[MOC] Arsus VI Niszczyciel

Aquazone, Mecha, Space, SW, Underground, Bionicle, Hero Factory

Moderatorzy: Mod Team, Mod Team

Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika
KUKUS
VIP
Posty: 852
Rejestracja: 2007-06-25, 09:50
Lokalizacja: Kraków
brickshelf: Kukus
Kontakt:

 

[MOC] Arsus VI Niszczyciel

#1 Post autor: KUKUS »

Witam!
Nareszcie, po 3 tygodniach budowania i 5 dniach spędzonych na obrabianiu zdjęć i tworzeniu filmiku przedstawiam Wam Arsusa VI.

EDIT Musiałem trochę zedytować temat, z uwagi na modernizację mojej galerii na BS-ie.


Obrazek

BRICKSHELF
DEVIANART
FLICKR



Obrazek

nazwa: ARSUS VI DESTROYER
frakcja: stereofanie
masa: 48 ton
prędkość maksymalna (km/h): 80 (pieszo), 200 (lot)
uzbrojenie: 8 x rakietnica maverick DTR500, działo przeciwpiechotne ZXC414, 2 x pistolety plazmowe QGB5, 1 x karabin ultrarex pk
siła rakietnic: 85
zasilanie: energia słoneczna, energon plazmatyczny
opancerzenie: solidny pancerz xelion 2.0, tarcza energetyczna solaris
tryby: lot, pieszy
specjalne: szybka regeneracja, możliwość walki w przestrzeni kosmicznej, zwiększona odporność na plazmę, ładowanie co 2 tygodnie, możliwość pobrania i przefiltrowania tlenu
bezpośrednio z atmosfery

Obrazek Obrazek Obrazek



Obrazek
W swoim założeniu, Arsus VI miał nawiązywać do swojego poprzednika, V. Wszystkie Arsusy charakteryzują się metaliczną obudową, zielonymi szybkami, reflektorami umieszczonymi pomiędzy nogami oraz dość specyficznym uzbrojeniem. Także i najnowsza wersja nawiązuje do tego stylu mechów, ale nie brak tutaj pewnych odstępstw od reguły. Mocny pancerz i wytrzymała, konkretna broń - to wizytówka robotów Q, o czym mogli się już nieraz przekonać wrogowie Stereofanów.



Obrazek
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=ia3dSOMJH84[/youtube]
... więcej szczegółów znajdziecie w filmie :>



Obrazek

Obrazek

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

kokpit
Obrazek
Jak widać pilot wchodzi cały, niemniej otwarcie całego kokpitu jest dość męczące. Sam system trzymania ludzika jest identyczny, jak w poniższym prototypowym statku kosmicznym:
Obrazek




Obrazek

piły mechaniczne
Obrazek

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Rzadko kiedy dochodzi do bezpośredniej walki - Arsusy zwykle niszczą swoje ofiary wystrzeliwanymi pociskami. Niemniej w razie bezpośredniego kontaktu z wrogiem, istnieje możliwość skorzystania z dobrodziejstw Stereofańskiej myśli technicznej w postaci pił mechanicznych. Warto jednak nadmienić, że nie stosuje się ich wyłącznie do walki - często służą jako narzędzia, np kiedy trzeba się przedrzeć przez gęsty las albo przez ciągnący się kilometrami korek uliczny. Piloci Arsusów dają sobie radę :>



rakietnice maverick DTR500
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Architektura Arsusa VI posiada kilka ciekawostek. Wśród nich warto wymienić zaawansowane technicznie rakietnice typu Maverick. W zwykłym trybie ukryte są pod tarczami, ochraniającymi brzuch mecha, ale kiedy nadejdzie sposobność są one wysuwane i odpalane, unieszkodliwiając cel. Skutecznie.



pistolet plazmowy QGB5
Obrazek Obrazek
Broń tego typu wchodzi w skład każdego standardowego uzbrojenia Arsusa VI. Pociski nie dolatują na zbyt duże odległości, ale zaletą są niskie koszty eksploatacji. No i dość łatwo i sprawnie można je przeładować. (Uwaga - pistolet naprawdę strzela - można się o tym przekonać, oglądając załączony filmik)

Obrazek

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek



karabin Ultrarex Pk
Obrazek Obrazek
Skuteczna i bardzo mocna broń do walki. Jedynym jej minusem jest nieporęczność. Magazynek może pomieścić do 11 pocisków (przy czym można stosować różne ich typy). W doświadczonych rękach może zrobić niemałe zamieszanie. (Karabin też strzela i magazynek działa, dowód - film; warto zaznaczyć, że odległości jakie uzyskują pociski są znacznie bardziej zadowalające niż w przypadku omówionych wcześniej pistoletów)

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek



małe porównanie broni
Obrazek Obrazek



Obrazek

Obrazek Obrazek Obrazek
Jak widać, istnieje możliwość łatwego odczepiania nóg Arsusa od kokpitu - umożliwia to zaawansowany, lecz niezwykle prosty system integracji z kokpitem. W razie problemu, pilot może pozostawić nogi, a sam polecieć w przestworza z kabiną.



Obrazek

Obrazek

Obrazek Obrazek
Dany pojazd można zniszczyć, np miażdżąc go swoim ciężarem. Do tego celu nie trzeba używać wspomnianej wcześniej niekonwencjonalnej broni - wystarczy stara dobra siła grawitacji :>


Obrazek

Obrazek Obrazek
Oczywiście dla osób spragnionych mocniejszych doznań istnieję ręczna możliwość zgniecenia pojazdu.


Obrazek

Obrazek Obrazek Obrazek
Liczni śmiałkowie próbowali stawić czoła nieugiętemu Niszczycielowi - królowi Arsusów, jednak zawsze kończyło się to rozerwaniem na strzępy.



Obrazek

porównanie do wersji V
Obrazek Obrazek Obrazek
Jak widać, wcześniejszą wersję powiększono i wzmocniono. Miejcie się na baczności wrogowie Q!

Porównanie z minifigiem:
Obrazek Obrazek


Arty:
Obrazek

Obrazek


dodatkowe galerie:
galeria wip Arsusa, tutaj zobaczycie, jak przebiegał proces projektowania robota (jak przebiegał proces formowania broni, rączek mecha itd)
Arsus V - galeria
Arctus - robot, który miał przyjemność zostać rozerwany przez Niszczyciela
Dodatki do customsów, które użyłem w pracy pochodzą z kuźni MorderczegoGroszka



Obrazek
- Morderczy Groszek (pomysły, marudzenie, wsparcie duchowe, części, plecak dla ludzika)
- Legate Scimitar (pomysły, naklejki)
- Sprinter (skomentowanie na żywo)
- ekipa czatu KMFL (trafne uwagi, wsparcie)
- Sariel (poprawa tytułowego zdjęcia)



To by było na tyle, mam nadzieję, iż praca nada się na wystawę w Gdańsku. W razie czego piszcie co poprawić. Osobiście nie do końca jestem przekonany do łapek, ale nie miałem innego pomysłu / materiału na ich wykonanie, a zastąpienie rączek karabinami lub innym strzelającym ustrojstwem nie wchodziło w grę.
Ostatnio zmieniony 2012-08-01, 10:31 przez KUKUS, łącznie zmieniany 12 razy.

Awatar użytkownika
Sariel
VIP
Posty: 5418
Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Sariel
Kontakt:

 

#2 Post autor: Sariel »

Jak już obrabiasz fotki GIMPem to mogłeś powyciągać poziomy. W tej chwili zdjęcia są szarobure. Tak wygląda Twoje pierwsze zdjęcie po minucie poprawek, a przy okazji jest o połowę lżejsze:

Obrazek
Ostatnio zmieniony 2011-04-28, 23:48 przez Sariel, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
KUKUS
VIP
Posty: 852
Rejestracja: 2007-06-25, 09:50
Lokalizacja: Kraków
brickshelf: Kukus
Kontakt:

 

#3 Post autor: KUKUS »

Dzięki za przerobienie zdjęcia tytułowego, umieściłem go w galerii. Trochę przesadziłem z zabawą z rozjaśnianiem, niemniej miałem do przerobienia dość dużą ilość zdjęć.
Ostatnio zmieniony 2011-04-29, 00:22 przez KUKUS, łącznie zmieniany 2 razy.

crises

#4 Post autor: crises »

Superekstra. Widać, że z niego kawał skurczybyka i nic mu się nie oprze. Wykorzystanie "fuj bionicla" mistrzowskie. Bardzo mi się podoba. Że też chciało Ci się tyle grzebać przy zdjęciach - szacunek, chociaż filmu nie obejrzałem całego. 6 minut przekracza moją zdolność skupienia się.
Nie zapomnij zgłosić go na MOC miesiąca.

KRUEZ
Posty: 33
Rejestracja: 2010-05-08, 00:27
Lokalizacja: Łódź

#5 Post autor: KRUEZ »

Zastanawia mnie ile klocków z tego mecha mógłbym użyć do budowy castlowego zamku:)

Awatar użytkownika
PatrykZ
Adminus Emeritus
Posty: 964
Rejestracja: 2008-08-06, 11:34
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: PatrykZ

 

#6 Post autor: PatrykZ »

Napracowałeś się niemało. Jest taki komiksowy, taki naszprycowany detalami. Jak dla mnie bomba.

Mrutek

#7 Post autor: Mrutek »

Nawet, nawet. Fajny.

Zingiberis

#8 Post autor: Zingiberis »

Czuć drzemiącą w nim potęgę. Widać, że tylko czeka na okazję, żeby coś zgnieść, zmiażdżyć, zniszczyć - jednym słowem monstrum!

Bardzo dobra konstrukcja, jak już ktoś wcześniej wspomniał - udane wykorzystanie Bioniclowych części.

Na koniec mała uwaga - umiejscowienie działa przeciwpiechotnego może powodować zrozumiałe wybuchy wesołości wśród oglądającej gawiedzi...

Awatar użytkownika
KUKUS
VIP
Posty: 852
Rejestracja: 2007-06-25, 09:50
Lokalizacja: Kraków
brickshelf: Kukus
Kontakt:

 

#9 Post autor: KUKUS »

crises pisze:Wykorzystanie "fuj bionicla" mistrzowskie.
Zingiberis pisze:udane wykorzystanie Bioniclowych części.
heh, a więc można powiedzieć, że cel został osiągnięty - bionicle nie gryzie... tak bardzo ;)
crises pisze:Że też chciało Ci się tyle grzebać przy zdjęciach - szacunek, chociaż filmu nie obejrzałem całego.
sam nie wiem, co mnie napadło na obróbkę zdjęć. Ale cieszę się, że efekt końcowy się podoba - szczególnie dotyczy to filmu, bo z nim walczyłem trochę dłużej.
crises pisze:Nie zapomnij zgłosić go na MOC miesiąca.
Spróbować można ;)
KRUEZ pisze:Zastanawia mnie ile klocków z tego mecha mógłbym użyć do budowy castlowego zamku:)
Wbrew pozorom sporo bioniclowatych części mam właśnie z castlowych serii - dla przykładu te płyty na nogach pochodzą z knights kingdom i vikings (ten duży, żelazny smok). A układ strzelania tych prostszych pistoletów działa na identycznej zasadzie, co crossbow attack z castle.
PatrykZ pisze:Jest taki komiksowy, taki naszprycowany detalami.
Przy obróbce zdjęć chwilami żałowałem, że dorobiłem mu tyle detali, ale efekt końcowy wynagradza wszystko :P
Mrutek pisze:Nawet, nawet. Fajny.
Dziękuję :)
Zingiberis pisze:Widać, że tylko czeka na okazję, żeby coś zgnieść, zmiażdżyć, zniszczyć - jednym słowem monstrum!
To akurat prawda. Na zdjęciu tytułowym widzimy zabawę z samochodem, ale innym mechem też nie pogardzi.
Zingiberis pisze:umiejscowienie działa przeciwpiechotnego może powodować zrozumiałe wybuchy wesołości wśród oglądającej gawiedzi...
Jak już wcześniej wspomniałem, architektura Arsusa VI jest dość specyficzna :> Oczywiście nie ma problemu, gdyż działko można w dowolnej chwili zdjąć. Natomiast sama idea umieszczania działek między nogami nie jest nowa - przykładem może być chociażby Goliath ze Starcrafta I. Chociaż ostatnio kolega mi wytłumaczył, że mech, który ma działko między nogami nie powinien mieć rąk, tylko jakieś rakietnice/działa/ czy coś w tej materii ...

Dziękuję za komentarze!
Ostatnio zmieniony 2011-04-29, 15:11 przez KUKUS, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Der
Posty: 83
Rejestracja: 2010-11-14, 17:42
Lokalizacja: Kraków

#10 Post autor: Der »

Model świetny, ale najbardziej mi się podoba cała otoczka dookoła tego. :) To jak to opisałeś, wiele zdjęć stworzyłeś, zrobiłeś go dwuczłonowym, kompatybilnym z różnymi broniami - a przy okazji bardzo elegancki.
<cisza>
Słyszysz?

MorderczyGroszek

#11 Post autor: MorderczyGroszek »

Ładne, duże, zrobione z niedocenianych części, działające - czegóż chcieć więcej? ;)

Awatar użytkownika
KUKUS
VIP
Posty: 852
Rejestracja: 2007-06-25, 09:50
Lokalizacja: Kraków
brickshelf: Kukus
Kontakt:

 

#12 Post autor: KUKUS »

Der pisze:najbardziej mi się podoba cała otoczka dookoła tego. :) To jak to opisałeś, wiele zdjęć stworzyłeś, zrobiłeś go dwuczłonowym, kompatybilnym z różnymi broniami
Jak widać kilkudniowa obróbka zdjęć opłaciła się ;)
MorderczyGroszek pisze:Ładne, duże, zrobione z niedocenianych części, działające - czegóż chcieć więcej? ;)
Żeby naprawdę chodził :) ? Kroczący mech - to byłoby coś. Osobiście robiłem pewne próby, ale jak na razie - bez rezultatów.

Dziękuję za komentarze!

the oneman

#13 Post autor: the oneman »

Bardzo fajny, widac, ze sie napracowales, fajne proporcje i wyglada jak metalowy :)

Awatar użytkownika
eric trax
Administrator
Posty: 2454
Rejestracja: 2011-02-28, 20:30
Lokalizacja: Wrocław
brickshelf: erictrax

 

#14 Post autor: eric trax »

KUKUS pisze: Wbrew pozorom sporo bioniclowatych części mam właśnie z castlowych serii - dla przykładu te płyty na nogach pochodzą z knights kingdom i vikings (ten duży, żelazny smok). A układ strzelania tych prostszych pistoletów działa na identycznej zasadzie, co crossbow attack z castle.
Przyznajesz się, że Twoja technologia przyszłości pochodzi ze średniowiecza? :O


Bardzo ale to bardzo mi się podoba. Patrzę na zdjęcie i myślę 'dokładnie tak sobie wyobrażam mechy przyszłości'. Masz u mnie plusa bo skojarzyło mi się z moim ulubionym filmem :)
Na warsztacie:
- Grimme Varitron 270 - 10%
.

Awatar użytkownika
KUKUS
VIP
Posty: 852
Rejestracja: 2007-06-25, 09:50
Lokalizacja: Kraków
brickshelf: Kukus
Kontakt:

 

#15 Post autor: KUKUS »

the oneman pisze:Bardzo fajny, widac, ze sie napracowales, fajne proporcje i wyglada jak metalowy :)
Dzięki -miło mi to słyszeć od tak dobrego budowniczego :)
eric trax pisze:Przyznajesz się, że Twoja technologia przyszłości pochodzi ze średniowiecza? :O
Oj tam, ludzie średniowiecza też żyli na jakiejś planecie umieszczonej gdzieś w galaktyce ;)
eric trax pisze:Bardzo ale to bardzo mi się podoba. Patrzę na zdjęcie i myślę 'dokładnie tak sobie wyobrażam mechy przyszłości'.
Miło mi to słyszeć :) Konstrukcję zacząłem od kabiny, i muszę powiedzieć, że niewiele brakowało, a zaprzestałbym projektu. Dużo mi dało zrobienie nóżek, bo wreszcie mech zaczynał przypominać coś konkretnego - reszta w ramach licznych modyfikacji jakoś sama doszła.

Dzięki jeszcze raz :) !

ODPOWIEDZ