[MOC] Naprawa Średniowiecznej Świni
Moderatorzy: Mod Team, Mod Team
[MOC] Naprawa Średniowiecznej Świni
Dobry wieczór
Po dość długiej przerwie w budowaniu wracam do "interesu". Nieprzypadkowo powrót zbiega się w czasie z CCC, który zmotywował mnie do ogarnięcia klocków, siebie, remontu i innych dupereli i zabranie się za "twórczość".
Już po tytule MOCa można sądzić, że nadal nie posiadłem w 100% zdrowych zmysłów, a szara rzeczywistość i realistyczne pomysły to nie moja domena. Do tego ta budowla łączy w sobie tak różne techniki budowania i skale, do tego zaburzona (lub brak) perspektywy, że albo scenkę polubi się od razu, albo wcale. Ideą przewodnią było zbudowanie czegoś na kształt obrazu lub płaskorzeźby, do tego z czasów, gdy o perspektywie nikt jeszcze nie słyszał. Oto efekt:
Objaśnienie co widać.
Na pierwszym planie niefrasobliwy właściciel świni nęka kowala, aby ten podkuł mu nierogaciznę sztuk jeden.
Na lewo widać karczmę, w której odbywa się nielicha balanga. Jeden z biesiadników podziwia brukowaną drogę, która w magiczno snotowy sposób pnie się w górę (wgłąb) do bram zamku. Zamek na wpół mikroskalowy strzeżony jest przez jednego strażnika normalnych rozmiarów i kilka główek, symbolizujących mocno oddalonych żołnierzy.
A potem to już tylko zielone wzgórza, nieboskłon i ptaki na niebie.
Jak widzicie techniki wielorakie, od studów po kafelki, od snotu po tradycyjne budowanie, ludziki całe i kawałki, nawet fragment obciętej rurki pneumatycznej jest. Zdaje sobie sprawę, że taki natłok "wrażeń" nie każdemu przypadnie do gustu, ale chyba wszedłem właśnie na ścieżkę ostrych eksperymentów formalnych i poszukuję czegoś nowego. Normalne budowanie jest nudne :)
Dziękuję za uwagę.
Po dość długiej przerwie w budowaniu wracam do "interesu". Nieprzypadkowo powrót zbiega się w czasie z CCC, który zmotywował mnie do ogarnięcia klocków, siebie, remontu i innych dupereli i zabranie się za "twórczość".
Już po tytule MOCa można sądzić, że nadal nie posiadłem w 100% zdrowych zmysłów, a szara rzeczywistość i realistyczne pomysły to nie moja domena. Do tego ta budowla łączy w sobie tak różne techniki budowania i skale, do tego zaburzona (lub brak) perspektywy, że albo scenkę polubi się od razu, albo wcale. Ideą przewodnią było zbudowanie czegoś na kształt obrazu lub płaskorzeźby, do tego z czasów, gdy o perspektywie nikt jeszcze nie słyszał. Oto efekt:
Objaśnienie co widać.
Na pierwszym planie niefrasobliwy właściciel świni nęka kowala, aby ten podkuł mu nierogaciznę sztuk jeden.
Na lewo widać karczmę, w której odbywa się nielicha balanga. Jeden z biesiadników podziwia brukowaną drogę, która w magiczno snotowy sposób pnie się w górę (wgłąb) do bram zamku. Zamek na wpół mikroskalowy strzeżony jest przez jednego strażnika normalnych rozmiarów i kilka główek, symbolizujących mocno oddalonych żołnierzy.
A potem to już tylko zielone wzgórza, nieboskłon i ptaki na niebie.
Jak widzicie techniki wielorakie, od studów po kafelki, od snotu po tradycyjne budowanie, ludziki całe i kawałki, nawet fragment obciętej rurki pneumatycznej jest. Zdaje sobie sprawę, że taki natłok "wrażeń" nie każdemu przypadnie do gustu, ale chyba wszedłem właśnie na ścieżkę ostrych eksperymentów formalnych i poszukuję czegoś nowego. Normalne budowanie jest nudne :)
Dziękuję za uwagę.
Ostatnio zmieniony 2010-12-31, 01:14 przez crises, łącznie zmieniany 1 raz.
- glaz_pimpur
- VIP
- Posty: 1392
- Rejestracja: 2008-05-13, 20:25
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: glaz-pimpur
-
Podoba mi się droga i niebo i zamek. Zamek mógłby z prawej strony schować się za teren (albo teren zielony za kowalem wypchnąć się ciut do przodu). Budynki z przodu nie pasują stylem do reszty. Chyba chciałeś zmieścić w tej scence za dużo rzeczy na raz.
acmilaneo pisze:jak widzę zawiść niektórych osób wobec osób niebudujących i niepublikujących to aż mi się odechciewa brać udział w tych zakupach
Bardzo fajna scenka, a ta 'perspektywa' przypomina mi stare gry rpg np. Wild Arms:
http://i6.photobucket.com/albums/y243/I ... er5011.png
http://i6.photobucket.com/albums/y243/I ... er5028.png
http://i6.photobucket.com/albums/y243/I ... er5011.png
http://i6.photobucket.com/albums/y243/I ... er5028.png
- zgrredek
- Posty: 2259
- Rejestracja: 2007-12-10, 08:01
- Lokalizacja: Ankh-Morpork
- brickshelf: zgrredek
- Kontakt:
-
Bardzo ciekawe. Musiało minąć kilka sekund, żebym załapał co i jak (ale może to ta wczesna pora). Swoim brakiem perspektywy przypomina średniowieczne malowidła, z tym, że tam przedstawiano wielkie bitwy czy żywoty świętych, a nie podkuwanie świni.
Powinieneś dostać wyróżnienie, jakiegoś MOCa Wszechczasów, za wytyczanie nowych ścieżek.
Powinieneś dostać wyróżnienie, jakiegoś MOCa Wszechczasów, za wytyczanie nowych ścieżek.
Ostatnio zmieniony 2010-12-08, 06:22 przez zgrredek, łącznie zmieniany 1 raz.
Haha Pokemony rządzą :DIther pisze:Ja objaśnienia nie potrzebowałem, grałem dużo w pokemony na emulatorze nintendo i perspektywa jest bardzo podobna do tamtej :) Świetna sprawa, nigdy nie widziałem czegoś takiego w lego.
Nigdy jeszcze nie widziałem takiego sposobu budowania, wiec oczywiście mi się podoba!
Te główki żołnierzy są rozbrajające. Robią takie "a-kuku" xD
Hej, dzięki za komentarze. Jest na co odpowiadać :-)
Nie jestem pewien, ale taki dym to chyba u zgrredka widziałem. Ciężko czasem sobie przypomnieć źródła inspiracji.Hippotam pisze:Swietna karczma, dym z kominów.
Za trawnik?glaz_pimpur pisze:Zamek mógłby z prawej strony schować się za teren
Podzamcze zawsze jest trochę inne od zamku. Tutaj zabudowa drewniana, a tam kamienna.glaz_pimpur pisze:Budynki z przodu nie pasują stylem do reszty.
To chyba 2,5D się nazywała taka perspektywa?Havoc pisze:Bardzo fajna scenka, a ta 'perspektywa' przypomina mi stare gry rpg np. Wild Arms:
Staram się, staram jak mogę.Ither pisze:Świetna sprawa, nigdy nie widziałem czegoś takiego w lego.
Cieszę się, że to napisałeś, bo właśnie taki miałem zamiar - wzorować się na malowidłach.zgrredek pisze:Swoim brakiem perspektywy przypomina średniowieczne malowidła
Wychylają się zapobiegawczo, w razie gdyby jakiś wieśniak chciał wyrazić swoją dezaprobatę.lordofdragonss pisze:Te główki żołnierzy są rozbrajające. Robią takie "a-kuku" xD
Taka była impreza. Można też spytać, co robi marchewka w dziurce od klucza :]Cevillus pisze: Dlaczego jeden z biesiadników balangi wylewa odurzający napój na brukowaną drogę ???
- glaz_pimpur
- VIP
- Posty: 1392
- Rejestracja: 2008-05-13, 20:25
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: glaz-pimpur
-
Tak, za trawnik.crises pisze:glaz_pimpur napisał/a:
Zamek mógłby z prawej strony schować się za teren
Za trawnik?
Nie, to nie o to chodzi. Chyba raczej są za bardzo 3D. Wydaje mi się, że wyglądałyby lepiej, jakby dać im tylko 2 study głębokości. I gościa w oknie knajpy wychyliłbym też od przodu a nie z boku.crises pisze:glaz_pimpur napisał/a:
Budynki z przodu nie pasują stylem do reszty.
Podzamcze zawsze jest trochę inne od zamku. Tutaj zabudowa drewniana, a tam kamienna.
acmilaneo pisze:jak widzę zawiść niektórych osób wobec osób niebudujących i niepublikujących to aż mi się odechciewa brać udział w tych zakupach
Aha. Kuźnia była początkowo na 3 study, ale strasznie ciężko to było spasować razem. Wymyśliłem sobie zatem, że to co jest na pierwszym planie może być bardziej wysunięte do przodu. Stąd "rozszerzone 3D".glaz_pimpur pisze:crises napisał/a:
glaz_pimpur napisał/a:
Budynki z przodu nie pasują stylem do reszty.
Podzamcze zawsze jest trochę inne od zamku. Tutaj zabudowa drewniana, a tam kamienna.
Nie, to nie o to chodzi. Chyba raczej są za bardzo 3D. Wydaje mi się, że wyglądałyby lepiej, jakby dać im tylko 2 study głębokości. I gościa w oknie knajpy wychyliłbym też od przodu a nie z boku.
Tak. "Wzięło" mnie na takie obrazki. Jeszcze mam killka pomysłów.maciejer pisze:Wcześniej platformówka, teraz to.
To jest tylny mur. Widać zamek na przestrzał, a brama to zwykły otwór.zgrredek pisze:Teraz zwróciłem na to uwagę; dlaczego brama jest zamurowana?
Przy tej grubości to już nie widzę możliwości, żeby tam jakieś małe zabudowania dać. No chyba, że właśnie mozaikowe, ale to już by się chyba zrobiło zbyt napaćkane.zgrredek pisze:Wtedy można by tam dać jeszcze jakieś małe zabudowania.