Ja się z tym spotkałem. Dwukrotnie. Dwukrotnie były to za słabe akumulatory.Może kotś się też z tym zmagał.
8043 Motorized Excavator
Moderatorzy: Mod Team, Mod Team
Wszystkie beżowe zębatki możesz od razu wywalić do kosza i zastąpić starymi szarymi odpowiednikami. Jak sam zauważyłeś są krzywe, mają wystające nadlewy, a od siebie dodam że są też chropowate od wewnętrznej strony. Na domiar złego plastik jest bardzo miękki - możesz spokojnie takiego bevela wygiąć w palcach, przez co przy przełożeniach kątowych gdzie jest jakiekolwiek obciążenie notorycznie się wyginają im ząbki.Zaniepokoiły mnie beżowe half bevele z20
100 % racja, czoraj wziąłem akumulatorki do łądowania i okazłąo się, że jeden był prawie zupełnie rozładowany. ALe co z przeskakiwaniem gąsienić> U mnie również, jedn z gąsienic chodzi gorzej. Wynika to chyba z faktu, że napęd każdej gąsienicy jest inaczej przenoszony - w jednym przypadku jest o jedną lub dwie zębatki więcej.Backbone pisze:Ja się z tym spotkałem. Dwukrotnie. Dwukrotnie były to za słabe akumulatory.Może kotś się też z tym zmagał.
Pozdrawiam Ko-Legów!
Ja również dziś odebrałem paczuszkę. Na pierwszy rzut oka, działają dużo lżej, a i wydaje się, że do maksymalnego wysunięcia siłownika potrzebna jest mniejsza ilość obrotów. Jak dobrze pójdzie, to jeszcze dziś obadam, jak sprawdzają się w akcji;). Jednak modyfikacji napędu robić nie będę, bo nie wydaje się ona specjalnie znacząca.
Przeskakiwanie/chrobotanie powodują kółeczka nośne. Gąsienica nie idzie po nich jednym ciągiem tylko ma przerwy między ogniwami i jak nie wpasuje się idealnie na prosto to się zacina a potem nagle uwalnia. Próbowałem założyć gąsienice odwrotnie żeby podczas jazdy do przodu traki same naprowadzały kółeczka swoim v-kształtnym łączeniem ale niezbyt pomogło. Tu chyba tylko wymiana kółeczek na coś innego mogłaby poradzić.
Przełączanie funkcji potrafi się nieźle zaciąć, czasem trzeba pomóc ręką bo silnik już nie wyciąga. Słabe akumulatorki być może. Pokręcenie pozostałymi trzema silnikami po utknięciu w pozycji środkowej też pomaga, ale nie zawsze.
Zużycie prądu jest takie sobie. Na nowych GP 2500 można się pobawić z godzinę, potem model wprawdzie jeździ ale nie ma już siły się obracać. Ale jeździ i jeździ już 3 godzinę i nie ma zamiaru zwalniać.
Zauważyłem że po pewnym czasie wysuwa się szara ośka przenosząca napęd pionowo z mechanizmu w obrotnicy na gąsienicę. Trzebaby uważać żeby jej nie zgubić.
Przełączanie funkcji potrafi się nieźle zaciąć, czasem trzeba pomóc ręką bo silnik już nie wyciąga. Słabe akumulatorki być może. Pokręcenie pozostałymi trzema silnikami po utknięciu w pozycji środkowej też pomaga, ale nie zawsze.
Zużycie prądu jest takie sobie. Na nowych GP 2500 można się pobawić z godzinę, potem model wprawdzie jeździ ale nie ma już siły się obracać. Ale jeździ i jeździ już 3 godzinę i nie ma zamiaru zwalniać.
Zauważyłem że po pewnym czasie wysuwa się szara ośka przenosząca napęd pionowo z mechanizmu w obrotnicy na gąsienicę. Trzebaby uważać żeby jej nie zgubić.
Ostatnio zmieniony 2010-11-22, 20:52 przez Scaner, łącznie zmieniany 1 raz.
Koparka tu, koparka tam, i ja też koparkę mam .
Pierwszy projekt - 8043 + pneumatyka.
Pierwszy projekt - 8043 + pneumatyka.
Jako, że jestem po modernizacji koparki sławnym SP toteż śpieszę donieść, co i jak wygląda teraz. Żeby było ciekawiej, zupełnie niezamierzenie w mojej koparce akumulatorki są już dość wymęczone. A to pozwoliło mi niejako znacznie bardziej widocznie sprawdzić, czy te nowe LA faktycznie są takie wspaniałe. Przemontowanie tego zajęło mi ledwie parę minut, więc na temat przerabiania nie ma się tu bardzo co rozwodzić.
Jak to wszystko działa po zmontowaniu i uruchomieniu na moich wątłych już akumulatorach? Znacznie lepiej. Operując ramieniem odczuwa się zdecydowanie lżejszą i mniej męczącą silnik pracę LA. Zresztą samo kręcenie "gołym" LA pozwala odczuć różnicę. Czuć znacznie lżejsze wysuwanie się, a jak się przysłuchać, od środka dobiega charakterystyczny dźwięk smaru. Moim skromnym zdaniem LA zdecydowanie korzystnie wpływa na 8043 i na pewno poprawiło tak funkcjonalność, jak i bawialność samego modelu. Tak więc mimo długiego oczekiwania można rzec: wreszcie działa to sprawnie (oczywiście nie jest perfekcyjnie, ale jest co najmniej dobrze;)).
Co do poprawki dotyczącej usprawnienia jeżdżenia. Nie wprowadzałem ich, bo nie mam zamiaru rozbebeszać koparki, do etapu tuż po zmontowaniu podwozia, tylko po to, by przez dość długi czas budować model, który i tak na dniach przeznaczony jest do rozbiórki;).
Jednak jak chodzi o sprawność i ogólnie nowe LA - można powiedzieć krótko: jest bardzo dobrze;). A teraz znikam spać, bo już późno. Pozdrawiam. F.
Jak to wszystko działa po zmontowaniu i uruchomieniu na moich wątłych już akumulatorach? Znacznie lepiej. Operując ramieniem odczuwa się zdecydowanie lżejszą i mniej męczącą silnik pracę LA. Zresztą samo kręcenie "gołym" LA pozwala odczuć różnicę. Czuć znacznie lżejsze wysuwanie się, a jak się przysłuchać, od środka dobiega charakterystyczny dźwięk smaru. Moim skromnym zdaniem LA zdecydowanie korzystnie wpływa na 8043 i na pewno poprawiło tak funkcjonalność, jak i bawialność samego modelu. Tak więc mimo długiego oczekiwania można rzec: wreszcie działa to sprawnie (oczywiście nie jest perfekcyjnie, ale jest co najmniej dobrze;)).
Co do poprawki dotyczącej usprawnienia jeżdżenia. Nie wprowadzałem ich, bo nie mam zamiaru rozbebeszać koparki, do etapu tuż po zmontowaniu podwozia, tylko po to, by przez dość długi czas budować model, który i tak na dniach przeznaczony jest do rozbiórki;).
Jednak jak chodzi o sprawność i ogólnie nowe LA - można powiedzieć krótko: jest bardzo dobrze;). A teraz znikam spać, bo już późno. Pozdrawiam. F.
Zauważyłem jeszcze, że po jamiś czasie bawienia się koparą, widać ślady zużycia na czarnych zębatkach 12 Tooth Double Bevel 32270 zazębionych z beżowymi zębatkami 12 Tooth Bevel przenoszącymi napęd na gąsienice. Aleu tu raczej nie przeskakuje. Odróciłem koparę gąsienicami do góry i po włączeniu napędu i obciążeniu dłonią nie było przeskakiwania. Ciemnoszare zębatki tooth 8 3637 bardzo luźno są spasowane na ośkach.\
Więc najpewniej kolega ma rację, wierdząć, zę za nieprzyjemne odgłosy i przerywaną pracę napędu odpowiada toczenie się kółek prowadzących po gąsienicy. Ja również znieniałem kierunki gąsienić i zamieniałem je stronami, żeby sprawdfzić, czy montaż gąsienic nie jest przyczyną. U mnie lewa gąsienica chodzi głosniej niż prawa. Gdy jedna gąsienica pracuje, chrobtanie prawie ustępuje. No cóż, prowadzenie gąsienić w buldorzeże było dużo lepsze, ale muszę sprawdzić, czy udałoby się bez problemów przekopiować to rozwiązanie do kopary.
Więc najpewniej kolega ma rację, wierdząć, zę za nieprzyjemne odgłosy i przerywaną pracę napędu odpowiada toczenie się kółek prowadzących po gąsienicy. Ja również znieniałem kierunki gąsienić i zamieniałem je stronami, żeby sprawdfzić, czy montaż gąsienic nie jest przyczyną. U mnie lewa gąsienica chodzi głosniej niż prawa. Gdy jedna gąsienica pracuje, chrobtanie prawie ustępuje. No cóż, prowadzenie gąsienić w buldorzeże było dużo lepsze, ale muszę sprawdzić, czy udałoby się bez problemów przekopiować to rozwiązanie do kopary.
Pozdrawiam Ko-Legów!
Czy wszyscy dostali już części zestaw poprawkowy? Ja wysłałem 2 e-maile do lego z adresem itp raz w momencie akcji a drugi raz niedawno i nie otrzymałem paczki. Czy lego jeszcze je wysyła w ogóle, może ktoś wie? Ja nawet bym to kupił, ale nie ma skąd tego wziąc
Nie buduję trialówek!!! Jestem tylko kolekcjonerem lego technic
Wysłałem miesiąc temu i nic nie dostałem. Naet maila od Lego. Pewnie do Polski wysłali 3 razy więcej zestawów serwisowych niż sprzedali zestawów 8043 i stwierdzili, że to koniec i do POlski nie wysyłają.Gandalf pisze:Czy wszyscy dostali już części zestaw poprawkowy? Ja wysłałem 2 e-maile do lego z adresem itp raz w momencie akcji a drugi raz niedawno i nie otrzymałem paczki. Czy lego jeszcze je wysyła w ogóle, może ktoś wie? Ja nawet bym to kupił, ale nie ma skąd tego wziąc
Pozdrawiam Ko-Legów!
Już myślałem że servis pack nie dojdzie, a jednak doszedł. Naprawdę należy docenić fakt że Lego postarało się naprawić swój błąd. Mam jednak nadzieję że w przyszłości błędów nie będzie :D W święta zabiore się za modyfikacje, czy należy rozebrać cały model aby je wprowadzić, czy da się to jakoś łatwo zrobić?
Nie buduję trialówek!!! Jestem tylko kolekcjonerem lego technic