Ciągnik rolniczy + przyczepa
Moderatorzy: Mod Team, Mod Team
Ciągnik rolniczy + przyczepa
Witam Panowie, dzis wieczorem opublikuje wam efekty mojej pracy nad modelem ciągnika rolniczego, luźno powiązanego z obecnymi na rynku dużymi bestiami typ: Case, Massey Ferguson, New Holland itp :) Jednak przed publikacją i opisem maszyny mam do was pytanie, mainowicie: przeliczyłem się z doborem kół do niego i okazało się że napęd 4x4 nie spełnia swej funkcji (źle dobrane przełożenia i różnica w średnicy kół przód-tył) i zastanawiam sie czy jest jakaś prosta możliwość rozwiązania tego kłopotu (zaznaczam że przy mostach jest mało miejsca i cięzko coś zmieniać w przekładniach)?? Dzięki za info a jak tylko dorwe aparat to opublikuje zdjęcia i opis.
http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?f=463389 galeria BS
Sorki za poslizg ale ciągły problem z aparatem, wiec narazie kilka komórkowych fotek i krótki opis: Traktor jest jakims kompromisem między technic a MT , z racji braków silników nie porusza się i jest mu z tym dobrze:) a teraz do rzeczy:
-napęd 4x4
-przednia oś skrętna, zawieszona kolebkowo
-WOM załączany z kabiny
-TUZ na tyle zasilany z pompki na 2 duzych siłownikach
- 2 wyjścia pneumatyczne zasilajace zewnetrzne urządzenia
kilka fotek samego ciagnika:
http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?f=463389 galeria BS
Sorki za poslizg ale ciągły problem z aparatem, wiec narazie kilka komórkowych fotek i krótki opis: Traktor jest jakims kompromisem między technic a MT , z racji braków silników nie porusza się i jest mu z tym dobrze:) a teraz do rzeczy:
-napęd 4x4
-przednia oś skrętna, zawieszona kolebkowo
-WOM załączany z kabiny
-TUZ na tyle zasilany z pompki na 2 duzych siłownikach
- 2 wyjścia pneumatyczne zasilajace zewnetrzne urządzenia
kilka fotek samego ciagnika:
- Załączniki
-
- dscf0121r.jpg (33.34 KiB) Przejrzano 11533 razy
-
- dscf0128l.jpg (30.35 KiB) Przejrzano 11530 razy
-
- dscf0130ut.jpg (33.51 KiB) Przejrzano 11530 razy
-
- dscf0141x.jpg (41.94 KiB) Przejrzano 11536 razy
-
- dscf0142m.jpg (30.69 KiB) Przejrzano 11544 razy
Ostatnio zmieniony 2011-02-28, 18:34 przez luigi19860, łącznie zmieniany 3 razy.
-
- VIP
- Posty: 1263
- Rejestracja: 2009-04-13, 22:21
- Lokalizacja: Karczew/Warszawa
- brickshelf: cieslu12
-
A właśnie, że nieprawda. Dyfry chodziły nawet w wozidłach w trialu i przeżywały coś takiego. Ja teraz mam też dyfer w jednym z mostów i także daje radę. Zawsze można wzmocnić dyferencjał dodając 4. zębatkę, tak jak pokazał to Aro:Barteq pisze:Między mosty możesz wstawić dyferencjał, tyle że znacząco spadnie wytrzymałość układu napędowego. Przejeżdżając nawet po niedużej przeszkodzie mogą pęknąć z12 w dyfrze.
Powinno wytrzymać, zwłaszcza że chyba po dużych przeszkodach targać go nie będziesz.
Ostatnio zmieniony 2011-02-13, 11:39 przez Cieślu, łącznie zmieniany 1 raz.
Jeden rabin powie tak, drugi rabin powie nie.
WIP:
Oshkosh MMRS
MAN F2000
Iveco Powerstar
WIP:
Oshkosh MMRS
MAN F2000
Iveco Powerstar
- Emilus
- Adminus Emeritus
- Posty: 1460
- Rejestracja: 2007-08-26, 19:58
- Lokalizacja: Polska
- brickshelf: Emilus
- Kontakt:
-
Nie ma to jak dobre poinformowanie. Widzę, że Cieślu mnie ubiegł.Barteq pisze:Między mosty możesz wstawić dyferencjał, tyle że znacząco spadnie wytrzymałość układu napędowego. Przejeżdżając nawet po niedużej przeszkodzie mogą pęknąć z12 w dyfrze.
Nie trzeba żadnych zwolnic. Każda redukcja zabezpiecza dyfer za nim. Zobacz sobie mój daaaawny temat o tym ciągniku:Barteq pisze:Cieślu, chyba że da się zwolnice tuż przy kołach.
http://www.youtube.com/watch?v=cZvh_FcWl_g
Dowód, że przejeżdżał nawet po trialówkowych przeszkodach.
[Youtube]http://www.youtube.com/watch?v=cZvh_FcWl_g
[/Youtube]
luigi19860 albo najprościej dyfer międzyosiowy albo redukcja odpowiadająca różnicy prędkości obrotowych kół większych i mniejszych. Tak zrobiłem w tym ciągniku:
http://www.00453005_0000002.pl/forum/viewtopic.php?t=5631
Ostatnio zmieniony 2011-02-13, 11:45 przez Emilus, łącznie zmieniany 1 raz.
Musiałbyś wszystko dokładnie wyliczyć biorąc po uwagę średnicę kół i tak podejrzewam że ten mechanizm zjadłby więcej miejsca niż dyfer i byłby mniej efektywny(o ile w ogóle uda Ci się uzyskać odpowiednie przełożenia za pomocą dostępnych klocków).
Ostatnio zmieniony 2011-02-13, 13:42 przez Mistakes, łącznie zmieniany 2 razy.
- Emilus
- Adminus Emeritus
- Posty: 1460
- Rejestracja: 2007-08-26, 19:58
- Lokalizacja: Polska
- brickshelf: Emilus
- Kontakt:
-
Koła 94,8 na tył i 81,6 na przód. Cały skomplikowany mechanizm to para zębatek z24 na z20.Mistakes pisze:Musiałbyś wszystko dokładnie wyliczyć biorąc po uwagę średnicę kół i tak podejrzewam że ten mechanizm zjadłby więcej miejsca niż dyfer i byłby mniej efektywny(o ile w ogóle uda Ci się uzyskać odpowiednie przełożenia za pomocą dostępnych klocków).
Daje to odpowiednie przełożenie. Co do efektywności, to taka przekładnia bije na głowę dyfer efektywnością jak i zabieranym miejscem.
- Waler
- VIP
- Posty: 768
- Rejestracja: 2010-09-08, 21:42
- Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki
- brickshelf: waler
- Kontakt:
-
Te tylne koła są za duże do tego modelu. Byłoby lepiej, jakbyś dał 94, tak jak jest to w zestawie 8284. Traktor trochę jest nachylony do przodu, poprawiłbym to. Z miniaturek wiele się nie wywnioskuje, więc zapodaj większe zdjęcia ;)
Ostatnio zmieniony 2011-02-17, 18:56 przez Waler, łącznie zmieniany 1 raz.