[MOC][city]Praca wre...

Mindstorms, WeDo, Lego Digital Desinger, Stud.io

Moderatorzy: Mod Team, Mod Team

Autor
Wiadomość
Fistach

[MOC][city]Praca wre...

#1 Post autor: Fistach »

Witam oto mój pierwszy MOC w MLCadzie, który pokazuję publicznie:

Tytuł "praca wre" czyli typowy obraz polskiej budowy:) Chatka bazuje na tej z jednego zestawu z serii trains (4552)

Obrazek

Nie jest on pełny akcji:) ale nie o to mi chodziło. Chciałbym, żebyście najwięcej krytyki poświęcili jakości renderingu, dorbaniu kolorów itp.

jako że to pierwszy MOC jaki pokazuję proszę o wyrozumiałość, ale jednocześnie prosze nie zapominać o krytyce:)
Ostatnio zmieniony 2006-06-16, 06:35 przez Fistach, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
shaggie
Adminus Emeritus
Posty: 170
Rejestracja: 2004-06-04, 18:45
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: shaggie

 

Re: [MOC][city]Praca wre...

#2 Post autor: shaggie »

Fistach pisze:jako że to pierwszy MOC jaki pokazuję proszę o wyrozumiałość, ale jednocześnie prosze nie zapominać o krytyce:)
Ma być krytycznie, ale też wyrozumiale, tak? Ok :)
Podoba mi się scenka - jest ciekawa, zabawna i dobrze zakomponowana. Nie podobają mi się natomiast kolory i oświetlenie. Jeśli używasz do renderowania L3P i POV-Raya, to koniecznie skorzystaj z biblioteki kolorów Lugnet Colors i z funkcji radiosity.
Nie lubię też takiej zniekształconej perspektywy, jaką widać na obrazku; lepiej ustawić mniejszy kąt widzenia.
shaggie.

Fistach

#3 Post autor: Fistach »

Z Użyciem radiosity... wyszło jakieś takie metaliczne wszystko

Obrazek

Ten pachołek ze światełkiem wyszedł jakby był... brudny?
Ostatnio zmieniony 2006-06-16, 06:36 przez Fistach, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
shaggie
Adminus Emeritus
Posty: 170
Rejestracja: 2004-06-04, 18:45
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: shaggie

 

#4 Post autor: shaggie »

Fistach pisze:Ten pachołek ze światełkiem wyszedł jakby był... brudny?
Hehe, wyszedł hiperrealizm :) Czasami takie efekty się pojawiają, uważam, że tej akurat scenie dodaje to smaczku.

Ja używam następującego sposobu:

Kod: Zaznacz cały

#declare PASS = 1;

#declare AMB = 0;
#declare DIF = 1;
global_settings {
	assumed_gamma 1
	ambient_light 0
	max_trace_level 25
	radiosity {
		pretrace_start 0.08
		pretrace_end 0.01
		count 150
		error_bound 0.1
		nearest_count 7
		recursion_limit 1
		low_error_factor 0.7
		gray_threshold 0
		minimum_reuse 0.01
		brightness 1.0
		adc_bailout 0.01/2
		normal on
		media off
		#if (PASS=1)
			save_file "model.rad"
		#else
			pretrace_start 1
			pretrace_end 1
			load_file "model.rad"
			always_sample off
		#end
	}
}
sky_sphere {
	pigment {
		gradient -y
		color_map {
			[0.5 rgb 1.25]
			&#91;1 rgb <.5,.7,1>*1.1&#93;
		&#125;
	&#125;
&#125;


#declare FIN = finish &#123;
	ambient 0
	diffuse 1
	brilliance 1.2
	reflection &#123; 0.025,.5 falloff 4 &#125;
	specular 1
&#125;
Kod nie jest mój, ale nie pamiętam już, skąd go wziąłem. Nikt od tamtej pory nie wymyślił chyba niczego lepszego. Oświetlenie zawarte jest w kuli obejmującej całą scenę (sky_sphere), dlatego trzeba wyłączyć wszystkie pozostałe światła w scenie.
Render jest dwuprzebiegowy. Za pierwszym razem renderujesz w bez antialiasingu; dane zapisywane są w pliku "model.rad". Za drugim razem (zmieniasz wartość PASS = 2) ustawiasz wszystko na maksa, ale to, co najdłużej się renderuje jest odczytywane z pliku, więc cały proces jest zdecydowanie krótszy.
shaggie.

Fistach

#5 Post autor: Fistach »

aha ale to jest jako plik .ini czy to bezposrednio wklejac do POV-raya? tylko w ktorym miejsu?

---------------

Ok wkleiłem ale jakie ustawienai moga miec jakie wartosci?
Ostatnio zmieniony 2006-06-16, 15:42 przez Fistach, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ