[MOC] Monster Truck
Moderatorzy: Mod Team, Mod Team
- Sariel
- VIP
- Posty: 5418
- Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: Sariel
- Kontakt:
-
[MOC] Monster Truck
Dane techniczne:
Waga: 2.113 kg
Wymiary: dł. 44s / szer. 28s / wys. 31s
Zawieszenie: pełne niezależne
Napęd: 4x4 przez dyferencjały i skrzynię biegów z przełożeniem 6.5:1 / 1.66:1
Silniki: 2 x PF XL, 3 x PF Medium, 2838
MOC z którego działania, wyglądu i filmu jestem mocno niezadowolony, ale przerabiałem go już trzy razy i skończyła mi się cierpliwość. Długo czekałem żeby użyć wreszcie wymarzonych kół z Power Pullera, a okazało się że koła te są dużym problemem.
Estetycznie - jak widać. Nie jest to model czegokolwiek istniejącego, choć przy masce patrzyłem przez lewe ramię na Dodge'a Dakotę. Mechanicznie to było w skrócie tak:
- najpierw było podwozie z osiami pływającymi na długich cięgnach, ale okazało się mało stabilne
- potem było podwozie z knobami zamiast dyfrów, ale okazało się że na tych kołach bez dyfrów to pojeździć można, owszem, do pierwszego zakrętu
- finalnie knoby wyleciały zastąpione dyframi, redukcja w przeniesieniu napędu została zwiększona i wtedy zaczęło toto jakoś jeździć
MOC ma napęd na 4 koła przez nowe dyfry w ramkach. Zwolnic nie ma, zawieszenie jest zrobione na komponentach z 8297, na zasadzie "zobaczymy ile CV jointów się złamie". O dziwo nie złamał się żaden. Przy każdym kole znajdują się trzy amortyzatory: dwa długie i trzeci krótki, ulokowany tak żeby nie zmniejszać skoku tych długich. Pośrodku podwozia znajduje się skrzynia której używałem w swoim Humvee, tym razem z dwoma XLami, przełączana zdalnie pojedyńczym mini-LA. Oba XLe są podpięte do switcha w kabinie. Pozwala je to wyłączyć i bawić się sprzężoną z nimi atrapą silnika V8 bez ruszania MOCa z miejsca. Atrapę napędza silnik 2838, znajduje się w niej wiatrak i element fiber optics, a przyświeca jej myśl "ciekawe jak to zabrzmi przy prawie 2000 RPM".
Chyba jedyną nieco ambitniejszą funkcją jest skręt. Obie osie mają identyczne układy skrętne z silnikami Medium i pięciokrotną redukcją. Silniki są spięte razem, z tym że tylny za pośrednictwem switcha. Switch natomiast jest kontrolowany Mediumem poprzez tę część, co pozwala go zdalnie przełączać przez trzy pozycje (wyłączenie silnika = wyłączenie switcha). W ten sposób dostępne są trzy tryby skrętu: normalny na przednią oś, normalny na obie osie, oraz krabowy na obie osie.
MOC, jak wspomniałem, rozczarował mnie straszliwie. Nie miałem wcześniej okazji porządnie pobawić się tymi kołami, i zszokowało mnie ile mocy są w stanie pożreć tylko przez to jakie są ciężkie, szerokie i miękkie. Próba skręcania nimi bez dyfrów powodowała takie napięcia, że półosie wyskakiwały z CV jointów choć wchodziły na nie na conajmniej pół studa. Nawet teraz, z dyframi, bardzo sztywną ramą i stabilnym zawieszeniem, koła potrafią się czasem lekko wykrzywić, przy czym takie lekkie wykrzywienie praktycznie morduje oba XLe. Może po prostu te koła nie nadają się do takiej zawieszki, nie wiem, to już Emil ma większe doświadczenie z nimi. Ogólnie - jak na MOCa z napisem TECHNIC POWER - wstyd.
Acha - dla niedowiarków: tak, ten MOC ma napęd na największe możliwe koła przez CV jointy, kardany i dyfry, i przechodzi z powodzeniem test ściany. Uszkodzonych części: zero. W dodatku na filmie widać funkcję jeżdżenia na tyłku która zaskoczyła również mnie.
Galeria
Kilka fot:
I film:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=oU8S435-oOI[/youtube]
Ostatnio zmieniony 2011-06-02, 23:15 przez Sariel, łącznie zmieniany 1 raz.
- eric trax
- Administrator
- Posty: 2462
- Rejestracja: 2011-02-28, 20:30
- Lokalizacja: Wrocław
- brickshelf: erictrax
-
Wbrew temu co napisałeś nie widać żeby miał problemy z jeżdżeniem. Pewnie to zasługa zmiany koncepcji napędu i zawieszenia. Jednak doświadczenie robi swoje :)
Co do kół. To są przecież największe, najstraszliwsze i wszystko 'naj' z całej oferty lego więc nie ma co się dziwić, że mają również największe wymagania :)
Co do kół. To są przecież największe, najstraszliwsze i wszystko 'naj' z całej oferty lego więc nie ma co się dziwić, że mają również największe wymagania :)
Na warsztacie:
- Grimme Varitron 270 - 10%
.
- Grimme Varitron 270 - 10%
.
- Sariel
- VIP
- Posty: 5418
- Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: Sariel
- Kontakt:
-
Nie wiem jak Cię przekonać, podobno teraz w modzie są komisje śledcze.seomid pisze:Jednak ja i tak nie wierze, ze cv jointy i dyfry sie nie zmielily.
Pewnie dlatego że je zapisałem w rozsądnej jakości a nie zrzucałem prosto z aparatu jak niektórzy użytkownicy Brickshelfa raczący nas surowymi fotkami w 16 megapikselach ważącymi po 3 MB każde.seomid pisze:Btw. Duze te zdjecia, a strasznie szybko sie wczytuja, jak?
Całkiem przyjemny model.
Jednak technicznie (zawieszenie) trochę mu brakuje do tego:
http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?f=31042
http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?f=26044
Jako dzieciak zawsze się jarałem tą zieloną ciężarówka. Do dziś mi zostało. Jak tylko kiedyś uwolnię moje klocki od truck trialu to wykorzystam wszystkie cięgna jakie mam, żeby zmontować sobie jakiegoś monster trucka.
Wracając do Twojego modelu to wizualnie trzyma klimat. Nie zawsze trzeba obudowywać wszystko MT, żeby uzyskać fajny efekt.
Weźmiesz go na najbliższe GPM? Wysoki środek ciężkości i zastosowanie paneli sugeruje, że chcesz nagrać kilka efektownych rolek po skarpach parku Szczęśliwieckiego :-)
Jednak technicznie (zawieszenie) trochę mu brakuje do tego:
http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?f=31042
http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?f=26044
Jako dzieciak zawsze się jarałem tą zieloną ciężarówka. Do dziś mi zostało. Jak tylko kiedyś uwolnię moje klocki od truck trialu to wykorzystam wszystkie cięgna jakie mam, żeby zmontować sobie jakiegoś monster trucka.
Wracając do Twojego modelu to wizualnie trzyma klimat. Nie zawsze trzeba obudowywać wszystko MT, żeby uzyskać fajny efekt.
Weźmiesz go na najbliższe GPM? Wysoki środek ciężkości i zastosowanie paneli sugeruje, że chcesz nagrać kilka efektownych rolek po skarpach parku Szczęśliwieckiego :-)
Pozdrawiam,
Tomek
Tomek
Tu nawet nie ma co pisać, bo jak zawsze Sariel zrobił wszystko idealnie.
Naprawdę świetna robota, zawieszenie rewelacja, genialny wygląd.
Mam pytanko odnośnie kamery... 120 klatek/s?
Naprawdę świetna robota, zawieszenie rewelacja, genialny wygląd.
Mam pytanko odnośnie kamery... 120 klatek/s?
Ostatnio zmieniony 2011-06-03, 10:08 przez smoq, łącznie zmieniany 1 raz.
- Sariel
- VIP
- Posty: 5418
- Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: Sariel
- Kontakt:
-
Myślę że nawet więcej niż trochę, Grazi wymyślił tak zaawansowaną zawieszkę że nie wiem czy w ogóle da się ją przeskoczyć :)TT pisze:Jednak technicznie (zawieszenie) trochę mu brakuje do tego:
Nie, chyba nie. On jest nieporęczny, wolę się skupić na filmowaniu, a chętni do rolek na pewno się znajdą. A jak się nie znajdą, to się tak zrobi trasę żeby się znaleźli ;)TT pisze:Weźmiesz go na najbliższe GPM? Wysoki środek ciężkości i zastosowanie paneli sugeruje, że chcesz nagrać kilka efektownych rolek po skarpach parku Szczęśliwieckiego :-)
Jeśli kiedyś coś mi wyjdzie idealnie, to przestanę budować :)smoq pisze:jak zawsze Sariel zrobił wszystko idealnie.
210. Może wyciągnąć i 1000, ale rozdzielczość jest wtedy na poziomie znaczka pocztowego, nie mówiąc o doświetleniu.smoq pisze:Mam pytanko odnośnie kamery... 120 klatek/s?
Ostatnio zmieniony 2011-06-03, 10:14 przez Sariel, łącznie zmieniany 1 raz.
Cieszę się, że ktoś empirycznie potwierdził moje rozczarowanie kołami z Power Pullera. Są wielkie i z bajeranckim napisem. Tyle zalet. A wady to potworna szerokość i masa. Pozostaje jeszcze miękkość, która może być zaletą i zastępować całe amortyzowane zawieszenie, ale zwykle jest wadą i zwielokrotnieniem oporów toczenia.
Monster fajny, fotki imponujące. Na trzecim, ostrość na kole trzyma już resztę w nieostrości i robi efekt, jakby model był jeszcze większy.
Silniki XL wpadają w wibracje, co pewnie nie ułatwia im pracy. Taki efekt zawieszenia całego napędu na skrzyni biegów. Coś jak mięśnie Pudziana "zamontowane" na szkielecie studenta filozofii. I dlatego Monster od Pudziana nieco tylko dynamiczniejszy. Za to na tyłku zabawnie jeździ. Ten pierwszy.
Monster fajny, fotki imponujące. Na trzecim, ostrość na kole trzyma już resztę w nieostrości i robi efekt, jakby model był jeszcze większy.
Silniki XL wpadają w wibracje, co pewnie nie ułatwia im pracy. Taki efekt zawieszenia całego napędu na skrzyni biegów. Coś jak mięśnie Pudziana "zamontowane" na szkielecie studenta filozofii. I dlatego Monster od Pudziana nieco tylko dynamiczniejszy. Za to na tyłku zabawnie jeździ. Ten pierwszy.
Ostatnio zmieniony 2011-06-03, 12:45 przez Mr.Z, łącznie zmieniany 1 raz.
Wygląda mocarnie. Masz mój głos na moca m-ca.
W filmiku brakuje mi tylko przeskoków nad jakimś zdezelowanym autobusem:)
W filmiku brakuje mi tylko przeskoków nad jakimś zdezelowanym autobusem:)
Nie da się ukryć, że w zestawie 8466 te koła też współpracują z CV jointami i kardanami:)Sariel pisze:Acha - dla niedowiarków: tak, ten MOC ma napęd na największe możliwe koła przez CV jointy, kardany i dyfry,
- 3dom
- Adminus Emeritus
- Posty: 5639
- Rejestracja: 2011-04-18, 20:43
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: 3dom
-
Śledziłem go na bieżąco na fejsbuku także można powiedzieć, że to stary znajomy. Szkoda, że pierwotny pomysł na zawieszenie nie wypalił. Mimo to wygląda tak, jak powinien wyglądać monster truck. Ciekawy patent ze sprężynką do sterowania switchem.
Tak, ale inne są obciążenia gdy napędzasz kołami atrapę niż gdy napędzasz XLem koła :Psolic pisze:Nie da się ukryć, że w zestawie 8466 te koła też współpracują z CV jointami i kardanami:)
Ostatnio zmieniony 2011-06-03, 17:53 przez 3dom, łącznie zmieniany 1 raz.
...na mieście już ćwierkają wróble... 🐦🐦🐦
nisiia pisze:SMAŻ SIĘ W PIEKLE ZA TE POSPINANE PLEJTY!!!!!!!!
- Bricksley
- VIP
- Posty: 2573
- Rejestracja: 2005-03-29, 23:00
- Lokalizacja: Stalowa Wola
- brickshelf: KAROL4
-
Masz może jakieś foty mechanizmu skrętu? Chętnie lepiej się temu przyjrzę ;)Sariel pisze:Chyba jedyną nieco ambitniejszą funkcją jest skręt. Obie osie mają identyczne układy skrętne z silnikami Medium i pięciokrotną redukcją. Silniki są spięte razem, z tym że tylny za pośrednictwem switcha. Switch natomiast jest kontrolowany Mediumem poprzez tę część, co pozwala go zdalnie przełączać przez trzy pozycje (wyłączenie silnika = wyłączenie switcha). W ten sposób dostępne są trzy tryby skrętu: normalny na przednią oś, normalny na obie osie, oraz krabowy na obie osie.
Ostatnio zmieniony 2011-07-03, 23:53 przez Bricksley, łącznie zmieniany 2 razy.
Pozdrawiam