Witam oto mój pierwszy MOC w MLCadzie, który pokazuję publicznie:
Tytuł "praca wre" czyli typowy obraz polskiej budowy:) Chatka bazuje na tej z jednego zestawu z serii trains (4552)
Nie jest on pełny akcji:) ale nie o to mi chodziło. Chciałbym, żebyście najwięcej krytyki poświęcili jakości renderingu, dorbaniu kolorów itp.
jako że to pierwszy MOC jaki pokazuję proszę o wyrozumiałość, ale jednocześnie prosze nie zapominać o krytyce:)
[MOC][city]Praca wre...
Moderatorzy: Mod Team, Mod Team
[MOC][city]Praca wre...
Ostatnio zmieniony 2006-06-16, 06:35 przez Fistach, łącznie zmieniany 3 razy.
- shaggie
- Adminus Emeritus
- Posty: 170
- Rejestracja: 2004-06-04, 18:45
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: shaggie
-
Re: [MOC][city]Praca wre...
Ma być krytycznie, ale też wyrozumiale, tak? Ok :)Fistach pisze:jako że to pierwszy MOC jaki pokazuję proszę o wyrozumiałość, ale jednocześnie prosze nie zapominać o krytyce:)
Podoba mi się scenka - jest ciekawa, zabawna i dobrze zakomponowana. Nie podobają mi się natomiast kolory i oświetlenie. Jeśli używasz do renderowania L3P i POV-Raya, to koniecznie skorzystaj z biblioteki kolorów Lugnet Colors i z funkcji radiosity.
Nie lubię też takiej zniekształconej perspektywy, jaką widać na obrazku; lepiej ustawić mniejszy kąt widzenia.
shaggie.
- shaggie
- Adminus Emeritus
- Posty: 170
- Rejestracja: 2004-06-04, 18:45
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: shaggie
-
Hehe, wyszedł hiperrealizm :) Czasami takie efekty się pojawiają, uważam, że tej akurat scenie dodaje to smaczku.Fistach pisze:Ten pachołek ze światełkiem wyszedł jakby był... brudny?
Ja używam następującego sposobu:
Kod: Zaznacz cały
#declare PASS = 1;
#declare AMB = 0;
#declare DIF = 1;
global_settings {
assumed_gamma 1
ambient_light 0
max_trace_level 25
radiosity {
pretrace_start 0.08
pretrace_end 0.01
count 150
error_bound 0.1
nearest_count 7
recursion_limit 1
low_error_factor 0.7
gray_threshold 0
minimum_reuse 0.01
brightness 1.0
adc_bailout 0.01/2
normal on
media off
#if (PASS=1)
save_file "model.rad"
#else
pretrace_start 1
pretrace_end 1
load_file "model.rad"
always_sample off
#end
}
}
sky_sphere {
pigment {
gradient -y
color_map {
[0.5 rgb 1.25]
[1 rgb <.5,.7,1>*1.1]
}
}
}
#declare FIN = finish {
ambient 0
diffuse 1
brilliance 1.2
reflection { 0.025,.5 falloff 4 }
specular 1
}
Render jest dwuprzebiegowy. Za pierwszym razem renderujesz w bez antialiasingu; dane zapisywane są w pliku "model.rad". Za drugim razem (zmieniasz wartość PASS = 2) ustawiasz wszystko na maksa, ale to, co najdłużej się renderuje jest odczytywane z pliku, więc cały proces jest zdecydowanie krótszy.
shaggie.