[Zawody] Cross-Country 2011

Wszystko co związane z / everything about LEGO Truck Trial, Cross Country, Truck Racing, Outdoor Car Racing

Moderatorzy: BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team, BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team

Autor
Wiadomość
MrPyrek

#151 Post autor: MrPyrek »

Po dwutygodniowej nieobecności w klockowym życiu, zabieram się za moją wyścigówkę i mam do Was pytanie (szczególnie do osób, które były na ostatnich testach) : 2x4 czy 4x4 ?

Awatar użytkownika
ManiekManiak
Posty: 814
Rejestracja: 2008-09-07, 21:00
Lokalizacja: Ostrołęka
brickshelf: ManiekManiak

 

#152 Post autor: ManiekManiak »

Ja budowałem tylnionapędówki i nie było problemów z trakcją. Pytanie czy wsadzisz dyfer czy nie. To ma chyba większe znaczenie:)

MrPyrek

#153 Post autor: MrPyrek »

Maniek dzięki, zrobię na razie napęd na tył. Nie chcę wkładać dyfra, chyba, że zrobię go ręcznie załączanego w zależności od efektów na trasie.

Awatar użytkownika
Barteq
Posty: 157
Rejestracja: 2009-04-02, 10:06
Lokalizacja: Białystok
brickshelf: Barteq

 

#154 Post autor: Barteq »

Wczoraj przetestowałem wszystkie możliwe układy. Wynik? Tylko napęd na tył. Najlepiej sprawdzał się RC z przełożeniem 3:1 na starym dyferencjale.


EDYTA:
Dodam, że testowałem na kołach 62,4x20.
Ostatnio zmieniony 2011-07-20, 12:54 przez Barteq, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
smyk
VIP
Posty: 2142
Rejestracja: 2006-03-14, 23:13
Lokalizacja: Warszawa-Ochota
brickshelf: smyk

 

#155 Post autor: smyk »

MrPyrek pisze:Po dwutygodniowej nieobecności w klockowym życiu, zabieram się za moją wyścigówkę i mam do Was pytanie (szczególnie do osób, które były na ostatnich testach) : 2x4 czy 4x4 ?
Zależy ile mocy będziesz miał. Pod RC proponuję 4x4 - lepsza trakcja, mnie buksowania kół, lepsza sterowność na sypkich nawierzchniach, bo przód ciągnie tam gdzie chcemy.

Ale z samym tyłem też oczywiście się da.
GPM '07#2 | '08#2 | '09#5 | '10#3 | '11#4
LTTC '11#6 | '12#2 | '13#3 | '14#3 | '15#3 | '16#2 | '17#4 | '18#4 | '19#11 | '20#7 | '21#9

MrPyrek

#156 Post autor: MrPyrek »

smyk pisze:Zależy ile mocy będziesz miał. Pod RC proponuję 4x4 - lepsza trakcja, mnie buksowania kół, lepsza sterowność na sypkich nawierzchniach, bo przód ciągnie tam gdzie chcemy.
No właśnie smyk-u zastanawiam się, czy z tym przodem to nie jest tak, że jemu brakuje bardziej dociążenia niż napędu. Chciałem wstawić właśnie RC.

Awatar użytkownika
Barteq
Posty: 157
Rejestracja: 2009-04-02, 10:06
Lokalizacja: Białystok
brickshelf: Barteq

 

#157 Post autor: Barteq »

smyk, a dawałeś dyferencjał między osiowy? Jakie masz przełożenie przy 4x4?

Awatar użytkownika
Sariel
VIP
Posty: 5418
Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Sariel
Kontakt:

 

#158 Post autor: Sariel »

Dyferencjał międzyosiowy? A Wy tam chcecie jeździć czy stać?

Awatar użytkownika
Barteq
Posty: 157
Rejestracja: 2009-04-02, 10:06
Lokalizacja: Białystok
brickshelf: Barteq

 

#159 Post autor: Barteq »

Dyferencjał międzyosiowy? A Wy tam chcecie jeździć czy stać?
Dlaczego stać? Mój ostatni wehikuł miał dyfer między osiowy i radził sobie całkiem nieźle.

Awatar użytkownika
smyk
VIP
Posty: 2142
Rejestracja: 2006-03-14, 23:13
Lokalizacja: Warszawa-Ochota
brickshelf: smyk

 

#160 Post autor: smyk »

Sariel pisze:Dyferencjał międzyosiowy? A Wy tam chcecie jeździć czy stać?
To co powiedzieć o pojeździe z napędem tylko na tył? Z dyfrem międzyosiowym w zależności od obciążenia masz w danym momencie napęd na przód, tył, lub 4x4.

Ale wolę równe rozłożenie - czyli dwa dyfry bez centralnego.
GPM '07#2 | '08#2 | '09#5 | '10#3 | '11#4
LTTC '11#6 | '12#2 | '13#3 | '14#3 | '15#3 | '16#2 | '17#4 | '18#4 | '19#11 | '20#7 | '21#9

Awatar użytkownika
smyk
VIP
Posty: 2142
Rejestracja: 2006-03-14, 23:13
Lokalizacja: Warszawa-Ochota
brickshelf: smyk

 

#161 Post autor: smyk »

MrPyrek pisze:
smyk pisze:Zależy ile mocy będziesz miał. Pod RC proponuję 4x4 - lepsza trakcja, mnie buksowania kół, lepsza sterowność na sypkich nawierzchniach, bo przód ciągnie tam gdzie chcemy.
No właśnie smyk-u zastanawiam się, czy z tym przodem to nie jest tak, że jemu brakuje bardziej dociążenia niż napędu. Chciałem wstawić właśnie RC.
Myślę, że nie. (Na podstawie trialówek z ciężkimi kabinami, które też potrafią nie skręcać, jeśli nie ma równowagi w napędzie przód/tył)).
GPM '07#2 | '08#2 | '09#5 | '10#3 | '11#4
LTTC '11#6 | '12#2 | '13#3 | '14#3 | '15#3 | '16#2 | '17#4 | '18#4 | '19#11 | '20#7 | '21#9

Awatar użytkownika
Emilus
Adminus Emeritus
Posty: 1460
Rejestracja: 2007-08-26, 19:58
Lokalizacja: Polska
brickshelf: Emilus
Kontakt:

 

#162 Post autor: Emilus »

Jezu ludzie, chcecie przepisu na gotowe auto?

Pobudujcie, popróbujcie, w końcu zabawa polega też na dochodzeniu do pewnych rozwiązań.

Chyba, że to polega na jednym podwoziu, do którego wrzuci się instrukcję budowy.

MrPyrek

#163 Post autor: MrPyrek »

Emilus, naliczyłem już 26 różnych teoretycznych wariantów aut (na podstawie wypowiedzi;-) ) nie licząc wariantów z rozmiarami oponami. Myślę, że "drobne" podpowiedzi w stylu, ze w RC na tyle, przód nie skręca albo koła buksują są dość pomocne, by nie robić podstawowych błędów. Tak samo jak w TrTr informacje o łamaniu zębatek, knobach na osiach itd.

Awatar użytkownika
Emilus
Adminus Emeritus
Posty: 1460
Rejestracja: 2007-08-26, 19:58
Lokalizacja: Polska
brickshelf: Emilus
Kontakt:

 

#164 Post autor: Emilus »

Emilus, naliczyłem już 26 różnych teoretycznych wariantów aut (na podstawie wypowiedzi;-) ) nie licząc wariantów z rozmiarami oponami. Myślę, że "drobne" podpowiedzi w stylu, ze w RC na tyle, przód nie skręca albo koła buksują są dość pomocne, by nie robić podstawowych błędów. Tak samo jak w TrTr informacje o łamaniu zębatek, knobach na osiach itd.
Moim zadaniem to co najmniej 26 sposobów na fajną zabawę z różnymi podwoziami. Ale oczywiście każdy robi po swojemu.

Awatar użytkownika
smoq
Posty: 77
Rejestracja: 2011-05-30, 20:39
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: smoq
Kontakt:

 

#165 Post autor: smoq »

Mam pytanko... Czemu użycie 2 kanałów jest zabronione? Ja rozumiem, że dużo aut na torze, ale jest coś jeszcze?

Czy będą jakieś klasy pojazdów? Np. oddzielna klasyfikacja dla kołowych, gąsiennicowych i kroczących?
Ostatnio zmieniony 2011-07-28, 12:57 przez smoq, łącznie zmieniany 2 razy.

ODPOWIEDZ