[MOC] Köf II/SM01
Moderatorzy: Mod Team, Mod Team
- pitrek02
- Posty: 880
- Rejestracja: 2006-10-05, 19:27
- Lokalizacja: Częstochowa/Wrocław
- brickshelf: pitrek02
-
[MOC] Köf II/SM01
Cześć!
Koefa miałem zbudować już 3 lata temu, gdy dostałem swój pierwszy zestaw Trains, ale jakoś skończyło się jedynie na planach i wstępnych przymiarkach. Nie miałem pomysłu m.in. na podwozie i drzwi do kabiny. Do tematu przystąpiłem ponownie w 2008, ale i tym razem nic z tego nie wyszło. W tym czasie miałem ważniejszy projekt, kamieniczkę do Klocków Zdroju, która była priorytetem. Dwa tygodnie temu, podczas rozmowy ze Scratem, wspomniałem o owej lokomotywie i po małej namowie, dałem się przekonać do kolejnej próby i tym razem się udało! Swoją drogą, ciesze się że dopiero teraz. Wcześniejsze podejścia sprawiły, że tym razem udało mi się nie popełnić tych samych błędów.
Jak widzicie, model jest szeroki na 8 kropek. Zastanawiałem się, czy nie wyglądałby lepiej na 7, jednakże doszedłem do wniosku, że w tych wymiarach nie udałoby mi się oddać charakteru tego modelu. Czy to była dobra decyzja, oceńcie sami.
Po pół roku, wróciłem do bardziej zwariowanych technik budowy. Doszedłem do wniosku, że model nie wyglądałby dobrze, jeżeli byłby zrobiony w tradycyjny sposób, jak to miało miejsce np. w Pickupie.
Wypadałoby też coś napisać o pierwowzorze. Köf II to lekka manewrowa lokomotywa spalinowa, produkowana w latach 1934-1945 na terenie Niemiec (m.in. przez Deutsche Reichsbahn) w ilości ok. 1000 sztuk. Kilka egzemplarzy trafiło również do Polski, najprawdopodobniej po II Wojnie Światowej. Obecnie jej zachowany egzemplarz można obejrzeć w lokomotywowni Skierniewice i Pyskowice. Dwa egzemplarze (jak podaje wikipedia) pełnią do dziś pracę przy likwidacji zakładów Polchem w Toruniu. PKP nadało jej oznaczenie SM01.
Tutaj znajdziecie galerie. :)
Pojedyncze zdjęcia (od 01 do 11) http://www.brickshelf.com/gallery/pitre ... oef/01.jpg
Warto również zaznaczyć, że główne zdjęcie było inspirowane tym z modelu SM03 Maćka Drwięgi.
Dodatkowo, chciałbym podziękować Rh i Scratowi za liczne porady, które sprawiły że model prezentuje się znacznie lepiej!
To by było chyba na tyle.
Pozdrawiam!
Koefa miałem zbudować już 3 lata temu, gdy dostałem swój pierwszy zestaw Trains, ale jakoś skończyło się jedynie na planach i wstępnych przymiarkach. Nie miałem pomysłu m.in. na podwozie i drzwi do kabiny. Do tematu przystąpiłem ponownie w 2008, ale i tym razem nic z tego nie wyszło. W tym czasie miałem ważniejszy projekt, kamieniczkę do Klocków Zdroju, która była priorytetem. Dwa tygodnie temu, podczas rozmowy ze Scratem, wspomniałem o owej lokomotywie i po małej namowie, dałem się przekonać do kolejnej próby i tym razem się udało! Swoją drogą, ciesze się że dopiero teraz. Wcześniejsze podejścia sprawiły, że tym razem udało mi się nie popełnić tych samych błędów.
Jak widzicie, model jest szeroki na 8 kropek. Zastanawiałem się, czy nie wyglądałby lepiej na 7, jednakże doszedłem do wniosku, że w tych wymiarach nie udałoby mi się oddać charakteru tego modelu. Czy to była dobra decyzja, oceńcie sami.
Po pół roku, wróciłem do bardziej zwariowanych technik budowy. Doszedłem do wniosku, że model nie wyglądałby dobrze, jeżeli byłby zrobiony w tradycyjny sposób, jak to miało miejsce np. w Pickupie.
Wypadałoby też coś napisać o pierwowzorze. Köf II to lekka manewrowa lokomotywa spalinowa, produkowana w latach 1934-1945 na terenie Niemiec (m.in. przez Deutsche Reichsbahn) w ilości ok. 1000 sztuk. Kilka egzemplarzy trafiło również do Polski, najprawdopodobniej po II Wojnie Światowej. Obecnie jej zachowany egzemplarz można obejrzeć w lokomotywowni Skierniewice i Pyskowice. Dwa egzemplarze (jak podaje wikipedia) pełnią do dziś pracę przy likwidacji zakładów Polchem w Toruniu. PKP nadało jej oznaczenie SM01.
Tutaj znajdziecie galerie. :)
Pojedyncze zdjęcia (od 01 do 11) http://www.brickshelf.com/gallery/pitre ... oef/01.jpg
Warto również zaznaczyć, że główne zdjęcie było inspirowane tym z modelu SM03 Maćka Drwięgi.
Dodatkowo, chciałbym podziękować Rh i Scratowi za liczne porady, które sprawiły że model prezentuje się znacznie lepiej!
To by było chyba na tyle.
Pozdrawiam!
Ciekawa maszyna ;)
Ładnie odwzorowana, powiem szczerze że wygląda jak oryginał, pewnie jeszcze lepiej by wyglądała gdyby była w kolorze DRed. Wydaje mi się też żę ta żółta poręcz psuje coś w kompozycji, bardzo razi po oczach i na zdjęciach, czarna tak jak w oryginale by chyba lepiej wyglądała. Dodatkowo zastanawia mnie ten tile 1x8, jestem w pracy i nie bardzo umiem dostrzec na tym monitorze jak on jest zamocowany mam takie dziwne wrażenie że albo wisi bezwładnie albo zaraz odpadnie gdy tylko się ruszy lokomotywą. Ogólnie całkiem dobra robota, znawcy widzą od razu co to za lokomotywa a nie znawcy tacy jak ja dowiedzieli się o jej istnieniu.
Ładnie odwzorowana, powiem szczerze że wygląda jak oryginał, pewnie jeszcze lepiej by wyglądała gdyby była w kolorze DRed. Wydaje mi się też żę ta żółta poręcz psuje coś w kompozycji, bardzo razi po oczach i na zdjęciach, czarna tak jak w oryginale by chyba lepiej wyglądała. Dodatkowo zastanawia mnie ten tile 1x8, jestem w pracy i nie bardzo umiem dostrzec na tym monitorze jak on jest zamocowany mam takie dziwne wrażenie że albo wisi bezwładnie albo zaraz odpadnie gdy tylko się ruszy lokomotywą. Ogólnie całkiem dobra robota, znawcy widzą od razu co to za lokomotywa a nie znawcy tacy jak ja dowiedzieli się o jej istnieniu.
Sylwetka oddana bardzo fajnie, widac od razu o co chodzi. Super dach, bardzo mi sie spodobal.
W szerokosci 7 tez mozna by to sprobowac zrobic, na zdjeciu oryginalu nie bardzo widac co prawda proporcji "silnika" do kabiny ale powinno byc dobrze.
Zolta porecz jakos nie gra. Albo czarna, albo - wedlug mnie - zadna.
Dlaczego boki przedniej czarnej czesci wykonczone sa plytkami a nie kafelkami? Czyzby mialy na tym byc zaczepione czerwone kafelki 2 x 2 ?
W szerokosci 7 tez mozna by to sprobowac zrobic, na zdjeciu oryginalu nie bardzo widac co prawda proporcji "silnika" do kabiny ale powinno byc dobrze.
Zolta porecz jakos nie gra. Albo czarna, albo - wedlug mnie - zadna.
Dlaczego boki przedniej czarnej czesci wykonczone sa plytkami a nie kafelkami? Czyzby mialy na tym byc zaczepione czerwone kafelki 2 x 2 ?
- pitrek02
- Posty: 880
- Rejestracja: 2006-10-05, 19:27
- Lokalizacja: Częstochowa/Wrocław
- brickshelf: pitrek02
-
Miały być, ale ostatecznie zrezygnowałem z tego pomysłu i zapomniałem o podmienieniu płytek na kafelki. :(Nexus 7 pisze:Dlaczego boki przedniej czarnej czesci wykonczone sa plytkami a nie kafelkami? Czyzby mialy na tym byc zaczepione czerwone kafelki 2 x 2 ?
Nexus 7 pisze:Zolta porecz jakos nie gra. Albo czarna, albo - wedlug mnie - zadna.
Ten Koef na zdjęciu akurat ma czarne, ale wiele w rzeczywistości posiada żółte jak mój modelik.rasch22 pisze:Wydaje mi się też żę ta żółta poręcz psuje coś w kompozycji, bardzo razi po oczach i na zdjęciach, czarna tak jak w oryginale by chyba lepiej wyglądała.
http://home.arcor.de/vev/kof4.jpg
:)
Ostatnio zmieniony 2010-07-30, 11:11 przez pitrek02, łącznie zmieniany 2 razy.
- M_longer
- VIP
- Posty: 5429
- Rejestracja: 2007-09-29, 08:47
- Lokalizacja: Lubin
- brickshelf: M-longer
- Kontakt:
-
Tak na to patrzę i zastanawia mnie jedna rzecz:
Jak zamocowałeś te dwa światła pod oknami?
http://www.brickshelf.com/gallery/pitre ... oef/09.jpg
Jak zamocowałeś te dwa światła pod oknami?
http://www.brickshelf.com/gallery/pitre ... oef/09.jpg
- pitrek02
- Posty: 880
- Rejestracja: 2006-10-05, 19:27
- Lokalizacja: Częstochowa/Wrocław
- brickshelf: pitrek02
-
Bingo.makorol pisze:Moim zdaniem pralki położone 'na plecach'.
Ale nie szoruje, co najważniejsze. ;)rh pisze:Jedyne co mi się nie podoba - mam dziwne wrażenie, że ona zaraz zacznie szorować po torach tyłem, jakoś tak strasznie nisko...
No niby można, ale wtedy modelik nie byłby bawialny, a w kolejkach jest to bardzo ważna cecha moim zdaniem. ;)Darecki pisze:Jedyne, co tutaj nie pasuje to ten magnesik z przodu, ale jak mniemam usunąć się go za bardzo nie da.
Dziękuję za komentarze!
Ostatnio zmieniony 2010-08-01, 18:35 przez pitrek02, łącznie zmieniany 1 raz.