[Zawody] LUGPol Truck Trial Championship, w skrócie LUGPol T
Moderatorzy: BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team, BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team
- Emilus
- Adminus Emeritus
- Posty: 1460
- Rejestracja: 2007-08-26, 19:58
- Lokalizacja: Polska
- brickshelf: Emilus
- Kontakt:
-
[Zawody] LUGPol Truck Trial Championship, w skrócie LUGPol T
Witajcie,
Utworzyłem ten temat, aby na bieżąco informować was o ustaleniach dotyczących nowych trialowych zawodów, zastępujących GPM.
Jesteśmy na etapie ostatnich szlifów nowego regulaminu naszych zawodów LUGPol Truck Trial Championship, w skrócie LUGPol TTC.
Wszystko to co już zostanie zatwierdzone w specjalnym dziale, czyli terminy, nowa wersja regulaminu itp. będę wrzucał tutaj, jako widoczne dla ogółu.
Jednocześnie informuję, że temat ten nie jest dyskusją. Wszelkie wpisy tutaj, będą kasowane.
Jeżeli ktoś ma potrzebę ustosunkowania się do tego, co pojawia się w tym temacie (czyli np. regulaminu), proszę pisać mi to w PW a nie tu.
Utworzyłem ten temat, aby na bieżąco informować was o ustaleniach dotyczących nowych trialowych zawodów, zastępujących GPM.
Jesteśmy na etapie ostatnich szlifów nowego regulaminu naszych zawodów LUGPol Truck Trial Championship, w skrócie LUGPol TTC.
Wszystko to co już zostanie zatwierdzone w specjalnym dziale, czyli terminy, nowa wersja regulaminu itp. będę wrzucał tutaj, jako widoczne dla ogółu.
Jednocześnie informuję, że temat ten nie jest dyskusją. Wszelkie wpisy tutaj, będą kasowane.
Jeżeli ktoś ma potrzebę ustosunkowania się do tego, co pojawia się w tym temacie (czyli np. regulaminu), proszę pisać mi to w PW a nie tu.
- Emilus
- Adminus Emeritus
- Posty: 1460
- Rejestracja: 2007-08-26, 19:58
- Lokalizacja: Polska
- brickshelf: Emilus
- Kontakt:
-
Terminy rajdów jeszcze na ten sezon:
20 sierpień 2011, g. 10.00 - Warszawa, prawdopodobnie park Szczęśliwicki
10 wrzesień 2011, g. 10.00 - Warszawa, prawdopodobnie park Szczęśliwicki
1 październik 2011, g. 10.00 - Warszawa, prawdopodobnie park Szczęśliwicki
EDYTA:
Regulamin już jest, teraz jest oceniany przez trialowców i pod koniec weekendu/na początku tygodnia, pojawi się w tym wątku.
20 sierpień 2011, g. 10.00 - Warszawa, prawdopodobnie park Szczęśliwicki
10 wrzesień 2011, g. 10.00 - Warszawa, prawdopodobnie park Szczęśliwicki
1 październik 2011, g. 10.00 - Warszawa, prawdopodobnie park Szczęśliwicki
EDYTA:
Regulamin już jest, teraz jest oceniany przez trialowców i pod koniec weekendu/na początku tygodnia, pojawi się w tym wątku.
Ostatnio zmieniony 2011-07-16, 20:53 przez Emilus, łącznie zmieniany 7 razy.
- Emilus
- Adminus Emeritus
- Posty: 1460
- Rejestracja: 2007-08-26, 19:58
- Lokalizacja: Polska
- brickshelf: Emilus
- Kontakt:
-
Panowie, Panie,
Regulamin LUGPol Truck Trial Championship:
https://rapidshare.com/files/2603474704 ... TECZNA.pdf
wersja regulaminu poprawiona, ze zmienionymi zapisami dotyczącymi:
-atrapy i możliwości jej zastąpienia silnikiem napędowym
-nowa punktacja rajdowa i generalna
-nieco sprecyzowane dane zgłoszeniowe
Arkusz liczący przelicznik można ściągnąć tu (wersja excel 2007):
https://rapidshare.com/files/2915489529/P2007.xlsx
Arkusz liczący przelicznik można ściągnąć tu (wersja excel 2003):
https://rapidshare.com/files/2334947528/P2003.xls
Kilka słów wyjaśnienia, dotyczących arkusza. Arkusz liczy przelicznik na podstawie danych wsadowych, takich jak: układ osi (4x4, 6x6, 8x8 i 10x10), ilości i umiejscowienia osi skrętnych, obecności przegubu, masy i sumarycznej mocy napędowej. Przelicznik jest wyliczany za pomocą funkcji cząstkowych (wzór funkcji zależny od jej dziedziny).
Jednym z fundamentalnych założeń, które miałem tworząc ten arkusz, było to, że modelowe 4x4 (w przeliczniku są wprowadzone auta modelowe) o długości 400mm, masie 2,5kg i jednej osi skrętnej, ma przy mocy układu napędowego 2,21w (1XL) taki sam przelicznik (równy 1), jak 8x8 o długości 500mm, masie 3,4kg, 3 osiach skrętnych (1,2 i ostatniej, co daje mu podobną zwrotność do 4x4) i mocy sumarycznej równej 4,42 W (2 silniki XL). Układy 6x6 i 10x10 mają proporcjonalnie podobierane parametry modelowe.
Dodatkowo nie zdziwcie się, że dokładając do modelowego 4x4, jeden silnik XL (czyli moc 4,42W, jest dwa razy większa niż modelowa 2,21W) współczynnik nie spada 2krotnie a tylko o 1/4 czyli do wartości 0,75. Dlatego, że dwa razy większa moc nie jest tożsama z dwa razy szybszą jazdą tegoż auta. Sytuacja odwrotna, czyli odejmując połowę mocy z modelowego 8x8, czyli zabierając mu 2,21W, współczynnik skacze nie z 1 na 2 a z 1 na 1,5, bo 2 razy mniej mocy nie jest tożsame z dwa razy wolniejszą jazdą.
Dla ciekawych, funkcje liczące zależność mocy od przelicznika.
Funkcje te są bardzo proste, cząstkowe, liniowe:
4x4 - dla x = (1,04;2,21), y=-100/221x+2
dla x = <2,21;+niesk. ale w końcu przekroczy 0), y=-25/221x+1,25
6x6 - dla x = (1,04;3,315), y=-200/663x+2
dla x = <3,315;+niesk. ale w końcu przekroczy 0), y=-50/663x+1,25
8x8 - dla x = (1,04;4,42), y=-50/221x+2
dla x = <4,42;+niesk. ale w końcu przekroczy 0), y=-25/442x+1,25
10x10 - dla x = (1,04;5,525), y=-40/221x+2
dla x = <5,525;+niesk. ale w końcu przekroczy 0), y=-10/221x+1,25
Otwieram dyskusję w tym wątku. Osoby zainteresowane prosiłbym o opinie na temat nowego regulaminu i arkusza przelicznika, pomysły, wątpliwości, zastrzeżenia itp.
Regulamin LUGPol Truck Trial Championship:
https://rapidshare.com/files/2603474704 ... TECZNA.pdf
wersja regulaminu poprawiona, ze zmienionymi zapisami dotyczącymi:
-atrapy i możliwości jej zastąpienia silnikiem napędowym
-nowa punktacja rajdowa i generalna
-nieco sprecyzowane dane zgłoszeniowe
Arkusz liczący przelicznik można ściągnąć tu (wersja excel 2007):
https://rapidshare.com/files/2915489529/P2007.xlsx
Arkusz liczący przelicznik można ściągnąć tu (wersja excel 2003):
https://rapidshare.com/files/2334947528/P2003.xls
Kilka słów wyjaśnienia, dotyczących arkusza. Arkusz liczy przelicznik na podstawie danych wsadowych, takich jak: układ osi (4x4, 6x6, 8x8 i 10x10), ilości i umiejscowienia osi skrętnych, obecności przegubu, masy i sumarycznej mocy napędowej. Przelicznik jest wyliczany za pomocą funkcji cząstkowych (wzór funkcji zależny od jej dziedziny).
Jednym z fundamentalnych założeń, które miałem tworząc ten arkusz, było to, że modelowe 4x4 (w przeliczniku są wprowadzone auta modelowe) o długości 400mm, masie 2,5kg i jednej osi skrętnej, ma przy mocy układu napędowego 2,21w (1XL) taki sam przelicznik (równy 1), jak 8x8 o długości 500mm, masie 3,4kg, 3 osiach skrętnych (1,2 i ostatniej, co daje mu podobną zwrotność do 4x4) i mocy sumarycznej równej 4,42 W (2 silniki XL). Układy 6x6 i 10x10 mają proporcjonalnie podobierane parametry modelowe.
Dodatkowo nie zdziwcie się, że dokładając do modelowego 4x4, jeden silnik XL (czyli moc 4,42W, jest dwa razy większa niż modelowa 2,21W) współczynnik nie spada 2krotnie a tylko o 1/4 czyli do wartości 0,75. Dlatego, że dwa razy większa moc nie jest tożsama z dwa razy szybszą jazdą tegoż auta. Sytuacja odwrotna, czyli odejmując połowę mocy z modelowego 8x8, czyli zabierając mu 2,21W, współczynnik skacze nie z 1 na 2 a z 1 na 1,5, bo 2 razy mniej mocy nie jest tożsame z dwa razy wolniejszą jazdą.
Dla ciekawych, funkcje liczące zależność mocy od przelicznika.
Funkcje te są bardzo proste, cząstkowe, liniowe:
4x4 - dla x = (1,04;2,21), y=-100/221x+2
dla x = <2,21;+niesk. ale w końcu przekroczy 0), y=-25/221x+1,25
6x6 - dla x = (1,04;3,315), y=-200/663x+2
dla x = <3,315;+niesk. ale w końcu przekroczy 0), y=-50/663x+1,25
8x8 - dla x = (1,04;4,42), y=-50/221x+2
dla x = <4,42;+niesk. ale w końcu przekroczy 0), y=-25/442x+1,25
10x10 - dla x = (1,04;5,525), y=-40/221x+2
dla x = <5,525;+niesk. ale w końcu przekroczy 0), y=-10/221x+1,25
Otwieram dyskusję w tym wątku. Osoby zainteresowane prosiłbym o opinie na temat nowego regulaminu i arkusza przelicznika, pomysły, wątpliwości, zastrzeżenia itp.
Ostatnio zmieniony 2011-07-18, 19:56 przez Emilus, łącznie zmieniany 5 razy.
- Fiołkowa Furia
- Posty: 63
- Rejestracja: 2007-12-12, 22:03
- Lokalizacja: Wrocław/Wieluń
- brickshelf: Fiolkowa-Furia
-
Co prawda na żadnych zawodach w Wawie nie byłem, ale ponieważ kiedyś chciałbym się pojawić to mam parę uwag, co mi się osobiście nie podoba:
- zasłonięta przestrzeń za kabiną. Przecież nie są czymś niespotykanym ciężarówki z gołą ramą, bez zabudowy.
- minimalna masa 2kg, dlaczego? Bo byłoby za szybko?
- widoczność kabli. Tego już zupełnie nie rozumiem, co komu one wadzą. W rzeczywistości przecież kabli nikt jakoś specjalnie nie zasłania
- lita kabina. Zdaję sobie sprawę, że nie ma za dużo (albo wcale) ażurowych kabin, ale czasami właśnie taka ażurowa kabina technic-style wygląda lepiej niż lita na siłę.
No to chyba wszystko.
Btw, podoba mi się, że współczynnik nie jest liniowo zależny od mocy.
- zasłonięta przestrzeń za kabiną. Przecież nie są czymś niespotykanym ciężarówki z gołą ramą, bez zabudowy.
- minimalna masa 2kg, dlaczego? Bo byłoby za szybko?
- widoczność kabli. Tego już zupełnie nie rozumiem, co komu one wadzą. W rzeczywistości przecież kabli nikt jakoś specjalnie nie zasłania
- lita kabina. Zdaję sobie sprawę, że nie ma za dużo (albo wcale) ażurowych kabin, ale czasami właśnie taka ażurowa kabina technic-style wygląda lepiej niż lita na siłę.
No to chyba wszystko.
Btw, podoba mi się, że współczynnik nie jest liniowo zależny od mocy.
<szarikm> trzy odcinki XXX - starczy na dzis
- Emilus
- Adminus Emeritus
- Posty: 1460
- Rejestracja: 2007-08-26, 19:58
- Lokalizacja: Polska
- brickshelf: Emilus
- Kontakt:
-
-2 kilo zostaje, zawsze było i się sprawdziło.Fiołek pisze:- zasłonięta przestrzeń za kabiną. Przecież nie są czymś niespotykanym ciężarówki z gołą ramą, bez zabudowy.
- minimalna masa 2kg, dlaczego? Bo byłoby za szybko?
- widoczność kabli. Tego już zupełnie nie rozumiem, co komu one wadzą. W rzeczywistości przecież kabli nikt jakoś specjalnie nie zasłania
-Co do kabli i paki, pomyślimy. Jutro się naradzimy.
-Węgrzy najbardziej zachwycali się naszymi kabinami. Nie możemy się cofać. Mamy pewien styl i poziom i tego musimy się trzymać. Tym bardziej, że teraz mimo ciężkich kabin, można mieć bezkarnie więcej mocy.Fiołek pisze:- lita kabina. Zdaję sobie sprawę, że nie ma za dużo (albo wcale) ażurowych kabin, ale czasami właśnie taka ażurowa kabina technic-style wygląda lepiej niż lita na siłę.
Dzięki :)Mistakes pisze:Widać ogromny wkład pracy w organizację zawodów.
Dzięki!
Ostatnio zmieniony 2011-07-18, 20:02 przez Emilus, łącznie zmieniany 3 razy.
- Fiołkowa Furia
- Posty: 63
- Rejestracja: 2007-12-12, 22:03
- Lokalizacja: Wrocław/Wieluń
- brickshelf: Fiolkowa-Furia
-
- Emilus
- Adminus Emeritus
- Posty: 1460
- Rejestracja: 2007-08-26, 19:58
- Lokalizacja: Polska
- brickshelf: Emilus
- Kontakt:
-
Wiemy z doświadczenia, że 2 kilo to i tak mało i auta są szybkie. 1,5 kg to naprawdę zbyt mało i przelicznik może nie dać rady wyrównać różnic czasów. Chodzi nam o premiowanie nie tylko dynamiki, ale także ciekawych aut a nie nowa furtka dla zwyciężających prościutkich 4x4. Tak było w GPM i nie będzie u nas.
Chyba chodzi o sterczące kable. W tym co podlinkowałeś masz je ładnie ułożone wzdłuż ramy i przy poprzeczkach. A u nas czasem to wyglądało jak jeden wielki kłębek, a nie ciężarówka.Fiołkowa Furia pisze:- widoczność kabli. Tego już zupełnie nie rozumiem, co komu one wadzą. W rzeczywistości przecież kabli nikt jakoś specjalnie nie zasłania
GPM '07#2 | '08#2 | '09#5 | '10#3 | '11#4
LTTC '11#6 | '12#2 | '13#3 | '14#3 | '15#3 | '16#2 | '17#4 | '18#4 | '19#11 | '20#7 | '21#9
LTTC '11#6 | '12#2 | '13#3 | '14#3 | '15#3 | '16#2 | '17#4 | '18#4 | '19#11 | '20#7 | '21#9
Nie wiem czy jest to sprecyzowane, ale czy auta modyfikowane (do trialu) będą dopuszczane do rajdów? Jeżeli oczywiścię udowodni się modyfikacje pierwowzoru zdjęciami lub innymi materiałami.
Jakie jest wasze zdanie na temat smarowania? Widać że auta które mają smarowane wszystko (ośki, zębatki, otwory w klockach) jeżdżą lepiej niż te w których smarowane są tylko knoby lub nic nie jest smarowane. Może ograniczyć smarowanie tylko do knobów? Reszta przekładni nie ulega takiemu starciu.
Ja również proszę o reupload plików bo po jednym pobraniu rapid się na mnie obraził.
(ze speedyshare nigdy nie ma problemów)
Jakie jest wasze zdanie na temat smarowania? Widać że auta które mają smarowane wszystko (ośki, zębatki, otwory w klockach) jeżdżą lepiej niż te w których smarowane są tylko knoby lub nic nie jest smarowane. Może ograniczyć smarowanie tylko do knobów? Reszta przekładni nie ulega takiemu starciu.
Ja również proszę o reupload plików bo po jednym pobraniu rapid się na mnie obraził.
(ze speedyshare nigdy nie ma problemów)
Ostatnio zmieniony 2011-07-19, 16:09 przez Mistakes, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- VIP
- Posty: 1263
- Rejestracja: 2009-04-13, 22:21
- Lokalizacja: Karczew/Warszawa
- brickshelf: cieslu12
-
A gniazda osiek i np. zębatki w skrzyni?Mistakes pisze: Może ograniczyć smarowanie tylko do knobów? Reszta przekładni nie ulega takiemu starciu.
Zresztą, po co się tego czepiać. Jak ktoś jest purystą i nie lubi smarować to niech nie smaruje. Jeżeli komuś to nie przeszkadza a dodatkowo chce utrzymać napęd w należytej kondycji to po co mu tego zabraniać. Smarowanie powinno zostać. W dowolnym wymiarze.
Jeden rabin powie tak, drugi rabin powie nie.
WIP:
Oshkosh MMRS
MAN F2000
Iveco Powerstar
WIP:
Oshkosh MMRS
MAN F2000
Iveco Powerstar
- Emilus
- Adminus Emeritus
- Posty: 1460
- Rejestracja: 2007-08-26, 19:58
- Lokalizacja: Polska
- brickshelf: Emilus
- Kontakt:
-
Aktualny na chwilę obecną regulamin:eric pisze:byłbym zobowiązany gdybyś wrzucił arkusz i regulamin na zipyshare.com następnie się wypowiem.
http://www14.zippyshare.com/v/19819323/file.html
arkusz liczący przelicznik (excel 2003):
http://www14.zippyshare.com/v/13863365/file.html
arkusz liczący przelicznik (excel 2007):
http://www14.zippyshare.com/v/34530076/file.html
Mistakes, Cieślu, co do smarowania, to nie ma ograniczeń. Można smarować do woli.
Co do paki, to proponuję taką modyfikację regulaminu. Mianowicie:
-Jeśli ktoś zbuduje trialówkę z płaską paką (dobrze zeskalowaną, jeśli chodzi o wysokość umieszczenia), to w ramach tego, iż takie rozwiązanie trudniej zrobić (upchnięcie wszystkiego w ramie) nie musi tejże paki niczym zasłaniać (panele, platy, tektura, materiał) no ale obrys paki z np. conectorów zrobić musi. Kable nie mogą rzecz jasna wystawać ponad taką pakę. Przykład takiego rozwiązania:
Tu jest zasłonięta paka panelami, niemniej nie musiało by ich być.
-Jeśli ktoś natomiast nie da rady upchnąć wszystkiego w ramie i pewne elementy wystają ponad ramę, to musi to zasłonić plandeką (materiał, tektura, klocki) zgodnie z tym, jak to jest opisane w regulaminie (nie wyżej niż dach kabiny). Przykład takiego rozwiązania:
Ostatnio zmieniony 2011-07-20, 13:16 przez Emilus, łącznie zmieniany 7 razy.
- eric trax
- Administrator
- Posty: 2466
- Rejestracja: 2011-02-28, 20:30
- Lokalizacja: Wrocław
- brickshelf: erictrax
-
Ja mam jedno pytanie odnośnie regulaminu.
UP!
Czyli wynika z tego że mam zdemontować z BAE wieżyczki z atrapami rakietnic? przecież to jak kastracja :/2.1. Dopuszczalne rodzaje pojazdów i ich ciężar
Dopuszczalne są ciężarówki i transportery wojskowe (pod warunkiem demontażu uzbrojenia),
dwuosiowe i wieloosiowe (z lub bez przegubu), przystosowane do jazdy terenowej.
Niedopuszczalne są motocykle, quady i pojazdy gąsienicowe oraz pojazdy nieprzystosowane do jazdy
terenowej. Niedopuszczalne są pojazdy ze sterownaiem czołgowym.
UP!
Na warsztacie:
- Grimme Varitron 270 - 10%
.
- Grimme Varitron 270 - 10%
.