[MOC] Mercedes Zetros 1833 A 4X4 MK2
Moderatorzy: BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team, BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team
- 3dom
- Adminus Emeritus
- Posty: 5639
- Rejestracja: 2011-04-18, 20:43
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: 3dom
-
[MOC] Mercedes Zetros 1833 A 4X4 MK2
Mercedes Zetros 1833 A 4X4 MK2
Ciężarówka przygotowana na GPM 2/2011.
Dane techniczne:
• waga pojazdu (g): 3115
• długość (cm): 56
• przelicznik: 1846
• silnik napędowy: 1 PF XL
• skręcanie: 1 PF M
• przełożenie: 1:13,89
• zawieszenie: kolebki
• atrapa silnika: brak, silnik napędowy w miejscu oryginału
• co osiągnął: wygrana w konkursie [URL=http://www.00453005_0000002.pl/forum/viewtopic.php?t=14134]Piersza Krew[/URL] w kategorii Dowolna konstrukcja technic, miejsce 10/13 w GPM 2/2011, 2 achievmenty - Wywrotowiec (2xB) i Wyrolowane turlidełko (3xT)*
Ciężarówkę z poprzednią wersją w zasadzie łączą jedynie koła, znajdujące się mniej więcej w tym samym miejscu. Została zbudowana od podstaw, zarówno od strony technicznej, jak i wizualnej.
Przeniesienie XLa z ramy pod maskę i zrobienie większej kabiny wyraźnie podniosło środek ciężkości, co objawiało się mocnym bujaniem przodu. Sytuację poprawiły najtwardsze sprężyny od lyyara**, choć dalej przód nie był zadowalająco stabilny. Z kolei 4 żółte amorki 6,5L na tylnej osi sprawiały, że była ona zbyt sztywna, stąd na rajdzie zdjąłem po jednym z każdej strony.
Tym razem udało mi się osiągnąć znacznie lepszy przelicznik, co było wypadkową większej masy i większej liczby premiowanych rozwiązań, np. wycieraczek czy braku wystających kabli.
Zetros dość dobrze radził sobie na dwóch pierwszych etapach. Trzeci musiałem poddać - z niewiadomych przyczyn auto nie chciało się wspinać. Z kolei na 4 etapie jako (chyba) jedyne 4x4 nie roztrzaskałem maszyny spadając trzykrotnie z progu - ciężarówka za każdym razem zatrzymywała się na boku unikając rolki.
Cóż, poprzednie wady wyeliminowane, pojawiły się nowe. Mam nadzieje, że zebrane doświadczenie zaprocentuje przy MK3.
Zadowolony jestem ze strony wizualnej modelu. Kabina ma o niebo (albo 2) lepsze proporcje niż poprzednia wersja, która (delikatnie mówiąc) poza nosem za bardzo nie przypominała oryginału.
Kilka miniaturek na zachętę:
Pełna galeria BS.
Wybrane zdjęcia z rajdu autorstwa Mańka:
Pozostałe zdjęcia z rajdu.
Film autorstwa lyyara:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=n7SE3aLB ... r_embedded[/youtube]
Film autorstwa Sariela - Zetros między 26:02 a 29:14
O pierwowzorze celowo nic nie napisałem - można o nim poczytać w temacie o pierwszej wersji.
* - ostatni achivement przynany mi został niesłusznie, gdyż Zetros, nawet na progu z ostatniego odcinka, nie zaliczył ani jednej rolki.
** - wersja prezentowana na forum posiada oryginalne amortyzatory 6,5L.[/i]
Ciężarówka przygotowana na GPM 2/2011.
Dane techniczne:
• waga pojazdu (g): 3115
• długość (cm): 56
• przelicznik: 1846
• silnik napędowy: 1 PF XL
• skręcanie: 1 PF M
• przełożenie: 1:13,89
• zawieszenie: kolebki
• atrapa silnika: brak, silnik napędowy w miejscu oryginału
• co osiągnął: wygrana w konkursie [URL=http://www.00453005_0000002.pl/forum/viewtopic.php?t=14134]Piersza Krew[/URL] w kategorii Dowolna konstrukcja technic, miejsce 10/13 w GPM 2/2011, 2 achievmenty - Wywrotowiec (2xB) i Wyrolowane turlidełko (3xT)*
Ciężarówkę z poprzednią wersją w zasadzie łączą jedynie koła, znajdujące się mniej więcej w tym samym miejscu. Została zbudowana od podstaw, zarówno od strony technicznej, jak i wizualnej.
Przeniesienie XLa z ramy pod maskę i zrobienie większej kabiny wyraźnie podniosło środek ciężkości, co objawiało się mocnym bujaniem przodu. Sytuację poprawiły najtwardsze sprężyny od lyyara**, choć dalej przód nie był zadowalająco stabilny. Z kolei 4 żółte amorki 6,5L na tylnej osi sprawiały, że była ona zbyt sztywna, stąd na rajdzie zdjąłem po jednym z każdej strony.
Tym razem udało mi się osiągnąć znacznie lepszy przelicznik, co było wypadkową większej masy i większej liczby premiowanych rozwiązań, np. wycieraczek czy braku wystających kabli.
Zetros dość dobrze radził sobie na dwóch pierwszych etapach. Trzeci musiałem poddać - z niewiadomych przyczyn auto nie chciało się wspinać. Z kolei na 4 etapie jako (chyba) jedyne 4x4 nie roztrzaskałem maszyny spadając trzykrotnie z progu - ciężarówka za każdym razem zatrzymywała się na boku unikając rolki.
Cóż, poprzednie wady wyeliminowane, pojawiły się nowe. Mam nadzieje, że zebrane doświadczenie zaprocentuje przy MK3.
Zadowolony jestem ze strony wizualnej modelu. Kabina ma o niebo (albo 2) lepsze proporcje niż poprzednia wersja, która (delikatnie mówiąc) poza nosem za bardzo nie przypominała oryginału.
Kilka miniaturek na zachętę:
Pełna galeria BS.
Wybrane zdjęcia z rajdu autorstwa Mańka:
Pozostałe zdjęcia z rajdu.
Film autorstwa lyyara:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=n7SE3aLB ... r_embedded[/youtube]
Film autorstwa Sariela - Zetros między 26:02 a 29:14
O pierwowzorze celowo nic nie napisałem - można o nim poczytać w temacie o pierwszej wersji.
* - ostatni achivement przynany mi został niesłusznie, gdyż Zetros, nawet na progu z ostatniego odcinka, nie zaliczył ani jednej rolki.
** - wersja prezentowana na forum posiada oryginalne amortyzatory 6,5L.[/i]
Ostatnio zmieniony 2011-06-27, 10:43 przez 3dom, łącznie zmieniany 4 razy.
...na mieście już ćwierkają wróble... 🐦🐦🐦
nisiia pisze:SMAŻ SIĘ W PIEKLE ZA TE POSPINANE PLEJTY!!!!!!!!
- m4rc1n
- Posty: 369
- Rejestracja: 2009-09-17, 15:28
- Lokalizacja: Królewskie Miasto Kraków
- brickshelf: m4rc1n
-
Miałem okazję oglądnąć sobie tę maszynę na majowym rajdzie. Merc naprawdę porządnie zbudowany, ale jego wadą jest zbyt wielka masa, i wysoki środek ciężkości. Poprawiłbym dziurę nad przednim mostem, 3 study przerwy to naprawdę za dużo, bez problemów mógłbyś dać stud przerwy, a co za tym idzie, XL-a też dałoby radę obniżyć. Sama rama iście pancerna, spokojnie mógłbyś urwać trochę masy, odchudzając ją i tylko lekko osłabiając ją na skręcanie wzdłuż osi modelu. Jak już odchudzisz, to tak przy 2.5 kg, przełożenie 9:1 jest już w realnym zasięgu. Rama jest też na tyle długa, że można byłoby spróbować upchnąć skrzynię biegów. To samo usłyszałem w przypadku mojego Unimoga. Zmień też sposób mocowania sprężyn, bo na rajdzie ostatecznie i tak pracowała przednia kolebka.
Czyli krótko mówiąc, cała rama do przebudowy :D Ale może wyjść na dobre, bo osiągi mogą się poprawić :)
Czyli krótko mówiąc, cała rama do przebudowy :D Ale może wyjść na dobre, bo osiągi mogą się poprawić :)
Ostatnio zmieniony 2011-05-31, 22:05 przez m4rc1n, łącznie zmieniany 1 raz.
MOCs: 4
WIP: who cares?
WIP: who cares?
- 3dom
- Adminus Emeritus
- Posty: 5639
- Rejestracja: 2011-04-18, 20:43
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: 3dom
-
Całość nie tyle do przebudowy co odbudowy bo jest rozebrany do ostatniego pina :P
Skrzynia jest w planach, prototyp miałem na integracji, podczerwień z Czech już przyszła także ostatnia przeszkoda padła.
Skrzynia jest w planach, prototyp miałem na integracji, podczerwień z Czech już przyszła także ostatnia przeszkoda padła.
...na mieście już ćwierkają wróble... 🐦🐦🐦
nisiia pisze:SMAŻ SIĘ W PIEKLE ZA TE POSPINANE PLEJTY!!!!!!!!
- 3dom
- Adminus Emeritus
- Posty: 5639
- Rejestracja: 2011-04-18, 20:43
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: 3dom
-
Dodałem do swojej galerii i w pierwszym poście zdjęcia Mańka z rajdu - pierwsze i dalej deeplinki aż do 25
...na mieście już ćwierkają wróble... 🐦🐦🐦
nisiia pisze:SMAŻ SIĘ W PIEKLE ZA TE POSPINANE PLEJTY!!!!!!!!
Maszyna bardzo solidna. Na rajdzie nie nawalała. Z resztą wystarczy spojrzeć na ramę :) ziarenko piasku się tam nie przedostanie.
Technicznie to może jak na dzisiejsze realia brakuje trochę skrzyni biegów.
Wygląd: z powodu potężnej kabiny ciężarówka wygląda bardzo masywnie. Jest całkiem estetyczna.
Ogólnie bardzo udany pojazd. Szczególnie jak na początki zabawy w trial.
Gratuluje i liczę na więcej!
ps. brakuje w galerii zdjęć podwozia i innych wnętrzności
Technicznie to może jak na dzisiejsze realia brakuje trochę skrzyni biegów.
Wygląd: z powodu potężnej kabiny ciężarówka wygląda bardzo masywnie. Jest całkiem estetyczna.
Ogólnie bardzo udany pojazd. Szczególnie jak na początki zabawy w trial.
Gratuluje i liczę na więcej!
ps. brakuje w galerii zdjęć podwozia i innych wnętrzności
Ostatnio zmieniony 2011-06-04, 11:26 przez TT, łącznie zmieniany 2 razy.
Pozdrawiam,
Tomek
Tomek
- 3dom
- Adminus Emeritus
- Posty: 5639
- Rejestracja: 2011-04-18, 20:43
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: 3dom
-
Jak uda mi się do rajdu odebrać zamówienie z Czech od Belfasta to skrzynia będzie, może nawet czterobiegowa.
Fakt, zapomniałem zrobić zdjęcia podwozia, chociaż tam naprawdę nic nie było widać - wszystko było szczelnie obudowane liftami.
Fakt, zapomniałem zrobić zdjęcia podwozia, chociaż tam naprawdę nic nie było widać - wszystko było szczelnie obudowane liftami.
...na mieście już ćwierkają wróble... 🐦🐦🐦
nisiia pisze:SMAŻ SIĘ W PIEKLE ZA TE POSPINANE PLEJTY!!!!!!!!