Wyciąg z "Historii motoryzacji wydanej w roku 2257"
model: aero Hummer v1
producent: GLS Inc.
Ładowność: pilot + 4 osoby
Wymiary:
Długość: 48std
Szerokość: 58std (w locie)
32std (ze złożonymi skrzydłami)
Wysokość: 16std (w locie)
22std (z wysuniętą podstawką i złożonymi skrzydłami)
Ciężar: 1.7kg
Silniki: podwójne, hybrydowe o mocy 1468KM
Pierwszy model aero Hummera v1 dopuszczono doużytku cywilnego w roku 2076,
Była to jak wszystkie tego typu modele, przerobiona wersja w wojskowego aHUMVEE,
wykorzystywanego skutecznie podczas wielu operacji
("pierwszy raz" miał miejsce podczas operacji międzynarodowej "Poznajmy się" w roku 2053).
Wersja cywilna różniła się od wojskowej:
- dołożonymi stabilizatorami pionowymi wysuwanymi z przodu z kadłuba - stabilizowało to lot pojazdu,
kosztem mniejszej zwrotności
- zmniejszono ilość foteli i ustawiono je przodem do kierunku lotu
- "lobby gaśnicze" wymusiło obowiązkowe wyposażenie w dwie gaśnice :-)
- podwójna klimatyzacja, podnosząca komfort pasażerów (sterowana jednak tylko przez pilota)
Model bardzo szybko zyskał rzeszę wielbicieli, tak wśród zastosowania "domowego",
jak i (najczęściej) pracującego w formie powietrznej taksówki.
Mimo wypuszczenia już po 3 latach poprawionej wersji v2, która posiadałą całkiem nowe, trójstopniowe silniki,
oraz zaprojektowaną od nowa awionikę i jej sterowanie, można go było spotkać w użyciu jeszcze w latach 20tych następnego stulecia.
Wersja wojskowa, jak i przedstawiona poniżej wersja cywilna charakteryzowały się poza powyższymi:
- składanymi skrzydłami poziomymi
- rozkładanymi statecznikami pionowymi na końcu skrzydeł poziomych
- rozkładanymi schodkami, ułatwiającymi wchodzenie przy rozłożonej podstawie
- regulowanymi wszystkimi fotelami
- rozkładaną pojedynczą podstawą
Sterowanie wygląda tak
Co może zrobić pilot
Sterowane odpowiednie mechanizmy
Rozpiska:
1 - rozkładanie/składanie stateczników pionowych na końcach skrzydeł
2 - wysuwanie/chowanie stopki/podwozia
3 - rozkładanie/składanie skrzydeł poziomych
4 - kółko do wysuwania/chowania stabilizatorów pionowych z przodu
5 - wolant1 (kierownica) - ruszanie sterami pionowymi na statecznikach pionowych na końcach skrzydeł
6 - wolant2 (od siebie/do siebie) - ruszanie sterami poziomymi w skrzydłach
--
Ode mnie :-)
Po 1st - mam od rana jazdę z łączem, więc zdjęcia będę dokładał sukcesywnie - wybaczcie, na razie się cieszę, że w ogóle udało mi się wątek założyć :-)
Pomijam "niedziałanie" brickshelfa :-) - jakby tak zaczął działać to przerzucę tam wszystko.
Generalnie: jest to mój pierwszy opublikowany MOC :-). Wymyślony specjalnie przy okazji konkursu "Pierwsza krew" :-) Zacząłem go budować 28.05, skończyłem (tą wersję) dzisiaj rano. Następna wersja już mi siedzi w głowie :-) Myślę, że spędziłem nad nim, może nawet z 80h :-) "bryła" i ogólny wygląd był gotowy pierwszego dnia, resztę czasu zajęła mi "mechanika" :-(
Jeśli mogę sam zacząć od podsumowania:
Na "+" ogólny wygląd nawet mi się w miarę podoba :-)
Na "-" mechanika to porażka, zwłaszcza rozkładania skrzydeł. W pierwotnym założeniu jedną "wajchą" miały się rozkładać skrzydła poziome, razem z nimi rozkładać stateczniki pionowe i wysuwać stabilizatory z przodu. Niestety cały pomysł "zabiło" założenie, że mechanika będzie schowana pomiędzy podłogą a stopką, i nie zajmie więcej niż 2 liftarmy wysokości - co skutkowało niemożnością zastosowania żadnej większej zębatki. Dodatkowo skrzydła są strasznie obciążone tymi rozkładanymi statecznikami i siła jaką trzebaby przyłożyć do "wajchy" z przodu, żeby nimi ruszyć - obawiam się, że połamałaby klocki. Druga wada, to przeniesienie ruchu przez małe zębatki np. do sterów pionowych na skrzydłach - sam "wolant" już ma mały zakres ruchu (od siebie - do siebie), dodatkowo luzy na wszystkich zębatkach powodują, że do samych sterów na skrzydłach ruch prawie w ogóle już nie dochodzi :-( Reszta mechanizmów w miarę poprawnie działa, chociaż pod podłogą jest strasznie ciasno i czasami zębatki lekko o coś haczą.
P.S. Właśnie się zorientowałem, że na pierwszym zdjęciu dałem pojazd w locie, ale z rozłożoną stopką :-) Nie ma jak zamieszanie :-)
Ostatnio zmieniony przez goldsun 2011-06-15, 16:59, w całości zmieniany 12 razy
Tak się zastanawiam czy dział Technic jest odpowiednim miejscem dla tego modelu... W sumie "korbki" ma, więc może i dobrze, że tu trafił :) W ramach szlifów do konkursu radzę poprawić zdjęcia, bo przez nie sporo tracisz na starcie... Mniejsza rozdzielczość, bez lampy i w świetle dziennym, najlepiej gdzieś na zewnątrz (trawa, hałda skoro Bytom).
Powodzenia!
_________________ "As nigdy nie odmawia w słusznej sprawie!" :)
Wiek: 31 Dołączył: 27 Maj 2004 Wpisy: 1181 Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2011-06-15, 15:28
Żbik napisał/a:
hałda skoro Bytom
Oj już dawno nie ma na Śląsku hałd. Rozebrali...
Model bardzo niestandardowy. Futurystyczny. Abstrakcyjny.
Niestety nie wiele widać, bo zdjęcia są słabe. Czekamy na inne foto.
_________________ Pozdrawiam,
Tomek
goldsun [Usunięty]
Wysłany: 2011-06-15, 15:52
TT napisał/a:
Model bardzo niestandardowy. Futurystyczny. Abstrakcyjny.
Niestety nie wiele widać, bo zdjęcia są słabe. Czekamy na inne foto.
Wiem że zdjęcia są słabe - nie oddają pomysłu/klimatu/?- ale na razie brakuje mi pomysłu jak zrobić zdjęcie żeby pokazać "o co chodzi" :-(
Najlepszy byłby film pewnie, ale do tego to się może później zabiorę.
Żbik napisał/a:
Tak się zastanawiam czy dział Technic jest odpowiednim miejscem dla tego modelu...
Czy to zdjęcie Cię bardziej do "technica" przekonuje ? :-)
P.S. Część zdjęć już jest nowa - mam nadzieję, że lepsza :-)
Ostatnio zmieniony przez goldsun 2011-06-15, 17:26, w całości zmieniany 3 razy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich wpisów Nie możesz usuwać swoich wpisów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum