Dyskusja nad regulaminem na 2011
Moderatorzy: BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team, BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team
Juz można sciagnac poprawione
v.012 - ladnie sie drukuje i nie ma bledu z wspolczynnikiem powyzej 1000
http://www.zeronine.eu/lego/TruckTrialF ... l_v012.zip
L
v.012 - ladnie sie drukuje i nie ma bledu z wspolczynnikiem powyzej 1000
http://www.zeronine.eu/lego/TruckTrialF ... l_v012.zip
L
Ostatnio zmieniony 2010-10-30, 17:06 przez lyyar, łącznie zmieniany 1 raz.
nothing 0%
Regulamin wersja 0.2
Truck Trial Factor Tool wersja 021 do regulaminu w wersji 0.2
http://www.zeronine.eu/Lego/TruckTrialF ... l_v021.zip
L
P.S.
3.5. Obostrzenia
Niedozwolone regulaminowo są elementy "nie-Lego" oraz elementy modyfikowane.
Dozwolone jest używanie nieoryginalnych sznurków (o zbliżonej do oryginalnych grubości) , gumek (np. jako pasków transmisyjnych) oraz taśmy dwustronnie klejącej do połączenia felgi z oponą. Dozwolone jest również użycie tkaniny w celu wykonania plandeki.
A co z kablami elektrycznymi i sprężynami ?
Kiedyś to chyba było dozwolone ...
http://www.zeronine.eu/Lego/TruckTrialF ... l_v021.zip
L
P.S.
3.5. Obostrzenia
Niedozwolone regulaminowo są elementy "nie-Lego" oraz elementy modyfikowane.
Dozwolone jest używanie nieoryginalnych sznurków (o zbliżonej do oryginalnych grubości) , gumek (np. jako pasków transmisyjnych) oraz taśmy dwustronnie klejącej do połączenia felgi z oponą. Dozwolone jest również użycie tkaniny w celu wykonania plandeki.
A co z kablami elektrycznymi i sprężynami ?
Kiedyś to chyba było dozwolone ...
Ostatnio zmieniony 2010-11-06, 11:31 przez lyyar, łącznie zmieniany 1 raz.
nothing 0%
A ja mam pytanie dlaczego budowa wozideł przegubowych stała się aż tak bardzo nieopłacalne(0,30 + 0,15)? O korzyściach i wadach wozideł już było trochę dyskusji i raczej wynikało z nich, że nie są wcale dwukrotnie bardziej skuteczne od zwykłych ciężarówek.
Poproszę o definicję sterowania czołgowego. Czy pojazd mający niezależny napęd na lewe i prawe koła oraz posiadajacy skrętne koła dostaje taką karę? Jeśli tak do niby dlaczego? Jeśli zaś chodzi o ciężarówkę skręcającą tylko za pomocą niezależnie napędzanych kół to istnieją takie w ogóle w rzeczywistości? Pomijam, że jest to raczej niewykonalne z Lego zakładając, że ciężarówka waży ponad 2 kg.
Zwiększyłbym też bonusy za posiadanie zderzaków i lusterek jako, że mają one dużo większy wpływ na wynik przejazdu niż inne elementy estetyczne. Łatwiej jest nimi zahaczyć o chorągiewki.
Podoba mi się limit rąk boga.
Poproszę o definicję sterowania czołgowego. Czy pojazd mający niezależny napęd na lewe i prawe koła oraz posiadajacy skrętne koła dostaje taką karę? Jeśli tak do niby dlaczego? Jeśli zaś chodzi o ciężarówkę skręcającą tylko za pomocą niezależnie napędzanych kół to istnieją takie w ogóle w rzeczywistości? Pomijam, że jest to raczej niewykonalne z Lego zakładając, że ciężarówka waży ponad 2 kg.
Zwiększyłbym też bonusy za posiadanie zderzaków i lusterek jako, że mają one dużo większy wpływ na wynik przejazdu niż inne elementy estetyczne. Łatwiej jest nimi zahaczyć o chorągiewki.
Podoba mi się limit rąk boga.
Ostatnio zmieniony 2010-11-06, 20:54 przez Lomero, łącznie zmieniany 2 razy.
Lomero
Przy obecnym obowiązkowym zdalnym sterowaniu wszystkie kable muszę być oryginalne. Sprężyny oczywiście też "made by LEGO". Pamiętajcie, że to lego trial. Wszystkim, którym tęskno do swobody w wyborze materiałów polecam www.rc-trial.pl/.
Też się tak bawię, ale oba trunki najlepiej smakują niezmieszane.
Też się tak bawię, ale oba trunki najlepiej smakują niezmieszane.
Możliwe, że to efekt rozbicia na kilka modyfikatorów. Możliwe, że faktycznie wymaga to regulacji.Lomero pisze:A ja mam pytanie dlaczego budowa wozideł przegubowych stała się aż tak bardzo nieopłacalne(0,30 + 0,15)? O korzyściach i wadach wozideł już było trochę dyskusji i raczej wynikało z nich, że nie są wcale dwukrotnie bardziej skuteczne od zwykłych ciężarówek.
Lomero pisze:Poproszę o definicję sterowania czołgowego. Czy pojazd mający niezależny napęd na lewe i prawe koła oraz posiadajacy skrętne koła dostaje taką karę? Jeśli tak do niby dlaczego? Jeśli zaś chodzi o ciężarówkę skręcającą tylko za pomocą niezależnie napędzanych kół to istnieją takie w ogóle w rzeczywistości? Pomijam, że jest to raczej niewykonalne z Lego zakładając, że ciężarówka waży ponad 2 kg.
O, dziękuję :)Kubrick pisze:Sterowanie burtowe - niezalezne sterowanie prawej i lewej strony tak, ze mozna zawracac w miejscu przez ruszenie kol w przeciwnych kierunkach.Lomero pisze:Poproszę o definicję sterowania czołgowego.
Takie pojazdy są zwrotniejsze i dlatego dostają antymodyfikator. Celowo przetestowałem to w ważącym prawie 3 kilo 8x8 - mimo oporów, braku mocy, etc. świetnie się to sprawdzało i znacznie poprawiało zwrotność. Dlatego trzeba to uwzględnić.
Słuszna uwaga.Lomero pisze:Zwiększyłbym też bonusy za posiadanie zderzaków i lusterek jako, że mają one dużo większy wpływ na wynik przejazdu niż inne elementy estetyczne. Łatwiej jest nimi zahaczyć o chorągiewki.
Ostatnio zmieniony 2010-11-06, 21:05 przez smyk, łącznie zmieniany 1 raz.
Czy w związku z tym pojazd z dyferencjałem pomiędzy lewymi i prawymi kołami tez dostanie antymodyfikator? Będzie przecież równie zwrotny co taki ze sterowaniem czołgowym?smyk pisze:Takie pojazdy są zwrotniejsze i dlatego dostają antymodyfikator. Celowo przetestowałem to w ważącym prawie 3 kilo 8x8 - mimo oporów, braku mocy, etc. świetnie się to sprawdzało i znacznie poprawiało zwrotność. Dlatego trzeba to uwzględnić.
Ponadto, tak jak piszesz, takie rozwiązanie mimo, że ma zalety ma też spore wady w postaci dwóch wałów napędowych (dwa razy większe opory) oraz mniejszej mocy spowodowanej rozdzieleniem jej na dwa niezależne układy. Przez to maksymalny moment obrotowy przypadający na pojedyńcze koło (jakże istotny w trialu) jest dwa razy mniejszy (jeśli się mylę to mnie poprawcie).
Ostatnio zmieniony 2010-11-06, 21:33 przez Lomero, łącznie zmieniany 1 raz.
Lomero
- Sariel
- VIP
- Posty: 5418
- Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: Sariel
- Kontakt:
-
Niekoniecznie, bo jeśli zrobisz sterowanie czołgowe subtraktorem to moc będzie rozdzielana dokładnie tak jak w trialówkach, może poza samym momentem skręcania kiedy to na kołach po jednej stronie będzie jej mniej, a po drugiej więcej.Lomero pisze:Ponadto, tak jak piszesz, takie rozwiązanie mimo, że ma zalety ma też spore wady w postaci dwóch wałów napędowych (dwa razy większe opory) oraz mniejszej mocy spowodowanej rozdzieleniem jej na dwa niezależne układy. Przez to maksymalny moment obrotowy przypadający na pojedyńcze koło (jakże istotny w trialu) jest dwa razy mniejszy (jeśli się mylę to mnie poprawcie).
W sumie pudelka LEGO tez sa klejone ... wiec kropelka powinna byc dopuszczalna ...Pietruch pisze:Czym masz zabezpieczone pudełko przed otwarciem, jak nie taśmą. :P Co prawda nie jest dwustronna, ale można taką zrobić w sekundę. ;)
A tak na serio ...
Uważam, że można by przyjąć zasade, ze to co wystepuje w produkcji lego, a nie jest klockiem z plastiku czy gumą oponą może zostać użyte:
tj. sznurki, gumki, rurki do pneumatyki, kabelki elektryczne, sprezyny (no i plandeki z materialu).
Interesuje mnie szczególnie sprawa sprezynek do amortyzatorow, dlaczego ?
Mam w swoich zbiorach kilkadziesiąt amortyzatorow, czesc jest stara, czesc jest nowa,
w 2 przypadkach po prostu brakuje sprezyny, w 1 amortyzatorze sprezyna jest rozciagnieta dziwacznie na boki - nie nadaje sie.
Bardzo duzo amortyzatorow ma przeroznej twardosci sprezyny, nawet w obrebie jednego koloru (np. zolty) okazuje sie ze sa 2 twardosci (w srodku sprezyny mam 4 zwoje lub 7 zwoi). Chcialbym to wszystko jakos zunifikowac czy naprawic a raczej nie dostane nigdzie samych sprezynek. Wiec musialbym uzyc jakichs obcych, nie koszernych LEGO.
Dochodzi jeszcze kwestia masy w regulaminie, skoro minimum to 2kg, a np. w moim poprzednim pojezdzie 6x6 ktory mial 1,76kg 12 twardych amortyzatorow to bylo w sumie na styk (ale raczej za malo), to teraz gdy limit masy zostal zwiekszony naturalne jest ze wiecej osob bedzie sie borykalo z problemem miekkich/twardych sprezyn i ilosci amorkow na kolo/most ...
Pomijam juz ze swietnym dobrodziejstwem byloby dopuszczenie ucietego kola zebatego ze srednio starego dyfra - no ale skoro brak ingerencji w klocki to brak :)
Natomiast JAK MAM LOBBOWAĆ ZA SPREŻYNKAMI ?
L
Ostatnio zmieniony 2010-11-07, 16:39 przez lyyar, łącznie zmieniany 2 razy.
nothing 0%
Zgadzam się z Lyyarem.
Co do samego regulaminu, to mam uwagę ogólną. Nie warto wprowadzać uregulowań trudnych do weryfikacji. Sprężyny Lego nie mają żadnych oznaczeń, pozostaje ocenianie ich autentyczności "na oko". No i zaufanie, że w tym małym gronie zbyt sobie cenimy dobrą atmosferę, żeby oszukiwać kolegów. Ale przecież to rywalizacja, więc każdy uruchamia swoją mądrość i spryt i próbuje pokonać nimi innych. Drobne sztuczki są na porządku dziennym: jedni nie uruchamiają atrapy silnika, by nie obciążać nim układu napędowego. Inni w tym samym celu montują osobny silnik (nie liczony do przelicznika) i osobne źródło zasilania. Wahacze wielu z nas wbija na kulki odwrotną stroną albo kombinuje z jakimiś fleksami dla ich lepszego osadzenia. Czasem batbox, wraz z zawartością, pojawia się tylko w roli balastu. U Emila bodaj widziałem sprężyny (wierzę że Lego, ale kto jest w stanie to sprawdzić?) zdjęte z amorów i osadzone na axlach. Nota bene, w mało pracującym zawieszeniu.
I jest z tego jakiś dramat? Nie, bo to wszystko rozwija tę świetną zabawę, jaką jest dla nas TrTr. Nowy regulamin idzie w dobrą stronę, bo jak najmniej zabrania a więc daje pole do popisu dla naszej inwencji. Skoro można ewidentny feler Lego, jakim jest ślizgająca się na feldze opona, ratować taśmą samoprzylepną; knoby i zębatki usprawniać smarem, to zgódźmy się i na zastępowanie sprężyn.
Co do samego regulaminu, to mam uwagę ogólną. Nie warto wprowadzać uregulowań trudnych do weryfikacji. Sprężyny Lego nie mają żadnych oznaczeń, pozostaje ocenianie ich autentyczności "na oko". No i zaufanie, że w tym małym gronie zbyt sobie cenimy dobrą atmosferę, żeby oszukiwać kolegów. Ale przecież to rywalizacja, więc każdy uruchamia swoją mądrość i spryt i próbuje pokonać nimi innych. Drobne sztuczki są na porządku dziennym: jedni nie uruchamiają atrapy silnika, by nie obciążać nim układu napędowego. Inni w tym samym celu montują osobny silnik (nie liczony do przelicznika) i osobne źródło zasilania. Wahacze wielu z nas wbija na kulki odwrotną stroną albo kombinuje z jakimiś fleksami dla ich lepszego osadzenia. Czasem batbox, wraz z zawartością, pojawia się tylko w roli balastu. U Emila bodaj widziałem sprężyny (wierzę że Lego, ale kto jest w stanie to sprawdzić?) zdjęte z amorów i osadzone na axlach. Nota bene, w mało pracującym zawieszeniu.
I jest z tego jakiś dramat? Nie, bo to wszystko rozwija tę świetną zabawę, jaką jest dla nas TrTr. Nowy regulamin idzie w dobrą stronę, bo jak najmniej zabrania a więc daje pole do popisu dla naszej inwencji. Skoro można ewidentny feler Lego, jakim jest ślizgająca się na feldze opona, ratować taśmą samoprzylepną; knoby i zębatki usprawniać smarem, to zgódźmy się i na zastępowanie sprężyn.
Dodam jeszcze jeden argument za spreznami nie LEGO.
Wybralismy sobie bardzo ciekawa dyscypline, w sumie dla niektorych to czarna magia. Moim znajomym kopara opada gdy mowie, ze w lego jest dyferencjal, mozna zbudowac skrzynie biegow, nawet pseudo-automatyczna ... a w ogole zatyka ich gdy widza maszyne z lego ukladajaca klocki lego (printer 3d) albo seagwaya :)
Lego nigdy nie wypuscilo Trialowki, kolosa np. 8x8 czy 6x6 czy chociazby 4x4 - zdalenie sterowanego ... SPELNIAJĄCEGO NASZ REGULAMIN ...
Amortyzatory stosowane w zestawach LEGO zwyczajnie wystarcza do uniesienia tych 500 ... 1000 gram dla pojazdu firmowego. Nasze pojazdy sa ZNACZNIE ZNACZNIE ciezsze i o ile w zestawie LEGO mozemy sie spodziewac 1 amortyzatorka na kolo, o tyle w TrTr juz widziałem po 3-4.
Wiec skoro stawiamy sami przed soba wysokie wymagania, dajmy tez mozliwosc realizacji ich w miare sensowny sposob.
L
Wybralismy sobie bardzo ciekawa dyscypline, w sumie dla niektorych to czarna magia. Moim znajomym kopara opada gdy mowie, ze w lego jest dyferencjal, mozna zbudowac skrzynie biegow, nawet pseudo-automatyczna ... a w ogole zatyka ich gdy widza maszyne z lego ukladajaca klocki lego (printer 3d) albo seagwaya :)
Lego nigdy nie wypuscilo Trialowki, kolosa np. 8x8 czy 6x6 czy chociazby 4x4 - zdalenie sterowanego ... SPELNIAJĄCEGO NASZ REGULAMIN ...
Amortyzatory stosowane w zestawach LEGO zwyczajnie wystarcza do uniesienia tych 500 ... 1000 gram dla pojazdu firmowego. Nasze pojazdy sa ZNACZNIE ZNACZNIE ciezsze i o ile w zestawie LEGO mozemy sie spodziewac 1 amortyzatorka na kolo, o tyle w TrTr juz widziałem po 3-4.
Wiec skoro stawiamy sami przed soba wysokie wymagania, dajmy tez mozliwosc realizacji ich w miare sensowny sposob.
L
nothing 0%
- Emilus
- Adminus Emeritus
- Posty: 1460
- Rejestracja: 2007-08-26, 19:58
- Lokalizacja: Polska
- brickshelf: Emilus
- Kontakt:
-
Mam sprężyny z amorków Lego. Amorki z Lego rozmontowywuję aby uzyskać sprężyny ale mogę je złożyć z powrotem. Zresztą fabrycznie też są składane z 3 elementów. Tak więc nie niszczę elementów. Zresztą, nie ja jeden, Atr jak utwardzał amorek, to też go musiał najpierw rozłożyć.Z pisze:U Emila bodaj widziałem sprężyny (wierzę że Lego, ale kto jest w stanie to sprawdzić?) zdjęte z amorów i osadzone na axlach. Nota bene, w mało pracującym zawieszeniu.
Tak więc Z, w razie co mogę przynieść na rajd i Ci pokazać jak rozkładać/składać amory.
Lyyar, może skoro masz różne amory, porozbieraj i uzyskasz sprężyny i będziesz mógł sobie dobrać pasujące parami.
Ostatnio zmieniony 2010-11-07, 16:48 przez Emilus, łącznie zmieniany 1 raz.