoszenie boomu musisz załączyć w pojeździe ale obrócić wieżą już z pilota.
Dziękuję wszystkim za miłe słowa :)
Pozdrawiam, Makorol.
Niebrzydka rzecz, widziałem na wystawie, a nawet przyczepiłem kilka odpadających klocków (wiadoma rzecz w tym dziale...). Na szczęście te wszystkie bebechy ładnie opakowane :)
Dla mnie to już raczej Model Team niż Technic.
Ale znowu żółty dźwig czy tam żuraw?
Przypominam, że mam w pracy LODÓWKĘ LIEBHERR!!!
Nie służę co prawda blueprintami, ale mogę zrobić zdjęcia.
Dla mnie to już raczej Model Team niż Technic.
Ale znowu żółty dźwig czy tam żuraw?
Przypominam, że mam w pracy LODÓWKĘ LIEBHERR!!!
Nie służę co prawda blueprintami, ale mogę zrobić zdjęcia.
Jeden z modeli który zrobił na mnie ogromne wrażenie w Wawie. No i dzięki tobie makorol trochę weny podłapałem do budowania (wynik zabawy jednodniowej po powrocie z wystawy: http://www.brickshelf.com/gallery/backb ... led/crane/ )
Ostatnio zmieniony 2010-07-17, 15:03 przez Backbone, łącznie zmieniany 1 raz.
- makorol
- Posty: 666
- Rejestracja: 2004-11-20, 09:55
- Lokalizacja: Bystrzyca / Wrocław
- brickshelf: makorol
-
Tak, można było mnie obejrzeć z bliska w Warszawie :)
EDIT: http://www.setechnic.com/Forum/topic3316.html - Francuzom też się podoba :)
EDIT: http://www.setechnic.com/Forum/topic3316.html - Francuzom też się podoba :)
Pozdrawiam, Makorol.
- makorol
- Posty: 666
- Rejestracja: 2004-11-20, 09:55
- Lokalizacja: Bystrzyca / Wrocław
- brickshelf: makorol
-
Zdecydowanie. Optymalne byłyby siłowniki długości tych dużych, ale o średnicy 1 st z jakimś sensownym mocowaniem. Ale tak czy inaczej musiałbym jeszcze zmieścić mechanizm rozsuwania.Mrosik pisze: Takie rozwiązanie zajmuje masę miejsca i psuje proporcje.
Dziękuję wszystkim za opinie. Zachęcam innych, także tych, którzy widzieli model w Warszawie do komentowania.
Pozdrawiam, Makorol.