[MOC] Autocar A64B

Technic, Scale Modeling, Great Ball Contraption

Moderatorzy: Mod Team, Mod Team

Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika
Mr.Z
Posty: 374
Rejestracja: 2009-01-16, 17:11
Lokalizacja: Warszawa

#16 Post autor: Mr.Z »

Wow! Havoc zawstydził Longera i zbudował Czerwoną Ciężarówę piękniejszą dwa razy...

Awatar użytkownika
Webster
Posty: 83
Rejestracja: 2008-01-29, 14:36
Lokalizacja: Ruda Śląska
brickshelf: Wbr86

 

#17 Post autor: Webster »

Model tak mi się podoba że aż musiałem skomentować. Otwierająca się w starym stylu maska, masa schowków, narzędzia i w ogóle cała masa detali - po prostu kawał dobrej roboty. Z racji mojej pracy od razu rzuciło mi się w oczy umiejscowienie siodła. Jednak tak jak pokazałeś na zdjęciu http://img849.imageshack.us/img849/8256/85397082.jpg widzę że faktycznie jest ono przesuwne. Może pokusisz się chociaż o imitację takiego siodła stosująć takie cuś http://www.bricklink.com/search.asp?q=b ... lder+1+x+4+ ? Bo ten co się nie zna to nie wie a ten co się zna pomyśli że ty nie wiesz ;)

Dogrzebałem się http://imageshack.us/photo/my-images/7/overthetop3.jpg/ nie żebym się czepiał ale brakuje ci sprężarki.

Jeszcze raz piękny model.
Ostatnio zmieniony 2011-05-08, 18:34 przez Webster, łącznie zmieniany 1 raz.

kris kelvin

#18 Post autor: kris kelvin »

Havoc pisze: Najpierw zaprojektowałem nadkola z zawiasów, kompletnie bezstudowe. Potem wyszło, że budowane 'normalnie' wyglądają dużo lepiej. Ogólnie skłaniałbym się bardziej do niewykaflowanych bo:
- wykaflowałem całkowicie i wyglądało kiepsko
- serki sprawiały, że nadkola były za grube
Użyłem tilesów tylko na górnej warstwie, ponieważ przy wykaflowanej ciężarówce nadkola całe pokryte studami jakoś średnio wyglądały (pamiętaj kris, że Maciej w ogóle nie kaflował więc takie nadkola u niego bardziej pasowały do reszty)
Poza tym study dają takie wrażenie 'przejścia' między schodkami z jakich nadkola są zrobione.
No skoro tak to rozgrzeszam.

Havoc

#19 Post autor: Havoc »

Webster pisze:Dogrzebałem się http://imageshack.us/phot...verthetop3.jpg/ nie żebym się czepiał ale brakuje ci sprężarki.
Mam tę fotkę. Najpierw robiłem silnik więc sprężarka była ale okazało się, że nie mieści się pod maską i musiałem go nieco uszczuplić.
Więc albo tak jak jest, albo ze sprężarką i z niedomkniętą klapą :) Wybór dość prosty.
kris kelvin pisze:No skoro tak to rozgrzeszam.
Dzięki, kris :)

Awatar użytkownika
Sariel
VIP
Posty: 5418
Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Sariel
Kontakt:

 

#20 Post autor: Sariel »

Piękna jest. Ty masz rękę do tych klasycznych amerykańskich potworów, Havoc. Jedyne co mi przeszkadza to osłona przed maską wydaje się zbyt masywna - ale może to kwestia tego że zrobiłeś ją kanciastą a nie rurową.

Awatar użytkownika
Bobofrutx
Posty: 1014
Rejestracja: 2007-08-21, 21:26
Lokalizacja: Wrocław
brickshelf: Bobofrut

 

#21 Post autor: Bobofrutx »

Piękna! Macha świetnie wygląda. Bak tęż bardzo mi się podoba. Mam tylko jedno ale. Sekcja 'kabina+ maska', według mnie powinna być bardziej wysunięta do przodu względem nadkoli. Oryginał ma taki charakterystyczny, że tak powiem 'nosek' :P
Ostatnio zmieniony 2011-05-08, 21:21 przez Bobofrutx, łącznie zmieniany 1 raz.
Dzień bez LEGO to stracony dzień ;P
DeszczyK
Sariel pisze:Na potęgę posępnego Longera, mocy przybywaj...

Awatar użytkownika
stpman
Posty: 502
Rejestracja: 2007-09-15, 09:11
Lokalizacja: Pszczyna
brickshelf: stpman

 

#22 Post autor: stpman »

Zastanawiałem się nad tymi nadkolami. Pomimo tego, że jestem fanem zakrywania każdego studa to te nadkola wg mnie wyglądają bardzo naturalnie. Stosowanie tu jakiś serków i slopów chyba by tylko zepsuło ostateczny efekt.
Ride Your Way!

Awatar użytkownika
Emilus
Adminus Emeritus
Posty: 1460
Rejestracja: 2007-08-26, 19:58
Lokalizacja: Polska
brickshelf: Emilus
Kontakt:

 

#23 Post autor: Emilus »

Piękny model. Wspaniały. Bardzo mi się podoba.

Ale nie chcę być malkontentem, ale takie maski w trialu robimy już od dawna :)

http://www.00453005_0000002.pl/forum/viewtopic.php?t=13971&start=0

To akurat auto z tego sezonu, ale w zeszłym podobny zis TT miał taką samą maskę :)
m4rc1n pisze:Podoba mi się. Kapitalnie wymyśliłeś to zwężenie maski.
No właśnie, nie można wymyślić rzeczy znanej, aczkolwiek zbudował to świetnie i myślę po swojemu.
Ostatnio zmieniony 2011-05-08, 21:34 przez Emilus, łącznie zmieniany 1 raz.

Havoc

#24 Post autor: Havoc »

Sariel pisze:Jedyne co mi przeszkadza to osłona przed maską wydaje się zbyt masywna - ale może to kwestia tego że zrobiłeś ją kanciastą a nie rurową.
Wierz mi, gdyby nie dziury w axel joinerach, byłaby rurowa. Bo taka na początku miała być.
stpman pisze:Zastanawiałem się nad tymi nadkolami. Pomimo tego, że jestem fanem zakrywania każdego studa to te nadkola wg mnie wyglądają bardzo naturalnie. Stosowanie tu jakiś serków i slopów chyba by tylko zepsuło ostateczny efekt.
Tak jak pisałem, serki za bardzo by pogrubiły nadkola, natomiast slopy całkowicie zepsułyby klimat. Stare ciężarówki muszą mieć nadkola 'ciosane' :)
Emilus pisze:Ale nie chcę być malkontentem, ale takie maski w trialu robimy już od dawna :)
Ale to nie jest TrTr tylko MT ;)
Przykro mi, że to powiem (choć to pewnie wiesz) ale dział TrTr omijam jak tylko mogę :)
Ostatnio zmieniony 2011-05-08, 21:37 przez Havoc, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
stpman
Posty: 502
Rejestracja: 2007-09-15, 09:11
Lokalizacja: Pszczyna
brickshelf: stpman

 

#25 Post autor: stpman »

Havoc pisze:gdyby nie dziury w axel joinerach
A jakbyś zatkał te dziury round platami?

Teraz tak jeszcze zauważyłem, że kolejny już raz robisz bardzo szczegółowe wnętrze, naklejki oddające jakieś tam drobne szczególiki, a zegary w desce rozdzielczej są "ślepe". Myślę, że zrobienie dwóch takich okrągłych nalepek nie byłoby by problemem, a Twoje ciężarówki zyskałyby kolejny fajny detal, którego mi w nich brakuje.
Ostatnio zmieniony 2011-05-17, 20:15 przez stpman, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Webster
Posty: 83
Rejestracja: 2008-01-29, 14:36
Lokalizacja: Ruda Śląska
brickshelf: Wbr86

 

#26 Post autor: Webster »

Havoc pisze:Mam tę fotkę. Najpierw robiłem silnik więc sprężarka była ale okazało się, że nie mieści się pod maską i musiałem go nieco uszczuplić.
Więc albo tak jak jest, albo ze sprężarką i z niedomkniętą klapą :) Wybór dość prosty.
Tak właśnie myślałem jednak musiałem to "usłyszeć" :)
Ostatnio zmieniony 2011-05-09, 05:44 przez Webster, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Emilus
Adminus Emeritus
Posty: 1460
Rejestracja: 2007-08-26, 19:58
Lokalizacja: Polska
brickshelf: Emilus
Kontakt:

 

#27 Post autor: Emilus »

Havoc pisze:zamiast stosować Plate with Toothed Ends użyłem liftarmów połączonych Black Technic, Pin Double with Axle Hole. Nic specjalnego ale kiedyś może się przydać :)
To może pokaż na focie to rozwiązanie? Bo może się okazać, że w tak omijanym szerokim łukiem przez Ciebie dziale, jakim jest trtr, mamy dużo lepsze rozwiązania od lat i możesz je łatwo przeszczepić.

Havoc

#28 Post autor: Havoc »

Emilus pisze:To może pokaż na focie to rozwiązanie? Bo może się okazać, że w tak omijanym szerokim łukiem przez Ciebie dziale, jakim jest trtr, mamy dużo lepsze rozwiązania od lat i możesz je łatwo przeszczepić.
Nie chcę niczego przeszczepiać, poza tym wątpię, żeby technika wykonania zawieszenia od TrTr sprawdziła się w MT.
stpman pisze:A jakbyś zatkał te dziury round platami?
Jeszcze gorzej...
stpman pisze:Teraz tak jeszcze zauważyłem, że kolejny już raz robisz bardzo szczegółowe wnętrze, naklejki oddające jakieś tam drobne szczególiki, a zegary w desce rozdzielczej są "ślepe". Myślę, że zrobienie dwóch takich okrągłych nalepek nie byłoby by problemem, a Twoje ciężarówki zyskały by kolejny fajny detal, którego mi w nich brakuje.
Nie robiłem żadnych naklejek we wnętrzu.

ODPOWIEDZ