[Zawody] Cross-Country 2011
Moderatorzy: BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team, BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team
- ManiekManiak
- Posty: 814
- Rejestracja: 2008-09-07, 21:00
- Lokalizacja: Ostrołęka
- brickshelf: ManiekManiak
-
Koniec OT!
Wracając do tematu to wczorajszy trening dał tyle samo odpowiedzi co kolejnych pytań bez odpowiedzi. Silniki RC rzeczywiście świetnie się nadają do tego "sportu" ale nie każdy je ma, więc chodzi nam po głowie unifikacja aut pod kątem użytych silników.
Moje auto o wadze ok 770g i napędzie z XL na 20>12 dawało radę w terenie jaki jest przewidywany na zawody. Jednak Smykowe auto popychane RC było trochę szybsze. Fakt że wcześniej mu padły aku, co potwierdza że RC ma większy power i zapotrzebowanie na energię.
Mam RC i nie zawaham się go użyć! Pytanie tylko, czy będzie to fair w stosunku do bryczek napędzanych z XL.
Wracając do tematu to wczorajszy trening dał tyle samo odpowiedzi co kolejnych pytań bez odpowiedzi. Silniki RC rzeczywiście świetnie się nadają do tego "sportu" ale nie każdy je ma, więc chodzi nam po głowie unifikacja aut pod kątem użytych silników.
Moje auto o wadze ok 770g i napędzie z XL na 20>12 dawało radę w terenie jaki jest przewidywany na zawody. Jednak Smykowe auto popychane RC było trochę szybsze. Fakt że wcześniej mu padły aku, co potwierdza że RC ma większy power i zapotrzebowanie na energię.
Mam RC i nie zawaham się go użyć! Pytanie tylko, czy będzie to fair w stosunku do bryczek napędzanych z XL.
Może faktycznie ucinanie od razu RC nie jest do końca zgodne z duchem freeride'owej zabawy. ALE
Silnik RC jest mocniejszy zarówno od 2x mediumów, jak i od 1x XL (dzięki TT, bo nie wiedziałem tego). Jeśli weźmiemy to pod uwagę i zastosujemy inny limit wagi dla RC, to może się okazać, że tej przewagi już nie będzie. I tak matematycznie:
1 medium (1.04W) na każde 300 gramów (to co sugerował Smyk, czyli zmniejszenie limitu mocy).
1 XL (2.21W) na każde 637 gramów.
1 RC (2.38W) na każde 686 gramów.
1 NXT (2.03W) na każde 585 gramów.
JEDNAKOWOŻ, ważna jest też prędkość obrotowa i sprawność silnika pod obciążeniem. Biorąc pod uwagę te zmienne, proponuję:
1 medium (1.04W) na każde 300 gramów <bazowa wartość wiec zostaje>.
1 XL (2.21W) na każde 600 gramów <XL trzeba delikatnie przyspieszyć, co skutkuje spadkiem sprawności, więc limit odrobinę zaniżony (w kontekście do PF medium, które na podobną wage są DWA, więc odpada problem zębatek i wałów)>.
1 RC (2.38W) na każde 750 gramów <na czuja rzucam, ale biorąc pod uwagę, że RC ma dwa wyjścia, praktycznie nie trzeba w taki układ wstawiać zębatek, a prędkość jest zawsze bardzo zadowalająca - limit trochę zawyżony>.
1 NXT (2.03W) na każde ??? gramów <tu prosiłbym osobę obytą z silnikami NXT o opinię na temat ich sprawności przy prędkości wyjściowej rzędu silnika PF medium, jednak NXT ma gniazdo wyjściowe przelotowe, co pozwala wpiąć go bezpośrednio w oś napędową, bez żadnych zębatek, wstępnie koło 600 gramów>
Silnik RC jest mocniejszy zarówno od 2x mediumów, jak i od 1x XL (dzięki TT, bo nie wiedziałem tego). Jeśli weźmiemy to pod uwagę i zastosujemy inny limit wagi dla RC, to może się okazać, że tej przewagi już nie będzie. I tak matematycznie:
1 medium (1.04W) na każde 300 gramów (to co sugerował Smyk, czyli zmniejszenie limitu mocy).
1 XL (2.21W) na każde 637 gramów.
1 RC (2.38W) na każde 686 gramów.
1 NXT (2.03W) na każde 585 gramów.
JEDNAKOWOŻ, ważna jest też prędkość obrotowa i sprawność silnika pod obciążeniem. Biorąc pod uwagę te zmienne, proponuję:
1 medium (1.04W) na każde 300 gramów <bazowa wartość wiec zostaje>.
1 XL (2.21W) na każde 600 gramów <XL trzeba delikatnie przyspieszyć, co skutkuje spadkiem sprawności, więc limit odrobinę zaniżony (w kontekście do PF medium, które na podobną wage są DWA, więc odpada problem zębatek i wałów)>.
1 RC (2.38W) na każde 750 gramów <na czuja rzucam, ale biorąc pod uwagę, że RC ma dwa wyjścia, praktycznie nie trzeba w taki układ wstawiać zębatek, a prędkość jest zawsze bardzo zadowalająca - limit trochę zawyżony>.
1 NXT (2.03W) na każde ??? gramów <tu prosiłbym osobę obytą z silnikami NXT o opinię na temat ich sprawności przy prędkości wyjściowej rzędu silnika PF medium, jednak NXT ma gniazdo wyjściowe przelotowe, co pozwala wpiąć go bezpośrednio w oś napędową, bez żadnych zębatek, wstępnie koło 600 gramów>
Ostatnio zmieniony 2011-07-16, 22:42 przez Chrupek, łącznie zmieniany 1 raz.
Sezon w pełni!
- Emilus
- Adminus Emeritus
- Posty: 1460
- Rejestracja: 2007-08-26, 19:58
- Lokalizacja: Polska
- brickshelf: Emilus
- Kontakt:
-
Możesz sobie Grzesiek zobaczyć, jak napisałem te funkcje do przelicznika trialowego i też tak zrobić.
Ja generalnie w zawodach brać będę udział, niezależnie jak napiszecie tą zależność masa-moc. Idea bardzo mi się podoba. Osobiście preferował bym jak największą dynamikę, no ale nie wiem, jak to będzie ze sterowaniem przez IR, no chyba trzeba już RC, bo bieganie za autem, straty zasięgu itp. to może być problem. Sprawdziliście to w praktyce?
Ja generalnie w zawodach brać będę udział, niezależnie jak napiszecie tą zależność masa-moc. Idea bardzo mi się podoba. Osobiście preferował bym jak największą dynamikę, no ale nie wiem, jak to będzie ze sterowaniem przez IR, no chyba trzeba już RC, bo bieganie za autem, straty zasięgu itp. to może być problem. Sprawdziliście to w praktyce?
Przy prędkości 1.66:1 dla XLa i kół 94.8mm nie trzeba się specjalnie spieszyć, żeby nadążyć za pojazdem. A teraz proponuje limit jeszcze ciut mniejszy, więc pewnie koło prędkości 2:1 dla XLa będziemy jeździć na zawodach. Dalej powinno być w miarę ok.
Funkcji wyprowadzać nie możemy, bo to co tutaj proponuję to odwrotność przelicznika. Dopasowujesz wagę do mocy i nie ma już żadnych współczynników. Sztywne reguły: po przekroczeniu choćby o 1 gram jakieś wartości, możesz wrzucić dany silnik do napędu.
Funkcji wyprowadzać nie możemy, bo to co tutaj proponuję to odwrotność przelicznika. Dopasowujesz wagę do mocy i nie ma już żadnych współczynników. Sztywne reguły: po przekroczeniu choćby o 1 gram jakieś wartości, możesz wrzucić dany silnik do napędu.
Sezon w pełni!
Dobra, te nowe limity są całkiem okej, tylko jeszcze ten NXT, który jest słabszy i wolniejszy od Xla. Nie wiem ile mu trzeba dać, ale mniej niż 600g skoro tyle ma XL. NXT jest niepraktyczny, bo jest najwolniejszy i trzeba go najbardziej przyspieszać, co wiąże się z największymi stratami. 500-550g?
GPM '07#2 | '08#2 | '09#5 | '10#3 | '11#4
LTTC '11#6 | '12#2 | '13#3 | '14#3 | '15#3 | '16#2 | '17#4 | '18#4 | '19#11 | '20#7 | '21#9
LTTC '11#6 | '12#2 | '13#3 | '14#3 | '15#3 | '16#2 | '17#4 | '18#4 | '19#11 | '20#7 | '21#9
Emil mi trochę podpowiedział jak to jest z tym NXT i faktycznie wydaje się mało praktyczny. Wydajność ma gorsza od XLa, ale jednak możliwość zastosowania go jako oś wyjściową ułatwia konstrukcję.
Skoro XLowi zabraliśmy 30 kilka gramów, to NXT bym zabrał trochę więcej i zostawił 530 gramów.
To jakie są wasze odczucia? Jeśli uważacie, że OK to update'uję regulamin.
Skoro XLowi zabraliśmy 30 kilka gramów, to NXT bym zabrał trochę więcej i zostawił 530 gramów.
To jakie są wasze odczucia? Jeśli uważacie, że OK to update'uję regulamin.
Sezon w pełni!
- ManiekManiak
- Posty: 814
- Rejestracja: 2008-09-07, 21:00
- Lokalizacja: Ostrołęka
- brickshelf: ManiekManiak
-
Takie przełożenie narzuca budowanie totalnie płaskich tras. Będziemy musieli się spotykać na betonowych parkingach. Poza tym przy takiej szybkości kierowcy z IR będą musieli już biegać.gen_leihy pisze:Stworzyłem jeździdło na XL z przełożeniem 3:1, więc bardzo szybkie (troche wolno sie rozpędza). Postaram się sprawdzić na siekierkach, na torze RC jak wygląda prowadzenie przez podczerwień auta przy takiej prędkości.
Ale nie ma co przewidywać. Daj znać jak wypadnie test.
Pozdrawiam,
Tomek
Tomek
ManiekManiak pisze:Bardzo dobry pomysł z określeniem wagi dla poszczególnych silników
Mi też. W końcu sam to pierwszy proponowałem. :-P3dom pisze:Mi też wydaje się to sensownym rozwiązaniem :)
Edyta: W sumie to Gen...
Ostatnio zmieniony 2011-07-18, 07:38 przez Mr.Z, łącznie zmieniany 1 raz.
Tak jest, napisałem wcześniej czemu uważam, że 2 mediumy są korzystniejsze w CC, ale mogę powtórzyć:
- Przy 2x medium odpada problem jakichkolwiek wałów napędowych
- Przy 2x medium odpada problem zębatek, bo prędkość wyjściowa mediuma wydaje się być optimum w CC (przynajmniej takie są w tej chwili założenia)
- 1x XL wymusza to co jest napisane wyżej, a więc jakieś przejście (obojętne kątowe, czy liniowe), jakieś wały napędowe, musi być przyspieszony - to się sumuje na straty mocy i dlatego można przyjąć, że ta jego troszkę większa moc kompensuje te problemy.
- Przy 2x medium odpada problem jakichkolwiek wałów napędowych
- Przy 2x medium odpada problem zębatek, bo prędkość wyjściowa mediuma wydaje się być optimum w CC (przynajmniej takie są w tej chwili założenia)
- 1x XL wymusza to co jest napisane wyżej, a więc jakieś przejście (obojętne kątowe, czy liniowe), jakieś wały napędowe, musi być przyspieszony - to się sumuje na straty mocy i dlatego można przyjąć, że ta jego troszkę większa moc kompensuje te problemy.
Sezon w pełni!