Forum LUGPOL Strona Główna Forum LUGPOL
www.lugpol.pl

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: eric trax
2020-01-06, 18:31
[MOC] Ursus C-360
Autor Wiadomość
Mrutek
[Usunięty]

Wysłany: 2010-08-17, 22:34   [MOC] Ursus C-360

Ursus C-360




Pierwsze co rzuca się w oczy gdy patrzy się na moje dzieło, jest to, że jest to kopia fantastycznego ciągnika Jeraca. Wszystko to wina niejakiego crisesa, który w poradniku prezentacji MOCy napisał, że nie wolno się śpieszyć... Tak mu uwierzyłem, ze chyba nigdy go nie skończę. Bo skończony nie jest. Na półce stoi już kolejna wersja czerwono-szara z kabiną. Kabina wygląda jako tako. Wrzucę niedługo zdjęcia (aparat padł) - może ktoś będzie miał pomysł jak ją ulepszyć.
Inspiracją dla stworzenia go były traktory Misterzumbiego i oczywiście same 360-tki, które pamiętam z dzieciństwa. Zawsze z kabinami. Żółte, zielone i prawie nigdy czerwone. Jak dla mnie największa różnica między C-330 i C-360, jest taka że 360 pracowały w PGR-ach, a 330 u rolników indywidualnych. Nie wiecie co to PGR? No i dzięki bogu!
Na integracji traktor został skrytykowany za to, że jest to kopia Jeracowego (co z tego, że 2 razy mniejsza), że rozpada się w rękach, że nie jeździ i (tu mnie Żbik zabił), że w środku nie ma zębatek i wał napędowy się nie kręci. Dlatego powstał w innych kolorach (żółty jest jednak najładniejszy), kolejna wersja jest w pełni bawialna -jeździ i nie sypie się (jest niestety mniej podobna do oryginału), wał jest napędzany poprzez zębatki przez tylne koła. Żbiku miałeś rację - da się. Dodatkowo powstała przyczepa, bo co jest wart ciągnik bez przyczepy...
Koła powinny być w kolorze tan - może Misiek w końcu złoży zamówienie. Zazwyczaj się nie śpieszy. Kiedyś będą.
Miał powstać w skali mnifig, niestety jest trochę większy, ponieważ został wyskalowany do kół. Wszystko przede mną.
Jestem otwarty na (sensowną) krytykę, ponieważ czuję, że go jeszcze nie skończyłem.
 
 
 
M_longer 
VIP


Wiek: 31
Dołączył: 29 Wrz 2007
Wpisy: 5320
Skąd: Lubin
Wysłany: 2010-08-17, 23:15   

A ja mam coraz większą ochotę znaleźć jakieś DUŻE koła modelarskie, które pasowałyby do Lego...

Tak na szybko:
Brak drążka łączącego przednie koła (360 w przeciwieństwie do 330 nie ma dwóch cięgieł od skrętu wychodzących z kolumny kierownicy)
Skrzynka na narzędzia na błotniku bardzo symboliczna, ale na plus :)
Zbiornik na sprężone powietrze powinien być większy (nie ma bricka o średnicy półtora studa, nie?)
Fajnie że pamiętałeś o dwóch dźwigniach od biegów polowych i WOMu przy siedzeniu.

Nie wiem jak to jest z malowaniami 360, ale 355 miały na przykład niebieski silnik i ramę, a cała blacharka była żółta + żółte felgi i szara kabina :)

No i jestem ciekaw jak ta kabina będzie się prezentować.
_________________
m1longer.com
 
 
 
Misterzumbi 
Zasłużony


Wiek: 39
Dołączył: 20 Cze 2006
Wpisy: 1449
Skąd: z piekła
Wysłany: 2010-08-18, 09:46   

Wiem co to ma byc. Niescislosci rzucaja sie w oczy jak ogladasz zdjecia duze...

Zdecydowania za szeroki, w tyle o jedna, moze dwie kropki. Przednie kola sa absolutnie Fe. Nie wiem jak poprawic. Za to warto by przednia os przestawic o pol kropki do przodu.Tylne kola albo za duze, albo blotniki zbyt odstajace... Tez nie wiem jak poprawic, jakos costtam nie pasuje, tu za krotki, tam za dlugi. No nie wiem. Kiera zbyt duza. Pol mniejszy niz ten od Jeraca, to kiego groma ma tak samo duza kierownice? Co tam robi to czarne cos?
_________________
Maciej Drwięga napisał/a:
czas naświetlania zdjęcia nie ma wpływu na przezroczystość Jeraca.


kris kelvin napisał/a:
Boże chroń Lugpol.
Ostatnio zmieniony przez Misterzumbi 2010-08-18, 09:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Bartek 

Wiek: 23
Dołączył: 17 Sie 2010
Wpisy: 8
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-08-18, 10:20   

Może jestem nowy i nie tak badzo zaawansowany w budowie jak inni na forum, ale według mnie, ma za płaski nos w stosunku do prawdziwego Ursusa. Reszta jest ok oprócz zbiornika na sprężone powietrze ;)
_________________
Bartek
Air-cooled VW's www.cal-look.pl
 
 
 
V1 
VIP


Wiek: 47
Dołączył: 07 Kwi 2007
Wpisy: 2532
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-08-18, 15:29   

Żółty znacznie lepiej wygląda, choć faktycznie - przydałoby mu się parę modyfikacji.
Koła ma znakomite.

Jak zrobiłeś reflektory w żółtym ? One są oparte na kluczyku oczkowym? Wyglądają świetnie, tylko jak się do cholery trzyma ta czarna kopułka ('lever base') ???
_________________
\/1 ______________
 
 
 
Mrutek
[Usunięty]

Wysłany: 2010-08-18, 16:57   

V1 napisał/a:
Jak zrobiłeś reflektory w żółtym ? One są oparte na kluczyku oczkowym? Wyglądają świetnie, tylko jak się do cholery trzyma ta czarna kopułka ('lever base') ???
To jest taki patelnio-podobny klocek, którego chyba nie ma na BL - coś jak plate round 1x1 z "ogonkiem". Ma jakieś numerki wytłoczone - mam nadzieję, ze to Lego. Czasami przy jakimś hurtowym zakupie znajduję pojedyncze sztuki.
Misterzumbi napisał/a:
Zdecydowania za szeroki, w tyle o jedna, moze dwie kropki. Przednie kola sa absolutnie Fe. Za to warto by przednia os przestawic o pol kropki do przodu.Tylne kola albo za duze, albo blotniki zbyt odstajace... tu za krotki, tam za dlugi. No nie wiem. Kiera zbyt duza. Pol mniejszy niz ten od Jeraca, to kiego groma ma tak samo duza kierownice? Co tam robi to czarne cos?

Chciałeś powiedzieć, ze przednie koła trzeba trochę cofnąć, ale się pomyliłeś, tak? W C-360 nie wystają przed maskę. Błotniki są za wysoko - tylne koła są ok. Proporcje trzyma dość dobrze. Kurcze, faktycznie kierownica u Jeraca jest za mała!


Misterzumbi napisał/a:
Co tam robi to czarne cos?
Poduszka powietrzna?
 
 
 
V1 
VIP


Wiek: 47
Dołączył: 07 Kwi 2007
Wpisy: 2532
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-08-18, 18:28   

Przednie koła - faktycznie; albo przesunąć je do przodu, albo raczej skrócić maskę o studa (u Ciebie wydaje się za długa). Koło kończy się równo z końcem maski, a w oryginale wyraźnie przed nią wystaje.

Zrób proszę zdjęcie tego klocka od reflektorów, bo zupełnie nie wiem o czym mowa.
_________________
\/1 ______________
 
 
 
Jerac 
Zdemodywowany


Wiek: 35
Dołączył: 14 Sty 2006
Wpisy: 2311
Skąd: Sol III, Łódź
Wysłany: 2010-08-20, 10:13   

Zgadza się, to u mnie kierownica jest za mała - ale z kolei ta większa technicowa była już za duża, a w jakieś kombinacje z flexów nie chciało mi się bawić. Tutaj jest ok.

Nie wiem dlaczego sugerujecie się zdjęciem które dał Mrutek, skoro ono przedstawia wersję 330 a nie 360. Zresztą nawet jest na boku maski napisane... ;p


Jak się na to zdjęcie spojrzy, to faktycznie, rozstaw przednich kół i umiejscowienie osi są zupełnie poprawne, natomiast z resztą jest "coś nie tak". Moje podejrzenia (do sprawdzenia na blueprintach):

-maska za długa o to coś z serkami;
-tylne koła mają za małą średnicę, powinny sięgać prawie do szczytu maski;
-albo przednie koła mają za małą średnicę, albo atrapa chłodnicy sięga za daleko w dół.
-atrapa chłodnicy nie ma proporcji 1:2, raczej 2:3,3 do 2:3,5 tak na oko.
-tylne błotniki są ble, ale to chyba wynika z za małych kół. Przestrzeń między oponą a błotnikiem w tej skali powinna wynosić ja wiem, z płytkę?

Co do tyłu:


Tu może nie bardzo widać, ale przestrzeń między tylnymi błotnikami jest tylko nieznacznie szersza niż szerokość maski. Trzeba mniej więcej o dwie płyki z obu stron ściągnąć do środka, razem z kołami.

A poza tym jest całkiem ok. Fajnie że chciało Ci się odwzorowywać detale, i chyba jednak lepiej wyglądają te bebechy wszystkie w jednym kolorze, a nie w paru jak u mnie.
_________________
Galeria moich MOCy
 
 
 
 
Mrutek
[Usunięty]

Wysłany: 2010-08-20, 11:16   

Jerac, załamujesz mnie - wyłapałeś prawie wszystko z czym walczyłem i nie udało mi się tego pokonać (na razie). Z drugiej strony - nie udawajmy - w pewnej skali coś albo ma 3s albo 4s. Jeśli nawet się uda w 1 wymiarze, to nie uda się w 2-gim. Stąd te wymiarowe nieścisłości.
 
 
 
Jerac 
Zdemodywowany


Wiek: 35
Dołączył: 14 Sty 2006
Wpisy: 2311
Skąd: Sol III, Łódź
Wysłany: 2010-08-20, 11:58   

Wcale nie musi być 3 albo 4. Jak dasz płytkę z klamką ( to się zdaje nazywa "plate 1 x 2 with rail"), to masz jakiś tam ułamek. Jakbyś zrobił atrapę samą w sobie 2x3, ale pod spodem dał kafelka albo nawet płytkę 1x2 w kolorze nadwozia, to też miałbyś ułamek.


Tu widać że da się pociągnąć błotniki do środka. Jak będą stykać się z tą ramką 4x6 co tam jest, to będzie bardzo dobrze. Zaczepy co prawda jakoś inaczej będziesz musiał zamocować, ale powinno się dać to zrobić.

Aha - działający wał napędowy z tyłu - bardzo fajnie że jest. Niepotrzebnie zrezygnowałem ze swojego ;>
_________________
Galeria moich MOCy
 
 
 
 
Mrutek
[Usunięty]

Wysłany: 2010-08-20, 14:02   

Jerac napisał/a:
Wcale nie musi być 3 albo 4. Jak dasz płytkę z klamką ( to się zdaje nazywa "plate 1 x 2 with rail"), to masz jakiś tam ułamek. Jakbyś zrobił atrapę samą w sobie 2x3, ale pod spodem dał kafelka albo nawet płytkę 1x2 w kolorze nadwozia, to też miałbyś ułamek.
Obrazek
Tu widać że da się pociągnąć błotniki do środka. Jak będą stykać się z tą ramką 4x6 co tam jest, to będzie bardzo dobrze. Zaczepy co prawda jakoś inaczej będziesz musiał zamocować, ale powinno się dać to zrobić.
Aha - działający wał napędowy z tyłu - bardzo fajnie że jest. Niepotrzebnie zrezygnowałem ze swojego ;>

Przód był początkowo jakoś tak zrobiony. Nie pamiętam dlaczego zrobiłem tak maskę- chyba wydawało mi się ,że tak jest lepiej. Błotniki faktycznie - chyba za bardzo się uparłem na 1 rozwiązanie.
Dzięki za konstruktywna krytykę - o to mi chodziło.
 
 
 
Wyświetl wpisy z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich wpisów
Nie możesz usuwać swoich wpisów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,035 sekundy. Zapytań do SQL: 11