[Zawody] Cross-Country 2011
Moderatorzy: BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team, BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team
No, aż takiego czadziku to nie było. Ale było sympatycznie, dyskusyjnie i rozwojowo. Pojazdy Grześka i Mańka, z napędem (1xPF XL) na tylną oś, przez dyfer i z nienapędzaną przednią osią skrętną, z autocentrowaniem (gumki, albo sprężynki z serii Sport + PF Medium) - staną się pewnie standardem, albo przynajmniej dominującym typem w tej zabawie. Największa zagwozdka, to jak zniwelować przewagę silników RC, bo pojazd Smyka smykał (za)szybko i wdzięcznie. Zasięg jego sterowania to też w porównaniu z IR niebo a ziemia.
Zdjęć i filmów nie ma. Kto nie był, sam sobie winny. ;-P
Zdjęć i filmów nie ma. Kto nie był, sam sobie winny. ;-P
Dziś rano pozwoliłem sobie na mały test w Chorzowskim Parku Kultury i Wypoczynku (WPKiW).
Relacja:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=tEN6iqhTl7g[/youtube]
(przepraszam za marną jakość, ale w jednej ręce trzymałem telefon i nagrywałem, a w drugiej pilota i próbowałem sterować)
Ogólnie pojazd w moim pokoju był szatanem nie do opanowania. Jednak jeżdżąc nim na większej przestrzeni można było przysnąć...
Relacja:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=tEN6iqhTl7g[/youtube]
(przepraszam za marną jakość, ale w jednej ręce trzymałem telefon i nagrywałem, a w drugiej pilota i próbowałem sterować)
Ogólnie pojazd w moim pokoju był szatanem nie do opanowania. Jednak jeżdżąc nim na większej przestrzeni można było przysnąć...
Pozdrawiam,
Tomek
Tomek
- 3dom
- Adminus Emeritus
- Posty: 5639
- Rejestracja: 2011-04-18, 20:43
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: 3dom
-
Fajnie to śmiga, zasięg na pewno jest największym atutem bo zmiana przełożenia to nie problem. Ciekawe jak się ma prędkość do pojazdów Grześka, Mańka i Smyka. Dlaczego 4 mediumy a nie 2 XLe?
...na mieście już ćwierkają wróble... 🐦🐦🐦
nisiia pisze:SMAŻ SIĘ W PIEKLE ZA TE POSPINANE PLEJTY!!!!!!!!
Jeśli Maniek miał PF XL z przyśpieszeniem 1:3. To powinien być o ok. 30% szybszy ode mnie.3dom pisze:Ciekawe jak się ma prędkość do pojazdów Grześka, Mańka i Smyka. Dlaczego 4 mediumy a nie 2 XLe?
4 mediumy ze względu na konstrukcję pojazdu. Każdy medium jest bezpośrednio podłączony do jednego koła. Dzięki temu nie trzeba mi żadnych zębatek i dyferencjałów. W dodatku mam dzięki temu napęd na 4 koła.
Medium ma prawie raz większa prędkość obrotową na wyjściu niż XL.
Masa ok. 1200g.smyk pisze:To jeszcze pytanie ile to waży. Bo mocy mu wystarcza. Mój był chyba szybszy, ale nie tak mocny.
Pojazd jeszcze nie jest gotowy. Kabina to tylko zarys. Brakuje foteli, kierowców i innych bajerów. Ale pewnie i tak będę musiał użyć jeszcze jakiegoś ciężarka od łodzi, żeby dobić do 1500g.
Ostatnio zmieniony 2011-07-16, 12:05 przez TT, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam,
Tomek
Tomek
Nie ugrałbyś Tomku specjalnie wiele w rywalizacji z Mankiem, z jego wczorajsza maszyna.
Wczoraj Maniek miał XL na przełożeniu 20>>12 i napęd na tył. Wyraźnie lepiej przyspieszał (a ty musiałbyś dodać jeszcze 300 gramów, żeby móc zastosować te 4 mediumy). Prędkość była podobna do twojej maszyny. Przy trasach gładkich, bez większych pofalowań napęd na wszystkie koła niewiele pomaga.
Bardzo fajnie skręca ta twoja maszynka. I estetycznie jest na wysokim poziomie:) Przy 4 silnikach, zostawało ci trochę gramów ponad elektrykę i koła i ładnie to wykorzystałeś.
A tak ogólnie co do wczorajszego treningu - RC ma olbrzymia przewagę przy przewidywanej formule zawodów. Albo trzeba to jakoś przyciąć, albo kolejność końcowa będzie ustalona już na starcie. Dodawanie klas, póki co chyba nie ma sensu, bo nie wiemy ile maszyn pojawi się na starcie pierwszego CC.
Wczoraj padł pomysł, żeby zunifikować napęd, tzn dopuścić tylko jeden typ silników. Z powodu dostępności,niewielkich kosztów i chyba optymalnej prędkości wyjściowej, najlepszym wyborem byłby 1x PF medium na każde 375gramów (albo jakąś inna wartość wagi). Co o tym myślicie?
Wczoraj Maniek miał XL na przełożeniu 20>>12 i napęd na tył. Wyraźnie lepiej przyspieszał (a ty musiałbyś dodać jeszcze 300 gramów, żeby móc zastosować te 4 mediumy). Prędkość była podobna do twojej maszyny. Przy trasach gładkich, bez większych pofalowań napęd na wszystkie koła niewiele pomaga.
Bardzo fajnie skręca ta twoja maszynka. I estetycznie jest na wysokim poziomie:) Przy 4 silnikach, zostawało ci trochę gramów ponad elektrykę i koła i ładnie to wykorzystałeś.
A tak ogólnie co do wczorajszego treningu - RC ma olbrzymia przewagę przy przewidywanej formule zawodów. Albo trzeba to jakoś przyciąć, albo kolejność końcowa będzie ustalona już na starcie. Dodawanie klas, póki co chyba nie ma sensu, bo nie wiemy ile maszyn pojawi się na starcie pierwszego CC.
Wczoraj padł pomysł, żeby zunifikować napęd, tzn dopuścić tylko jeden typ silników. Z powodu dostępności,niewielkich kosztów i chyba optymalnej prędkości wyjściowej, najlepszym wyborem byłby 1x PF medium na każde 375gramów (albo jakąś inna wartość wagi). Co o tym myślicie?
Sezon w pełni!
- 3dom
- Adminus Emeritus
- Posty: 5639
- Rejestracja: 2011-04-18, 20:43
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: 3dom
-
Jeżeli przewaga RC jest rzeczywiście aż tak duża to rzeczywiście warto rozważyć ograniczenia. Zwłaszcza, że RC są zdecydowanie mniej popularne od PFów i obecnie trudno dostępne i dość drogie. Przy czym wydaje mi się, że warto dopuścić zarówno XLe jak i mediumy (odpowiednio na każde 750 lub 375 gram).
...na mieście już ćwierkają wróble... 🐦🐦🐦
nisiia pisze:SMAŻ SIĘ W PIEKLE ZA TE POSPINANE PLEJTY!!!!!!!!
Jeśli już, to skłaniam się do ograniczenia wagi w zależności od mocy konkretnego silnika, jako taki substytut przelicznika. Bo w końcu 2 mediumy są słabsze od 1 XLa, więc powinny napędzać ciut mniejsza masę.
RC lub NXT byłoby najlepsze dla takich zawodów, z uwagi na zasięg. Ale pomysł ograniczenia napędu dotyczy tylko silników, tzn. że dalej można powozić się przez bluetooth lub fale radiowe.
RC lub NXT byłoby najlepsze dla takich zawodów, z uwagi na zasięg. Ale pomysł ograniczenia napędu dotyczy tylko silników, tzn. że dalej można powozić się przez bluetooth lub fale radiowe.
Sezon w pełni!
Silniki RC jak pisałem kilka stron temu w tym temacie mają przewagę. Pomimo, że moc z wyliczeń Philo jest porównywalna z XLem to pochłaniają one znacznie więcej energii. Na coś to się musi przekładać.
Nie ucinałbym sterowania RC czy NXT, bo to pomoże w rozgrywaniu zawodów np. tylko 2 z 4 zawodników będzie musiało gonić za swoim pojazdem.
Można by jedynie wprowadzić wymóg stosowania silników XL lub medium. I odpowiednio dobrać masy przypadające na każdy z silników. Np. 750g/XL 330g/medium.
Nie ucinałbym sterowania RC czy NXT, bo to pomoże w rozgrywaniu zawodów np. tylko 2 z 4 zawodników będzie musiało gonić za swoim pojazdem.
Można by jedynie wprowadzić wymóg stosowania silników XL lub medium. I odpowiednio dobrać masy przypadające na każdy z silników. Np. 750g/XL 330g/medium.
Ostatnio zmieniony 2011-07-16, 13:26 przez TT, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam,
Tomek
Tomek
Hmmm, tylko po co sobie utrudniać, skoro najlepszym silnikiem do tego typu zawodów jest RC? To wasza formuła - ustalicie jak będziecie chcieli. A mi pozostanie rozwijanie swojej konstrukcji na własną rękę.
GPM '07#2 | '08#2 | '09#5 | '10#3 | '11#4
LTTC '11#6 | '12#2 | '13#3 | '14#3 | '15#3 | '16#2 | '17#4 | '18#4 | '19#11 | '20#7 | '21#9
LTTC '11#6 | '12#2 | '13#3 | '14#3 | '15#3 | '16#2 | '17#4 | '18#4 | '19#11 | '20#7 | '21#9
To sprzedaj mi go po tyle co PF XL.FastER pisze:Ale miało być alternatywnie, najszybciej jak się ja, bez ograniczeń... Chyba, że sobie dopowiedziałem... A co do dostępności- mam jeden RC, mogę sprzedać, prawie nówka, używany tylko w jednym MOCu, czyli dosłownie się nawet 5 minut nie nakręcił.
Ostatnio zmieniony 2011-07-16, 17:17 przez TT, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam,
Tomek
Tomek