[MOC] Szynobus

Trains, Monorail

Moderatorzy: Mod Team, Mod Team

Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika
PatrykZ
Adminus Emeritus
Posty: 964
Rejestracja: 2008-08-06, 11:34
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: PatrykZ

 

[MOC] Szynobus

#1 Post autor: PatrykZ »


Awatar użytkownika
zgrredek
Posty: 2259
Rejestracja: 2007-12-10, 08:01
Lokalizacja: Ankh-Morpork
brickshelf: zgrredek
Kontakt:

 

#2 Post autor: zgrredek »

Może jakieś zdjęcie oryginału?

Awatar użytkownika
Cevillus
Posty: 553
Rejestracja: 2010-04-29, 21:14
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: greenboy55

 

#3 Post autor: Cevillus »

Na żywo szynobus prezentuje się jeszcze lepiej :D

Fistach

#4 Post autor: Fistach »

Super!

wave_pl

#5 Post autor: wave_pl »

Bardzo ciekawy szynobus. Gratuluję. :)

Filmik obejrzę jak wrócę do domu, bo mi w pracy blokują Youtube.

Awatar użytkownika
PatrykZ
Adminus Emeritus
Posty: 964
Rejestracja: 2008-08-06, 11:34
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: PatrykZ

 

#6 Post autor: PatrykZ »

To moja inwencja oparta na zdjęciach pojazdów szynowych Kittel CidT oraz S-Bahn.

Awatar użytkownika
kle_on
Posty: 132
Rejestracja: 2009-01-05, 11:22
Lokalizacja: Wrocław
brickshelf: kleon
Kontakt:

 

#7 Post autor: kle_on »

mhmm..., nie znam modeli, więc tego czy owego mogę się jedynie domyślać..
Zasadniczo ciekawy pomysł na przednie reflektory z opon, boczne, pouchylane szyby fest dodają życia do modelu.
Kłuje mnie płaski dach, ale zakładam, że ma to swoje uzasadnienie - czepiam się tylko ze względów czysto estetycznych i coś pustką tam wieje? To jest szynobus na węgiel - tak jak były tramwaje na węgiel? Bo w tamtej epoce chyba nie spalinowy? Nie mam bladego pojęcia, ale jak węglowy, to kominek jest jak od kozy, jak elektryczny to skąd ma prąd - wyraźnie pije do jakiegoś pantografu :)

Rozumiem, że drzwi z jednym schodkiem bez uchwytu to wejście dla maszynisty, a to drugie to dla pasażerów. Ok, może w tamtej epoce nacisk na "I klasę" był większy, ale coś do złapania by się przydało? Z drugiej strony, dosłownie, dwa schodki i skośny uchwyt wydają mi się wręcz monstrualne, w rzucie to ma z 9,5 kropki szerokości - ogrom, a na zakrętach dodatkowa funkcja koszenia pól i trawników :) Brak jednej osi tocznej wynika właśnie z tych schodków?
Skośnie zamontowane grille jako lemiesz - ileż razy mi się to rozwiązanie śniło, żeby je zrobić..., choć nie idealne, bo wyglądają chudo to mimo wszystko - bezcenne wrażenie :)
Na sam koniec, mój gwóźdź pracy - ślimak przy wózku napędowym - ekstra!

Czasami mnie to przeraża, zastanawia lub zachwyca, że żadna z Twoich prac nie jest zrobiona klocek-na-klocku, te study zawsze we wszystkie strony u Ciebie wystają ;)

malinblue

#8 Post autor: malinblue »

jako całość mi się nie podoba, ze względu na na tą odstającą rampę, odstające szyby (co prawda fajny efekt!), pół wózka z przodu mam wrażenie, jakby to miało zaraz się rozlecieć (ale to moje osobiste odczucie). Coś Ty zrobił z przednią osia, wygląda jakby się urwała, daj jakieś zdjęcie z bliska :)
Moim zdaniem przesadziłeś ze SNOTem.
Nie odbierz tego osobiście, ale mi się akurat to nie podoba :P

+ uchylne szyby,

- dach,
- wózek z przodu
- rampa

Awatar użytkownika
PatrykZ
Adminus Emeritus
Posty: 964
Rejestracja: 2008-08-06, 11:34
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: PatrykZ

 

#9 Post autor: PatrykZ »

Kleonie, jest to spalinowóz, stąd taki mikry komin :-) Co ciekawe spalinowozy tego typu pojawiły się już w latach dwudziestych i nie prezentowały się zbyt efektownie. Były pokraczne, ale taka pokraczność właśnie mnie się podoba. Pokraczność polegała nawet na tym, że oś pierwsza wystawała bardziej do przodu, oś druga chowała się bardziej z tyłu. Jedno z czego nie jestem do końca zadowolony to właśnie podwójna (systemowa, napędowa) oś z tyłu z tym właśnie ślimakiem. Powinna tam być według mnie oś pojedyncza :-( Słusznie zauważyłeś, nad ślimakiem znajduje się zasadniczo wejście dla maszynisty. Dla pasażerów jest w drugim końcu po przerośniętych schodkach. I tu muszę przyznać, że widziałem zdjęcie na którym schodki są dość duże, łagodne i schodzą prawie do samej ziemi. Najprawdopodobniej spowodowane to było koniecznością wchodzenia do wagonika bez peronu - podestu.

ODPOWIEDZ