[MOC] Tatra 813 8x8 Kolos
Moderatorzy: BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team, BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team
- Emilus
- Adminus Emeritus
- Posty: 1460
- Rejestracja: 2007-08-26, 19:58
- Lokalizacja: Polska
- brickshelf: Emilus
- Kontakt:
-
[MOC] Tatra 813 8x8 Kolos
Dobrý den,
Prezentuję najnowsze moje trialowe dziecko, tatrę 813 8x8 Kolos:
oryginał
W tym miejscu chciałem podziękować za rady dotyczące kabiny, kolegom: Truckerowi, TT, Smykowi, Genowi, Żbikowi a także Cieślowi.
Jest to uproszczony opis, bez bliskich zdjęć i schematów napędu. Przed rajdem opis zostanie rozszerzony ale do pierwszego rajdu jeszcze trochę czasu więc dla smaku prezentacja jest :)
Nieco danych technicznych:
-masa około 3,3kg
-napęd - 1 XL
-skręt - 2 XL z redukcją 5:1 - listwy skrętne 1 i 2 osi w położeniach granicznych ulegają automatycznemu wysprzęgleniu, dzięki czemu w układzie skrętnym nie powstają prądożerne utrudniające manewrowanie naprężenia
-silnik napędowy znajduje się w miejscu prawdziwego silnika V12 w oryginale
-Tatra jest 4 biegowa. Przebieg układu napędowego jest zbieżny z oryginałem. Zaraz za silnikiem znajduje się pierwsza skrzynia i następnie wał do środka rury centralnej, gdzie to "wchodzi" w nią pomiędzy 2 a 3 osią i dochodzi do 2 pozycyjnego reduktora - w sumie 4 przełożenia.
-zawieszenie wykorzystuje 3 rodzaje LEGO-wskich sprężyn wymontowanych z amortyzatorków/resorków LEGO
-kierownica kręcąca się wraz ze skrętem kół
-światła przednie, świecące i uruchamiane switchem
-1 batterybox wiszący za ostatnią osią
Wymiary auta:
-długość - 81 studów
-szerokość - 26 studów
-wysokość - 27 studów
Co do kabiny, to starałem się wykonać ją w stylu jak najbardziej MT, czy się udało sami oceńcie. Jest zawieszona o 1-1,5 studa za wysoko, długość i nawis są ok ale nadkole jest szersze niż wynikało by to ze skali - ale wiadomo to ma być też auto do trialu a nie tylko na półkę. W kabinie są fotele (ale tylko pierwszy rząd), kierownica (kręcąca się), deska rozdzielcza a także otwierane drzwi (także tylko pierwszy rząd).
Dobra, dość pisania, czas na fotki (specjalnie są takie odległe):
GALERIA BS
Filmik (specjalnie taki, jest miejscami spowolniony, widać tylko 1 i 2 bieg)
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=DFGzMY9cQVQ[/youtube]
Odpalcie filmik ok. godziny 21.50 - będzie z muzyczką..... ;)
Dziękuję za uwagę.
Teraz wracajcie do budowy waszych trialówek ......... :P
EDYTA:
nowy filmik:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=HcB_iOnllYk[/youtube]
Prezentuję najnowsze moje trialowe dziecko, tatrę 813 8x8 Kolos:
oryginał
W tym miejscu chciałem podziękować za rady dotyczące kabiny, kolegom: Truckerowi, TT, Smykowi, Genowi, Żbikowi a także Cieślowi.
Jest to uproszczony opis, bez bliskich zdjęć i schematów napędu. Przed rajdem opis zostanie rozszerzony ale do pierwszego rajdu jeszcze trochę czasu więc dla smaku prezentacja jest :)
Nieco danych technicznych:
-masa około 3,3kg
-napęd - 1 XL
-skręt - 2 XL z redukcją 5:1 - listwy skrętne 1 i 2 osi w położeniach granicznych ulegają automatycznemu wysprzęgleniu, dzięki czemu w układzie skrętnym nie powstają prądożerne utrudniające manewrowanie naprężenia
-silnik napędowy znajduje się w miejscu prawdziwego silnika V12 w oryginale
-Tatra jest 4 biegowa. Przebieg układu napędowego jest zbieżny z oryginałem. Zaraz za silnikiem znajduje się pierwsza skrzynia i następnie wał do środka rury centralnej, gdzie to "wchodzi" w nią pomiędzy 2 a 3 osią i dochodzi do 2 pozycyjnego reduktora - w sumie 4 przełożenia.
-zawieszenie wykorzystuje 3 rodzaje LEGO-wskich sprężyn wymontowanych z amortyzatorków/resorków LEGO
-kierownica kręcąca się wraz ze skrętem kół
-światła przednie, świecące i uruchamiane switchem
-1 batterybox wiszący za ostatnią osią
Wymiary auta:
-długość - 81 studów
-szerokość - 26 studów
-wysokość - 27 studów
Co do kabiny, to starałem się wykonać ją w stylu jak najbardziej MT, czy się udało sami oceńcie. Jest zawieszona o 1-1,5 studa za wysoko, długość i nawis są ok ale nadkole jest szersze niż wynikało by to ze skali - ale wiadomo to ma być też auto do trialu a nie tylko na półkę. W kabinie są fotele (ale tylko pierwszy rząd), kierownica (kręcąca się), deska rozdzielcza a także otwierane drzwi (także tylko pierwszy rząd).
Dobra, dość pisania, czas na fotki (specjalnie są takie odległe):
GALERIA BS
Filmik (specjalnie taki, jest miejscami spowolniony, widać tylko 1 i 2 bieg)
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=DFGzMY9cQVQ[/youtube]
Odpalcie filmik ok. godziny 21.50 - będzie z muzyczką..... ;)
Dziękuję za uwagę.
Teraz wracajcie do budowy waszych trialówek ......... :P
EDYTA:
nowy filmik:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=HcB_iOnllYk[/youtube]
Ostatnio zmieniony 2011-03-14, 17:49 przez Emilus, łącznie zmieniany 4 razy.
-
- VIP
- Posty: 1262
- Rejestracja: 2009-04-13, 22:21
- Lokalizacja: Karczew/Warszawa
- brickshelf: cieslu12
-
Wreszcie ją pokazałeś. Co tu dużo gadać. Świetna maszyna, dopracowana do bólu. Mechanicznie na bank jest perfekcyjna, wizualka także na dobrym poziomie. Jestem bardzo ciekaw jak wygląda i jeździ na żywo.
Wieloosiowcy rosną w siłę. Bójcie się!
Wieloosiowcy rosną w siłę. Bójcie się!
Jeden rabin powie tak, drugi rabin powie nie.
WIP:
Oshkosh MMRS
MAN F2000
Iveco Powerstar
WIP:
Oshkosh MMRS
MAN F2000
Iveco Powerstar
Jestem spokojny :-) Jeździ tylko po płaskim i to w dodatku bardzo powoli :-)
Jednak poza tą prezentacją wiem trochę na temat tej fury i wiem, że ma perfekcyjny napęd, genialnie działające zawieszenie i w dodatku świetnie wygląda.
Jednym słowem ma gwarantowane 2 miejsce na podium :-)
Nie umiem się już doczekać pierwszego rajdu.
Jednak poza tą prezentacją wiem trochę na temat tej fury i wiem, że ma perfekcyjny napęd, genialnie działające zawieszenie i w dodatku świetnie wygląda.
Jednym słowem ma gwarantowane 2 miejsce na podium :-)
Nie umiem się już doczekać pierwszego rajdu.
Pozdrawiam,
Tomek
Tomek
Ooo jest już pierwsza prezentacja maszyny GPM 2011, rajd się zbliża wielkimi krokami.
Co prawda na razie ocenić możemy tylko wygląd, który zresztą mi się bardzo podoba. Skok zawieszki poprawny, jeździć jeździ, ale z oceną skuteczności trzeba poczekać do 1 zawodów.
Liczyłeś już przelicznik? Dobiłeś to tego limitu modyfikatora 0,35 za upiększające duperele?
Zdradzisz jakie masz przełożenia?
PS. Fajnie, że pokazujesz co u ciebie w garażu słychać, nawet jak nie zdradzasz wszystkich rozwiązań :)
Co prawda na razie ocenić możemy tylko wygląd, który zresztą mi się bardzo podoba. Skok zawieszki poprawny, jeździć jeździ, ale z oceną skuteczności trzeba poczekać do 1 zawodów.
Liczyłeś już przelicznik? Dobiłeś to tego limitu modyfikatora 0,35 za upiększające duperele?
Zdradzisz jakie masz przełożenia?
PS. Fajnie, że pokazujesz co u ciebie w garażu słychać, nawet jak nie zdradzasz wszystkich rozwiązań :)
- Emilus
- Adminus Emeritus
- Posty: 1460
- Rejestracja: 2007-08-26, 19:58
- Lokalizacja: Polska
- brickshelf: Emilus
- Kontakt:
-
Modyfikator mi wyszedł 0,34. Co do przełożeń, to nie chcę zbyt wcześnie zdradzać, powiem tylko, że nie są to typowe (przynajmniej nie wszystkie).Atr pisze:Liczyłeś już przelicznik? Dobiłeś to tego limitu modyfikatora 0,35 za upiększające duperele?
Zdradzisz jakie masz przełożenia?
Gdybyś widział jakie auta trialowe były w moim garażu :)) Tatra jest tylko wierzchołkiem góry.
A możliwe :) W sumie mam więcej chromów ale wolę skromność. Choć wydechy i szperacze no muszą być błyszczące :PSariel pisze:Szaleństwo Emilu. I to chyba pierwsza trialówka z chromami, jeśli się nie mylę?
Dzięki wszystkim za opinie. Zdradzę koledzy, że tatra jest dynamiczniejsza od zdublowanych ginafów czerwono/białego choć nie tak dynamiczna jak czarna wdowa. No ale waży 3,3 kg przy jednym XLu napędowym a i biegi ma lepiej dobrane w teren a nie tylko jedynka jak to było w bliźniakach.
Ostatnio zmieniony 2011-03-12, 21:54 przez Emilus, łącznie zmieniany 1 raz.
- Emilus
- Adminus Emeritus
- Posty: 1460
- Rejestracja: 2007-08-26, 19:58
- Lokalizacja: Polska
- brickshelf: Emilus
- Kontakt:
-
Dziękuję. Skok zawiechy 4 study (pierwsza oś trochę mniej).Mistakes pisze:Na materiałach widać ładną pracę zawieszenia. Jaki jest skok pojedynczego koła mniej więcej?
Tatrą planujesz przejechać cały sezon czy masz jakąś alternatywę?
Czy cały sezon, cóż zobaczymy....
Moja tatra nie ma przesuniętych względem siebie półosi. Co do skrętu, ta sama zębatka napędza obie listwy skrętne więc luzy są zredukowane praktycznie do zera. Dopowiadam od razu, że mimo że ta sama zębatka napędza listwy skrętne 1 i 2 osi, to osie te skręcają o różny kąt.m4rc1n pisze:Mnie najbardziej ciekawi sposób przeniesienia napędu.
Domyślam się, że masz przesunięte półosie względem siebie, co powoduje, że zrobienie prawidłowej geometrii skrętu właściwie graniczy z cudem.
PS. Nie wiem co jest z tą muzyką w tym YouTube. Podmieniam kilka razy i nadal cisza...
Ostatnio zmieniony 2011-03-12, 22:57 przez Emilus, łącznie zmieniany 1 raz.
Jak działa zawieszenie to wiem, ale jak działa ten skręt to nie mogę się domyślić, ciekawe...
Co do muzyki to jakieś 10 min temu ją słyszałem. Teraz cisza.
Edyt. Już wiem, zaskakująco proste ;)
Co do muzyki to jakieś 10 min temu ją słyszałem. Teraz cisza.
Edyt. Już wiem, zaskakująco proste ;)
Ostatnio zmieniony 2011-03-12, 23:17 przez Mistakes, łącznie zmieniany 1 raz.
- ManiekManiak
- Posty: 814
- Rejestracja: 2008-09-07, 21:00
- Lokalizacja: Ostrołęka
- brickshelf: ManiekManiak
-
Tak dostojnie się porusza, że w trakcie jej przejazdów chyba wszyscy wokół będą stać na baczność:) Fura wygląda świetnie, 4 biegi dają sporo możliwości, ale przy tej wadze na jednym XL na trudniejszych odcinkach mogą się przejazdy trochę dłużyć. Pożyjemy zobaczymy, to moje też za szybkie nie będzie.
To specjalnie, coby na filmach dłużej widnieć.ManiekManiak pisze:Fura wygląda świetnie, 4 biegi dają sporo możliwości, ale przy tej wadze na jednym XL na trudniejszych odcinkach mogą się przejazdy trochę dłużyć.
Może Sariel powinien rozważyć przyznanie każdemu zawodnikowi jednakowego czasu antenowego? 2 minuty na głowę?
GPM '07#2 | '08#2 | '09#5 | '10#3 | '11#4
LTTC '11#6 | '12#2 | '13#3 | '14#3 | '15#3 | '16#2 | '17#4 | '18#4 | '19#11 | '20#7 | '21#9
LTTC '11#6 | '12#2 | '13#3 | '14#3 | '15#3 | '16#2 | '17#4 | '18#4 | '19#11 | '20#7 | '21#9