[MOC] Kraz 255B Trial
Moderatorzy: BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team, BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team
[MOC] Kraz 255B Trial
Cześć, przedstawiłem się już w odpowiednim temacie więc nadszedł czas, żebyście kojarzyli mnie z jakąś ciężarówką. Jest to mój pierwszy tak skomplikowany MOC. Jestem wyznawcą napędu 6x6 stąd mój wybór padł na Kraza 255B
Zbudowałem go w dość krótkim czasie, około tygodnia, ale był to bardzo przyjemnie spędzony czas. Głównymi założeniami było skonstruowanie w miarę sprawnego układu napędowego i wierne odwzorowanie oryginału, co w moich oczach udało się osiągnąć.
Dane techniczne:
-skala: ~1:14
-wymiary: 600x200x215mm(dłxszerxwys)
-napęd: 2 PF XL (4.42W)
-skręt: 1 PF Medium
-przełożenie: ~8.33:1
-zawieszenie: przód most kolebkowy, tył 2 mosty kolebkowe spięte w kolebkowy wózek
-waga: nie posiadam :(
-2 BB na pokładzie
Jestem bardzo zadowolony z mojego projektu, w terenie radzi sobie dobrze, czasem tylko coś strzeli. Co do wyglądu, to zamiast skrzyni ładunkowej zastosowałem wzmocnienia, które można spotkać w trialu. Na pokładzie znajdują się dwa fotele, kierownica oraz lusterka. Całość dopełniają nadkola, reflektory, koguty na dachu, pionowe rury wydechowe, gril i działająca atrapa widlastej ósemki.
Galeria BS
Proszę, napiszcie co wam się podoba lub nie, co warto poprawić itp. Dzięki za wszystkie komentarze.
Zbudowałem go w dość krótkim czasie, około tygodnia, ale był to bardzo przyjemnie spędzony czas. Głównymi założeniami było skonstruowanie w miarę sprawnego układu napędowego i wierne odwzorowanie oryginału, co w moich oczach udało się osiągnąć.
Dane techniczne:
-skala: ~1:14
-wymiary: 600x200x215mm(dłxszerxwys)
-napęd: 2 PF XL (4.42W)
-skręt: 1 PF Medium
-przełożenie: ~8.33:1
-zawieszenie: przód most kolebkowy, tył 2 mosty kolebkowe spięte w kolebkowy wózek
-waga: nie posiadam :(
-2 BB na pokładzie
Jestem bardzo zadowolony z mojego projektu, w terenie radzi sobie dobrze, czasem tylko coś strzeli. Co do wyglądu, to zamiast skrzyni ładunkowej zastosowałem wzmocnienia, które można spotkać w trialu. Na pokładzie znajdują się dwa fotele, kierownica oraz lusterka. Całość dopełniają nadkola, reflektory, koguty na dachu, pionowe rury wydechowe, gril i działająca atrapa widlastej ósemki.
Galeria BS
Proszę, napiszcie co wam się podoba lub nie, co warto poprawić itp. Dzięki za wszystkie komentarze.
- Emilus
- Adminus Emeritus
- Posty: 1460
- Rejestracja: 2007-08-26, 19:58
- Lokalizacja: Polska
- brickshelf: Emilus
- Kontakt:
-
Cieszę się, że pojawia się nowa krew. Fajnie że budujesz i sprawia Ci to przyjemność.Karde pisze:Głównymi założeniami było skonstruowanie w miarę sprawnego układu napędowego i wierne odwzorowanie oryginału, co w moich oczach udało się osiągnąć.
Co do wyglądu, to jak na początki jest wystarczająco, ale jeśli mówimy o starcie w wyścigach, to w tym momencie dyskwalifikują go koła.
Ostatnio zmieniony 2011-07-30, 12:15 przez Emilus, łącznie zmieniany 1 raz.
Macie rację, te kółka to wstyd dla tej ciężarówki, dlatego zamówiłem już 94.8x44R ;D
Co do samych startów w zawodach to jestem pozytywnie nastawiony, ale z racji tego że mieszkam w okolicach Jeleniej Góry, nie mam możliwości wzięcia w nich udziału... chyba że zostaną zorganizowane jakieś zawody we Wrocławiu wtedy nie ma problemu. Z tego co się orientuje to jest parę osób mieszkających w okolicach Wrocławia, może kiedyś się zorganizujemy i powstaną jakieś zawody, byłoby jakieś urozmaicenie ;)
Co do samych startów w zawodach to jestem pozytywnie nastawiony, ale z racji tego że mieszkam w okolicach Jeleniej Góry, nie mam możliwości wzięcia w nich udziału... chyba że zostaną zorganizowane jakieś zawody we Wrocławiu wtedy nie ma problemu. Z tego co się orientuje to jest parę osób mieszkających w okolicach Wrocławia, może kiedyś się zorganizujemy i powstaną jakieś zawody, byłoby jakieś urozmaicenie ;)
- eric trax
- Administrator
- Posty: 2466
- Rejestracja: 2011-02-28, 20:30
- Lokalizacja: Wrocław
- brickshelf: erictrax
-
Jak masz czas 20tego i podjechałbyś do Rawicza pociągiem, nie widzę problemu żeby Cię zabrać :)Karde pisze:...z racji tego że mieszkam w okolicach Jeleniej Góry, nie mam możliwości wzięcia w nich udziału... chyba że zostaną zorganizowane jakieś zawody we Wrocławiu wtedy nie ma problemu. Z tego co się orientuje to jest parę osób mieszkających w okolicach Wrocławia, może kiedyś się zorganizujemy i powstaną jakieś zawody, byłoby jakieś urozmaicenie ;)
Na warsztacie:
- Grimme Varitron 270 - 10%
.
- Grimme Varitron 270 - 10%
.
Nie żebym ci nie wierzył, ale wydaje mi się to niemożliwe.
Wał można zabezpieczyć liftarmami idącymi po bokach. Tuz przed kardanem powinna byc prowadnica (np. z takiego elementu: http://www.bricklink.com/catalogItem.asp?P=32034 )
I jeszcze gdzieś po drodze punkt obrotu, skoro u ciebie most jest kolebką.
Wał można zabezpieczyć liftarmami idącymi po bokach. Tuz przed kardanem powinna byc prowadnica (np. z takiego elementu: http://www.bricklink.com/catalogItem.asp?P=32034 )
I jeszcze gdzieś po drodze punkt obrotu, skoro u ciebie most jest kolebką.
Sezon w pełni!
- 3dom
- Adminus Emeritus
- Posty: 5639
- Rejestracja: 2011-04-18, 20:43
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: 3dom
-
Postaraj się film wrzucić bo bez tego rzeczywiście trudno coś więcej powiedzieć.
Z własnego, choć niezbyt dużego, doświadczenia wiem, że jeżeli czasem tylko coś strzeli w czasie testów to niestety na rajdzie jest tylko gorzej. Ale nie zrażaj się, buduj dalej i wpadaj na zawody :)Karde pisze:w terenie radzi sobie dobrze, czasem tylko coś strzeli.
...na mieście już ćwierkają wróble... 🐦🐦🐦
nisiia pisze:SMAŻ SIĘ W PIEKLE ZA TE POSPINANE PLEJTY!!!!!!!!
Nie chcę zakładać nowego tematu, bo to w sumie ten sam model, lecz lepiej zbudowany, a więc...
Po pierwszych krokach w TT poczułem, że mogę zbudować coś lepszego... i zbudowałem całkowicie nowego Kraza 255B.
Jest trochę większy od poprzednika, co jest ich jedyną wspólną cechą, poza wyglądem. Całkowicie nowe mosty mojej konstrukcji, tylne na 4 wahaczach, przedni na 2. Napędzany poprzez dwu biegową skrzynię 1 XL'em. Przełożenia 9:1 i 5:1. Skręt jest realizowany poprzez silnik medium z przełożeniem 9:1. Atrapa silnika pracująca podczas jazdy. Zasilanie 2xBB. Spełnia wymogi tegorocznego regulaminu.
Tą ciężarówką miałem wziąć udział w najbliższych zawodach, jednak oczekiwałem od niej większej mobilności w terenie. Technicznie wyszła poprawnie, nic nie strzela, z czego jestem zadowolony. Jednak tylne zawieszenie okazało się zbyt delikatne jak na tak dużą konstrukcję i miałem z nim trochę problemów.
Chciałbym, abyście ocenili głównie wygląd i po trochu wykonanie. Filmiku nie wrzucę, gdyż pracuję już nad nową konstrukcją, tym razem to nie będzie Kraz, ale nadal 6x6 :]
Galeria BS
Dane Techniczne:
-skala ~1:13
-wym. 665x210x230
-napęd 1 XL
-dwubiegowa skrzynia 9:1 i 5:1
-zasilanie 2xBB
Po pierwszych krokach w TT poczułem, że mogę zbudować coś lepszego... i zbudowałem całkowicie nowego Kraza 255B.
Jest trochę większy od poprzednika, co jest ich jedyną wspólną cechą, poza wyglądem. Całkowicie nowe mosty mojej konstrukcji, tylne na 4 wahaczach, przedni na 2. Napędzany poprzez dwu biegową skrzynię 1 XL'em. Przełożenia 9:1 i 5:1. Skręt jest realizowany poprzez silnik medium z przełożeniem 9:1. Atrapa silnika pracująca podczas jazdy. Zasilanie 2xBB. Spełnia wymogi tegorocznego regulaminu.
Tą ciężarówką miałem wziąć udział w najbliższych zawodach, jednak oczekiwałem od niej większej mobilności w terenie. Technicznie wyszła poprawnie, nic nie strzela, z czego jestem zadowolony. Jednak tylne zawieszenie okazało się zbyt delikatne jak na tak dużą konstrukcję i miałem z nim trochę problemów.
Chciałbym, abyście ocenili głównie wygląd i po trochu wykonanie. Filmiku nie wrzucę, gdyż pracuję już nad nową konstrukcją, tym razem to nie będzie Kraz, ale nadal 6x6 :]
Galeria BS
Dane Techniczne:
-skala ~1:13
-wym. 665x210x230
-napęd 1 XL
-dwubiegowa skrzynia 9:1 i 5:1
-zasilanie 2xBB
- 3dom
- Adminus Emeritus
- Posty: 5639
- Rejestracja: 2011-04-18, 20:43
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: 3dom
-
Jak się sprawują zwolnice z Unimożka? :)
Wizualnie auto dużo lepiej dopracowane do wcześniejszej wersji. Szkoda, że znów bez filmu, który ułatwiłby ocenę sprawności modelu.
To jest bardziej rewolucja niż ewolucja modelu, spokojnie mógłbyś mu założyć osobny temat, ja tak zrobiłem z Zetrosami, gdzie MK2 to zupełnie nowy model w porównaniu z MK1, na prezentację czeka również MK3, który choć wizualnie zbliżony do dwójki to technicznie jest zupełnie innym autem.Karde pisze:Nie chcę zakładać nowego tematu, bo to w sumie ten sam model, lecz lepiej zbudowany, a więc...
Wizualnie auto dużo lepiej dopracowane do wcześniejszej wersji. Szkoda, że znów bez filmu, który ułatwiłby ocenę sprawności modelu.
...na mieście już ćwierkają wróble... 🐦🐦🐦
nisiia pisze:SMAŻ SIĘ W PIEKLE ZA TE POSPINANE PLEJTY!!!!!!!!
Te zwolnice to chyba pojedynczy element z nowego Unimoga, więc jak mogą sie rozpiąć?Karde pisze:2. Czy przednie koła nie rozjeżdżają się po dłuższej jeździe? Zwolnice wydają się być niewystarczająco spięte.
Duża poprawa. Mogę ocenić tylko wygląd, i jest dużo lepiej niz ostatnio. Wygląda jak rasowa trialówka.
btw: te podwójne trójkąty okalające kardany w przednim moście to nie jest dobre rozwiązanie. Pod obciążeniem kardan będzie sie w nie wcinać i stracisz przez to dużo mocy. Kardan potrzebuje w każdym wymiarze studa luzu z każdej strony.
Ostatnio zmieniony 2011-08-18, 18:21 przez Chrupek, łącznie zmieniany 1 raz.
Sezon w pełni!