[MOC] Man 18.263
Moderatorzy: BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team, BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team
[MOC] Man 18.263
Jest to mój pierwszy model trialówki, którego nie wstydzę się pokazać.
Dane techniczne:
-Wymiary: dł/szer/wys (w studach): 57/25/27
-Rozstaw kół (w studach): 17
-Rozstaw osi (w studach): 36
-Waga (g): 2060
-Silnik napędowy: PF XL (redukcja 3:1, lub 9:1)
-Skręt: PF Medium (redukcja 5:1)
-Napęd atrapy: PF Medium
-Zasilanie: 2x BB (jeden do napędu auta i atrapy, drugi do skrętu, skrzyni biegów i świateł)
-Zawieszenie: kolebki poprzeczne
Jak już napisałem auto napędza pojedynczy silnik PF XL. Zastosowałem liniową (?) przekładnię pomysłu Emilusa. Dostępne przełożenia to: 3:1 i 9:1. Za zmianę biegu odpowiada LA napędzany mediumem. Czas zmiany biegu wynosi ok. 1s, dzięki czemu można wrzucić luz. Cały układ napędowy jest całkiem mocny i do tej pory ani razu nie przeskoczyła żadna zębatka.
Układ skrętny napędza Medium z przełożeniem 5:1. Początkowo myślałem, że przy tej masie silnik nie poradzi sobie ze skrętem, jednak daje radę. Jeżeli skręci się do oporu z8 zaczyna przeskakiwać na końcu racka 1x4. Napęd do mostu nie jest przekazywany przez dyferencjał, lecz jakby z drugiej strony mostu. W takim układzie żadna zębatka przy przekazaniu napędu nie ma prawa przeskoczyć. Mimo to most zawiesiłem na obrotnicy, bo nie obciąża to układu napędowego.
Kabina jest, jaka jest. Mam nadzieję, że w miarę przypomina oryginał. Wzorowałem się na tym aucie: klik!. W środku znajdziemy kierownicę (nie obraca się), fotele, pokrywę silnika, która świetnie wzmacnia dźwięk atrapy i litą podłogę
Galeria BS
Kilka zdjęć na zachętę:
Film:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=45jsr113QwU[/youtube]
-
- VIP
- Posty: 1262
- Rejestracja: 2009-04-13, 22:21
- Lokalizacja: Karczew/Warszawa
- brickshelf: cieslu12
-
Podoba mi się, kawał solidnej maszyny. Wygląda masywnie, jeździ ok chociaż śnieg akurat nie oddaje prawdziwych możliwości maszyny. Nie podoba mi się jednak kabina, przednia szyba wydaję się być trochę za nisko, może to dlatego że przytłacza ją ta owiewka. Wygląda też na trochę zbyt przysadzistą. Przydałyby się też jakieś trialowe "gadżety", np. klatka bezpieczeństwa, orurowanie, może jakieś dodatkowe reflektory?
Planujesz jakieś starty w GP? Teraz czas na większą maszynę :)
Planujesz jakieś starty w GP? Teraz czas na większą maszynę :)
Jeden rabin powie tak, drugi rabin powie nie.
WIP:
Oshkosh MMRS
MAN F2000
Iveco Powerstar
WIP:
Oshkosh MMRS
MAN F2000
Iveco Powerstar
Cieślu pisze:przednia szyba wydaję się być trochę za nisko,
Cieślu pisze:dlatego że przytłacza ją ta owiewka
Chciałem, ale zwyczajnie zabrakło mi klocków.Cieślu pisze:Przydałyby się też jakieś trialowe "gadżety", np. klatka bezpieczeństwa, orurowanie, może jakieś dodatkowe reflektory?
No cóż. Jestem w trakcie robienia prawka, więc kto wie :) Ale z drugiej strony trzeba przejechać ponad 400 km, a ON ma podrożeć do 5 zł...Cieślu pisze:Planujesz jakieś starty w GP?
- Emilus
- Adminus Emeritus
- Posty: 1460
- Rejestracja: 2007-08-26, 19:58
- Lokalizacja: Polska
- brickshelf: Emilus
- Kontakt:
-
Fajne auto. Zapewne puryści powiedzą, że mało MT itd. ale wygląda jak rasowa trialówka.
Jeśli chcesz jeszcze moje zdanie, to mam kilka uwag (które niekoniecznie wynikają z jakichś błędów budowy):
-Osłony spodu - skoro zadałeś sobie trud z osłonięciem spodu (dobrze zrobiłeś) to takie osłony mają chronić przed kurzem. Powinieneś zasłonić knoby w tylnej osi.
-Brzuch auta między osiami patrząc z boku, wisi dosyć nisko. Wiem, że nie jest źle, ale i rozstaw wzdłużny osi jest spory więc ta w tej sytuacji nie za duża wysokość warunkuje zdolność pokonywania szczytów pagórków/fałd ziemi. Powinieneś nie podnosząc środka ciężkości auta, postarać się spłaszczyć środkową część ramy.
-Zwrotność - bo jak już pisałem rozstaw osi jest spory więc i kąt skrętu mógłby być większy choć nie jest źle, ot mogło by być lepiej:)
-Skrzynia biegów - mogłeś dać fotkę, tajemnica to żadna bo sam dałem i ją masz, a bym wiedział czy użyłeś wodzika aby ją wzmocnić.
-Kabina - wiem, że nie masz więcej części ale pasowało by nawet gdzieś w Polsce dokupić brików za raptem parę zł. aby podnieść dach - wyglądała by proporcjonalniej.
Ale co by nie marudzić, ciekawe i wydaje się udane auto.
Ale pokazujesz dość wcześnie, więc pewnie przed sezonem powstanie jeszcze kolejna/kolejne trialówki...
Buduj i zapraszamy (w moim imieniu) na GP Mazowsza.
Jeśli chcesz jeszcze moje zdanie, to mam kilka uwag (które niekoniecznie wynikają z jakichś błędów budowy):
-Osłony spodu - skoro zadałeś sobie trud z osłonięciem spodu (dobrze zrobiłeś) to takie osłony mają chronić przed kurzem. Powinieneś zasłonić knoby w tylnej osi.
-Brzuch auta między osiami patrząc z boku, wisi dosyć nisko. Wiem, że nie jest źle, ale i rozstaw wzdłużny osi jest spory więc ta w tej sytuacji nie za duża wysokość warunkuje zdolność pokonywania szczytów pagórków/fałd ziemi. Powinieneś nie podnosząc środka ciężkości auta, postarać się spłaszczyć środkową część ramy.
-Zwrotność - bo jak już pisałem rozstaw osi jest spory więc i kąt skrętu mógłby być większy choć nie jest źle, ot mogło by być lepiej:)
-Skrzynia biegów - mogłeś dać fotkę, tajemnica to żadna bo sam dałem i ją masz, a bym wiedział czy użyłeś wodzika aby ją wzmocnić.
-Kabina - wiem, że nie masz więcej części ale pasowało by nawet gdzieś w Polsce dokupić brików za raptem parę zł. aby podnieść dach - wyglądała by proporcjonalniej.
Ale co by nie marudzić, ciekawe i wydaje się udane auto.
Ale pokazujesz dość wcześnie, więc pewnie przed sezonem powstanie jeszcze kolejna/kolejne trialówki...
Buduj i zapraszamy (w moim imieniu) na GP Mazowsza.
Ta liniowa skrzynia Emila u mnie przybierała różne formy i powiem Ci że siłownik śrubowy to lipa. W tej skrzyni nie ma luzu, jest tylko taka pozycja gdzie napęd nie jest przekazywany, a obie pary zębatek haczą o siebie, nie polecam.
Ostatnio zmieniony 2011-09-16, 04:57 przez Mistakes, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie da rady. Gdy zrobię większy promień, koła będą obcierać o ramę.Emilus pisze:-Zwrotność - bo jak już pisałem rozstaw osi jest spory więc i kąt skrętu mógłby być większy choć nie jest źle, ot mogło by być lepiej:)
Bardzo proszę:Emilus pisze:Skrzynia biegów - mogłeś dać fotkę, tajemnica to żadna bo sam dałem i ją masz, a bym wiedział czy użyłeś wodzika aby ją wzmocnić.
[1] [2] [3] [4] [5]
Właśnie po to pokazuję, bo Man nie przeżyje następnego tygodnia (a raczej ja bez klocków :P)Ale pokazujesz dość wcześnie, więc pewnie przed sezonem powstanie jeszcze kolejna/kolejne trialówki...
Tylko że ja mam skrzynie na 'prostych' zębatkach (z8, z16, z24), a nie na bevelach i możliwe jest wrzucenie luzu bez zahaczania żadnej zębatki.Mistakes pisze:Ta liniowa skrzynia Emila u mnie przybierała różne formy i powiem Ci że siłownik śrubowy to lipa. W tej skrzyni nie ma luzu, jest tylko taka pozycja gdzie napęd nie jest przekazywany, a obie pary zębatek haczą o siebie, nie polecam.
Ostatnio zmieniony 2011-09-16, 04:56 przez Barteq, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- VIP
- Posty: 1262
- Rejestracja: 2009-04-13, 22:21
- Lokalizacja: Karczew/Warszawa
- brickshelf: cieslu12
-
Ja bym się pozbył z16. Mam głównie złe doświadczenia z nimi. Potrafią łamać się na 100 różnych sposobów włącznie z rozpołowieniem w najmniej oczekiwanych momentach i miejscach. Może i zwiększyłoby to całą konstrukcję ale gra jest warta świeczki.
Jeden rabin powie tak, drugi rabin powie nie.
WIP:
Oshkosh MMRS
MAN F2000
Iveco Powerstar
WIP:
Oshkosh MMRS
MAN F2000
Iveco Powerstar
- Emilus
- Adminus Emeritus
- Posty: 1460
- Rejestracja: 2007-08-26, 19:58
- Lokalizacja: Polska
- brickshelf: Emilus
- Kontakt:
-
Zębatki proste z16 miałem w pierwszej skrzyni w ginafach bliźniakach i przeżyły cały sezon a potem pracowały w manitowocu...Mistakes pisze:W końcu popękają Ci. Właśnie dlatego powinny być pary 24-24 i 12-36.
Kwestia zrobienia za nimi odpowiedniej redukcji.
Ostatnio zmieniony 2011-01-08, 13:27 przez Emilus, łącznie zmieniany 1 raz.
To pewnie do mnie. A odpowiem, że nie od razu Rzym zbudowano. Ta maszyna to żadne cudo, ale sprawia solidne wrażenie i spokojnie mogłaby w GPM wystartować (do czego namawiam, bo to zawsze inspiracja do dalszych udoskonaleń).Emilus pisze:Fajne auto. Zapewne puryści powiedzą, że mało MT itd. ale wygląda jak rasowa trialówka.
Powodzenia przy kolejnych projektach. Udany początek!
ps. filmując staraj się trzymać kamerę niżej, będzie się można lepiej przyjrzeć pracy zawieszenia.
W tej skali fotele nie powinny mieć 5 st szerokości? :P
Nie wiem, nie mogę dojrzeć, ale jak w mostach siedzą axle 7, a na nich knoby to wymień na 2 axle 4 i 3 st połączone tym. Mniejsza podatność na skręcanie.
Jaki skok zawieszenia?
Ogólnie bardzo fajna maszyna.
Nie wiem, nie mogę dojrzeć, ale jak w mostach siedzą axle 7, a na nich knoby to wymień na 2 axle 4 i 3 st połączone tym. Mniejsza podatność na skręcanie.
Jaki skok zawieszenia?
Ogólnie bardzo fajna maszyna.
Może i tak.Mistakes pisze:W tej skali fotele nie powinny mieć 5 st szerokości? :P
Właśnie jest tak zrobione, czyli axle 3 i 4 połączone connectorem.Mistakes pisze:Nie wiem, nie mogę dojrzeć, ale jak w mostach siedzą axle 7, a na nich knoby to wymień na 2 axle 4 i 3 st połączone tym. Mniejsza podatność na skręcanie.
Eee... A jak to obliczyć? :PMistakes pisze:Jaki skok zawieszenia?