[Zawody] Cross-Country 2011

Wszystko co związane z / everything about LEGO Truck Trial, Cross Country, Truck Racing, Outdoor Car Racing

Moderatorzy: BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team, BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team

Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika
FastER
Posty: 180
Rejestracja: 2008-10-01, 17:33
Lokalizacja: brać na to pieniądze?
brickshelf: FastER

 

#136 Post autor: FastER »

Ten post miał udowodnić, że RC są trudniej dostępne i droższe? Czy najzwyczajniej bez dodatkowego podtekstu chcesz go zakupić? Bo jeśli naprawdę jesteś zainteresowany, to sprzedam. :)
Ostatnio zmieniony 2011-07-16, 17:32 przez FastER, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
ManiekManiak
Posty: 814
Rejestracja: 2008-09-07, 21:00
Lokalizacja: Ostrołęka
brickshelf: ManiekManiak

 

#137 Post autor: ManiekManiak »

Koniec OT!

Wracając do tematu to wczorajszy trening dał tyle samo odpowiedzi co kolejnych pytań bez odpowiedzi. Silniki RC rzeczywiście świetnie się nadają do tego "sportu" ale nie każdy je ma, więc chodzi nam po głowie unifikacja aut pod kątem użytych silników.

Moje auto o wadze ok 770g i napędzie z XL na 20>12 dawało radę w terenie jaki jest przewidywany na zawody. Jednak Smykowe auto popychane RC było trochę szybsze. Fakt że wcześniej mu padły aku, co potwierdza że RC ma większy power i zapotrzebowanie na energię.

Mam RC i nie zawaham się go użyć! Pytanie tylko, czy będzie to fair w stosunku do bryczek napędzanych z XL.

Awatar użytkownika
Chrupek
Posty: 834
Rejestracja: 2010-04-13, 09:57
Lokalizacja: Wawa

#138 Post autor: Chrupek »

Może faktycznie ucinanie od razu RC nie jest do końca zgodne z duchem freeride'owej zabawy. ALE

Silnik RC jest mocniejszy zarówno od 2x mediumów, jak i od 1x XL (dzięki TT, bo nie wiedziałem tego). Jeśli weźmiemy to pod uwagę i zastosujemy inny limit wagi dla RC, to może się okazać, że tej przewagi już nie będzie. I tak matematycznie:

1 medium (1.04W) na każde 300 gramów (to co sugerował Smyk, czyli zmniejszenie limitu mocy).

1 XL (2.21W) na każde 637 gramów.

1 RC (2.38W) na każde 686 gramów.

1 NXT (2.03W) na każde 585 gramów.


JEDNAKOWOŻ, ważna jest też prędkość obrotowa i sprawność silnika pod obciążeniem. Biorąc pod uwagę te zmienne, proponuję:


1 medium (1.04W) na każde 300 gramów <bazowa wartość wiec zostaje>.

1 XL (2.21W) na każde 600 gramów <XL trzeba delikatnie przyspieszyć, co skutkuje spadkiem sprawności, więc limit odrobinę zaniżony (w kontekście do PF medium, które na podobną wage są DWA, więc odpada problem zębatek i wałów)>.

1 RC (2.38W) na każde 750 gramów <na czuja rzucam, ale biorąc pod uwagę, że RC ma dwa wyjścia, praktycznie nie trzeba w taki układ wstawiać zębatek, a prędkość jest zawsze bardzo zadowalająca - limit trochę zawyżony>.

1 NXT (2.03W) na każde ??? gramów <tu prosiłbym osobę obytą z silnikami NXT o opinię na temat ich sprawności przy prędkości wyjściowej rzędu silnika PF medium, jednak NXT ma gniazdo wyjściowe przelotowe, co pozwala wpiąć go bezpośrednio w oś napędową, bez żadnych zębatek, wstępnie koło 600 gramów>
Ostatnio zmieniony 2011-07-16, 22:42 przez Chrupek, łącznie zmieniany 1 raz.
Sezon w pełni!

Awatar użytkownika
Emilus
Adminus Emeritus
Posty: 1460
Rejestracja: 2007-08-26, 19:58
Lokalizacja: Polska
brickshelf: Emilus
Kontakt:

 

#139 Post autor: Emilus »

Możesz sobie Grzesiek zobaczyć, jak napisałem te funkcje do przelicznika trialowego i też tak zrobić.

Ja generalnie w zawodach brać będę udział, niezależnie jak napiszecie tą zależność masa-moc. Idea bardzo mi się podoba. Osobiście preferował bym jak największą dynamikę, no ale nie wiem, jak to będzie ze sterowaniem przez IR, no chyba trzeba już RC, bo bieganie za autem, straty zasięgu itp. to może być problem. Sprawdziliście to w praktyce?

Awatar użytkownika
Chrupek
Posty: 834
Rejestracja: 2010-04-13, 09:57
Lokalizacja: Wawa

#140 Post autor: Chrupek »

Przy prędkości 1.66:1 dla XLa i kół 94.8mm nie trzeba się specjalnie spieszyć, żeby nadążyć za pojazdem. A teraz proponuje limit jeszcze ciut mniejszy, więc pewnie koło prędkości 2:1 dla XLa będziemy jeździć na zawodach. Dalej powinno być w miarę ok.

Funkcji wyprowadzać nie możemy, bo to co tutaj proponuję to odwrotność przelicznika. Dopasowujesz wagę do mocy i nie ma już żadnych współczynników. Sztywne reguły: po przekroczeniu choćby o 1 gram jakieś wartości, możesz wrzucić dany silnik do napędu.
Sezon w pełni!

Awatar użytkownika
smyk
VIP
Posty: 2142
Rejestracja: 2006-03-14, 23:13
Lokalizacja: Warszawa-Ochota
brickshelf: smyk

 

#141 Post autor: smyk »

Dobra, te nowe limity są całkiem okej, tylko jeszcze ten NXT, który jest słabszy i wolniejszy od Xla. Nie wiem ile mu trzeba dać, ale mniej niż 600g skoro tyle ma XL. NXT jest niepraktyczny, bo jest najwolniejszy i trzeba go najbardziej przyspieszać, co wiąże się z największymi stratami. 500-550g?
GPM '07#2 | '08#2 | '09#5 | '10#3 | '11#4
LTTC '11#6 | '12#2 | '13#3 | '14#3 | '15#3 | '16#2 | '17#4 | '18#4 | '19#11 | '20#7 | '21#9

Awatar użytkownika
Chrupek
Posty: 834
Rejestracja: 2010-04-13, 09:57
Lokalizacja: Wawa

#142 Post autor: Chrupek »

Emil mi trochę podpowiedział jak to jest z tym NXT i faktycznie wydaje się mało praktyczny. Wydajność ma gorsza od XLa, ale jednak możliwość zastosowania go jako oś wyjściową ułatwia konstrukcję.
Skoro XLowi zabraliśmy 30 kilka gramów, to NXT bym zabrał trochę więcej i zostawił 530 gramów.


To jakie są wasze odczucia? Jeśli uważacie, że OK to update'uję regulamin.
Sezon w pełni!

Awatar użytkownika
ManiekManiak
Posty: 814
Rejestracja: 2008-09-07, 21:00
Lokalizacja: Ostrołęka
brickshelf: ManiekManiak

 

#143 Post autor: ManiekManiak »

Bardzo dobry pomysł z określeniem wagi dla poszczególnych silników. Eliminuje to konieczność użycia przelicznika i nie ogranicza używania tych czy innych silników.

Awatar użytkownika
3dom
Adminus Emeritus
Posty: 5639
Rejestracja: 2011-04-18, 20:43
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: 3dom

 

#144 Post autor: 3dom »

Mi też wydaje się to sensownym rozwiązaniem :)
...na mieście już ćwierkają wróble... &#128038;&#128038;&#128038;
nisiia pisze:SMAŻ SIĘ W PIEKLE ZA TE POSPINANE PLEJTY!!!!!!!!

Awatar użytkownika
Chrupek
Posty: 834
Rejestracja: 2010-04-13, 09:57
Lokalizacja: Wawa

#145 Post autor: Chrupek »

Update'owałem regulamin w części o dopuszczalnych silnikach.



Stworzyłem jeździdło na XL z przełożeniem 3:1, więc bardzo szybkie (troche wolno sie rozpędza). Postaram się sprawdzić na siekierkach, na torze RC jak wygląda prowadzenie przez podczerwień auta przy takiej prędkości.
Sezon w pełni!

Awatar użytkownika
TT
Posty: 1181
Rejestracja: 2004-05-27, 13:52
Lokalizacja: Bielsko-Biała
brickshelf: TT

 

#146 Post autor: TT »

gen_leihy pisze:Stworzyłem jeździdło na XL z przełożeniem 3:1, więc bardzo szybkie (troche wolno sie rozpędza). Postaram się sprawdzić na siekierkach, na torze RC jak wygląda prowadzenie przez podczerwień auta przy takiej prędkości.
Takie przełożenie narzuca budowanie totalnie płaskich tras. Będziemy musieli się spotykać na betonowych parkingach. Poza tym przy takiej szybkości kierowcy z IR będą musieli już biegać.
Ale nie ma co przewidywać. Daj znać jak wypadnie test.
Pozdrawiam,
Tomek

Awatar użytkownika
Mr.Z
Posty: 374
Rejestracja: 2009-01-16, 17:11
Lokalizacja: Warszawa

#147 Post autor: Mr.Z »

ManiekManiak pisze:Bardzo dobry pomysł z określeniem wagi dla poszczególnych silników
3dom pisze:Mi też wydaje się to sensownym rozwiązaniem :)
Mi też. W końcu sam to pierwszy proponowałem. :-P
Edyta: W sumie to Gen...
Ostatnio zmieniony 2011-07-18, 07:38 przez Mr.Z, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
TT
Posty: 1181
Rejestracja: 2004-05-27, 13:52
Lokalizacja: Bielsko-Biała
brickshelf: TT

 

#148 Post autor: TT »

Grzesiek w tej chwili jest 300g dla mediuma i 600g dla XL.
Czy tak miało być? Uważamy, że 2 mediumy to to samo co 1 XL?
W trtr wyszło, że tak nie jest.

Jeśli coś przeoczyłem w temacie to mnie wymoderujcie/wymordujcie.
Pozdrawiam,
Tomek

Awatar użytkownika
Chrupek
Posty: 834
Rejestracja: 2010-04-13, 09:57
Lokalizacja: Wawa

#149 Post autor: Chrupek »

Tak jest, napisałem wcześniej czemu uważam, że 2 mediumy są korzystniejsze w CC, ale mogę powtórzyć:

- Przy 2x medium odpada problem jakichkolwiek wałów napędowych
- Przy 2x medium odpada problem zębatek, bo prędkość wyjściowa mediuma wydaje się być optimum w CC (przynajmniej takie są w tej chwili założenia)
- 1x XL wymusza to co jest napisane wyżej, a więc jakieś przejście (obojętne kątowe, czy liniowe), jakieś wały napędowe, musi być przyspieszony - to się sumuje na straty mocy i dlatego można przyjąć, że ta jego troszkę większa moc kompensuje te problemy.
Sezon w pełni!

Awatar użytkownika
TT
Posty: 1181
Rejestracja: 2004-05-27, 13:52
Lokalizacja: Bielsko-Biała
brickshelf: TT

 

#150 Post autor: TT »

Dzięki. Sory, że nie doczytałem tego kilka postów wyżej.
Argumenty są sensowne.

Cieszy to, że limity masy/mocy spadły w dół. Będzie skutkować to tym, że auta będą szybsze, a ja nie będę musiał kupować na bricku tych balastów do łodzi :-)
Pozdrawiam,
Tomek

ODPOWIEDZ