[MOC] Kraz 255B Trial

Wszystko co związane z / everything about LEGO Truck Trial, Cross Country, Truck Racing, Outdoor Car Racing

Moderatorzy: BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team, BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team

Autor
Wiadomość
Karde
Posty: 32
Rejestracja: 2011-07-18, 22:41
Lokalizacja: Wrocław
brickshelf: Karde

 

[MOC] Kraz 255B Trial

#1 Post autor: Karde »

Cześć, przedstawiłem się już w odpowiednim temacie więc nadszedł czas, żebyście kojarzyli mnie z jakąś ciężarówką. Jest to mój pierwszy tak skomplikowany MOC. Jestem wyznawcą napędu 6x6 stąd mój wybór padł na Kraza 255B
Obrazek
Zbudowałem go w dość krótkim czasie, około tygodnia, ale był to bardzo przyjemnie spędzony czas. Głównymi założeniami było skonstruowanie w miarę sprawnego układu napędowego i wierne odwzorowanie oryginału, co w moich oczach udało się osiągnąć.
Dane techniczne:
-skala: ~1:14
-wymiary: 600x200x215mm(dłxszerxwys)
-napęd: 2 PF XL (4.42W)
-skręt: 1 PF Medium
-przełożenie: ~8.33:1
-zawieszenie: przód most kolebkowy, tył 2 mosty kolebkowe spięte w kolebkowy wózek
-waga: nie posiadam :(
-2 BB na pokładzie

Jestem bardzo zadowolony z mojego projektu, w terenie radzi sobie dobrze, czasem tylko coś strzeli. Co do wyglądu, to zamiast skrzyni ładunkowej zastosowałem wzmocnienia, które można spotkać w trialu. Na pokładzie znajdują się dwa fotele, kierownica oraz lusterka. Całość dopełniają nadkola, reflektory, koguty na dachu, pionowe rury wydechowe, gril i działająca atrapa widlastej ósemki.
Galeria BS

Proszę, napiszcie co wam się podoba lub nie, co warto poprawić itp. Dzięki za wszystkie komentarze.

ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
eric trax
Administrator
Posty: 2466
Rejestracja: 2011-02-28, 20:30
Lokalizacja: Wrocław
brickshelf: erictrax

 

#2 Post autor: eric trax »

Bez filmu ciężko powiedzieć coś więcej poza tym, że przydał by się przedni zderzak...
Na warsztacie:
- Grimme Varitron 270 - 10%
.

Awatar użytkownika
smyk
VIP
Posty: 2142
Rejestracja: 2006-03-14, 23:13
Lokalizacja: Warszawa-Ochota
brickshelf: smyk

 

#3 Post autor: smyk »

eric trax pisze:Bez filmu ciężko powiedzieć coś więcej poza tym, że przydał by się przedni zderzak...
... i większe koła.
GPM '07#2 | '08#2 | '09#5 | '10#3 | '11#4
LTTC '11#6 | '12#2 | '13#3 | '14#3 | '15#3 | '16#2 | '17#4 | '18#4 | '19#11 | '20#7 | '21#9

Awatar użytkownika
Emilus
Adminus Emeritus
Posty: 1460
Rejestracja: 2007-08-26, 19:58
Lokalizacja: Polska
brickshelf: Emilus
Kontakt:

 

#4 Post autor: Emilus »

Karde pisze:Głównymi założeniami było skonstruowanie w miarę sprawnego układu napędowego i wierne odwzorowanie oryginału, co w moich oczach udało się osiągnąć.
Cieszę się, że pojawia się nowa krew. Fajnie że budujesz i sprawia Ci to przyjemność.
Co do wyglądu, to jak na początki jest wystarczająco, ale jeśli mówimy o starcie w wyścigach, to w tym momencie dyskwalifikują go koła.
Ostatnio zmieniony 2011-07-30, 12:15 przez Emilus, łącznie zmieniany 1 raz.

Karde
Posty: 32
Rejestracja: 2011-07-18, 22:41
Lokalizacja: Wrocław
brickshelf: Karde

 

#5 Post autor: Karde »

Macie rację, te kółka to wstyd dla tej ciężarówki, dlatego zamówiłem już 94.8x44R ;D
Co do samych startów w zawodach to jestem pozytywnie nastawiony, ale z racji tego że mieszkam w okolicach Jeleniej Góry, nie mam możliwości wzięcia w nich udziału... chyba że zostaną zorganizowane jakieś zawody we Wrocławiu wtedy nie ma problemu. Z tego co się orientuje to jest parę osób mieszkających w okolicach Wrocławia, może kiedyś się zorganizujemy i powstaną jakieś zawody, byłoby jakieś urozmaicenie ;)

Awatar użytkownika
eric trax
Administrator
Posty: 2466
Rejestracja: 2011-02-28, 20:30
Lokalizacja: Wrocław
brickshelf: erictrax

 

#6 Post autor: eric trax »

Karde pisze:...z racji tego że mieszkam w okolicach Jeleniej Góry, nie mam możliwości wzięcia w nich udziału... chyba że zostaną zorganizowane jakieś zawody we Wrocławiu wtedy nie ma problemu. Z tego co się orientuje to jest parę osób mieszkających w okolicach Wrocławia, może kiedyś się zorganizujemy i powstaną jakieś zawody, byłoby jakieś urozmaicenie ;)
Jak masz czas 20tego i podjechałbyś do Rawicza pociągiem, nie widzę problemu żeby Cię zabrać :)
Na warsztacie:
- Grimme Varitron 270 - 10%
.

Awatar użytkownika
Chrupek
Posty: 834
Rejestracja: 2010-04-13, 09:57
Lokalizacja: Wawa

#7 Post autor: Chrupek »

Niczym nie zabezpieczony wał napędowy... nie rozpina się to pod obciążeniem?
Sezon w pełni!

Karde
Posty: 32
Rejestracja: 2011-07-18, 22:41
Lokalizacja: Wrocław
brickshelf: Karde

 

#8 Post autor: Karde »

Nie rozpina. Wykonałem "test ściany", przedni most kręci kołami w miejscu, a ostatni niestety trochę strzela. No ale to na kołach 81.6x38R
Czy mógłbyś mi powiedzieć (pokazać) jak taki wał można zabezpieczyć?

Awatar użytkownika
Chrupek
Posty: 834
Rejestracja: 2010-04-13, 09:57
Lokalizacja: Wawa

#9 Post autor: Chrupek »

Nie żebym ci nie wierzył, ale wydaje mi się to niemożliwe.
Wał można zabezpieczyć liftarmami idącymi po bokach. Tuz przed kardanem powinna byc prowadnica (np. z takiego elementu: http://www.bricklink.com/catalogItem.asp?P=32034 )
I jeszcze gdzieś po drodze punkt obrotu, skoro u ciebie most jest kolebką.
Sezon w pełni!

Awatar użytkownika
3dom
Adminus Emeritus
Posty: 5639
Rejestracja: 2011-04-18, 20:43
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: 3dom

 

#10 Post autor: 3dom »

Postaraj się film wrzucić bo bez tego rzeczywiście trudno coś więcej powiedzieć.
Karde pisze:w terenie radzi sobie dobrze, czasem tylko coś strzeli.
Z własnego, choć niezbyt dużego, doświadczenia wiem, że jeżeli czasem tylko coś strzeli w czasie testów to niestety na rajdzie jest tylko gorzej. Ale nie zrażaj się, buduj dalej i wpadaj na zawody :)
...na mieście już ćwierkają wróble... 🐦🐦🐦
nisiia pisze:SMAŻ SIĘ W PIEKLE ZA TE POSPINANE PLEJTY!!!!!!!!

Karde
Posty: 32
Rejestracja: 2011-07-18, 22:41
Lokalizacja: Wrocław
brickshelf: Karde

 

#11 Post autor: Karde »

Pracuje nad lepszymi mostami i zawieszeniem. Wtedy spróbuje coś nagrać. Jeżeli będę miał możliwość przyjechania na zawody to chciałbym trochę powalczyć ;)

Karde
Posty: 32
Rejestracja: 2011-07-18, 22:41
Lokalizacja: Wrocław
brickshelf: Karde

 

#12 Post autor: Karde »

Nie chcę zakładać nowego tematu, bo to w sumie ten sam model, lecz lepiej zbudowany, a więc...
Po pierwszych krokach w TT poczułem, że mogę zbudować coś lepszego... i zbudowałem całkowicie nowego Kraza 255B.
Obrazek

Jest trochę większy od poprzednika, co jest ich jedyną wspólną cechą, poza wyglądem. Całkowicie nowe mosty mojej konstrukcji, tylne na 4 wahaczach, przedni na 2. Napędzany poprzez dwu biegową skrzynię 1 XL'em. Przełożenia 9:1 i 5:1. Skręt jest realizowany poprzez silnik medium z przełożeniem 9:1. Atrapa silnika pracująca podczas jazdy. Zasilanie 2xBB. Spełnia wymogi tegorocznego regulaminu.

Tą ciężarówką miałem wziąć udział w najbliższych zawodach, jednak oczekiwałem od niej większej mobilności w terenie. Technicznie wyszła poprawnie, nic nie strzela, z czego jestem zadowolony. Jednak tylne zawieszenie okazało się zbyt delikatne jak na tak dużą konstrukcję i miałem z nim trochę problemów.
Chciałbym, abyście ocenili głównie wygląd i po trochu wykonanie. Filmiku nie wrzucę, gdyż pracuję już nad nową konstrukcją, tym razem to nie będzie Kraz, ale nadal 6x6 :]

Galeria BS

Dane Techniczne:
-skala ~1:13
-wym. 665x210x230
-napęd 1 XL
-dwubiegowa skrzynia 9:1 i 5:1
-zasilanie 2xBB

Awatar użytkownika
3dom
Adminus Emeritus
Posty: 5639
Rejestracja: 2011-04-18, 20:43
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: 3dom

 

#13 Post autor: 3dom »

Jak się sprawują zwolnice z Unimożka? :)
Karde pisze:Nie chcę zakładać nowego tematu, bo to w sumie ten sam model, lecz lepiej zbudowany, a więc...
To jest bardziej rewolucja niż ewolucja modelu, spokojnie mógłbyś mu założyć osobny temat, ja tak zrobiłem z Zetrosami, gdzie MK2 to zupełnie nowy model w porównaniu z MK1, na prezentację czeka również MK3, który choć wizualnie zbliżony do dwójki to technicznie jest zupełnie innym autem.

Wizualnie auto dużo lepiej dopracowane do wcześniejszej wersji. Szkoda, że znów bez filmu, który ułatwiłby ocenę sprawności modelu.
...na mieście już ćwierkają wróble... 🐦🐦🐦
nisiia pisze:SMAŻ SIĘ W PIEKLE ZA TE POSPINANE PLEJTY!!!!!!!!

Awatar użytkownika
Barteq
Posty: 157
Rejestracja: 2009-04-02, 10:06
Lokalizacja: Białystok
brickshelf: Barteq

 

#14 Post autor: Barteq »

Wygląda całkiem dobrze, tak jak typowy model z serii Technic. Mam jednak dwa pytania ze strony technicznej:
1. Czy te megakardany nie rozpinają się przy "teście ściany"?
2. Czy przednie koła nie rozjeżdżają się po dłuższej jeździe? Zwolnice wydają się być niewystarczająco spięte.

Awatar użytkownika
Chrupek
Posty: 834
Rejestracja: 2010-04-13, 09:57
Lokalizacja: Wawa

#15 Post autor: Chrupek »

Karde pisze:2. Czy przednie koła nie rozjeżdżają się po dłuższej jeździe? Zwolnice wydają się być niewystarczająco spięte.
Te zwolnice to chyba pojedynczy element z nowego Unimoga, więc jak mogą sie rozpiąć?

Duża poprawa. Mogę ocenić tylko wygląd, i jest dużo lepiej niz ostatnio. Wygląda jak rasowa trialówka.

btw: te podwójne trójkąty okalające kardany w przednim moście to nie jest dobre rozwiązanie. Pod obciążeniem kardan będzie sie w nie wcinać i stracisz przez to dużo mocy. Kardan potrzebuje w każdym wymiarze studa luzu z każdej strony.
Ostatnio zmieniony 2011-08-18, 18:21 przez Chrupek, łącznie zmieniany 1 raz.
Sezon w pełni!

ODPOWIEDZ