Forum LUGPOL Strona Główna Forum LUGPOL
www.lugpol.pl

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
[MOC] Naprawa Średniowiecznej Świni
Autor Wiadomość
crises
[Usunięty]

Wysłany: 2010-12-07, 23:27   [MOC] Naprawa Średniowiecznej Świni

Dobry wieczór

Po dość długiej przerwie w budowaniu wracam do "interesu". Nieprzypadkowo powrót zbiega się w czasie z CCC, który zmotywował mnie do ogarnięcia klocków, siebie, remontu i innych dupereli i zabranie się za "twórczość".

Już po tytule MOCa można sądzić, że nadal nie posiadłem w 100% zdrowych zmysłów, a szara rzeczywistość i realistyczne pomysły to nie moja domena. Do tego ta budowla łączy w sobie tak różne techniki budowania i skale, do tego zaburzona (lub brak) perspektywy, że albo scenkę polubi się od razu, albo wcale. Ideą przewodnią było zbudowanie czegoś na kształt obrazu lub płaskorzeźby, do tego z czasów, gdy o perspektywie nikt jeszcze nie słyszał. Oto efekt:



Objaśnienie co widać.
Na pierwszym planie niefrasobliwy właściciel świni nęka kowala, aby ten podkuł mu nierogaciznę sztuk jeden.



Na lewo widać karczmę, w której odbywa się nielicha balanga. Jeden z biesiadników podziwia brukowaną drogę, która w magiczno snotowy sposób pnie się w górę (wgłąb) do bram zamku. Zamek na wpół mikroskalowy strzeżony jest przez jednego strażnika normalnych rozmiarów i kilka główek, symbolizujących mocno oddalonych żołnierzy.

A potem to już tylko zielone wzgórza, nieboskłon i ptaki na niebie.


Jak widzicie techniki wielorakie, od studów po kafelki, od snotu po tradycyjne budowanie, ludziki całe i kawałki, nawet fragment obciętej rurki pneumatycznej jest. Zdaje sobie sprawę, że taki natłok "wrażeń" nie każdemu przypadnie do gustu, ale chyba wszedłem właśnie na ścieżkę ostrych eksperymentów formalnych i poszukuję czegoś nowego. Normalne budowanie jest nudne :)

Dziękuję za uwagę.
Ostatnio zmieniony przez crises 2010-12-31, 01:14, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Hippotam
[Usunięty]

Wysłany: 2010-12-07, 23:44   

Ambitne. Nie do zrozumienia bez komentarza, ale podoba mi się. Wolę oglądać coś takiego niż kolejną budowlę z szarych okrągłych plates 1x1.

Swietna karczma, dym z kominów. Wydaje mi się że ta brązowa droga jest bardzo trudna do załapania. Nie umiem jednak powiedzieć jak mozna by to zrobić inaczej.
 
 
 
glaz_pimpur 
VIP
OLD SKULL


Wiek: 45
Dołączył: 13 Maj 2008
Wpisy: 1356
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-12-08, 00:20   

Podoba mi się droga i niebo i zamek. Zamek mógłby z prawej strony schować się za teren (albo teren zielony za kowalem wypchnąć się ciut do przodu). Budynki z przodu nie pasują stylem do reszty. Chyba chciałeś zmieścić w tej scence za dużo rzeczy na raz.
_________________
acmilaneo napisał/a:
jak widzę zawiść niektórych osób wobec osób niebudujących i niepublikujących to aż mi się odechciewa brać udział w tych zakupach
 
 
 
Havoc
[Usunięty]

Wysłany: 2010-12-08, 00:48   

Bardzo fajna scenka, a ta 'perspektywa' przypomina mi stare gry rpg np. Wild Arms:

http://i6.photobucket.com...Chapter5011.png

http://i6.photobucket.com...Chapter5028.png
 
 
 
Ither 
Boję się szalonych ludzi


Wiek: 31
Dołączył: 20 Sie 2008
Wpisy: 671
Skąd: SKUMPUTERA!!!
Wysłany: 2010-12-08, 01:53   

Ja objaśnienia nie potrzebowałem, grałem dużo w pokemony na emulatorze nintendo i perspektywa jest bardzo podobna do tamtej :) Świetna sprawa, nigdy nie widziałem czegoś takiego w lego.
_________________
LUGPol na Facebooku

Internetowy Winnetou.
 
 
 
 
zgrredek 
Pan Narrans


Wiek: 56
Dołączył: 10 Gru 2007
Wpisy: 2259
Skąd: Ankh-Morpork
Wysłany: 2010-12-08, 06:20   

Bardzo ciekawe. Musiało minąć kilka sekund, żebym załapał co i jak (ale może to ta wczesna pora). Swoim brakiem perspektywy przypomina średniowieczne malowidła, z tym, że tam przedstawiano wielkie bitwy czy żywoty świętych, a nie podkuwanie świni.
Powinieneś dostać wyróżnienie, jakiegoś MOCa Wszechczasów, za wytyczanie nowych ścieżek.
_________________
Dobby's shop
Ostatnio zmieniony przez zgrredek 2010-12-08, 06:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
lordofdragonss
[Usunięty]

Wysłany: 2010-12-08, 07:21   

Ither napisał/a:
Ja objaśnienia nie potrzebowałem, grałem dużo w pokemony na emulatorze nintendo i perspektywa jest bardzo podobna do tamtej :) Świetna sprawa, nigdy nie widziałem czegoś takiego w lego.

Haha Pokemony rządzą :D


Nigdy jeszcze nie widziałem takiego sposobu budowania, wiec oczywiście mi się podoba!
Te główki żołnierzy są rozbrajające. Robią takie "a-kuku" xD
 
 
 
Cevillus 


Wiek: 35
Dołączył: 29 Kwi 2010
Wpisy: 553
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-12-08, 07:21   

Mina kowala bezcenna ;) Dlaczego jeden z biesiadników balangi wylewa odurzający napój na brukowaną drogę ??? Widać że tym miesiącu mamy wysyp ciekawych MOCy.
 
 
 
crises
[Usunięty]

Wysłany: 2010-12-08, 08:29   

Hej, dzięki za komentarze. Jest na co odpowiadać :-)

Hippotam napisał/a:
Swietna karczma, dym z kominów.

Nie jestem pewien, ale taki dym to chyba u zgrredka widziałem. Ciężko czasem sobie przypomnieć źródła inspiracji.
glaz_pimpur napisał/a:
Zamek mógłby z prawej strony schować się za teren

Za trawnik?
glaz_pimpur napisał/a:
Budynki z przodu nie pasują stylem do reszty.

Podzamcze zawsze jest trochę inne od zamku. Tutaj zabudowa drewniana, a tam kamienna.
Havoc napisał/a:
Bardzo fajna scenka, a ta 'perspektywa' przypomina mi stare gry rpg np. Wild Arms:

To chyba 2,5D się nazywała taka perspektywa?
Ither napisał/a:
Świetna sprawa, nigdy nie widziałem czegoś takiego w lego.

Staram się, staram jak mogę.
zgrredek napisał/a:
Swoim brakiem perspektywy przypomina średniowieczne malowidła

Cieszę się, że to napisałeś, bo właśnie taki miałem zamiar - wzorować się na malowidłach.
lordofdragonss napisał/a:
Te główki żołnierzy są rozbrajające. Robią takie "a-kuku" xD

Wychylają się zapobiegawczo, w razie gdyby jakiś wieśniak chciał wyrazić swoją dezaprobatę.
Cevillus napisał/a:
Dlaczego jeden z biesiadników balangi wylewa odurzający napój na brukowaną drogę ???

Taka była impreza. Można też spytać, co robi marchewka w dziurce od klucza :]
 
 
 
glaz_pimpur 
VIP
OLD SKULL


Wiek: 45
Dołączył: 13 Maj 2008
Wpisy: 1356
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-12-08, 08:54   

crises napisał/a:
glaz_pimpur napisał/a:
Zamek mógłby z prawej strony schować się za teren

Za trawnik?

Tak, za trawnik.
crises napisał/a:
glaz_pimpur napisał/a:
Budynki z przodu nie pasują stylem do reszty.

Podzamcze zawsze jest trochę inne od zamku. Tutaj zabudowa drewniana, a tam kamienna.


Nie, to nie o to chodzi. Chyba raczej są za bardzo 3D. Wydaje mi się, że wyglądałyby lepiej, jakby dać im tylko 2 study głębokości. I gościa w oknie knajpy wychyliłbym też od przodu a nie z boku.
_________________
acmilaneo napisał/a:
jak widzę zawiść niektórych osób wobec osób niebudujących i niepublikujących to aż mi się odechciewa brać udział w tych zakupach
 
 
 
crises
[Usunięty]

Wysłany: 2010-12-08, 09:03   

glaz_pimpur napisał/a:
crises napisał/a:
glaz_pimpur napisał/a:
Budynki z przodu nie pasują stylem do reszty.

Podzamcze zawsze jest trochę inne od zamku. Tutaj zabudowa drewniana, a tam kamienna.


Nie, to nie o to chodzi. Chyba raczej są za bardzo 3D. Wydaje mi się, że wyglądałyby lepiej, jakby dać im tylko 2 study głębokości. I gościa w oknie knajpy wychyliłbym też od przodu a nie z boku.

Aha. Kuźnia była początkowo na 3 study, ale strasznie ciężko to było spasować razem. Wymyśliłem sobie zatem, że to co jest na pierwszym planie może być bardziej wysunięte do przodu. Stąd "rozszerzone 3D".
 
 
 
maciejer 
lunapark

Wiek: 45
Dołączył: 25 Mar 2009
Wpisy: 387
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2010-12-08, 09:51   

Śliczne.
Wcześniej platformówka, teraz to. Crises - chyba stworzyłeś nowy gatunek literacki.
A co do wypukłości - dobrze, że niektóre elementy wystają - przecież to nie ma być zwykła mozaika. Tak jest ciekawiej.
 
 
 
zgrredek 
Pan Narrans


Wiek: 56
Dołączył: 10 Gru 2007
Wpisy: 2259
Skąd: Ankh-Morpork
Wysłany: 2010-12-08, 10:02   

Teraz zwróciłem na to uwagę; dlaczego brama jest zamurowana? Czy nie powinna być z desek? Albo otwarta i żeby było widać co jest za nią. Wtedy można by tam dać jeszcze jakieś małe zabudowania.
_________________
Dobby's shop
 
 
 
crises
[Usunięty]

Wysłany: 2010-12-08, 10:06   

maciejer napisał/a:
Wcześniej platformówka, teraz to.

Tak. "Wzięło" mnie na takie obrazki. Jeszcze mam killka pomysłów.
zgrredek napisał/a:
Teraz zwróciłem na to uwagę; dlaczego brama jest zamurowana?

To jest tylny mur. Widać zamek na przestrzał, a brama to zwykły otwór.
zgrredek napisał/a:
Wtedy można by tam dać jeszcze jakieś małe zabudowania.

Przy tej grubości to już nie widzę możliwości, żeby tam jakieś małe zabudowania dać. No chyba, że właśnie mozaikowe, ale to już by się chyba zrobiło zbyt napaćkane.
 
 
 
Havoc
[Usunięty]

Wysłany: 2010-12-08, 13:08   

Tylna ściana zgodnie z tą 'perspektywą' powinna być chyba nad przednią, a nie za nią. Czy może się mylę?
 
 
 
Wyświetl wpisy z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich wpisów
Nie możesz usuwać swoich wpisów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,045 sekundy. Zapytań do SQL: 9