Wiek: 38 Dołączył: 28 Mar 2007 Wpisy: 5197 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-06-12, 10:22 [MOC] Wieżyczka z gry Portal
Dane techniczne:
Waga: 788 gramów razem z wyrzutnią
Wymiary: dł. 26s / szer. 18s / wys. 36s
Silniki: micromotor w wieżyczce, PF Medium w wyrzutni
MOC skierowany raczej do fanów gry Portal, kto nie zna ten nie ogarnie kontekstu :) Pierwotnie starałem się żeby wieżyczka stała samodzielnie i miała w sobie wysuwane wyrzutnie, niestety jako że skala narzucona przez części daje kadłub szeroki na zaledwie 7 studów, nie udało mi się tego wszystkiego pomieścić - doszedłem do momentu kiedy mieściły się wyrzutnie i nawet mechanizm i silnik do wysuwania, ale nie było tego jak odpalać. W międzyczasie wieżyczka osiągnęła również wagę nie do utrzymania na realistycznie odzworowanych nogach, oraz dorobiła się takiej ilości kabli która aż się prosiła o schowanie w podstawce.
Koniec końców stanęło na tym, że wieżyczka ma wysuwane panele boczne, jak w grze, a wszystko co się w niej nie zmieściło, czyli wyrzutnie i wskaźnik laserowy, złożyłem w prostą osobną wyrzutnię która jest do wieżyczki podłączona i przez nią kontrolowana. Nijak ma się to do gry, ale strzela.
Wieżyczka reaguje na dźwięki, przechylanie i obiekty pojawiające się przed nią. Do tego komunikuje się głosem oryginalnej wieżyczki z gry, co wymagało wydłubania plików dźwiękowych z Portala i podmienieniu ich w oprogramowaniu do Lego WeDo. Sam program który kontroluje to wszystko jest najbardziej skomplikowanym jaki zdarzyło mi się do tej pory wyprodukować - nie jest łatwo uskutecznić np. rozróżnianie pozycji czy sprawdzanie czy przed wieżyczką nadal coś jest używając języka programowania który nie ma nawet instrukcji warunkowych.
Wieżyczka to mój pierwszy MOC z użyciem białych klocków. Tak jak się obawiałem, białe klocki są fe i sprawiają mnóstwo problemów przy zdjęciach. Nawet namiot bezcieniowy z różnymi kolorami tła nie do końca się sprawdził. Powinienem był pewnie spróbować dużej płachty papieru w neutralnym kolorze.
Generalnie jestem z MOCa zadowolony, mimo że nie spełnił całej listy założeń. Za to dobrze się bawiłem przy tworzeniu, i jakoś mi tam wyszła "powłoka" która jest obudowana wokół wewnętrznego szkieletu w pięciu różnych kierunkach i nad którą trochę się nakombinowałem. Może w przyszłości wezmę się za companion cube albo łatwopalne cytrynki :)
Wiek: 30 Dołączył: 22 Mar 2008 Wpisy: 230 Skąd: Będzin
Wysłany: 2011-06-12, 11:03
"Please put me down" :D
Uśmiałem się szczerze. A sam moc oczywiście niesamowicie ciekawy. Widziałem już konstrukcje inspirowane Portalem, ale, na pewno żaden tak nie przykuwał uwagi. Konstrukcyjnie bez zarzutu, prezentacja jak zawsze fantastyczna.
Trochę bezsensowna ta wieżyczka skoro strzela z wyrzutni obok niej. Ja bym nie dał pod ochronę tego co mi najbliższe tej wieżyczce ;) Ale dźwięki oryginału w legowej budowli, uiiii. Nie byłbym sobą jakbym nie napisał, że muzyczka w filmie jest świetna. Nie ma jak "Welcome to Lunar Industries", znaczy się Aperture Science Enrichment Center!
Na samym początku, muszę doczepić się do jednej rzeczy. Wiem, że OST z filmu Moon jest świetny, ale kurde, mimo wszystko nie pasuje. Valve kilka tygodni temu udostępniło za darmo ścieżkę dźwiękową z Portal'a 2 i moim zdaniem, kawałki z gry dużo lepiej by się nadawały do prezentacji. Ale to moje zdanie.
Odnośnie modelu, to jest kapitalny. Wygląda przyzwoicie i do tego działa! Nóżki (mimo, że się słabo trzymają) wyglądają bardzo dobrze. Jak napisał Scrat, zdalnie sterowane wyrzutnie nie pasują. Może dla kogoś kto nie grał w Portal'a, prezentuje się to ok, ale imho nie bardzo. Wiem, że niemożliwą rzeczą, byłoby zmieszczenie ich w "budzie", ale mimo wszystko to mnie nie przekonuje.
Sariel,
Gratulacje z okazji 100-tki.
A pamiętam Twoją pierwszą pracę -strzelające czerwone działko...
Zaangażowanie w tym MOC-u bez zarzutu (co widać w ostatnich sekundach filmu) ale technicznie...do 8-noga lub ramienia sporo/czegoś mu brakuje.
Przychylam się do sugestii TT (o tych starszych 9-latkach). Na sponsoring z mojej strony jednak nie oczekuj :)
Zarówno zasięg jak i (zwłaszcza) odrzut są imponujące.
Czy próbowałeś obsłużyć WeDo za pomocą własnego softu?
Jeszcze raz gratulacje.
_________________ Myślenie ma kolosalną przyszłość.
Wiek: 38 Dołączył: 28 Mar 2007 Wpisy: 5197 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-06-13, 21:19
staak napisał/a:
A pamiętam Twoją pierwszą pracę -strzelające czerwone działko...
Jest mi autentycznie miło że ktoś tak daleko sięga pamięcią i że moje 'dzieło' tak się w niej utrwaliło.
staak napisał/a:
Czy próbowałeś obsłużyć WeDo za pomocą własnego softu?
Nie mam zielonego pojęcia jak się do tego nawet zabrać. Ja jestem prosty php/javascriptowiec, a tu by trzeba pewnie wiedzieć już conieco o elektronice i protokołach używanych przez te części.
Wiek: 28 Dołączył: 03 Sie 2010 Wpisy: 116 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-07-12, 13:32
nieee, każdy i wszyscy tylko nie Rebbeca =]
ps. Gratuluję pełnej rocznicy! Dzięki mozaice z Twoich dzieł widać jak bardzo apetyt rósł CI w miarę jedzenia i jak bardzo wyrobił się Twój własny styl drogi Sarielu
_________________ Nie lubią słowa singiel, uważają je za zbyt wyszukane jak na ich miarę. Wolą swojskie kawaler. Kawalerowie do wzięcia.
Ostatnio zmieniony przez michallus 2011-07-12, 13:35, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich wpisów Nie możesz usuwać swoich wpisów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum