[MOC] RG-35 4x4 aka Lot Nad Kukułczym Gniazdem

Wszystko co związane z / everything about LEGO Truck Trial, Cross Country, Truck Racing, Outdoor Car Racing

Moderatorzy: Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, BJ, Mod Team

Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika
Sariel
VIP
Posty: 5336
Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
Lokalizacja: Warszawa
HELF: Sariel
: Sariel
Kontakt:

 

[MOC] RG-35 4x4 aka Lot Nad Kukułczym Gniazdem

#1 Post autor: Sariel »

Obrazek

Dane techniczne:
Wymiary: dł 41s / szer. 24s / wys. 22s
Waga: 2.074 kg
Zawieszenie: kolebki
Napęd: 1 x PF XL z przełożeniem 4.2:1 (pierwszy bieg) / 2.5:1 (drugi bieg)

Kolejna chybiona trialówka :) Jest to model RG-35 4x4, czyli pojazdu MRAP stworzonego przez południowoafrykański oddział BAE Systems. Pojazdy MRAP to jedna z nowości na współczesnym polu wojny; MRAP to skrót od Mine Resistant Ambush Protected, czyli w praktyce jest to transporter opancerzony który ma pozwolić załodze przeżyć nawet jak wjedzie na minę. Zasadniczym elementem ochrony załogi przed minami jest wyposażenie pojazdu w tzw. cytadelę / kapsułę, czyli opancerzoną klatkę wokół załogi, która ma zostać w całości w przypadku wybuchu, podczas gdy inne części pojazdu, np. błotniki, są "stratne". RG-35 4x4, czyli skrócony wariant podstawowego RG-35 które ma konfigurację 6x6, reprezentuje drugą kategorię pojazdów MRAP, co oznacza że łączy wysoki poziom ochrony przeciwminowej z bardzo dobrymi osiągami terenowymi. Jest to krótki (5.2 metra), zwarty pojazd mieszczący aż 9 osób, o masie własnej 12 ton i z 450-konnym silnikiem. Miło popatrzeć jak sobie radzi w terenie - link dla chętnych: http://www.youtube.com/watch?v=UD0d0wOGUpY

Kilka fot oryginału w akcji + wersje 4x4 i 6x6 razem. Zwróćcie uwagę na prawy dolny róg pierwszego zdjęcia: właściciel tej kamery musiał bardzo ufać panu kierowcy:
Obrazek Obrazek Obrazek

Tyle jeśli chodzi o oryginał, mój model powstał przede wszystkim dla przetestowania części z Unimoga: kół, zwolnic, oraz ball jointów. Zawieszenie to proste kolebki ze zwolnicami z 3-krotną redukcją, oraz dyframi. Bałem się robić tak krótki pojazd bez dyfrów - być może bezpodstawnie. Przednia oś ma wbudowany silnik Medium do skrętu. Podwozie jest całkowicie liftarmowe i wypełnia praktycznie całość pojazdu z kabiną włącznie. Dzięki temu pomieściło 2-biegową zdalnie sterowaną skrzynię biegów i atrapę silnika w układzie rzędowej szóstki - a to wszystko w kadłubie ze sporą boczną wnęką na zapasowe koło. Atrapa napędzana jest osobnym silnikiem Medium. W pewnym momencie w podwoziu mieściła się nawet wyciągarka przednia napędzana jeszcze jednym Mediumem, ale ostatecznie usunąłem ją żeby obniżyć środek ciężkości. Sam model waży ok. 1.75 kg, dociążyłem go do regulaminowych 2 kg używając obciążonych bricków 2x2x6. Znajdują się one na spodzie podwozia, co również miało obniżyć środek ciężkości. Niestety - jak pokazał rajd - niedostatecznie.
Model na rajdzie nie jeździł praktycznie w ogóle. Okazało się, że w jakimś zaćmieniu umysłowym zamontowałem jedną parę zębatek w przeniesieniu napędu na odwrót, uzyskując akcelerację zamiast redukcji. Gdyby nie ten błąd, redukcja na niższym biegu wynosiłaby 7:1 i model mógłby powalczyć, a tak - jak słusznie zauważył Atr - tak właściwie nie było pierwszego biegu.
Na koniec podziękowania dla Belfasta, Mańka i Mistakesa za pomoc w zbieraniu klocków i dla Atra za film oraz zdjęcia :)

Galeria: http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?f=481618
Słit focie:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Oraz krótki i bolesny film:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=GblJuvxIC-M[/youtube]

Awatar użytkownika
3dom
Adminus Emeritus
Posty: 5637
Rejestracja: 2011-04-18, 20:43
Lokalizacja: Warszawa
HELF: 3dom
: Freedom

 

#2 Post autor: 3dom »

Wizualnie jest świetny, opony z Unimoga pasują idealnie. Szkoda, że na rajdzie nie podołał. Umknął mi jego przejazd na pierwszym odcinku, co dokładnie w nim nawaliło? Pięknie zakończył swój żywot, odbudowałeś? :)
...na mieście już ćwierkają wróble... 🐦🐦🐦
nisiia pisze:SMAŻ SIĘ W PIEKLE ZA TE POSPINANE PLEJTY!!!!!!!!

Awatar użytkownika
Sariel
VIP
Posty: 5336
Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
Lokalizacja: Warszawa
HELF: Sariel
: Sariel
Kontakt:

 

#3 Post autor: Sariel »

Nie, nie odbudowałem. Nic nie nawaliło, po prostu silnik po przebyciu 20cm po trawie się udławił. Wtedy myślałem że coś jest nie halo z baterią, teraz wiem że lekko się machnąłem z przełożeniami :)

Mrutek

#4 Post autor: Mrutek »

3dom pisze: Pięknie zakończył swój żywot, odbudowałeś? :)
Ha, zanim skończył się film wiedziałem, że się wywali ;) Fajne autko, choć trochę za wysooookie... Zapomniałeś napisać, że oryginale na przeżycie pozwala specjalne ukształtowane dno pojazdu, w kształcie litery V.

Awatar użytkownika
Sariel
VIP
Posty: 5336
Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
Lokalizacja: Warszawa
HELF: Sariel
: Sariel
Kontakt:

 

#5 Post autor: Sariel »

Mrutek pisze:Zapomniałeś napisać, że oryginale na przeżycie pozwala specjalne ukształtowane dno pojazdu, w kształcie litery V.
Owszem. To jest standard w MRAPach, dno cytadeli zawsze ma taki kształt.

Awatar użytkownika
3dom
Adminus Emeritus
Posty: 5637
Rejestracja: 2011-04-18, 20:43
Lokalizacja: Warszawa
HELF: 3dom
: Freedom

 

#6 Post autor: 3dom »

Sariel pisze:Nie, nie odbudowałem. Nic nie nawaliło, po prostu silnik po przebyciu 20cm po trawie się udławił. Wtedy myślałem że coś jest nie halo z baterią, teraz wiem że lekko się machnąłem z przełożeniami :)
Wszystko jasne, umknął mi fragment opisu o pomyleniu zębatek :)

Może go zrób jeszcze raz na wrzesień, tym razem bez dyfrów?
...na mieście już ćwierkają wróble... 🐦🐦🐦
nisiia pisze:SMAŻ SIĘ W PIEKLE ZA TE POSPINANE PLEJTY!!!!!!!!

Awatar użytkownika
Sariel
VIP
Posty: 5336
Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
Lokalizacja: Warszawa
HELF: Sariel
: Sariel
Kontakt:

 

#7 Post autor: Sariel »

Tak, i tym razem wywróci się do tyłu :P Nie buduję więcej trialówek. Raczej zainteresuję się CC, skoro mówicie że wypas taki że niektórzy z wrażenia gubią mosznę.

Karde
Posty: 32
Rejestracja: 2011-07-18, 22:41
Lokalizacja: Wrocław
HELF: Karde

 

#8 Post autor: Karde »

Ładnie odwzorowany pojazd, ale opancerzony sprzęt wojskowy nie nadaje się do trialu. Nie zniechęcaj się tak łatwo. Może dla odmiany zbuduj jakąś prostą trial'ówkę?

Awatar użytkownika
Belfast
Posty: 387
Rejestracja: 2009-06-24, 22:01
Lokalizacja: Warszawa
HELF: Diabel
: Belfast

 

#9 Post autor: Belfast »

Też chcesz zgubić ? Pozazdrościłeś ? Zapewniam Cię że to wbrew pozorom nie moszna Smyka przywiodła nas w ciepły niedzielny poranek na to ciche spokojne miejsce, z dala od gapiów. I bez smykowej rzeczonej moszny zabawa byłaby świetna buahahahahaha !!!!

Tak jak Ci mówiłem, przyjdź bo warto, te zawody maja więcej życia.
Lepsze jutro było wczoraj, a świat zamienił wrażliwość na wydajność !

Belfast

kris kelvin

#10 Post autor: kris kelvin »

Szkoda, że skończył tak marnie bo wygląda naprawdę ładnie. Te kółka od tego waszego Unimoga są naprawdę śliczne.
W moich oczach jesteś moralnym zwycięzcą tych zawodów.

Awatar użytkownika
Bricksley
Posty: 2416
Rejestracja: 2005-03-29, 23:00
Lokalizacja: Stalowa Wola
HELF: KAROL4
: 97083384@N04

   

#11 Post autor: Bricksley »

Sariel pisze:dla przetestowania części z Unimoga: kół, zwolnic, oraz ball jointów.
A jak osobiste wrażenia? Bo przecież film to nie wszystko.
Pozdrawiam :)

Awatar użytkownika
Sariel
VIP
Posty: 5336
Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
Lokalizacja: Warszawa
HELF: Sariel
: Sariel
Kontakt:

 

#12 Post autor: Sariel »

Bardzo pozytywne. Zwolnice są rewelacyjne, upraszczają masę rzeczy a przy tym wciąż są dość uniwersalne. Ball jointy bardzo solidne, jedyny minus to że ciężko w nie wsadzić coś innego niż kardana, bo np. już to się nie mieści. A o kołach to więcej są w stanie powiedzieć ci, którzy na nich rzeczywiście pojeździli w terenie, czyli np. Emil.

Awatar użytkownika
Mr.Z
Posty: 374
Rejestracja: 2009-01-16, 17:11
Lokalizacja: Warszawa

#13 Post autor: Mr.Z »

Karde pisze:opancerzony sprzęt wojskowy nie nadaje się do trialu
Tak bym nie generalizował. Po prostu MRAPy to chwilowa fanaberia konstruktorska i ślepa uliczka w rozwoju transporterów piechoty. Już teraz nie chronią przed rdzeniami formowanymi wybuchowo (a to obecnie większość IED-ów) a dźwiganie kilkunastu ton pancerza zarzyna i silniki i logistykę. Wysoka sylwetka (dobry cel na klasycznym polu walki) i wysoki środek ciężkości (kiepska dzielność terenowa) to dodatkowe wady tych monstrów. Znikną wraz z końcem okupacji Afganistanu.

ODPOWIEDZ