[Zawody] Cross-Country 2011
Moderatorzy: BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team, BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team
22 lata żyje w tej okolicy i choć jechałem tu już każdą ulica, chodnikiem, ścieżką rowerową, to żadna z wyżej wymienionych nie gwarantuje komfortu:]
No i spacerowym tempem taka migracja zajmie nam czas akurat do zmierzchu... lepiej się chyba zdecydować wcześniej gdzie jeździmy.
a może faktycznie przenieść to na niedzielę?
No i spacerowym tempem taka migracja zajmie nam czas akurat do zmierzchu... lepiej się chyba zdecydować wcześniej gdzie jeździmy.
a może faktycznie przenieść to na niedzielę?
Sezon w pełni!
Nie jeżdżę metrem tam są szczury i inne bakterie ;) A policjanci nie stosują się do takich próśb, nawet jeśli je dostarczyć na piśmie - próbowałem.Mr.Z pisze:z Siekierek macie do miejsca polecanego przeze mnie ścieżkę rowerową jak po sznurku.ManiekManiak pisze:brak roweroprzyjaznych trasskomplikowana sieć warszawskiego metra to faktycznie nie lada wyzwanie. Może chociaż zalinkowana przeze mnie W TYM WĄTKU mapa googlowa Ci pomoże? A jak się zgubisz, to zawsze warto podejść do najbliższego policjanta, żeby zawiadomił rodziców... ;-psmyk pisze:Tam to już zupełnie nie trafię. :/
GPM '07#2 | '08#2 | '09#5 | '10#3 | '11#4
LTTC '11#6 | '12#2 | '13#3 | '14#3 | '15#3 | '16#2 | '17#4 | '18#4 | '19#11 | '20#7 | '21#9
LTTC '11#6 | '12#2 | '13#3 | '14#3 | '15#3 | '16#2 | '17#4 | '18#4 | '19#11 | '20#7 | '21#9
- ManiekManiak
- Posty: 814
- Rejestracja: 2008-09-07, 21:00
- Lokalizacja: Ostrołęka
- brickshelf: ManiekManiak
-
Szkoda, że nie testujecie tego na Śląsku :)
Ja właśnie kończę programować swoje pierwsze podwozie CC.
Poza tym muszę jeszcze wzmocnić trochę zawieszenie i zbudować kabinę.
Kwestia jednego popołudnia i jestem gotowy do rywalizacji. Nie macie szans :)
Ja właśnie kończę programować swoje pierwsze podwozie CC.
Poza tym muszę jeszcze wzmocnić trochę zawieszenie i zbudować kabinę.
Kwestia jednego popołudnia i jestem gotowy do rywalizacji. Nie macie szans :)
Jeśli przynajmniej w małym stopniu nasze zawody będą zbliżone do tych to będzie mega frajda.smyk pisze:Tak na podkręcenie emocji: rallycross
Pozdrawiam,
Tomek
Tomek
Jaką ostatecznie masę osiągnąłeś i jakich silników użyłeś? Dalej nie stosujesz skrzyni biegów?TT pisze:Szkoda, że nie testujecie tego na Śląsku :)
Ja właśnie kończę programować swoje pierwsze podwozie CC.
Poza tym muszę jeszcze wzmocnić trochę zawieszenie i zbudować kabinę.
Kwestia jednego popołudnia i jestem gotowy do rywalizacji. Nie macie szans :)
GPM '07#2 | '08#2 | '09#5 | '10#3 | '11#4
LTTC '11#6 | '12#2 | '13#3 | '14#3 | '15#3 | '16#2 | '17#4 | '18#4 | '19#11 | '20#7 | '21#9
LTTC '11#6 | '12#2 | '13#3 | '14#3 | '15#3 | '16#2 | '17#4 | '18#4 | '19#11 | '20#7 | '21#9
4 mediumy. Na razie mam niecałe 1000g. Musze jeszcze dobudować kabinę. Pewnie i tak będę musiał trochę na siłę dociążyć.smyk pisze:Jaką ostatecznie masę osiągnąłeś i jakich silników użyłeś? Dalej nie stosujesz skrzyni biegów?
Zawieszenie mam niezależne i ostatecznie skrętna jest tylko przednia oś. Napęd na 4 koła.
Oczywiście wszystko oparte na NXT.
Pozdrawiam,
Tomek
Tomek
Skrzynia biegów bardzo komplikuje cały napęd. Rozkład silników, kostki itp. Na razie myślę, że nie warto ją stosować. Jednak zweryfikuję to po pierwszy zawodach - wszystko zależy od trasy.smyk pisze:smyk napisał/a:
Dalej nie stosujesz skrzyni biegów?
Czemu tylko jedna oś skrętna?
Skrętne 2 osie powodowały, że samochód zawracał na kole o promieniu 30cm...
Jednak wywaliłem 2 skrętną oś dlatego, że samochód prowadził się mniej przewidywalni niż pojazd z 1 skrętną osią.
Poza tym przy 1 skrętnej osi nie ma ryzyka, że osie się rozsynchornizują. No i oczywiście uprasza to konstrukcję całego pojazdu :-)
Pozdrawiam,
Tomek
Tomek
Właśnie tego się spodziewałem, że będzie mało stabilnie na szybkich łukach. Duże prędkości i zbyt dobry skręt nie idą w parze, bo łatwo przewrócić auto.TT pisze:Skrętne 2 osie powodowały, że samochód zawracał na kole o promieniu 30cm...
Jednak wywaliłem 2 skrętną oś dlatego, że samochód prowadził się mniej przewidywalni niż pojazd z 1 skrętną osią.
ps. fajny tor
Ostatnio zmieniony 2011-07-14, 16:31 przez smyk, łącznie zmieniany 1 raz.
GPM '07#2 | '08#2 | '09#5 | '10#3 | '11#4
LTTC '11#6 | '12#2 | '13#3 | '14#3 | '15#3 | '16#2 | '17#4 | '18#4 | '19#11 | '20#7 | '21#9
LTTC '11#6 | '12#2 | '13#3 | '14#3 | '15#3 | '16#2 | '17#4 | '18#4 | '19#11 | '20#7 | '21#9
Właśnie nie w tym rzecz. Na pełnym gazie przy maksymalnym skręcie bardzo dobrze skręcał i był przy tym stabilny. To pewnie zasługa bardzo nisko ułożonego środa ciężkości oraz tego, że sięgnąłem do teorii :-) http://en.wikipedia.org/wiki/Ackermann_ ... g_geometry Zrobiłem tak jak nauka przykazuje - czyli wszystkie koła poruszają się po okręgach o tym samym środku.Właśnie tego się spodziewałem, że będzie mało stabilnie na szybkich łukach. Duże prędkości i zbyt dobry skręt nie idą w parze, bo łatwo przewrócić auto.
Z tego układu zrezygnowałem dlatego, że auto zbyt dobrze skręcało, a przede wszystkim dlatego, że skręt ten był mniej intuicyjny i przewidywalny niż skręt jednej osi.
Ostatnio zmieniony 2011-07-14, 16:36 przez TT, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam,
Tomek
Tomek
- ManiekManiak
- Posty: 814
- Rejestracja: 2008-09-07, 21:00
- Lokalizacja: Ostrołęka
- brickshelf: ManiekManiak
-
- FastER
- Posty: 180
- Rejestracja: 2008-10-01, 17:33
- Lokalizacja: brać na to pieniądze?
- brickshelf: FastER
-
Widzę, że pomysł na zawody wrócił, i bardzo dobrze! Pamiętam, jak chyba jakieś dwa lata temu planowaliśmy coś podobnego, ja już zresztą maszynę miałem, która jak teraz zauważyłem widnieje w moim avatarze. ;) Jeśli moja legowa elektryka po takiej przerwie będzie okej, to może odbuduję pojazd i przyjadę na zawody!
To jakie są w końcu decyzje? Górka Szczęśliwicka łatwo obcieka.gen_leihy pisze:Chęci są... nawet pojazd już gotowy:) Ale tor pewnie będzie jednym wielkim bajorem, jak zwykle przez kilka dni po ulewie.
GPM '07#2 | '08#2 | '09#5 | '10#3 | '11#4
LTTC '11#6 | '12#2 | '13#3 | '14#3 | '15#3 | '16#2 | '17#4 | '18#4 | '19#11 | '20#7 | '21#9
LTTC '11#6 | '12#2 | '13#3 | '14#3 | '15#3 | '16#2 | '17#4 | '18#4 | '19#11 | '20#7 | '21#9