NSU Spider to pierwszy seryjnie produkowany samochód, w którym zastosowano silnik Wankla. Co ciekawe pojemność tej jednostki to zaledwie pół litra, jednak to całkiem normalne jeśli chodzi o silniki z obrotowym tłokiem. Niestety jak to bywa w pionierskich modelach nowe rozwiązania konstrukcyjne nie były do końca dopracowane. Silniki były bardzo wadliwe i szybko się zużywały przez co samochód nie cieszył się zbyt wielką popularnością ( był produkowany w latach 1964-1967). Rozwiązania w nim zawarte docenione zostały dopiero po kilkunastu latach przez firmę Mazda, ale to już oddzielny temat...
Poprawiona wersja:
Zdjęcie oryginału
Uff zdążyłem przed końcowym gwizdkiem. Miałem już nie wstawiać trzeciej pracy na konkurs, ale jakiś czas temu temu zupełnie przez przypadek oglądając TV natknąłem się na program, w którym była prezentowana m.in. Mazda RX8. Zaciekawił mnie temat użytej w niej nietypowej jednostki napędowej i natchnęło mnie to do zbudowania jakiegoś modelu z podobnym silnikiem. Jako, że akurat trwał konkurs "Pierwsza krew" wybór padł właśnie na NSU Spider. Powstał w ciągu kilku wieczorów i był gotowy już kilka dni temu, ale dopiero dzisiaj odzyskałem aparat i mogłem zrobić zdjęcia.
Do budowy podszedłem dosyć entuzjastycznie, jednak szybko sobie przypomniałem jak trudno budować samochody w tej skali... Użyłem kilku nietypowych rozwiązań, czy się sprawdziły? Oceńcie sami.
[MOC] NSU Spider
Moderatorzy: Mod Team, Mod Team
[MOC] NSU Spider
Ostatnio zmieniony 2011-06-17, 20:21 przez AzamJasir, łącznie zmieniany 3 razy.
السلام عليك -Pozdrawiam.
Mnie cieszy w tej pracy lusterko, a raczej patent na jego montaż:) Skala trudna, ale w moim odczuciu nieźle oddaje pierwowzór. Może jedynie te boczne tylne listewki dałoby się zastąpić czymś węższym - ale nic do głowy mi nie przychodzi w tej chwili ;)
Tam, gdzie brakuje kafla, pozostaje wyobraźnia...
- glaz_pimpur
- VIP
- Posty: 1392
- Rejestracja: 2008-05-13, 20:25
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: glaz-pimpur
-
Próbowałem różnych rozwiązań, niektóre wyglądy nie najgorzej, ale wykluczały częściowe zakrycie tylnych kół i otwieranie klapy.Drumleg pisze:Może jedynie te boczne tylne listewki dałoby się zastąpić czymś węższym - ale nic do głowy mi nie przychodzi w tej chwili ;)
Dzięki.3dom pisze:Rozwiązania się sprawdziły. Zgrabny samochodzik Ci wyszedł, całkiem podobny do oryginału.
To był największy problem. Nie miałem pojęcia jak wykonać tę szybę. Spędziłem nad tym sporo czasu i ostatecznie poszedłem na łatwiznę. Czasem najprostsze rozwiązania dają najlepszy efekt, ale z tego akurat nie jestem całkiem zadowolony.glaz_pimpur pisze:Podoba mi się użycie szybki zupełnie nie podobnej do oryginału. A jednak nie wypaczyła charakteru pojazdu.
السلام عليك -Pozdrawiam.
- 3dom
- Adminus Emeritus
- Posty: 5639
- Rejestracja: 2011-04-18, 20:43
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: 3dom
-
Mi się szyba podoba, pasuje do całości pomimo tego, że oryginał ma inną. W tej skali raczej nic lepszego nie da się zrobić, może poza flexem naciągniętym na drucik.AzamJasir pisze: To był największy problem. Nie miałem pojęcia jak wykonać tę szybę. Spędziłem nad tym sporo czasu i ostatecznie poszedłem na łatwiznę. Czasem najprostsze rozwiązania dają najlepszy efekt, ale z tego akurat nie jestem całkiem zadowolony.
...na mieście już ćwierkają wróble... 🐦🐦🐦
nisiia pisze:SMAŻ SIĘ W PIEKLE ZA TE POSPINANE PLEJTY!!!!!!!!
Wiem, ale nie mam tych części, a na zakup było już za późno (chociaż jeszcze nie zdarzyło mi się kupować pojedynczo samych elementów, pewnie będę musiał zacząć...). Początkowo użyłem takich i nie było widać przerw, ale maska ułożona na nich zbyt mocno wystawała.rh pisze:Hm. A jakby tak zastąpić te round bricki z przodu technicowym pin connectorem? Białe też są ...
EDIT:
Jednak udało mi się wykorzystać patent z tymi drzwiami ;) Dodałem dwa nowe zdjęcia trochę poprawionej wersji:
Ostatnio zmieniony 2011-06-17, 20:14 przez AzamJasir, łącznie zmieniany 6 razy.
السلام عليك -Pozdrawiam.