[MOC] Siekierą ciosany
Moderatorzy: Mod Team, Mod Team
[MOC] Siekierą ciosany
Napatrzyłem się na nową Scanię Sariela, na to jak pięknie pomyka na RC i sam chciałem zbudować małe, szybkie i zwinne autko. Początkowo miało to być coś w stylu WRC i z napędem na 4 koła, jednak silnik nie dawał sobie rady z oporami, jakie powstawały przy skręcaniu, a żeby te wyeliminować trzeba by dać dyferencjał między osiowy, w którym to z kolei przy pierwszym hamowaniu trzasnął by bevel. Tak więc zamiast starego i oklepanego napędu na tył, postanowiłem zrobić napęd tylko na przód. Właściwie w prowadzeniu nie widać, żadnej różnicy, ale jest satysfakcja z posiadania FWD :) No może, trochę lepiej podjeżdża się pod progi.
Co do karoserii samochodu, to przyznaję się bez bicia, że przód podpatrzyłem z Enzo, zaś tył z 8448. Pan Longer mówił, żeby wywalić panele i dać liftarmy, jednak nie mam pomysłu jak by można je zastąpić.
Tak więc:
-Napęd: 1 RC z redukcją 4,2:1 na "na tym szybszym wyjściu";
-Skręt: 1 PF medium z redukcją 5:1;
-Światła PF;
-Zawieszenie przód: brak, tył: niezależne.
Początkowo przełożenie wynosiło 2,334:1, ale akumulatorki są już za słabe i czasami BatBox odcinał zasilanie.
Galeria BS
Na koniec filmik:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=AgLITXYQGMg[/youtube]
Ostatnio zmieniony 2010-08-20, 22:10 przez Barteq, łącznie zmieniany 3 razy.
- Sariel
- VIP
- Posty: 5418
- Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: Sariel
- Kontakt:
-
Re: Siekierą ciosany
Hm... Nie lepiej użyć wolniejszego wyjścia z mniejszą redukcją albo z 1:1? Jeśli dajesz tak dużą redukcję z szybszego wyjścia, to tak naprawdę dublujesz redukcję która jest wewnątrz samego silnika. Z tą różnicą, że ta w silniku jest efektywniejsza bo zrobiona na lepszych zębatkach. Nie bardzo widzę sens redukowania szybszego wyjścia skoro to wolniejsze masz już ładnie zredukowane.Barteq pisze:-Napęd: 1 RC z redukcją 4,2:1 na "na tym szybszym wyjściu"
Ostatnio zmieniony 2010-08-20, 22:21 przez Sariel, łącznie zmieniany 1 raz.
Owszem, jest lepiej, ale wtedy musiałbym obrócić silnik o 90 stopni i zrobić przekładnie kątową. Zresztą jutro zrobię jeszcze zdjęcie i pokażę w czym leży problem.Sariel pisze:Hm... Nie lepiej użyć wolniejszego wyjścia z mniejszą redukcją albo z 1:1? Jeśli dajesz tak dużą redukcję z szybszego wyjścia, to tak naprawdę dublujesz redukcję która jest wewnątrz samego silnika. Z tą różnicą, że ta w silniku jest efektywniejsza bo zrobiona na lepszych zębatkach. Nie bardzo widzę sens redukowania szybszego wyjścia skoro to wolniejsze masz już ładnie zredukowane.
Z tego, co widzę po zdjęciach, wydaje mi się, że kierownica to atrapa, dobrze mi się wydaje? Co do samej konstrukcji, w moim przekonaniu to autko jest zbyt wysokie, jak na auto sportowe (bo chyba o takie Ci chodziło). No i nie podoba mi się brak jakiegokolwiek maskowania kabli wewnątrz. Wystarczyłby dach i małe okna i już efekt wizualny byłby lepszy. Podoba mi się natomiast sposób, w jaki rozwiązałeś światła.
Jak patrzę na twój model, to widzę Hondę CRX ;) Ogólnie to fajnie jeździ, ale przydałoby się ten dach troche osłonić. Reszta Ok.
Bartek
Air-cooled VW's www.cal-look.pl
Air-cooled VW's www.cal-look.pl
http://www.brickshelf.com/gallery/Barte ... 0_2945.jpg
http://www.brickshelf.com/gallery/Barte ... 0_2946.jpg
Mam nadzieję, że te dwa zdjęcia wyjaśnią, dlaczego napęd jest z "szybszego wyjścia".
http://www.brickshelf.com/gallery/Barte ... 0_2946.jpg
Mam nadzieję, że te dwa zdjęcia wyjaśnią, dlaczego napęd jest z "szybszego wyjścia".