[MOC] Skrzynka

Wszystko co związane z / everything about LEGO Truck Trial, Cross Country, Truck Racing, Outdoor Car Racing

Moderatorzy: BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team, BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team

Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika
Duke
Posty: 247
Rejestracja: 2005-11-17, 18:47
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: duku

 

#16 Post autor: Duke »

Sariel, zamiast małego PFa daj XLa i wtedy sprawdz jak działa przełączanie biegów.

Skrzynię działającą na takiej zasadzie miałem w pojeździe mniejwiecej rok temu, i niestety zdarzało się , że zębatki przesunęły się na osiach i skrzynia się blokowała, ale to sporadycznie. Z tym, że ja między zębatkami wstawiałem jeszcze halfbushe, co eliminowało zgrzyty przy przełączniu biegów

Awatar użytkownika
Sariel
VIP
Posty: 5418
Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Sariel
Kontakt:

 

#17 Post autor: Sariel »

Ja myślałem żeby zębatki w ogóle objąć z obu stron sztywną obejmą i przesuwać razem z nią. Będę miał chwilę to pokombinuję, bo z jednej strony widzę w tej skrzyni potencjał a z drugiej nie chcę znów przekombinować i skończyć z fajną trialówką którą przekreśli jeden wadliwy element.

Awatar użytkownika
Pietruch
Posty: 1379
Rejestracja: 2004-12-25, 17:06
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Pietruch-15

 

#18 Post autor: Pietruch »

Przez otwór w zębatce puść nitkę i dopiero taki komplecik nałóż na ośkę. ;)
Pozdrawiam,
Maciej

Awatar użytkownika
Sariel
VIP
Posty: 5418
Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Sariel
Kontakt:

 

#19 Post autor: Sariel »

Pietruch, cziterze ;P

Awatar użytkownika
Pietruch
Posty: 1379
Rejestracja: 2004-12-25, 17:06
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Pietruch-15

 

#20 Post autor: Pietruch »

To nie jest zakazane, jeżeli nie lubisz sznurków, możesz zastosować ciekawszą metodę - powtykać w otwór papier, oczywiście z instrukcji Lego. ;)
Pozdrawiam,
Maciej

Awatar użytkownika
Atros
VIP
Posty: 801
Rejestracja: 2009-04-08, 19:03
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Atrx
Kontakt:

 

#21 Post autor: Atros »

W linearnych skrzyniach trzeba zmieniać biegi podczas jazdy, i mechanizm zmiany biegów powinien być żwawy. Wtedy nie powinno być problemów z przesuwaniem się zębatek. Sama skrzynia teoretycznie powinna spisać się dobrze w nie za ciężkich maszynach ale bez przetestowania niczego nie będziesz pewny.
A bevele mają tą zaletę, że łatwiej się "zasprzęglają" ale za to słabiej się zazębiają niż zwykłe zębatki.
I tylko pionowe ustawienie tej skrzyni ma sens. Silnik na górze przenosi napęd do wału na dół. Zawijanie tu zaszkodzi, bo ośki z zębatkami ba rogach będą wypychane na zewnątrz przez co mogło by przeskakiwać i tarcie byłoby większe.

Mistakes
Posty: 529
Rejestracja: 2009-12-20, 18:00
Lokalizacja: Warszawa!
brickshelf: Ayumi

 

#22 Post autor: Mistakes »

Może zamiast silników dać siłowniki pneumatyczne? Wtedy po ruszenia (lub w trakcie ruchu) zębatki by się automatycznie zasprzęglały.
Ostatnio zmieniony 2010-07-21, 15:22 przez Mistakes, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Sariel
VIP
Posty: 5418
Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Sariel
Kontakt:

 

#23 Post autor: Sariel »

Nie bardzo rozumiem, możesz rozwinąć?

Awatar użytkownika
Pietruch
Posty: 1379
Rejestracja: 2004-12-25, 17:06
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Pietruch-15

 

#24 Post autor: Pietruch »

Sariel, bardzo proste, zamiast silników do napędu, powinieneś dać siłowniki.
Pozdrawiam,
Maciej

Mistakes
Posty: 529
Rejestracja: 2009-12-20, 18:00
Lokalizacja: Warszawa!
brickshelf: Ayumi

 

#25 Post autor: Mistakes »

Zamiast silników do zmiany biegów (poruszania wajchami) daj 2 auto zawory i 2 siłowniki pneumatyczne. Przełączasz bieg - zębatki się nie sprzegły - po ruszeniu się zasprzęglają?

Teoretycznie u mnie to działa ale nie mam możliwości sprawdzenia tego dokładnie. Jak się mylę to przepraszam. Chciałem pomóc, ale trochę brak mi doświadczenia.
Ostatnio zmieniony 2010-07-21, 15:30 przez Mistakes, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Pietruch
Posty: 1379
Rejestracja: 2004-12-25, 17:06
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Pietruch-15

 

#26 Post autor: Pietruch »

Ee?
Pozdrawiam,
Maciej

Backbone
Posty: 670
Rejestracja: 2009-12-06, 17:30
Lokalizacja: Doncaster
brickshelf: backbone

 

#27 Post autor: Backbone »

Pietruch, jemu chodzi o cisnienie,dopychajace zebatki po tym jak mechanizm ruszy. Niegłupie, ale watpie zeby sie sprawdzilo.

Awatar użytkownika
Sariel
VIP
Posty: 5418
Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Sariel
Kontakt:

 

#28 Post autor: Sariel »

Mogłoby działać, ale:
- pneumatyka, szczególnie z autozaworami, reaguje woooolno (swoją drogą siłowniki śrubowe jeszcze wolniej)
- mówimy o dodaniu kilku dodatkowych mechanizmów żeby osiągnąć coś, co można równie dobrze zrobić przełącznikiem zmotoryzowanym bezpośrednio. Przecież jeśli zębatki się nie zasprzęglą, można silnikiem cofnąć przełącznik i spróbować jeszcze raz, aż do skutku - i będzie to nieporówywalnie szybsze niż robienie tego samego pneumatyką.
Dlatego składniam się raczej w stronę przełączania silnikami tak, żeby czas zmiany biegu był jak najkrótszy. Jak dobrze pójdzie to jeszcze w tym tygodniu zmotam skrzynkę z wbudowanym zdalnym sterowaniem i zębatkami zabezpieczonymi przed ślizganiem.
A potem okaże się, że nie mieści się do trialówki ;)

Awatar użytkownika
Pietruch
Posty: 1379
Rejestracja: 2004-12-25, 17:06
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Pietruch-15

 

#29 Post autor: Pietruch »

Kuba już o tym pisał parę postów wyżej.
Atr pisze:W linearnych skrzyniach trzeba zmieniać biegi podczas jazdy, i mechanizm zmiany biegów powinien być żwawy. Wtedy nie powinno być problemów z przesuwaniem się zębatek.
Pneumatyka jest dobra, bo szybka, ale może rozwalić skrzynię. Emil ma mechanicznie i nie ma żadnych problemów. Jedynym warunkiem jest zmiana biegów podczas jazdy, to wszystko! Nie ma tu żadnej filozofii.
Ostatnio zmieniony 2010-07-21, 15:32 przez Pietruch, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam,
Maciej

Awatar użytkownika
Lomero
Posty: 355
Rejestracja: 2004-10-14, 08:40
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Lomero

 

#30 Post autor: Lomero »

A ja się w zupełności zgadzam z kolegą Mistakes. Testowałem obydwie wersje zmieniania biegów(podczas rajdów) i faktycznie pneumatyka ma tę zaletę, że biegi lepiej się zasprzęglają. Wbrew pozorom jest to szybsze rozwiązanie do zmiany biegów, niż cofanie i wsprzęglanie biegu jeszcze raz za pomocą silnika. I nie, pneumatyka nie rozwali skrzyni, wręcz przeciwnie to siłownik śrubowy ma więcej mocy i łatwiej jest nim coś rozwalić (też przetestowane w praktyce).
Ostatnio zmieniony 2011-09-16, 04:58 przez Lomero, łącznie zmieniany 2 razy.
Lomero

ODPOWIEDZ