[MOC] Mercedes Unimog U5000
Moderatorzy: Mod Team, Mod Team
[MOC] Mercedes Unimog U5000
Witam. Jestem Grzesiek i właśnie po raz pierwszy prezentuję swojego MOCa (ta trema ;))
Unimog jest jaki jest. Konstrukcja 100% własna, dla większości z Was prawdopodobnie banalna, ale działa ;P Jest to moja pierwsza trialówka, więc z braku doświadczenia nie robiłem skrzyni biegów, tylko skupiłem się na tym, żeby to jakoś jeździło. Silnikiem napędowym jest jeden PF XL z przełożeniem 1:8.4 umieszczony w odpowiednim miejscu. W kołach zgodnie z oryginałem są zwolnice. Pierwotnie model był na dyfrach, ale odpuściłem je sobie po połamaniu 2 płaskich z12. Obecnie po dojechaniu do ściany silnik się zatrzymuje i nic się nie łamie (z tego jestem naprawdę dumny :)). Skręcanie odbywa się przy pomocy jednego PF M. Model posiada otwierane drzwi i klapę silnika.
I jeszcze coś w plenerze:
Kolorystyka modelu nie jest niestety wierna oryginałowi, ale tak to już jest jak ma się prawie same żółte zestawy ;/
Wymiary (w studach):
długość - 54
szerokość - 25
wysokość - 30
rozstaw osi - 33
koła - 94.8mm
masa własna - 2,1 kg
Galeria: BS
Film:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=sdCgr6wICK0[/youtube]
sory za jakość ale w tej chwili dysponuję tylko telefonem :/
Komentujcie, oceniajcie i wytykajcie wszystkie błędy to może kiedyś nauczę się budować jak trzeba :)
PS. Znawców tematu proszę o ocenę czy dach jest "lity"
Unimog jest jaki jest. Konstrukcja 100% własna, dla większości z Was prawdopodobnie banalna, ale działa ;P Jest to moja pierwsza trialówka, więc z braku doświadczenia nie robiłem skrzyni biegów, tylko skupiłem się na tym, żeby to jakoś jeździło. Silnikiem napędowym jest jeden PF XL z przełożeniem 1:8.4 umieszczony w odpowiednim miejscu. W kołach zgodnie z oryginałem są zwolnice. Pierwotnie model był na dyfrach, ale odpuściłem je sobie po połamaniu 2 płaskich z12. Obecnie po dojechaniu do ściany silnik się zatrzymuje i nic się nie łamie (z tego jestem naprawdę dumny :)). Skręcanie odbywa się przy pomocy jednego PF M. Model posiada otwierane drzwi i klapę silnika.
I jeszcze coś w plenerze:
Kolorystyka modelu nie jest niestety wierna oryginałowi, ale tak to już jest jak ma się prawie same żółte zestawy ;/
Wymiary (w studach):
długość - 54
szerokość - 25
wysokość - 30
rozstaw osi - 33
koła - 94.8mm
masa własna - 2,1 kg
Galeria: BS
Film:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=sdCgr6wICK0[/youtube]
sory za jakość ale w tej chwili dysponuję tylko telefonem :/
Komentujcie, oceniajcie i wytykajcie wszystkie błędy to może kiedyś nauczę się budować jak trzeba :)
PS. Znawców tematu proszę o ocenę czy dach jest "lity"
Ostatnio zmieniony 2011-05-10, 15:09 przez Nienio, łącznie zmieniany 3 razy.
hah. przejrzałeś mnie na wylot ;) a filmik będzie na pewno tylko dziś już nie chciało mi się nagrywać.M_longer pisze:No proszę, niezbędnik każdego trialowca w postaci 8880, 8421 i 8043 w komplecie ;)
@m4rc1n jedno zdjęcie od dołu jest w galerii, jeśli chcesz coś konkretnego to zawsze mogę dorzucić
Ostatnio zmieniony 2011-05-08, 23:18 przez Nienio, łącznie zmieniany 2 razy.
- 3dom
- Adminus Emeritus
- Posty: 5639
- Rejestracja: 2011-04-18, 20:43
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: 3dom
-
Nienio, skoro to TrTr to trzeba było opublikować w dziale TruckTrial :)
Planujesz pojawić się na zawodach? Więcej napiszę o modelu jak obejrzę z kompa ale wygląda całkiem zgrabnie.
Planujesz pojawić się na zawodach? Więcej napiszę o modelu jak obejrzę z kompa ale wygląda całkiem zgrabnie.
Drugi taki debiut w drodze tylko cały czas nie mogę zebrać się by ukończyć prezentację ciężarówki z pierwszego GPM...M_longer pisze:Rzadko się zdarza by ktoś debiutował na forum trialówką.
...na mieście już ćwierkają wróble... 🐦🐦🐦
nisiia pisze:SMAŻ SIĘ W PIEKLE ZA TE POSPINANE PLEJTY!!!!!!!!
Re: Mercedes Unimog U5000
Czy litym grzebieniem byłbyś w stanie się zaczesać?Nienio pisze:PS. Znawców tematu proszę o ocenę czy dach jest "lity"
[url=http://www.brickshelf.com/gallery/Nienio/UnimogU5000/thumb/dsc05367.jpg_thumb.jpg]Obrazek[/URL]
Ale ogólnie sympatyczna maszynka, na zdjęciach dobrze wyszła. Może trochę za dużo niezagospodarowanej przestrzeni między tylnymi kołami a paką, zmieściłyby się jeszcze błotniki.
W środku widzę jakie zdublowane zębatki, tak jak było w Mogu Aro, ale w sumie po co tak?
GPM '07#2 | '08#2 | '09#5 | '10#3 | '11#4
LTTC '11#6 | '12#2 | '13#3 | '14#3 | '15#3 | '16#2 | '17#4 | '18#4 | '19#11 | '20#7 | '21#9
LTTC '11#6 | '12#2 | '13#3 | '14#3 | '15#3 | '16#2 | '17#4 | '18#4 | '19#11 | '20#7 | '21#9
Cieszy mnie to, że mamy kolejnego kolegę trialowca z całkiem fajną maszyną.
Czekam na upublicznienie galerii, żeby zobaczyć co w nim w środku siedzi i oczywiście na film jak sobie radzi z przeszkodami.
Z taką maszyną to trzeba od razu było biec do działu trucktrial.
Zamierzasz wystartować w jakiś zawodach?
Czekam na upublicznienie galerii, żeby zobaczyć co w nim w środku siedzi i oczywiście na film jak sobie radzi z przeszkodami.
Z taką maszyną to trzeba od razu było biec do działu trucktrial.
Zamierzasz wystartować w jakiś zawodach?
Ostatnio zmieniony 2011-05-09, 08:50 przez TT, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam,
Tomek
Tomek
- 3dom
- Adminus Emeritus
- Posty: 5639
- Rejestracja: 2011-04-18, 20:43
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: 3dom
-
TT pisze:Zamierzasz wystartować w jakiś zawodach?
Nienio pisze:Mam nadzieję, że pojawię się na czerwcowym GPM ;)
Człowiek się naczyta Waszych trialowych dyskusji przed rejestracją to takie są tego skutki :) Ja też miałem poza zwolnicami wszystko zdublowane na ostatnim rajdzie, żeby było pancernie.smyk pisze:W środku widzę jakie zdublowane zębatki, tak jak było w Mogu Aro, ale w sumie po co tak?
...na mieście już ćwierkają wróble... 🐦🐦🐦
nisiia pisze:SMAŻ SIĘ W PIEKLE ZA TE POSPINANE PLEJTY!!!!!!!!
- eric trax
- Administrator
- Posty: 2462
- Rejestracja: 2011-02-28, 20:30
- Lokalizacja: Wrocław
- brickshelf: erictrax
-
Re: Mercedes Unimog U5000
Jestem tego samego zdania. Zdecydowanie mogłeś wrzucić tam jakieś błotniki. Maszynka robi bardzo pozytywne wrażenie, czekam na film :)smyk pisze: Ale ogólnie sympatyczna maszynka, na zdjęciach dobrze wyszła. Może trochę za dużo niezagospodarowanej przestrzeni między tylnymi kołami a paką, zmieściłyby się jeszcze błotniki.
Ja nie dublowałem i nie moje się, że będzie strzelać :P
Na warsztacie:
- Grimme Varitron 270 - 10%
.
- Grimme Varitron 270 - 10%
.
- 3dom
- Adminus Emeritus
- Posty: 5639
- Rejestracja: 2011-04-18, 20:43
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: 3dom
-
Jakby ktoś chciał zobaczyć bebechy zanim BS się upubliczni to są tutaj.
...na mieście już ćwierkają wróble... 🐦🐦🐦
nisiia pisze:SMAŻ SIĘ W PIEKLE ZA TE POSPINANE PLEJTY!!!!!!!!
Bardziej obrazowo chyba się nie da tego wyjaśnić :D dzięki. Tylnych błotników nie ma bo zabrakło mi tych czarnych, zgiętych liftów, ale skoro aż tak to razi, to spróbuję wykombinować coś z innych części. A te zębatki to tak na wszelki wypadek.smyk pisze:Czy litym grzebieniem byłbyś w stanie się zaczesać?
@3dom, TT najchętniej wpadłbym na majowy odcinek GPM ale brat ma wtedy Pierwszą Komunię (szkoda, że nie dostanie lego ;)) więc jeśli nic mi nie przeszkodzi to pojawię się w czerwcu. Na GPM chciałem wpaść już w tamtym roku jako obserwator, ale się chwilę spóźniłem i was nie znalazłem :/
Jeśli uważacie, że maszyna jest godna działu TruckTrial to szanownego admina proszę o przeniesienie :)
Zaraz zjem obiad i idę kręcić ten film...
- glaz_pimpur
- VIP
- Posty: 1392
- Rejestracja: 2008-05-13, 20:25
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: glaz-pimpur
-
- Sariel
- VIP
- Posty: 5418
- Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: Sariel
- Kontakt:
-
Lepiej, z wszystkiego na wszystko: http://www.dobreprogramy.pl/Any-Video-C ... 13038.htmlNienio pisze:konwerter z mpeg4 na avi
Ostatnio zmieniony 2011-05-09, 20:23 przez Sariel, łącznie zmieniany 1 raz.