[MOC] Tabor PKP
Moderatorzy: Mod Team, Mod Team
[MOC] Tabor PKP
Za siedmioma górami, za siedmioma lasami stała sobie wąskotorówka :) więc dla odmiany naszło mnie na wagon pasażerski. Żadnego, prócz zestawów, jeszcze nie zrobiłem, więc czemu nie. Poszukałem, poszperałem co już do tej pory powstało i padło na coś klasycznego, coś co większość zna, czyli 112A taki beżowo-czerwony pierwszej klasy, łatwo spotkać na wielu stacjach.
W pierwszej wersji miał wnętrze, tzn. siedzenia, toalety i otwierane drzwi, tak jak to mają te po modyfikacjach w składach IC - uchylane na zewnątrz. Sęk w tym, że nie skręcał, więc wnętrze wyleciało, drzwi też i został w poniższej wersji. I już miał być publikowany na forum, kiedy o dziwo naszło mnie na dopełnienie w postaci lokomotywy, o dziwo, bo elektrowozów jeszcze nie robiłem. Powstał EP07, oryginalnie EP07 po modyfikacjach w wersji 1000+N. Ale jeden wagon nie budził już u mnie takiej fascynacji, więc dodałem wagon restauracyjny. Znawcy tematu zauważą natychmiast, że WRbd w malowaniu IC ma nieco odmienne kolory - istotnie, nie jestem purystą, nie zależało mi na kolejnych kosztach dla szarych okienek ;) Dodatkowo w wagonie mieści się cały "PFowy diabeł", napędzający dwa wózki. I skład pasażerski gotowy.
Po jednym ze spotkań, doszedł mi do głowy pomysł na EU, najlepiej w starym malowaniu tj. zielono-seledynowy, ale szybko z tego wytrzeźwiałem. Przez jakiś czas opierałem się ET, ponieważ w oryginale jej przekrój to sześcian, a nie miałem ochoty kombinować, więc i z tego się wyleczyłem :)
Pozostałe wagony poszły szybko, bordowe wagony towarowe to wreszcie rozwinięcie pomysłu, który pierwotnie zakładał czerwone barwy, a już nieco wcześniej był adaptowany w składzie towarowym kolei wąskotorowej.
Szczególne podziękowania dla PatrykZ za sugestie do pantografów, V1 za mały kop ambicji do trakcji, i rh, którego gdy zapytałem o trakcje i to pod kątem Gdańska, bez zastanowienia wypalił, że flexy :) a ja bez żartów już się zastanawiałem nad sznurkami...
Galeria (jeśli jeszcze nieopublikowana) // edit: już opublikowana
Tabor PKP:
Elektrowozy:
ET22
EP07
EP08
Wagony towarowe:
a'la Gbs
platforma
cysterna
Wagony pasażerskie:
112A
WRbd
112A i WRbd
Składy:
towarowy
towarowy mini
pasażerski mini
pasażerski
W pierwszej wersji miał wnętrze, tzn. siedzenia, toalety i otwierane drzwi, tak jak to mają te po modyfikacjach w składach IC - uchylane na zewnątrz. Sęk w tym, że nie skręcał, więc wnętrze wyleciało, drzwi też i został w poniższej wersji. I już miał być publikowany na forum, kiedy o dziwo naszło mnie na dopełnienie w postaci lokomotywy, o dziwo, bo elektrowozów jeszcze nie robiłem. Powstał EP07, oryginalnie EP07 po modyfikacjach w wersji 1000+N. Ale jeden wagon nie budził już u mnie takiej fascynacji, więc dodałem wagon restauracyjny. Znawcy tematu zauważą natychmiast, że WRbd w malowaniu IC ma nieco odmienne kolory - istotnie, nie jestem purystą, nie zależało mi na kolejnych kosztach dla szarych okienek ;) Dodatkowo w wagonie mieści się cały "PFowy diabeł", napędzający dwa wózki. I skład pasażerski gotowy.
Po jednym ze spotkań, doszedł mi do głowy pomysł na EU, najlepiej w starym malowaniu tj. zielono-seledynowy, ale szybko z tego wytrzeźwiałem. Przez jakiś czas opierałem się ET, ponieważ w oryginale jej przekrój to sześcian, a nie miałem ochoty kombinować, więc i z tego się wyleczyłem :)
Pozostałe wagony poszły szybko, bordowe wagony towarowe to wreszcie rozwinięcie pomysłu, który pierwotnie zakładał czerwone barwy, a już nieco wcześniej był adaptowany w składzie towarowym kolei wąskotorowej.
Szczególne podziękowania dla PatrykZ za sugestie do pantografów, V1 za mały kop ambicji do trakcji, i rh, którego gdy zapytałem o trakcje i to pod kątem Gdańska, bez zastanowienia wypalił, że flexy :) a ja bez żartów już się zastanawiałem nad sznurkami...
Galeria (jeśli jeszcze nieopublikowana) // edit: już opublikowana
Tabor PKP:
Elektrowozy:
ET22
EP07
EP08
Wagony towarowe:
a'la Gbs
platforma
cysterna
Wagony pasażerskie:
112A
WRbd
112A i WRbd
Składy:
towarowy
towarowy mini
pasażerski mini
pasażerski
Ostatnio zmieniony 2011-02-23, 17:40 przez kle_on, łącznie zmieniany 1 raz.
Swietne!
Jedyne co mi sie nie podoba to szyby w lokomotywach - sa zbyt dziurawe jak dla mnie.
Szkoda ze zdjecia takie male - i gdzie film?:)
Czy lokomotywa z wozkami trzyosiowymi, gdzie miedzy osiami masz jeszcze 1 stud przerwy) bedzie skrecac?
Jedyne co mi sie nie podoba to szyby w lokomotywach - sa zbyt dziurawe jak dla mnie.
Szkoda ze zdjecia takie male - i gdzie film?:)
Czy lokomotywa z wozkami trzyosiowymi, gdzie miedzy osiami masz jeszcze 1 stud przerwy) bedzie skrecac?
Ostatnio zmieniony 2011-02-23, 07:13 przez Fistach, łącznie zmieniany 1 raz.
"Ale MOC" - nie mogłem się powstrzymać :)
Całość wyszła świetnie, wręcz rewelacyjnie, całość prezentuje się okazale, jedynie co mi tak jakoś nie gra to skala wagonu "a'la Gbs " jakoś tak wydaję się za mały gdy doczepi się go do lokomotywy, platformy świetne, jeśli mnie oko nie kmyli to trochę się wyginają, niestety przy 2 platach grubości nie da się tego zjawiska wyeliminować. Ciekawy patent na sprzęgi wagonów, jak wagony pokonują legowe łuki ??
Gratuluje wytrwałości, i końcowego efektu :) jest co podziwiać.
Czy mogę kilka patentów zapożyczyć ??
Całość wyszła świetnie, wręcz rewelacyjnie, całość prezentuje się okazale, jedynie co mi tak jakoś nie gra to skala wagonu "a'la Gbs " jakoś tak wydaję się za mały gdy doczepi się go do lokomotywy, platformy świetne, jeśli mnie oko nie kmyli to trochę się wyginają, niestety przy 2 platach grubości nie da się tego zjawiska wyeliminować. Ciekawy patent na sprzęgi wagonów, jak wagony pokonują legowe łuki ??
Gratuluje wytrwałości, i końcowego efektu :) jest co podziwiać.
Czy mogę kilka patentów zapożyczyć ??
a dokładniej pchałStefan pisze:To znaczy, że to wagon będzie ciągnął lokomotywę ?
jakoś nie przyszło mi do głowy, że montować w nich źle skalibrowaną klimatyzację :Ddjtermoz pisze: Czy w Twoich wagonach jest równie zimno?
mając takie a nie inne doświadczenia ze zdjęciami w tej skali, na film się nawet nie porywamFistach pisze: Szkoda ze zdjecia takie male - i gdzie film?:)
przednie mogły być szybkami 1x2 ale te są cienkie i dopiero powstawała dziura, którą żeby zniwelować, należało inaczej postawić fronty, a to już mi psuło koncepcjęFistach pisze:Jedyne co mi sie nie podoba to szyby w lokomotywach - sa zbyt dziurawe jak dla mnie.
skręca jak ta lala!Fistach pisze:Czy lokomotywa z wozkami trzyosiowymi, gdzie miedzy osiami masz jeszcze 1 stud przerwy) bedzie skrecac?
jak dobrze pamiętam et22 ma ok 19m, a towarowe kryte mają na oko 2/3 tej długości, gbs 14m, gags 16m, więc z grubsza się zgadzarasch22 pisze:jedynie co mi tak jakoś nie gra to skala wagonu "a'la Gbs " jakoś tak wydaję się za mały gdy doczepi się go do lokomotywy
fakt, dlatego pokazałem z kontenerem i bez, kontener ciut całość dociska przy wózkach i już nie ma takiego dramatu; grunt, że się w rękach nie łamiąrasch22 pisze:jeśli mnie oko nie kmyli to trochę się wyginają
osobowe? bez większych problemów, osie sprzęgów są skrajnie wysunięte i odseparowane od wózków, tak to wygląda między wagonami, gorzej jest na łączu lokomotywy-wagonu, bo lokomotywy mają klasycznie zamontowane wózki i magnesy więc lokomotywa ma tendencja to odczepiania się na zakrętach. Łatwo się tego pozbyć, jeśli zdjąć w wagonie schodki, wtedy zakres łuku magnesu wynosi ponad 180st, to już prawie można zawracać ;)Ciekawy patent na sprzęgi wagonów, jak wagony pokonują legowe łuki ??
to tylko klocki, ja tantiem nie pobieram :)rasch22 pisze:Czy mogę kilka patentów zapożyczyć ??
- Robson
- Posty: 709
- Rejestracja: 2006-08-31, 21:57
- Lokalizacja: Łódź-Bałuty
- brickshelf: robson1903
- Kontakt:
-
Przednie szyby zamienić na te :
http://www.bricklink.com/catalogItem.asp?P=4176
+ obkleić ładnie.
Generalnie dodać naklejki!!!!
http://www.bricklink.com/catalogItem.asp?P=4176
+ obkleić ładnie.
Generalnie dodać naklejki!!!!
Cb1100RR
Ta szyba to z deczka za mała o jednego studa tylko ;PRobson pisze:Przednie szyby zamienić na te :
http://www.bricklink.com/catalogItem.asp?P=4176
+ obkleić ładnie.
Generalnie dodać naklejki!!!!
mi bardziej chodziło o wysokość i szerokość, być może tylko 1 brick wysokości bo tak mniej więcej wysokość wagonu i lokomotywy wizualnie jest podobna, a przynajmniej mi się tak wydajekle_on pisze: jak dobrze pamiętam et22 ma ok 19m, a towarowe kryte mają na oko 2/3 tej długości, gbs 14m, gags 16m, więc z grubsza się zgadza
Ostatnio zmieniony 2011-03-01, 20:38 przez rasch22, łącznie zmieniany 4 razy.
- markervip
- Posty: 65
- Rejestracja: 2010-12-14, 23:10
- Lokalizacja: Wola Radziszowska
- brickshelf: mmarek
-
bardzo ładny tabor, tylko nie podoba mi się jedna rzecz w wagonie 112A, a w zasadzie dwie, pasek nad oknami powinien być koloru żółtego jako oznaczenie pierwszej klasy, oraz obok drzwi (bliżej strony przejścia między wagonami) nie ma malowań w dwóch kolorach (jak na środku wagonu) jest od góry do dołu czerwony.
nie mogę powiedzieć, że się z Tobą nie zgadzam, naklejki jak najbardziej dodają pracy smaku. Sek w tym, że nie bardzo widzi mi się kupno kolorowej drukarki, bądź ładowanie 50zł w drukarni za 1 arkusz A4..., zakupienie gotowych w skali H0 to też podobny koszt. Z mojej perspektywy, bez naklejek ujdzie, a w zamian, mogę zrobić jedno zamówienie na BL więcej. Jeśli natomiast z czasem pojawi się kolorowa drukarka, to nie widzę przeszkód.Robson pisze:+ obkleić ładnie.
Generalnie dodać naklejki!!!!
i tu pojawia się problem skali, jest taki jeden człowiek, a może i kilku, któremu trudno nie przyznać racji, że w skali na 8 będzie lepiej, ale to ciągnie za sobą resztę wymiarów, i kilka problemów funkcjonalnychrasch22 pisze:Robson napisał/a:
...
+ obkleić ładnie.
Generalnie dodać naklejki!!!!
Ta szyba to z deczka za mała o jednego studa tylko ;P
ha! jak na nie patrze, to nie jestem pewien, czy podniesienie o te 2,5 płytki (wysokość kafla), nie doprowadzi do sytuacji, że będą wyższe od lokomotywy? Kwestia rozwojowami bardziej chodziło o wysokość i szerokość, być może tylko 1 brick wysokości bo tak mniej więcej wysokość wagonu i lokomotywy wizualnie jest podobna
już nie pamiętam czy testowałem taką wersję, zdecydowanie nie przyłożyłem do tego większej wagi, albo kolor żółty wyglądał po prostu źlemarkervip pisze:pasek nad oknami powinien być koloru żółtego
tu akurat miałem spore problemy, bo w oryginalnej wersji odrzucało mnie, identycznie zresztą jak malowanie zakończenia WRbd, gdzie pas powinien się kończyć na drzwiach.markervip pisze:oraz obok drzwi (bliżej strony przejścia między wagonami) nie ma malowań w dwóch kolorach
W 112A identycznie powinno być także od wew., teraz widzę, że mogłem inaczej rozwiązać uchwyty. Szczęśliwym trafem to tylko kwestia malowania, więc nie wymaga istotnych zmian konstrukcji.
Teoretycznie tak, ale prawdę mówiąc dawno nie widziałem już tego paska nad prawdziwym wagonem - zwyczajnie są tak brudne :) tyle komentarza na razie - potem na pewno się bardziej rozpiszę, bo jest o czym!markervip pisze:pasek nad oknami powinien być koloru żółtego jako oznaczenie pierwszej klasy
PS: Zgłaszaj to na MOC miesiąca!
Bardzo fajny tabor. Naprawdę. Doceniam też prace włożoną w budowanie pudeł o nieparzystej liczbie kropek. Niedawno to przeszedłem - koszmar.
Szyby są ok - nigdzie nie jest powiedziane, że naklejki są fajniejsze od klocków i niekoniecznie trzeba je wszędzie stosować.
Jedna rzecz mi się nie widzi. Ja wiem, że te pantografy są czerwone(?), przynajmniej na początku, ale tutaj wyglądają bardzo nienaturalnie.
Szyby są ok - nigdzie nie jest powiedziane, że naklejki są fajniejsze od klocków i niekoniecznie trzeba je wszędzie stosować.
Jedna rzecz mi się nie widzi. Ja wiem, że te pantografy są czerwone(?), przynajmniej na początku, ale tutaj wyglądają bardzo nienaturalnie.