[MOC] Gray Striker

Aquazone, Mecha, Space, SW, Underground, Bionicle, Hero Factory

Moderatorzy: Mod Team, Mod Team

Autor
Wiadomość
UPGrade

[MOC] Gray Striker

#1 Post autor: UPGrade »

Witam.

Jako pierwszy moc po "reaktywacji" konta chciał bym przedstawić coś co już dawno na BS leżało no ale do LUGPOL`u nie dotarło, a jest to jedna z niewielu prac które w ciągu ostatnich 3 lat zrobiłem i jednocześnie z której jestem zadowolony:)

A oto i on, szary mech bojowy.

Obrazek

Cała galeria na BS
Picassa

Z pracy jestem dość zadowolony choć nie ukrywam że widzę rzeczy które bym poprawił a generalnie planuje zbudować go ponowie na dniach i trochę się pobawić w przerabianie i dopracowywanie. Dodam jeszcze że praca ma ponad 2 lata.

Czekam na trochę ocen oraz konstruktywnej krytyki (dlatego też nie pisałem sam o tym co mi się nie podoba gdyż czekam na opinie nie skażoną moimi sugestiami:)

PS. Galeria może być tymczasowo niepubliczna gdyż dodawałem "miniaturkę" aby móc podlinkować do tego posta.

EDIT: dodałem link do picasy.
Ostatnio zmieniony 2011-06-23, 09:46 przez UPGrade, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Drumleg
Posty: 109
Rejestracja: 2011-02-06, 17:52
Lokalizacja: spod góry Ślęży
brickshelf: Drumleg

 

#2 Post autor: Drumleg »

Fajny "kurczak" ;) Forma/zarys jest ciekawy. Podoba mi się masywna bryła, konstrukcja łap i dział. Specjalistą w tej dziedzinie nie jestem, ale pewnie zdałoby się odpowiednio uwidocznić niektóre elementy mechanizmów - cięgna itp. Jeśli zamierzasz go przebudować, spróbuj następnym razem zrobić mu też zdjęcie na tle, np. arkusza brystolu. Może uwydatnisz dzięki temu niektóre jego cechy :) Gratuluję powrotu i życzę wielu godzin twórczej rozrywki. Bazę do dalszego modelowania masz moim zdaniem idealną.
Tam, gdzie brakuje kafla, pozostaje wyobraźnia...

Jumbo

#3 Post autor: Jumbo »

Fajny jest. Przypomina mi ED-209 z filmu ROBOCOP.

Obrazek

Czaq

#4 Post autor: Czaq »

Nie ma nic do czego można by się było przyczepić poza jednym szczegółem który zapewne przeszkadzam tylko mi. Mianowicie chodzi mi o przednie światła, przez które futurystyczny mech wydaje mi się oldscholl'owym robocikiem . Nie wiem czemu ale przód wygląda jak twarz takiego właśnie robocika. Wiem że się czepiam błachostek. Ale bardzo podobaja mi się nogi i kokpit. Działka (czy może raczej wyżutnie) same w sobie nie robia wrażenia ale w tym przypadku pasują idealnie.

Awatar użytkownika
Sariel
VIP
Posty: 5418
Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Sariel
Kontakt:

 

#5 Post autor: Sariel »

Podoba mi się. Od razu widać co to jest, a sylwetką przypomina Goliatha ze StarCrafta. Plus za "pozowalność" nóg i wkomponowanie w kadłub elementów nachylonych pod różnymi kątami.

Awatar użytkownika
KUKUS
VIP
Posty: 852
Rejestracja: 2007-06-25, 09:50
Lokalizacja: Kraków
brickshelf: Kukus
Kontakt:

 

#6 Post autor: KUKUS »

Nie darowałbym sobie, gdybym przeszedł obok mecha obojętnie :>

to może zacznę od krytyki:
- stopy za duże. Mógłbyś ewentualnie je jakoś urozmaicić - fajnie wyglądają te podlinkowane przez Jumbo.
- pogrubiłbym nogi nieco pancerzem
- kokpit miejscami kwadratowy

a teraz zalety:
+++++ mech!
+ ładna kolorystyka
+ podobają mi się działa, może nie skomplikowane, ale ładne
+ do środka wchodzi cały ludzik
+ wygląda na dość bawialnego
+ nie przewraca się
+ mi tam przednie światła nie przeszkadzają, a powiem nawet że nieźle wyglądają

11:3 za :)

Reasumując: Całkiem zgrabny kawał klocka. We wakacje planowałem coś podobnego zrobić z części space-police. Aż miło na niego oko zawiesić :)
Ostatnio zmieniony 2011-06-21, 09:19 przez KUKUS, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
3dom
Adminus Emeritus
Posty: 5639
Rejestracja: 2011-04-18, 20:43
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: 3dom

 

#7 Post autor: 3dom »

Fajną ma sylwetkę. Mi potężne stopy pasują, w końcu taki kawał żelastwa na czymś musi się oprzeć :)
...na mieście już ćwierkają wróble... 🐦🐦🐦
nisiia pisze:SMAŻ SIĘ W PIEKLE ZA TE POSPINANE PLEJTY!!!!!!!!

REX
VIP
Posty: 585
Rejestracja: 2009-08-25, 19:59
Lokalizacja: Chojnice

#8 Post autor: REX »

Tego typu konstrukcje powinny mieć odpowiednio duże "stopy" i niekoniecznie dla samego wsparcia - oczywiście jeśli odniesiemy się do naszych ziemskich realiów.
Zasadniczo rozmiar "stóp" wyznaczany jest przez masę i rodzaj podłoża po jakim to cudo ma się w miarę swobodnie poruszać. Im większa masa i mniej stabilne podłoże tym "stópki" powinny mieć większą powierzchnię.
Jeśli przyjmiemy, że autor celowo wybrał tło i tym samym przeniósł nas w zimowy krajobraz (np. dalekiej północy), to rozmiar "stóp" byłby bliski minimum, by swobodnie przemierzać śnieżne bezdroża.

To co najważniejsze - bardzo udany model.

UPGrade

#9 Post autor: UPGrade »

Dzięki wszystkim za komentarze.

Jako że opinie już usłyszałem to zdradzę co mi się nie podobało :) Otóż robot miał być lekko w stylu retro czyli kwadratowy kanciasty i generalnie miał być jak najbardziej masywny. Natomiast serkami trochę rozbiłem tą kanciastość przez co budową nie jest spójny. Chyba przebuduje go na 2 kopie:) jedną totalnie retro i masywną a drugą bardziej zwinną i "z zaokrągleniami":)
Sariel pisze: a sylwetką przypomina Goliatha ze StarCrafta.


Przy StarCraft`cie 1 i 2 sporo nocy w życiu zarwałem i nie ukrywam że gdzieś tam zawsze krąży mi po głowie.
Jumbo pisze: Przypomina mi ED-209 z filmu ROBOCOP.


Nie pamiętałem nawet tego robota ale jak obejrzałem parę fotek to chyba spróbuję go zbudować :)

ODPOWIEDZ