[MOC] Mercedes Zetros 1833 A 4X4
Moderatorzy: BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team, BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team
- 3dom
- Adminus Emeritus
- Posty: 5639
- Rejestracja: 2011-04-18, 20:43
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: 3dom
-
[MOC] Mercedes Zetros 1833 A 4X4
Mercedes Zetros 1833 A 4X4
Zdjęcie: ManiekManiak
Mercedes Zetros, moja pierwsza trialówka. Zetros MK2 na sobotni rajd prawie ukończony ale chwilowo mam go dość więc wpadłem na pomysł zaprezentowania poprzedniej maszyny.
Zetros początkowo był oferowany wyłącznie jako pojazd dla armii, obecnie dostępny jest również dla ludności cywilnej. Jest to ciężarówka zaprojektowana z naciskiem na pokonywanie bezdroży, stąd jej wybór do TrTr wydawał się trafiony. Jedną z ciekawszych modyfikacji Zetrosa jest przerobienie go na campera (wersja 6x6, artykuł na autokult.pl).
Zdjęcia oryginału:
Więcej -> google
Dane techniczne:
• waga pojazdu (g): 2615
• przelicznik: 1136
• silnik napędowy: 1 PF XL
• skręcanie: 1 PF M
• przełożenie: 1:8,33
• zawieszenie: kolebki
• atrapa silnika: R6
• co osiągnął: miejsce 8/12 w debiucie (GPM 1/2011), 2 zaszczytne achievmenty - Mistrz destrukcji i Złota rączka
Wymiarów nie podaję gdyż ciężarówka dawno jest rozebrana
Auto zawieszone jest na mostach opartych na Land Roverze Sariela. Pierwotnie stworzyłem swoje mosty, wykorzystujące m.in. knoby w zwrotnicach, jednakże po stworzeniu prowizorycznej ramy i próbie jazdy po dywanie rozpoczął się festiwal strzelania i trzeba było porzucić tamtą konstrukcję. Jako że do rajdu pozostawały wówczas 2 dni zmuszony byłem oprzeć się na sprawdzonym rozwiązaniu, jak się spisało - o tym dalej.
Zetros był budowany bez oglądania się na przelicznik. Stąd brak w nim wielu premiowanych rozwiązań, takich jak skręcająca zgodnie z ruchem kół kierownica. Znaleźć za to można było:
• 2 fotele w kabinie, lewarek, kierownicę, deskę rozdzielczą, lusterka
• światła (umieszczone podobnie jak u TT na dachu)
• zbiorniki paliwa wykonane z klocków zamiast z BB
• otwieraną maskę
• litą podłogę w kabinie
• silniki, które nie wystawały z ramy
Pojazd miał naprawdę pancerną ramę. Potwierdzić to może Maniek albo gen. Niestety zwolnice były za słabe i koła mocno się rozjeżdżały, Zetros ważył około kilograma więcej od Land Rovera.
Auto miało bardzo dobre wejście w rajd. Na pierwszej sekcji, z pominięciem chwilowego zawieszenia na kamieniu (spowodowanego dość dużym rozstawem osi pierwowzoru), odnotowało bardzo sprawny przejazd. Dalej było gorzej. Pojawiły się problemy z odpadającym z jumperów rackiem - stąd wielokrotny serwis. Apogeum problemów technicznych nastąpiło na 3 sekcji. Najpierw wysunęła się ośka trzymająca z8 w tylnym moście. Pod koniec skręt przestał działać - miałem do wyboru jedynie w prawo i prosto. Przez to na końcu odcinka taranowałem wszystkie chorągiewki jakie napotkałem po drodze.
Czy jestem zadowolony z pojazdu? Poniekąd tak. Przekonałem się, że potrafię zbudować jeżdżącą trialówkę, która wstydu na zawodach mi nie przyniosła.
Osobny akapit chciałbym poświęcić wyglądowi - jest jaki jest gdyż pod koniec budowy najzwyczajniej w świecie brakowało mi klocków na skończenie kabiny. Stąd też prosiłbym o taryfę ulgową przy komentowaniu strony wizualnej, następna wersja jest dużo lepsza.
Z kolei jeśli chodzi o stronę techniczną - zjedźcie mnie ile się da :) Mam nadzieje, że Wasze komentarze i uwagi sprawią, że MK3 (obecnej wersji za bardzo nie da się poprawić) będzie jeszcze lepsza.
Miniaturki będące jednocześnie deeplinkami:
Serwis na trasie:
Zdjęcie: SeTA
Swojego filmu nie posiadam ale ciężarówkę można zobaczyć na filmie z rajdu (między 11:22 a 14:59).
Galeria BS - chociaż nie ma w niej nic poza przedstawionymi miniaturkami.
Na koniec mała ciekawostka - z pominięciem ośmiu kół pasowych w kolorze lime i zbiorników paliwa ciężarówka powstała (z prawdopodobieństwem 99%) z części pochodzących wyłącznie z zestawów Technic.
Zdjęcie: ManiekManiak
Mercedes Zetros, moja pierwsza trialówka. Zetros MK2 na sobotni rajd prawie ukończony ale chwilowo mam go dość więc wpadłem na pomysł zaprezentowania poprzedniej maszyny.
Zetros początkowo był oferowany wyłącznie jako pojazd dla armii, obecnie dostępny jest również dla ludności cywilnej. Jest to ciężarówka zaprojektowana z naciskiem na pokonywanie bezdroży, stąd jej wybór do TrTr wydawał się trafiony. Jedną z ciekawszych modyfikacji Zetrosa jest przerobienie go na campera (wersja 6x6, artykuł na autokult.pl).
Zdjęcia oryginału:
Więcej -> google
Dane techniczne:
• waga pojazdu (g): 2615
• przelicznik: 1136
• silnik napędowy: 1 PF XL
• skręcanie: 1 PF M
• przełożenie: 1:8,33
• zawieszenie: kolebki
• atrapa silnika: R6
• co osiągnął: miejsce 8/12 w debiucie (GPM 1/2011), 2 zaszczytne achievmenty - Mistrz destrukcji i Złota rączka
Wymiarów nie podaję gdyż ciężarówka dawno jest rozebrana
Auto zawieszone jest na mostach opartych na Land Roverze Sariela. Pierwotnie stworzyłem swoje mosty, wykorzystujące m.in. knoby w zwrotnicach, jednakże po stworzeniu prowizorycznej ramy i próbie jazdy po dywanie rozpoczął się festiwal strzelania i trzeba było porzucić tamtą konstrukcję. Jako że do rajdu pozostawały wówczas 2 dni zmuszony byłem oprzeć się na sprawdzonym rozwiązaniu, jak się spisało - o tym dalej.
Zetros był budowany bez oglądania się na przelicznik. Stąd brak w nim wielu premiowanych rozwiązań, takich jak skręcająca zgodnie z ruchem kół kierownica. Znaleźć za to można było:
• 2 fotele w kabinie, lewarek, kierownicę, deskę rozdzielczą, lusterka
• światła (umieszczone podobnie jak u TT na dachu)
• zbiorniki paliwa wykonane z klocków zamiast z BB
• otwieraną maskę
• litą podłogę w kabinie
• silniki, które nie wystawały z ramy
Pojazd miał naprawdę pancerną ramę. Potwierdzić to może Maniek albo gen. Niestety zwolnice były za słabe i koła mocno się rozjeżdżały, Zetros ważył około kilograma więcej od Land Rovera.
Auto miało bardzo dobre wejście w rajd. Na pierwszej sekcji, z pominięciem chwilowego zawieszenia na kamieniu (spowodowanego dość dużym rozstawem osi pierwowzoru), odnotowało bardzo sprawny przejazd. Dalej było gorzej. Pojawiły się problemy z odpadającym z jumperów rackiem - stąd wielokrotny serwis. Apogeum problemów technicznych nastąpiło na 3 sekcji. Najpierw wysunęła się ośka trzymająca z8 w tylnym moście. Pod koniec skręt przestał działać - miałem do wyboru jedynie w prawo i prosto. Przez to na końcu odcinka taranowałem wszystkie chorągiewki jakie napotkałem po drodze.
Czy jestem zadowolony z pojazdu? Poniekąd tak. Przekonałem się, że potrafię zbudować jeżdżącą trialówkę, która wstydu na zawodach mi nie przyniosła.
Osobny akapit chciałbym poświęcić wyglądowi - jest jaki jest gdyż pod koniec budowy najzwyczajniej w świecie brakowało mi klocków na skończenie kabiny. Stąd też prosiłbym o taryfę ulgową przy komentowaniu strony wizualnej, następna wersja jest dużo lepsza.
Z kolei jeśli chodzi o stronę techniczną - zjedźcie mnie ile się da :) Mam nadzieje, że Wasze komentarze i uwagi sprawią, że MK3 (obecnej wersji za bardzo nie da się poprawić) będzie jeszcze lepsza.
Miniaturki będące jednocześnie deeplinkami:
Serwis na trasie:
Zdjęcie: SeTA
Swojego filmu nie posiadam ale ciężarówkę można zobaczyć na filmie z rajdu (między 11:22 a 14:59).
Galeria BS - chociaż nie ma w niej nic poza przedstawionymi miniaturkami.
Na koniec mała ciekawostka - z pominięciem ośmiu kół pasowych w kolorze lime i zbiorników paliwa ciężarówka powstała (z prawdopodobieństwem 99%) z części pochodzących wyłącznie z zestawów Technic.
Ostatnio zmieniony 2011-05-12, 17:05 przez 3dom, łącznie zmieniany 3 razy.
...na mieście już ćwierkają wróble... 🐦🐦🐦
nisiia pisze:SMAŻ SIĘ W PIEKLE ZA TE POSPINANE PLEJTY!!!!!!!!
- ManiekManiak
- Posty: 814
- Rejestracja: 2008-09-07, 21:00
- Lokalizacja: Ostrołęka
- brickshelf: ManiekManiak
-
To może ja pierwszy. Maszyna jak na debiut przyzwoita. Zgubił ją przedni most i jego ponad przeciętna awaryjność. Mam nadzieję, że kolejne będą szersze i trzymanie kół będzie lepsze.
Wizualne fajna ciężarówka, jak na zetrosa to trochę za długa lub za wąska maska, ale to bez znaczenia, bo wygląda lepiej niż oryginał. Te pełnowymiarowe jakiś taki ten nos za szeroki mają. Tylko w czarnym kolorze jako tako to wygląda.
Rama pancerna:)
Wizualne fajna ciężarówka, jak na zetrosa to trochę za długa lub za wąska maska, ale to bez znaczenia, bo wygląda lepiej niż oryginał. Te pełnowymiarowe jakiś taki ten nos za szeroki mają. Tylko w czarnym kolorze jako tako to wygląda.
Rama pancerna:)
-
- VIP
- Posty: 1263
- Rejestracja: 2009-04-13, 22:21
- Lokalizacja: Karczew/Warszawa
- brickshelf: cieslu12
-
Jak na pierwszą maszynę to jest dobrze. Szkoda, że przedni most niedomagał. Te liche zwrotniczki dają radę? Za to rama jest faktycznie pancerna. Nie myślałeś może nad zmniejszeniem nieco redukcji?
Pod względem wizualnym mi się osobiście nie podoba. Ciężko mi jest doszukać oryginału w tej kabinie ale pewnie w nowej wersji będzie znacznie lepiej :)
Powodzenia na zawodach :)
Pod względem wizualnym mi się osobiście nie podoba. Ciężko mi jest doszukać oryginału w tej kabinie ale pewnie w nowej wersji będzie znacznie lepiej :)
Powodzenia na zawodach :)
Jeden rabin powie tak, drugi rabin powie nie.
WIP:
Oshkosh MMRS
MAN F2000
Iveco Powerstar
WIP:
Oshkosh MMRS
MAN F2000
Iveco Powerstar
- 3dom
- Adminus Emeritus
- Posty: 5639
- Rejestracja: 2011-04-18, 20:43
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: 3dom
-
Mi ciężarówka się podobała tylko do końca rajdu, jak wróciłem do domu nie mogłem na nią patrzeć i stała w kącie jakieś 2-3 tygodnie czekając na rozbiórkę.
Nową wersję ze starą łączą chyba tylko koła i silniki (choć tym razem XL jest pod maską). Kabina ma lepsze proporcje choć z drugiej strony waży dużo więcej.
Zobaczymy jak pójdzie, nie od razu Rzym zbudowano, ale nie dziękuję :)
Nową wersję ze starą łączą chyba tylko koła i silniki (choć tym razem XL jest pod maską). Kabina ma lepsze proporcje choć z drugiej strony waży dużo więcej.
Mając do wyboru 1 przełożenie na Szczęśliwice zwiększyłem. Tym niemniej zamawianie drugiego zestawu podczerwieni to kwestia dni, także będę kombinował ze skrzynią.Cieślu pisze:Nie myślałeś może nad zmniejszeniem nieco redukcji?
Zobaczymy jak pójdzie, nie od razu Rzym zbudowano, ale nie dziękuję :)
Ostatnio zmieniony 2011-05-12, 21:43 przez 3dom, łącznie zmieniany 1 raz.
...na mieście już ćwierkają wróble... 🐦🐦🐦
nisiia pisze:SMAŻ SIĘ W PIEKLE ZA TE POSPINANE PLEJTY!!!!!!!!
- glaz_pimpur
- VIP
- Posty: 1392
- Rejestracja: 2008-05-13, 20:25
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: glaz-pimpur
-
Jak pokazał pierwszy wyścig, przejazd bez 'ręki' to skuteczny przejazd, więc myślę, że spowolnienie auta to dobry pomysł.
A Zetros mało podobny to oryginału, ale uroczy:) Tylko to momentami tatrowe zawieszenie uniemożliwiało walkę o wyższe lokaty:P Ale pewnie teraz z wersja 2. będzie już lepiej:)
A Zetros mało podobny to oryginału, ale uroczy:) Tylko to momentami tatrowe zawieszenie uniemożliwiało walkę o wyższe lokaty:P Ale pewnie teraz z wersja 2. będzie już lepiej:)
Sezon w pełni!
- 3dom
- Adminus Emeritus
- Posty: 5639
- Rejestracja: 2011-04-18, 20:43
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: 3dom
-
Ja bym to nazwał odwróconym tatrowym zawieszeniem :P
MK2 skończony, przytył około 0,7 kg. Choroby poprzedniej wersji, mam nadzieję, wyleczone, pytanie co wyskoczy tym razem.
MK2 skończony, przytył około 0,7 kg. Choroby poprzedniej wersji, mam nadzieję, wyleczone, pytanie co wyskoczy tym razem.
Ostatnio zmieniony 2011-05-13, 08:24 przez 3dom, łącznie zmieniany 1 raz.
...na mieście już ćwierkają wróble... 🐦🐦🐦
nisiia pisze:SMAŻ SIĘ W PIEKLE ZA TE POSPINANE PLEJTY!!!!!!!!