Ural to moja kolejna trialówka, jednak żeby nie było tak nudno wyposażyłem ją w światła i klaksony.
Dane techniczne
- - wymiary pojazdu dł/szer/wys (mm): 534/195/230
- rozstaw osi/kół (mm): 300/155
- waga pojazdu (g): 2480
- przelicznik: 1549
- silniki napędowe: 1 PF XL
- skręcanie: 1 NXT
- przełożenia: 1:10 - 1:4
- zawieszenie: kolebki poprzeczne
- atrapa silnika: brak - silnik napędowy w odpowiednim miejscu
- co osiągnął: GPM 1/2011 - miejsce 1/12, GPM 2/2011 - miejsce 3/13, GPM 3/2011 - miejsce 1/13
Dla przypomnienia napiszę, że obie aplikacje (na komórkę i na kostkę NXT) napisałem w Javie, a do oprogramowania kostki użyłem LeJOSa.
Autko ma prostą i niezawodną 3 biegową linearną skrzynię biegów. Jest to praktycznie taka sama skrzynia jak w [URL=http://www.00453005_0000002.pl/forum/viewtopic.php?t=12447]Zile[/URL] z zeszłego roku.
Przełożenia skrzyni to:
1) 1:10
2) 1:6,25
3) 1:4
Auto "zawieszone" jest na sprawdzonych kolebkach. Ciekawostką jest brak obrotnicy w przednim moście. Zdecydowałem się na takie rozwiązanie aby zwiększyć prześwit i maksymalny kąt skrętu przednich kół.
W kabinie kierownica skręca się zgodnie ze skrętem kół z realną prędkością, a lewarek zmiany biegów rusza się zgodnie z ruchem skrzyni biegów.
Ciężarówka ma sporo światełek, wszystkie są zdalnie włączane z komórki. Na pokładzie są światła przednie i tylne oraz kierunkowskazy wraz z kontrolkami w kabinie. Kierunkowskazy można włączać manualnie poprzez wybranie opcji w telefonie np. "Right traffic. on" lub przy włączonej opcji automatycznych kierunkowskazów poprzez skręt kołami w odpowiednią stronę. W każdej chwili można włączyć także światła awaryjne.
Na GPM zdemontuję wszystkie światła poza przednimi żeby kable od świateł nie były widoczne.
Ural nie tylko świeci ale i gra: można zatrąbić, a nawet odtworzyć znany z klaksonów kawałek tzw. kukaraczy lub dixie.
Galeria BS
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=ByW9kh-w3fs[/youtube]